Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet rabies enten bij hond met tumor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

wel of niet rabies enten bij hond met tumor

Ongelezen bericht door joyce83 »

Vandaag weer in de twijfel gebracht. Onze boxer van 6,5 is weer toe aan een nieuwe enting voor de rabies. Echter heeft ze een neustumor, deze is vier maanden geleden ontdekt. Ze doet het goed, heeft weinig tot geen last van de tumor. Ze slaapt wel veel, maar dit heeft ze eigenlijk altijd wel gedaan.

Zou ik midden in het land wonen dan zou ik haar geen enting meer willen laten zetten voor de rabies. Echter wonen wij erg dicht op de duitse grens. Ze gaat soms mee als we gaan tanken over de grens, we kunnen makkelijk een rondje over de grens lopen. Komen we er vaak, nee. Moet ze mee met tanken, nee. Kunnen we duitsland vermijden ja... Maar toch, waar we wel eens lopen is echt dicht op de grens wat als we over de grens gaan en we worden gecontroleerd? (nog nooit gecontroleerd in alle jaren maar je zal maar net zien).

Ik ga in elk geval morgen toch nog met de dierenarts bellen, afspraak staat donderdag eigenlijk om haar de enting te zetten. Wat zouden jullie doen? Is titeren eventueel ook een optie hiervoor?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wel of niet rabies enten bij hond met tumor

Ongelezen bericht door Maeve »

Niet doen. Ik woon ook op een steenworp afstand van Duitsland en ze gaan wel eens mee de grens over. Als ze je al controleren gaan ze je terugsturen als de enting niet in orde is, dat is ook geen onoverkomelijk probleem dan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

joyce83 schreef:Vandaag weer in de twijfel gebracht. Onze boxer van 6,5 is weer toe aan een nieuwe enting voor de rabies. Echter heeft ze een neustumor, deze is vier maanden geleden ontdekt. Ze doet het goed, heeft weinig tot geen last van de tumor. Ze slaapt wel veel, maar dit heeft ze eigenlijk altijd wel gedaan.

Zou ik midden in het land wonen dan zou ik haar geen enting meer willen laten zetten voor de rabies. Echter wonen wij erg dicht op de duitse grens. Ze gaat soms mee als we gaan tanken over de grens, we kunnen makkelijk een rondje over de grens lopen. Komen we er vaak, nee. Moet ze mee met tanken, nee. Kunnen we duitsland vermijden ja... Maar toch, waar we wel eens lopen is echt dicht op de grens wat als we over de grens gaan en we worden gecontroleerd? (nog nooit gecontroleerd in alle jaren maar je zal maar net zien).

Ik ga in elk geval morgen toch nog met de dierenarts bellen, afspraak staat donderdag eigenlijk om haar de enting te zetten. Wat zouden jullie doen? Is titeren eventueel ook een optie hiervoor?
Een enting is drie jaar werkzaam volgens mij.
Je zou misschien kunnen titeren, maar ik betwijfel of dat in Duitsland wordt geaccepteerd als de enting ouder is dan drie jaar?

In dit geval weet ik niet of ik nog zou enten .....
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou haar koste wat het kost niet meer willen enten. Officieel titeren zou ik doen om mezelf wat rust te geven. Als je de officiele uitslag als deze goed is, in het entboekje bewaard lijkt het me niet dat er iemand is die er ooit moeilijk over gaat doen.
Mss morgen even met je da overleggen daarover.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Overleg het met je DA, hij zal toch niet enten als dat negatieve gevolgen heeft voor de gezondheid van de hond.
Loopt je hond los buiten jouw controle?

Als jij je hond 100% onder controle hebt is de kans dat ze gebeten wordt door een Rabiës geval natuurlijk minder.
joyce83
Zeer actief

Dierenarts gebeld. We mogen morgen gewoon komen, er moest toch nog een controle moment zijn ivm de tumor om te kijken hoe het gaat. We gaan het er morgen over hebben wat te doen en wat het verstandigste is. In elk geval heb ik wel de mogelijkheid om in mei mee te doen met een titercontrole bij de club, dus voor de andere entingen gaat die zowiezo plaatsvinden.

Mosquito ze loopt los, we lopen ook langs water als we in duitsland lopen. Normaal reageert ze altijd wel als we roepen, maar 100% onder controle zal ik niet zeggen. Gok eerder 95% en die andere 5% is als ze aan het spelen is met de andere hond. Echt struinen langs het water en overal snuffelen in de bosjes doet ze niet, wel laat ik haar pootje baden in een beekje vlak bij de grens. Aanlijnen bij andere honden doe ik altijd.
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Ik dacht dat rabiës en weil niet getittert konden worden. Ik zou ook bij voorkeur niet meer enten. Maar ik woon niet in een risico gebied.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
joyce83
Zeer actief

Wat ik wel heb is dat ze nu nog goed in haar vel zit dus niet ziek oogt of doet. Voordeel van deze enting is dat je er dan wel weer drie jaar vanaf bent en mocht ze uberhaupt nog drie jaar leven dan zien we dan wel weer. Maar mocht het risico geven ten aanzien van de tumor dan laat ik hem zeker niet zetten.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Je kunt rabiës wel titeren, maar een titerbepaling wordt niet geaccepteerd als alternatief voor een enting als je de grens over gaat.
Ik zou het overleggen met de dierenarts, maar zelf wel neigen naar niet enten en dan dus niet meer mee op ritjes naar Duitsland. Over het wandelen in het grensgebied zou ik me niet zo druk maken.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat heeft de da aangeraden?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
joyce83
Zeer actief

We hebben afgesproken om het toch niet te doen. Mochten we gaan merken dat we toch vaak dingen moeten laten met wandelen of mee nemen dan zetten we de enting alsnog.
Het zou voor de tumor geen kwaad kunnen gaf ze aan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”