Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*update* Sam heeft uitzaaiingen. Volgende week...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: *update* Sam heeft uitzaaiingen. Het gaat nu snel

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Met Lady (13) was is ook enorm aan twijfelen vorig jaar, wanneer is genoeg genoeg?
Ze werd ziek in December, slecht eten/niet eten, braken, slap, viel heel snel af (4 kg in 8 dagen).
Doxidog, vitamines, niets hielp, ze lag op haar bed en leek nog content met de aandacht en knuffels die ze kreeg. 's Morgens moest ze mee wandelen, OK altijd zo blij als ik de riem pakte dat ik het hart niet had om nee te zeggen. Dat wandelen was 50 meter heen en 50 meter terug heel langzaam en af en toe viel ze om.
21 Januari hield ze echt op met eten, 's nachts heel onrustig, veel water drinken wat ze dan een beetje later weer uit kotste.
22 Januari heb ik haar laten gaan, eigenlijk nog een beetje twijfelend. Ik heb een foto van haar gemaakt een half uur voordat we naar de DA gingen, als ik nu die foto zie weet ik dat het absoluut de juiste tijd voor haar was, haar ogen waren dof, de Happy Lady was daar niet meer. :(
Maar pijn deed het wel :ugh:

Dus ja ik geloof echt dat je merkt wanneer de tijd daar is.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

zo overtuigd als ik was dat hij 1 april wel zou halen begin ik nu toch wel te twijfelen.. niks heftigs, maar kleine dingetjes, een kuchje hier, een zuchtje daar, moeilijker de bank op komen en ik ben ervan overtuigd dat zijn buik groeit.

vervolgens rent hij afgelopen weekend dan toch weer achter de bal aan natuurlijk.. de eikel :19: :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
M@scha schreef:hoe merkte je dat het allerlaatste naadje op was?
Als de pred ook niks meer doet en hij gaat afzakken. Dan is het aan jou om te bepalen hoe ver je hem af wilt laten zakken.

Precies zo was het bij Nozem inderdaad.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

M@scha schreef:zo overtuigd als ik was dat hij 1 april wel zou halen begin ik nu toch wel te twijfelen.. niks heftigs, maar kleine dingetjes, een kuchje hier, een zuchtje daar, moeilijker de bank op komen en ik ben ervan overtuigd dat zijn buik groeit.
:(:

Heel herkenbaar. Zijn zijn lymfeklieren ook vergroot?
M@scha
Zeer actief

LongFields schreef:
Nanna schreef:
M@scha schreef:hoe merkte je dat het allerlaatste naadje op was?
Als de pred ook niks meer doet en hij gaat afzakken. Dan is het aan jou om te bepalen hoe ver je hem af wilt laten zakken.

Precies zo was het bij Nozem inderdaad.
dan denk ik dat we nu beginnen met afzakken. :ugh:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

LongFields schreef:
M@scha schreef:zo overtuigd als ik was dat hij 1 april wel zou halen begin ik nu toch wel te twijfelen.. niks heftigs, maar kleine dingetjes, een kuchje hier, een zuchtje daar, moeilijker de bank op komen en ik ben ervan overtuigd dat zijn buik groeit.

Weet ik niet. ik heb er nooit op gelet dus al zou dat nu zo zijn dan zegt dat niks over hoe het een maand geleden was..
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

M@scha schreef: dan denk ik dat we nu beginnen met afzakken. :ugh:
:knuffel: Geniet zoveel mogelijk van hem.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:knuffel:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Balen Mascha, misschien tegen beter weten in... maar ik duim voor nog een opleving de komende tijd.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Sterkte met Sam
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Sterkte, geef hem nog maar extra knuffels :knuffel: :knuffel:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

M@scha schreef:
LongFields schreef:

Weet ik niet. ik heb er nooit op gelet dus al zou dat nu zo zijn dan zegt dat niks over hoe het een maand geleden was..
Bij Nozem speelde er natuurlijk heel wat anders, maar bij haar voelde ik op diverse plekken eerst kleine bultjes, dat waren de lymfeklieren die wat opgezet waren. Op een gegeven moment waren ze zelfs gewoon met het blote oog te zien door mij. En op alle plaatsen waar lymfeklieren zitten, zoals in de hals, in de oksels en liezen en bij de schouders.
En bij haar werd ook haar buik steeds boller, dat zag ik pas echt goed op de foto's van de laatste fotoshoot, 2 dagen voor haar inslapen. Ze had altijd nog een opgetrokken buiklijn, maar op het laatst was daar niets meer van te zien.

Ik hoop dat dat moment bij Sam toch nog een poosje op zich laat wachten, maar ik weet zeker dat jullie het juiste moment om hem te laten gaan zullen herkennen. :J:
M@scha
Zeer actief

zijn buik wordt echt dikker en ik dacht van de week ineens een nieuwe bult te zien halverwege zijn rug naast zijn ruggegraat maar die ging ook weer weg. zijn koppie wordt steeds smaller dus daardoor kan het ook lijken dat hij breder wordt maar ik denk dat het beide is. koppie smaller, lijf breder.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ach Sam, wat komt het eng dichtbij zo.
Ik heb zoveel mooie verhalen over jullie gelezen, over wat jullie overwonnen hebben en nu deze rotziekte :(
Ook ik hoop dat hij nog een opleving krijgt. Wellicht tegen beter weten in.. sterkte Mascha.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

heel veel sterkte, wat een moeilijke tijd... :roos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Hoe hij eruit ziet is van minder belang. Hoe vóelt hij zich?
's ochtends vind ik hem wat sullig. hij staat natuurlijk wel tegen de baas aan die brood aan het smeren is want daar komt een worstje (met pil) vandaan.

vanochtend viel hij toen hij moest niezen. dat was te plotseling dus dan heeft hij geen tijd om zijn lijf te corrigeren.

's middags en 's avonds heeft hij goede zin en hij eet nog steeds als een bootwerker.

het weekend waren zijn brokken op dus ik heb gisteren gewoon weer 14 kilo gehaald :pffff: oh en illegaal snoepgoed: dentasticks. wat kan het schelen toch? evt. allergie dingen onderdrukt de prednison wel
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dat dus inderdaad.

bij Pippi hebben we heel snel gekozen voor het einde en uiteindelijk maar goed ook
onze keuze was om te stoppen omdat we het idee hadden dat de prednison bij haar niks meer deed
wat ze had is nog steeds onduidelijk, alle bloedwaarden, röntgenfoto's (muv verdenking op ED maar dat kon niet de oorzaak van de rest zijn), echo's en klinisch onderzoek was goed behalve dan dat zeer duidelijk zichtbaar werd dat zij spiermassa verloor en pijn had. Ook DM is achteraf uitgesloten. Achteraf omdat we bloed opgestuurd hebben maar niet de uitslag afgewacht hebben.

Ze was nog actief, aanwezig, ja toonde pijn die niet meer te maskeren was, maar niet extreem veel pijn, kende je haar niet zou je de pijn niet zien.
Uiteindelijk de juiste keuze op het juiste moment gemaakt. Na (tijdens) het inslapen kwam er ruim een liter vocht uit haar longen. Hadden we haar langer laten lopen was ze dus uiteindelijk gestikt :(

Om nu direct aan te geven waarom we die keuze maakten, nee dat kan ik niet, gevoel, je hond kennen
Heb dan ook alle vertrouwen dat jullie ook de juiste keuze maken op het juiste moment

sterkte
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Het is en blijft een heel bijzondere hond!!!
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

M@scha schreef:
's ochtends vind ik hem wat sullig. hij staat natuurlijk wel tegen de baas aan die brood aan het smeren is want daar komt een worstje (met pil) vandaan.

vanochtend viel hij toen hij moest niezen. dat was te plotseling dus dan heeft hij geen tijd om zijn lijf te corrigeren.

's middags en 's avonds heeft hij goede zin en hij eet nog steeds als een bootwerker.

het weekend waren zijn brokken op dus ik heb gisteren gewoon weer 14 kilo gehaald :pffff: oh en illegaal snoepgoed: dentasticks. wat kan het schelen toch? evt. allergie dingen onderdrukt de prednison wel
Dat heb ik met Bonnie ook gedaan. ( een half jaar lang.. ;) )
Een hele zending blikjes gehaald... " Jij gaat niet dood voor die op zijn, anders blijf ik er mee zitten! " Op een gegeven moment kregen we van de halve familie af en toe een paar blikken; " zolang er dichte blikjes in de kast staan, mag ze niet dood gaan!"
Ze heeft zich er prima aan gehouden.. een uur voor de DA kwam heeft ze nog wat van het een na laatste blik gegeten...

knuffel voor Sam!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

het is heel stil...hopelijk gaat het nog een beetje met Sam?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
M@scha
Zeer actief

vandaag is sam weer sam. als vanouds.. ik trek dat slecht hoor. gewoon normaal doen of doodgaan, maar dit wipwappen vind ik lastig. klinkt niet lief, maar zo is het wel. natuurlijk wil ik dat ij 20 wordt, maar dan niet zoals nu een beetje lopen dreigen met "ik ga dood hoor!" en mij de keer erna dat ik thuis of beneden kom begroeten alsof je een puber van 6 maanden bent!!! :gvd:

tot zover :schrik: :oeps:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Loopt 'ie niet gewoon op zonne-energie? :mrgreen:

Wat een hond is het toch. Lekker van genieten zolang het kan.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

M@scha schreef:vandaag is sam weer sam. als vanouds.. ik trek dat slecht hoor. gewoon normaal doen of doodgaan, maar dit wipwappen vind ik lastig. klinkt niet lief, maar zo is het wel. natuurlijk wil ik dat ij 20 wordt, maar dan niet zoals nu een beetje lopen dreigen met "ik ga dood hoor!" en mij de keer erna dat ik thuis of beneden kom begroeten alsof je een puber van 6 maanden bent!!! :gvd:

Hier moet ik stiekem om grinniken... lijkt me ook wel moeilijk.
Hopelijk blijft hij het zonder al te veel dips nog een tijdje goed doen :roos:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
M@scha
Zeer actief

Anja schreef:
M@scha schreef:vandaag is sam weer sam. als vanouds.. ik trek dat slecht hoor. gewoon normaal doen of doodgaan, maar dit wipwappen vind ik lastig. klinkt niet lief, maar zo is het wel. natuurlijk wil ik dat ij 20 wordt, maar dan niet zoals nu een beetje lopen dreigen met "ik ga dood hoor!" en mij de keer erna dat ik thuis of beneden kom begroeten alsof je een puber van 6 maanden bent!!! :gvd:

ik grinnik er al 9 jaar om dat hij zo veerkrachtig is. op een gegeven moment boeit een dipje niet meer want het is sam, die wordt 100...

nu weten we dat dat niet gaat gebeuren, we weten dat als we een half pilletje prednison minder geven hij instort en nóg flappert hij op en neer! maar nu denk ik steeds: ja, dat was het dan. hij gaat dood. hoop ik soms stiekem dat hij 's ochtends overleden is lekker in zijn slaap ondanks dat ik hem zo niet wil vinden natuurlijk, maar het zal wel een dramaqueen einde worden.... ik word er een beetje zwartgallig van volgens mij :mrgreen:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

M@scha schreef:
Anja schreef:

ik grinnik er al 9 jaar om dat hij zo veerkrachtig is. op een gegeven moment boeit een dipje niet meer want het is sam, die wordt 100...

nu weten we dat dat niet gaat gebeuren, we weten dat als we een half pilletje prednison minder geven hij instort en nóg flappert hij op en neer! maar nu denk ik steeds: ja, dat was het dan. hij gaat dood. hoop ik soms stiekem dat hij 's ochtends overleden is lekker in zijn slaap ondanks dat ik hem zo niet wil vinden natuurlijk, maar het zal wel een dramaqueen einde worden.... ik word er een beetje zwartgallig van volgens mij :mrgreen:
Voor jou is dat de manier om voor zover mogelijk met het onvermijdelijke om te gaan.
Ik heb dat met Sarah ook.
Toen ze nog helemaal verlamd was dacht ik werkelijk dat het over en uit was. :ugh:
En eerlijk gezegd hoop ik ook dat ze er (na nog een paar jaren) op haar Simoniaans tussenuit piept.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

M@scha schreef:vandaag is sam weer sam. als vanouds.. ik trek dat slecht hoor. gewoon normaal doen of doodgaan, maar dit wipwappen vind ik lastig. klinkt niet lief, maar zo is het wel. natuurlijk wil ik dat hij 20 wordt, maar dan niet zoals nu een beetje lopen dreigen met "ik ga dood hoor!" en mij de keer erna dat ik thuis of beneden kom begroeten alsof je een puber van 6 maanden bent!!! :gvd:
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Je stelt je toch in op het einde, je zet je denk ik ook een beetje schrap (omdat je eigenlijk helemaal niet wil dat het eindigt), plus dat je toch continu aan het observeren en afwegen bent (gaat het nog goed, of is dit het moment om hem in te laten slapen). Dat geeft spanning. Hopelijk houdt Sammie zich een beetje gedeisd op het dipjesvlak, voor in ieder geval twee weken :J: .
Mieke-Navajo
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mieke-Navajo »

Hoe is het nu met Sam?

Geen nieuws goed nieuws?
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe. :zwaai
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hoe is het nu met Sam?? :flower:
M@scha
Zeer actief

kweet niet :U:

het gaat duidelijk slechter. maar hij gaat graag een klein stukje wandelen (als het licht is. in het donker wil hij niet), hij speelt regelmatig een keer met zijn balletje en snoept graag van verboden snoepjes die hij nu volop krijgt (munchy-staafjes, mergpijpjes etc) en heeft geen pijn zover wij dat kunnen merken :U:

dus geen idee behalve dat heel duidelijk is dat hij achteruit gaat.

voorlopig krijgen we een enorm warm weekend en wordt de oude baas 13 a.s. vrijdag. dus dat pakken we sowieso mee! :cheer:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Lastig hé? Maak er maar een spetterende verjaardag van :J:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”