Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagje wennen of juist niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Re: Dagje wennen of juist niet?

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Spike is hier en het gaat zo goed! Toen hij binnenkwam zette de ene kat direct een hoge rug op maar bleef wel zitten. De andere kat was nog in de schuur.
Spike interesseert zich helemaal niet voor de katten.
De kat die in de schuur zat kwam later binnenlopen, verstijfde wel even maar ligt nu in vensterbank op te letten.
De andere kat vind het nog spannend maar omdat Spike niets doet vind die het ook wel best. Ze zaten net al vlakbij elkaar.
Spike is ook rustig en ligt nu lekker aan mijn voeten te slapen. Vanuit het asiel eerst naar de dierenwinkel geweest om een speeltje te halen. Hij heeft nu een flink flostouw waar hij zo nu en dan lekker mee rond springt. Ze hadden daar ook zo'n Kong (heet dat toch) zo'n groot zwart speeltje waar je brokjes in kunt doen.
Maar die is op internet veel goedkoper had ik al gezien. In de auto is hij ook zo rustig. We hebben hem zelfs nog nooit horen blaffen..
Inderdaad best lastig om Spike straks weer terug te brengen...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Dat is het risico om de hond mee naar huis te nemen, zeker als het zo goed gaat.
Maar je brengt hem straks terug omdat je dagen moet werken toch?

Zelf nam ik mijn eerste hond in het weekend. Ook hij werd ineens met de katten geconfronteerd en andersom. Hij was katten gewend, maar af en toe in huis en verder woonde hij in een kennel buiten. Mijn katten waren vier jaar oud en geen honden gewend. Het ging wonderbaarlijk goed. Kat 1 maakte hem duidelijk dat hij in zijn huis kwam. Kat 2 kwam even kijken, maar besloot snel naar buiten te vertrekken en die kat deed er wat langer over om de hond te accepteren. Maar na een week of 2 was het allemaal gewend. De hond speelde daarin overigens een grote rol, want hij was absoluut niet alert op de katten.
Zelf ben ik overigens maar alleen dat weekend thuis geweest en heb veel gelopen met de hond, en daarna begon wel mijn weekritme van werken.
Het pakte bij mij met de volwassen hond gewoon goed uit om het ritme van alledag op te pakken.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ik werkt thuis en ben ook bijna altijd thuis. Maar dit weekend ben ik er niet. Omdat mijn man nog weinig ervaring heeft met honden ziet hij het nog niet zitten om met Spike alleen te zijn. We merken nu al dat Spike erg goed naar mij luistert en mij overal volgt. Zijn vorige baas was ook een vrouw, dat zal misschien ook schelen.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
blondie
Zeer actief

Bumper69 schreef:Ik werkt thuis en ben ook bijna altijd thuis. Maar dit weekend ben ik er niet. Omdat mijn man nog weinig ervaring heeft met honden ziet hij het nog niet zitten om met Spike alleen te zijn. We merken nu al dat Spike erg goed naar mij luistert en mij overal volgt. Zijn vorige baas was ook een vrouw, dat zal misschien ook schelen.
Dan inderdaad verstandig om het over het weekend heen te tillen. Wel fijn dat je nu een idee hebt van hoe hij reageert op de katten en naar jou toe in jullie huis :wink:
En fijn dat jullie zo het lijkt de hond hebben gevonden die bij jullie past. :ok:
Bumper69
Zeer actief

Pfff, het was best lastig om m bij het asiel achter te laten..
Morgen probeer ik m nog even uit te gaan laten. Donderdag ga ik al weg dus dat lukt dan vast niet meer...
En dan gauw op naar maandag!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat leuk dat het allemaal zo goed ging :cheer:
Ik vind het zo leuk om zo'n zoektocht naar een hond via het forum te volgen en te zien slagen ! :D
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat fijn dat het zo goed ging!
Bumper69
Zeer actief

Paisley schreef:Wat leuk dat het allemaal zo goed ging :cheer:
Ik vind het zo leuk om zo'n zoektocht naar een hond via het forum te volgen en te zien slagen ! :D
Jij hebt het helemaal meegekregen natuurlijk! Vanmiddag liepen we even naar de supermarkt en daar waren kinderen aan het spelen.
Van die luidruchtige kleine jongetjes. Eentje zat achter een muurtje (had ik ook niet gezien) en toen we langs liepen riep hij hard: Boe!
Het interesseerde Spike helemaal niets...
Wel heeft hij gegromd tegen een standbeeld... :LOL: :LOL:
Een grote man met de armen voor zich uit..
Hij gromde er een aantal keren flink tegen en wilde er naar toe..
's middags speciaal nog een keer langs gelopen maar toen keek hij er al niet meer naar...
Paisley
Zeer actief

Bumper69 schreef: Wel heeft hij gegromd tegen een standbeeld... :LOL: :LOL:
Haha typisch :LOL: herkenbaar hier, Mayke is ook een keer uit dr stekker gegaan tegen een vogelverschrikker :LOL:

Fijn dat kinderen helemaal geen probleem is vooralsnog!
Laatst gewijzigd door Paisley op 15 mar 2016 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Ik dacht echt: wat doe je nou? Ik keek nog of er iets was waar hij tegen gromde maar het was heel duidelijk tegen het standbeeld. Heb direct aangegeven dat het goed was en dat hij niet hoefde te grommen...
Heeft ie me toch begrepen..
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Bumper69 schreef:Ik dacht echt: wat doe je nou? Ik keek nog of er iets was waar hij tegen gromde maar het was heel duidelijk tegen het standbeeld. Heb direct aangegeven dat het goed was en dat hij niet hoefde te grommen...
Ik heb wel standbeelden staan aaien om aan te geven dat het niet eng was :piew: :LOL:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi is ooit enorm uitgevallen tegen een paspop (zonder hoofd) die in een winkeletalage stond...

En Habibi is absoluut niet van het uitvallende type.

Nadat ik haar gerustgesteld had, en ik bekomen was van het feit dat ze überhaupt kàn uitvallen, heb ik er smakelijk om gelachen...

Komt vaker voor dus, dit soort grapjes :mrgreen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Grappig dat ze in die vormen toch iets menselijks herkennen, terwijl hun neus zonder twijfel iets heel anders vertelt. Misschien is het die conflicterende informatie die ze over ze rooie krijgt?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gollum schreef:
Bumper69 schreef:Ik dacht echt: wat doe je nou? Ik keek nog of er iets was waar hij tegen gromde maar het was heel duidelijk tegen het standbeeld. Heb direct aangegeven dat het goed was en dat hij niet hoefde te grommen...
Ik heb wel standbeelden staan aaien om aan te geven dat het niet eng was :piew: :LOL:

Haha met pjotr ook, maar alleen in het donker. En charlie haat haat haat sneeuwpoppen :LOL:
De plastic hond bij de strandtent werd ook altijd met argwaan bekeken.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen haat ook beelden en Abrahams en Sara's (of een schoorsteen, een nieuw paaltje, alles wat nieuw is). Gaat ze even duidelijk maken dat er echt iets is. Heb net als Gollum wel eens poppen staan aaien, wat zullen mensen gedacht hebben. :mrgreen:
Komt vast goed, dit soort dingen blijft hij vast wel houden haha.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Gollum schreef:

Haha met pjotr ook, maar alleen in het donker. En charlie haat haat haat sneeuwpoppen :LOL:
De plastic hond bij de strandtent werd ook altijd met argwaan bekeken.
hahaha! Mika is wel eens uit haar stekker gegaan tegen een pluchen Labrador. Ik dat ding aaien en Mika ging uiteindelijk aan de kont snuffelen :LOL:
blondie
Zeer actief

Hier mensen die langs de waterkant aan het hengelen waren, dat was niet zo fijn. En om die nu te gaan aaien en erbij te staan kraaien dat ze niet eng zijn :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Deze meneer moest ook aangeblaft worden volgens Elco (en ik zie dat Google hem ook als persoon behandeld, incl blurr over het gezicht). Daar zijn we dus ook een paar keer omheen gewandeld, waarbij ik de meneer aan het aaien was :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”