Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
longonsteking of longkanker
Moderator: moderatorteam
- majelle
- Zeer actief
longonsteking of longkanker
In december een mri gemaakt in Utrecht, ze dachten een hersentumor en toen weer niet. Hij had een soort toevalletjes.
Aan de prednison, het vele plassen en drinken en honger hebben. Het is geen leven voor een hond van 12.5. Hij moet zo vaak naar buiten dat ie uitgeput raakte.
Dus we zijn gaan afbouwen.
Drie maanden geleden had ie een kuchje heel af en toe.
Sinds een week wordt dat kuchje harder. Gisteren gebeld en vandaag de afspraak. Sinds vandaag eet ie ook niet meer en hij had een temp van 38.9.
Hij krijgt nu voor 10 dagen antibiotica. Ook hebben we zijn longen op een gewone foto gezet, niet onder narcose. Ze ziet veranderingen in zijn longen aan de ene kant en aan die kant ook veranderingen in de botten van zijn ribben.
Uitslag nu: of longontsteking en als hij niet op knapt van de antibiotica dan is het kanker.
Echt het afgelopen weekend nog naar het bos en nu ligt ie heel zielig naast me. Er zit geen leven in zeg maar.
Als ik nu wist het is kanker dan liet ik hem vandaag nog gaan. Maar ik vind het allemaal zo raar als je nu een foto maakt dan is het toch wel te zien of het kanker is of een longontsteking. Een narcose durft ze niet meer aan.
Nu is mijn eigen dierenarts met zwangerschapsverlof. Die komt in april weer terug. Weten jullie of er nog andere onderzoeken kunnen zodat ik gewoon zekerheid heb wat ie nou heeft. Is het verschil nu echt zo moeilijk te zien? kanker of longontsteking.
Hoe hij nu is, ik vind het zo sneu. Ik wil hem niet zo 10 dagen laten doorlopen maar inslapen terwijl er een kans is dat ie beter wordt wil ik natuurlijk ook niet.
Aan de prednison, het vele plassen en drinken en honger hebben. Het is geen leven voor een hond van 12.5. Hij moet zo vaak naar buiten dat ie uitgeput raakte.
Dus we zijn gaan afbouwen.
Drie maanden geleden had ie een kuchje heel af en toe.
Sinds een week wordt dat kuchje harder. Gisteren gebeld en vandaag de afspraak. Sinds vandaag eet ie ook niet meer en hij had een temp van 38.9.
Hij krijgt nu voor 10 dagen antibiotica. Ook hebben we zijn longen op een gewone foto gezet, niet onder narcose. Ze ziet veranderingen in zijn longen aan de ene kant en aan die kant ook veranderingen in de botten van zijn ribben.
Uitslag nu: of longontsteking en als hij niet op knapt van de antibiotica dan is het kanker.
Echt het afgelopen weekend nog naar het bos en nu ligt ie heel zielig naast me. Er zit geen leven in zeg maar.
Als ik nu wist het is kanker dan liet ik hem vandaag nog gaan. Maar ik vind het allemaal zo raar als je nu een foto maakt dan is het toch wel te zien of het kanker is of een longontsteking. Een narcose durft ze niet meer aan.
Nu is mijn eigen dierenarts met zwangerschapsverlof. Die komt in april weer terug. Weten jullie of er nog andere onderzoeken kunnen zodat ik gewoon zekerheid heb wat ie nou heeft. Is het verschil nu echt zo moeilijk te zien? kanker of longontsteking.
Hoe hij nu is, ik vind het zo sneu. Ik wil hem niet zo 10 dagen laten doorlopen maar inslapen terwijl er een kans is dat ie beter wordt wil ik natuurlijk ook niet.
- kipo
- Zeer actief
Re: longonsteking of longkanker
Je kunt je dierenarts vragen of ze de foto's wil laten beoordelen door dr Garretsen (www.veterinairradioloog.nl). Die kan je waarschijnlijk wel vertellen of er daadwerkelijk veranderingen aan de ribben te zien zijn en of de veranderingen kanker zouden kunnen betekenen of niet. Bovendien reageert hij altijd snel, vandaag foto's mailen is morgen (uitgebreid!) antwoord.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ik heb geen idee, maar het klinkt niet best. Lijkt me dat je hoe dan ook snel duidelijkheid krijgt, want zo kun je natuurlijk niet verder. Ik wens je veel sterkte.. 
- majelle
- Zeer actief
o dat is een goed idee foto's laten beoordelen door een radioloog. Ga het morgen doorgeven. Bedankt!
nee kooi, ik wil niet zo'n einde voor mijn hond. 10 dagen in deze toestand kijk die ab kuur moet een kans krijgen maar het is steeds allemaal zo onduidelijk.
nee kooi, ik wil niet zo'n einde voor mijn hond. 10 dagen in deze toestand kijk die ab kuur moet een kans krijgen maar het is steeds allemaal zo onduidelijk.
- Inne
- Zeer actief
Bloedonderzoek?
Antibiotica afwachten klinkt logisch... is het zo acuut veranderd?
Antibiotica afwachten klinkt logisch... is het zo acuut veranderd?

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kuchen kan ook op een hartkwaal wijzen.
Maar geen idee of eventueel vocht achter de longen (wat dan kan voorkomen) op een longfoto zichtbaar is als "afwijking"
.
Maar geen idee of eventueel vocht achter de longen (wat dan kan voorkomen) op een longfoto zichtbaar is als "afwijking"
.
-
Kimmie
ik heb een hond gehad met longkanker en deze hoestte en op de foto's was het ook duidelijk te zien, vorig jaar hadden de honden kennelhoest waarvan 2 honden een longontsteking kregen,deze hoestte niet maar reutelde wel heel erg,als ze hoestte klonk het echt dat ze heel vol zaten met slijm...
- majelle
- Zeer actief
Het schrapen van zijn keel is al sinds december.
Hij heeft een hartecho gehad en hij had een uitstekend werkend hart
Mri in Utrecht voor zijn hersens, afwijkende linker kant de ene dacht beginnende hersentumor maar nadat het in het team besproken was geen hersentumor.
December is zijn bloed helemaal onderzocht, geen afwijkingen.
Voor de toevallen kreeg hij prednison. maar het vele plassen ook in de nacht putten hem uit. Hij moet om het uur naar buiten ben je te laat ligt hij in zijn urine. Ook in de nacht. heel onrustig. Omdat hij door het vele naar buiten moeten ook weer ging manken kreeg hij tramadol. Daar werd ie nog onrustiger van.
Dus prednison afbouwen, van de toevallen merkt hij zelf niets. hij blijft wel bij kennis valt en staat weer op en gaat verder waar hij mee bezig is.
Dus ik dacht die prednison verpest zijn leven dan nemen we de toevallen voor lief.
Voor de pijn in zijn poten kan ik als de prednison gestopt ie weer overstappen op de gewone pijnstilling. Met prednison kon hij alleen tramadol en dat was veel te sterk.
met het afbouwen van de prednison neemt het schrappen van zijn keel toe. En nu vandaag niet meer eten, verhoging hij is heel moe en moet steeds naar buiten. Staart naar beneden. Hij wil nooit bij me liggen en nu blijft ie de hele tijd bij me in de buurt.
Hoesten doet ie niet maar het is echt schrapen van zijn keel en hij heeft het benauwd.
Loopt voetje voor voetje. maar wil wel naar buiten ivm het plassen.
Hij heeft een hartecho gehad en hij had een uitstekend werkend hart
Mri in Utrecht voor zijn hersens, afwijkende linker kant de ene dacht beginnende hersentumor maar nadat het in het team besproken was geen hersentumor.
December is zijn bloed helemaal onderzocht, geen afwijkingen.
Voor de toevallen kreeg hij prednison. maar het vele plassen ook in de nacht putten hem uit. Hij moet om het uur naar buiten ben je te laat ligt hij in zijn urine. Ook in de nacht. heel onrustig. Omdat hij door het vele naar buiten moeten ook weer ging manken kreeg hij tramadol. Daar werd ie nog onrustiger van.
Dus prednison afbouwen, van de toevallen merkt hij zelf niets. hij blijft wel bij kennis valt en staat weer op en gaat verder waar hij mee bezig is.
Dus ik dacht die prednison verpest zijn leven dan nemen we de toevallen voor lief.
Voor de pijn in zijn poten kan ik als de prednison gestopt ie weer overstappen op de gewone pijnstilling. Met prednison kon hij alleen tramadol en dat was veel te sterk.
met het afbouwen van de prednison neemt het schrappen van zijn keel toe. En nu vandaag niet meer eten, verhoging hij is heel moe en moet steeds naar buiten. Staart naar beneden. Hij wil nooit bij me liggen en nu blijft ie de hele tijd bij me in de buurt.
Hoesten doet ie niet maar het is echt schrapen van zijn keel en hij heeft het benauwd.
Loopt voetje voor voetje. maar wil wel naar buiten ivm het plassen.
- majelle
- Zeer actief
Hij eet nu ook geen leverworst meer. Wil wel naar buiten maar staat me daar maar aan te kijken.
heb de medicijnen onder dwang moeten geven.
Ga zo de dierenarts bellen, misschien toch stoppen met prednison afbouwen en weer om hoog doen. Hij kreeg een lage dosis.
Hij krijgt nu een ab kuur Doxoral 75 mg 1 keer daags 5 tabletten. Gisteren de eerst dosis erin en nu net de tweede.
Ik hoop echt op een longontsteking. Hij is echt vanaf op de 1 of andere dag zo lusteloos. En op dit moment geeft ie over dus ook alle pillen zijn er weer uit.
heb de medicijnen onder dwang moeten geven.
Ga zo de dierenarts bellen, misschien toch stoppen met prednison afbouwen en weer om hoog doen. Hij kreeg een lage dosis.
Hij krijgt nu een ab kuur Doxoral 75 mg 1 keer daags 5 tabletten. Gisteren de eerst dosis erin en nu net de tweede.
Ik hoop echt op een longontsteking. Hij is echt vanaf op de 1 of andere dag zo lusteloos. En op dit moment geeft ie over dus ook alle pillen zijn er weer uit.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Veel sterkte en hopelijk meer duidelijkheid vandaag! 
- majelle
- Zeer actief
injecties gekregen tegen de koorts en pijnstiller en anti braakmiddel.
toen we thuis kwamen begon hij wat te eten. Straks weer de dosis anti biotica gewoon geven kotst hij het uit dan krijgt hij de dosis per injectie vanmiddag. Als hij morgen niet wat is opgeknapt raad de dierenarts inslapen aan. Dat gaan we dan ook doen.
maar nu is ie weer opgeknapt dus hopelijk zet het door.
Groetjes Majelle
toen we thuis kwamen begon hij wat te eten. Straks weer de dosis anti biotica gewoon geven kotst hij het uit dan krijgt hij de dosis per injectie vanmiddag. Als hij morgen niet wat is opgeknapt raad de dierenarts inslapen aan. Dat gaan we dan ook doen.
maar nu is ie weer opgeknapt dus hopelijk zet het door.
Groetjes Majelle
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Beterschap en ik hoop dat de antibiotica aanslaat.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat een zorgen om je kereltje
Hoe gaat het vandaag?
Hoe gaat het vandaag?
-
joline
- Zeer actief
Ik hoop dat hij vandaag wat opgeknapt is, anders heel veel sterkte 
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Bij onze dog hebben ze eerst een longpunctie gedaan, toen daar niets uit kwam een bronchoscopie.
Toen bleek dat er onder in zijn long allemaal pus stond, daar hebben ze wat van weggezogen en gelijk onderzocht welke bacterie het was, en zo konden ze ook precies de goede ab geven.
Want de ab die de gewone da had gegeven hielp echt helemaal niets.
Sterkte ..
Toen bleek dat er onder in zijn long allemaal pus stond, daar hebben ze wat van weggezogen en gelijk onderzocht welke bacterie het was, en zo konden ze ook precies de goede ab geven.
Want de ab die de gewone da had gegeven hielp echt helemaal niets.
Sterkte ..

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Ik hoop met je mee dat het een longontsteking is en dat ie gewoon weer opknapt.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- majelle
- Zeer actief
Vanmorgen was ie vrolijk buiten kwispelen naar andere honden hij wilde perse een heel stuk het park in maar kon niet meer.
Ter controle bij de dierenarts. Zijn koorts liep weer op. En hij had het heel erg benauwd.
Hij had het volgens de dierenarts erg zwaar maar is erg hard voor zichzelf. Maar echt beter worden zou hij niet meer.
De dierenarts zei dat het een hele zware strijd voor hem is hij voelde zich volgens haar zo rot het was het eigenlijk niet waard en als hij er bovenop zou komen dan zou het volgende komen. Het rare gedoe in zijn hersens de vlekken op zijn longen en ribben.
Hij is bijna 13 geworden, hij heeft een mooi leven gehad.
Heb hem zelf naar het crematorium gebracht tot en met de oven.
Maar een schok is het wel. Woensdag zouden we naar het strand gaan en vrijdagochtend is ie er niet meer.
Bedankt voor alle antwoorden
Ter controle bij de dierenarts. Zijn koorts liep weer op. En hij had het heel erg benauwd.
Hij had het volgens de dierenarts erg zwaar maar is erg hard voor zichzelf. Maar echt beter worden zou hij niet meer.
De dierenarts zei dat het een hele zware strijd voor hem is hij voelde zich volgens haar zo rot het was het eigenlijk niet waard en als hij er bovenop zou komen dan zou het volgende komen. Het rare gedoe in zijn hersens de vlekken op zijn longen en ribben.
Hij is bijna 13 geworden, hij heeft een mooi leven gehad.
Heb hem zelf naar het crematorium gebracht tot en met de oven.
Maar een schok is het wel. Woensdag zouden we naar het strand gaan en vrijdagochtend is ie er niet meer.
Bedankt voor alle antwoorden
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Sterkte 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Sterkte 

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het beste besluit dat je had kunnen nemen, maar heel verdrietig.
Sterkte
Sterkte
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Heel veel sterkte 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Heel veel sterkte!
- Yara