Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze zoveelste rassen zoektocht...
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Parson Russell Terrier
Jaaaa, acd'sdagmar88 schreef:Cattle dog? Ik vond er niets aan tot ik ze in het echt leerde kennen. Ze hebben iets staff achtigs, bijna net zo gek zonder hun eigen harses in te slaan of voetzolen er af te lopen en zonder tot het naadje te gaan naar andere honden.
Heeft me echt positief verrast.

Ik heb er twee gekend uit showlijnen waar maar erg weinig pit of drive in zat maar de anderen die ik meemaakte waren zó leuk.
Ooit hoop ik een leuk teefje te vinden waar ik Nanuq op kan gooien

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
weet je wa ok moi is?
net voor het eerst goed bekeken. de middenslag schnauzer! zit body op en is geen kalf.
hmmm.. dit wordt weer zo'n "werk het hele rassenboek door" topic
mag die wel nanna?
net voor het eerst goed bekeken. de middenslag schnauzer! zit body op en is geen kalf.
hmmm.. dit wordt weer zo'n "werk het hele rassenboek door" topic

mag die wel nanna?

- dagmar88
- Zeer actief
M@scha schreef:weet je wa ok moi is?
hmmm.. dit wordt weer zo'n "werk het hele rassenboek door" topic![]()
mag die wel nanna?

Ze zag er niet uit, had nauwelijks nog tanden. Was de enige hond in het asiel die niet blafte en alles maar gelaten over zich heen liet komen.

Als ze wilde spelen trok ze je letterlijk aan je oren, met die anderhalve hoektand

Ouders hadden ooit hele dure luxe chocolade gekocht voor in onze schoentjes, echt uitgepakt.
Bleek dat rotbeest deuren open te kunnen maken. Ze had de papiertjes er intact vanaf gepeld.
Gelukkig had m'n moeder nog nét tijd om twee zakjes chocolademunten in de schoenen te gooien voor wij wakker werden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat vind je van de pyreneese herdershond ik vind dat een leuke hond en vooral ook een zeer gezond ras.

- M@scha
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
Wow. Dit moest ik even quoten! Cool!!Nanna schreef:Yap. Die zijn wel geinigM@scha schreef:weet je wa ok moi is?
hmmm.. dit wordt weer zo'n "werk het hele rassenboek door" topic![]()
mag die wel nanna?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
een jack russell is geen parson dat is een heel ander rasCleva schreef:Ik heb best wel wat Jack Russells meegemaakt en ik vind ze vooral heel erg verschillend van elkaar.
Hein is een unicum. Zacht als boter. Maar doen alsof het allemaal overdreven felle rotzakjes zijn is onzin. Ze zitten er tussen maar het is zeker geen raskenmerk.
Mits goed of met mazzel gefokt zijn ze behoorlijk gezond te noemen en ik vind ze vaak ook aantrekkelijk om te zien.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Alleen jammer dat er zo veel angst in zitLizzie. schreef:Wat vind je van de pyreneese herdershond ik vind dat een leuke hond en vooral ook een zeer gezond ras.

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Onze zoveelste rassen zoektocht...
De vader van Rana was een aangekeurde Parson, uit een nest Jack RussellsLizzie. schreef:een jack russell is geen parson dat is een heel ander rasCleva schreef:Ik heb best wel wat Jack Russells meegemaakt en ik vind ze vooral heel erg verschillend van elkaar.
Hein is een unicum. Zacht als boter. Maar doen alsof het allemaal overdreven felle rotzakjes zijn is onzin. Ze zitten er tussen maar het is zeker geen raskenmerk.
Mits goed of met mazzel gefokt zijn ze behoorlijk gezond te noemen en ik vind ze vaak ook aantrekkelijk om te zien.
*edit, moest natuurlijk de vader van Rana zijn.
Laatst gewijzigd door Ramiek op 12 mar 2016 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zo Foxy pluis is mooi aan het transformeren naar een ruwharig foxje.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
En zenuw lijers, neuroten met ADHDMachie schreef:Alleen jammer dat er zo veel angst in zitLizzie. schreef:Wat vind je van de pyreneese herdershond ik vind dat een leuke hond en vooral ook een zeer gezond ras.

- M@scha
- Zeer actief
Re: Onze zoveelste rassen zoektocht...
Update: We hebben contact met een schnauzerfokker
Info inwinnen en waarschijnlijk binnenkort kennis maken met het ras.

Info inwinnen en waarschijnlijk binnenkort kennis maken met het ras.

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Leuk Mascha! Ken ook twee middenslag schnautzers en dat zijn echt hele leuke en makkelijke honden.
- M@scha
- Zeer actief
ik ben alleen een beetje verbaasd
-dat we er nooit eerder naar gekeken hebben
-dat we ze gisteren tegen kwamen op internet en ineens allebei zo enthousiast waren (pascal en ik hebben dat qua hondenrassen ehhh niet
)
-dat het nu allemaal ineens zo snel gaat
-dat hun karakter zo "passend" voelt. het lijkt wel een stafford zonder de scherpe randjes
we zitten alleen nog een beetje met dat hele trimverhaal. ik vind hun bouw prachtig en ik ben een sucker voor mooie buiklijnen. en daar laten ze dan de haren lang!
idem de poten
en de snor.. daar zijn we ook nog niet over uit.
het lijkt allemaal de mooie bouw te bedekken.
dus nog even kijken hoe ernstig het vloeken in de kerk is als dat toch echt allemaal eraf zou gaan
-dat we ze gisteren tegen kwamen op internet en ineens allebei zo enthousiast waren (pascal en ik hebben dat qua hondenrassen ehhh niet

-dat hun karakter zo "passend" voelt. het lijkt wel een stafford zonder de scherpe randjes

Deze levendige en aanhankelijke hond heeft de persoonlijkheid van een terriër. De Middenslag Schnauzer houdt van het gezelschap van mensen en is een goed hond om mee te reizen. Het zijn slimme, intelligente, veeleisende en speelse honden.

we zitten alleen nog een beetje met dat hele trimverhaal. ik vind hun bouw prachtig en ik ben een sucker voor mooie buiklijnen. en daar laten ze dan de haren lang!

dus nog even kijken hoe ernstig het vloeken in de kerk is als dat toch echt allemaal eraf zou gaan

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Als ik op afbeeldingen google, zie ik er best veel die gewoon vrijwel helemaal kort zijn. Met uitzondering van de baard, en ik denk iets aan de poten.
Maar buiklijn gewoon kort.
Moet kunnen dus....
Moet kunnen dus....

- M@scha
- Zeer actief
Habibi schreef:Als ik op afbeeldingen google, zie ik er best veel die gewoon vrijwel helemaal kort zijn. Met uitzondering van de baard, en ik denk iets aan de poten.
Moet kunnen dus....
wel he

ik heb jarenlang aan lola gewerkt die al vet werd van lucht om dat mooie opgetrokken buiklijntje te kunnen zien. dan zou je nu misschien voor een ras gaat dat de overtreffende trap van opgetrokken buiklijn heeft en dan hang je er een gordijn voor

wel stom vind ik dat ik graag reviews lees. voor een nieuwe wasmachine, voor een hotel, maar ook over een ras. maar dat is erg lastig heb ik ontdekt. er is een forum waar ik mij aangemeld heb, maar volgens mij is dat niet heel druk bezocht. idem voor ervaringen met fokkers. de fokker waar we contact mee hebben "voelt goed" maar weet ik veel of dat ook zo is. ik heb nog nooit een schnauzer van dichtbij gezien, laat staan dat ik kennis van fokkers heb.

-
- Zeer actief
Lekker de tondeuze erover heen 1 x in de 2 á 3 maanden.M@scha schreef:ik ben alleen een beetje verbaasd
-dat we ze gisteren tegen kwamen op internet en ineens allebei zo enthousiast waren (pascal en ik hebben dat qua hondenrassen ehhh niet)
Deze levendige en aanhankelijke hond heeft de persoonlijkheid van een terriër. De Middenslag Schnauzer houdt van het gezelschap van mensen en is een goed hond om mee te reizen. Het zijn slimme, intelligente, veeleisende en speelse honden.![]()
we zitten alleen nog een beetje met dat hele trimverhaal. ik vind hun bouw prachtig en ik ben een sucker voor mooie buiklijnen. en daar laten ze dan de haren lang!![]()
idem de poten
![]()
Word zijn harde vacht wel zacht maar als je dat geen probleem vind prima toch.

- M@scha
- Zeer actief
maaarrrr jij ben de expert 
internet vertelt mij: plukken
als ik hier op het forum weleens vers geplukte honden zie dan zijn die ook flink kort toch?
ik heb nog nooit een trimhond gehad dus misschien praat ik onzin hoor!

internet vertelt mij: plukken
als ik hier op het forum weleens vers geplukte honden zie dan zijn die ook flink kort toch?
ik heb nog nooit een trimhond gehad dus misschien praat ik onzin hoor!

Ik ken ze ook met een kortgeknipt buikje, en ik vind dat wat sportiever. De baard moet.
Meerdere reuen die ik ken zijn best wel pittig maar in de goede handen geen lijers.
Ik zeg doen!
Meerdere reuen die ik ken zijn best wel pittig maar in de goede handen geen lijers.
Ik zeg doen!
- amelie
- Zeer actief
Ik kijk even mee in dit topic, volgens mij hebben we precies dezelfde eisen aan een hond. Wij kwamen uit op een border, schnauzer of toch maar weer een ruwharige teckel. Ik ben benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen!
- M@scha
- Zeer actief
border terrier dan toch?amelie schreef:Ik kijk even mee in dit topic, volgens mij hebben we precies dezelfde eisen aan een hond. Wij kwamen uit op een border, schnauzer of toch maar weer een ruwharige teckel. Ik ben benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen!

van border collies heb ik trauma's

helaas wil de baas geen worst zonder pootjes zoals hij de teckel liefdevol noemt, maar ooit is hij de mijne!

ik ben echt compleet verbaasd over de rasbeschrijvingen van de middenslag schnauzer. ik wil ze echt heel graag ontmoeten want het zou weleens echt kunnen kloppen!

- dagmar88
- Zeer actief
M@scha schreef: we zitten alleen nog een beetje met dat hele trimverhaal. ik vind hun bouw prachtig en ik ben een sucker voor mooie buiklijnen. en daar laten ze dan de haren lang!![]()
idem de poten
![]()
Ben je zelf bij toch? Die van ons waren ook absoluut niet showwaardig. Met de jongste (dwerg) zijn we een keer naar een show geweest en daar werden we met rollende oogjes weggekeken door de liefhebbers

Die hadden van zichzelf al veel minder en ruwer haar, geen zachte golvende jane fonda sokken en gordijnen

Gewoon kort en sportief.
Volgens mij is het een verademing na die rottige stafford haartjes. Lekker naar de trimmer, je hebt iedere keer een hele nieuwe hond en geen haar in huis.
- M@scha
- Zeer actief
dat is waar natuurlijk. beessie merkt er niks van natuurlijk.dagmar88 schreef:
Ben je zelf bij toch? Die van ons waren ook absoluut niet showwaardig. Met de jongste (dwerg) zijn we een keer naar een show geweest en daar werden we met rollende oogjes weggekeken door de liefhebbers![]()
Die hadden van zichzelf al veel minder en ruwer haar, geen zachte golvende jane fonda sokken en gordijnen
Gewoon kort en sportief.
Volgens mij is het een verademing na die rottige stafford haartjes. Lekker naar de trimmer, je hebt iedere keer een hele nieuwe hond en geen haar in huis.
daar ben ik wel benieuwd naar ja. een huis zonder steekhaartjes

staat er op dat forum: oh bello verhaart echt enorm!!! een héle week verliest hij echt heel veel haar. daarna iss het weer over maar mán wat een haar!
ik dacht: een week? één fokking week? waar kan ik bello ophalen!

- amelie
- Zeer actief
Ja joh, echt geen BC! Ik wordt al neurotisch als ik er aan denkM@scha schreef:border terrier dan toch?amelie schreef:Ik kijk even mee in dit topic, volgens mij hebben we precies dezelfde eisen aan een hond. Wij kwamen uit op een border, schnauzer of toch maar weer een ruwharige teckel. Ik ben benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen!
van border collies heb ik trauma's![]()
helaas wil de baas geen worst zonder pootjes zoals hij de teckel liefdevol noemt, maar ooit is hij de mijne!![]()
ik ben echt compleet verbaasd over de rasbeschrijvingen van de middenslag schnauzer. ik wil ze echt heel graag ontmoeten want het zou weleens echt kunnen kloppen!

Ik ben wel benieuwd hoe het zit met het waakse in de schnauzer, dat is iets waar ik steeds hele tegenstrijdige dingen over lees.
Laatst gewijzigd door amelie op 12 mar 2016 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief

- M@scha
- Zeer actief
of je aankleden en in de kamer kunnen zijn en vervolgens naar die afspraak gaan. gewoon, gaan! en niet in je trainingspak beneden zijn, je boven aankleden en zo snel mogelijk naar buiten gaan in je zwarte mantelpakdagmar88 schreef:Ik kan me, heel ver weg, een tijd herinneren dat je een hond op schoot had of aaide en een minuut later de deur uit kon stappen zonder er uit te zien als een weerwolf.

@amelie: wat ik lees is dat dat territoriale erin zit. vooral bij de middenslag maar dat het goed te handelen is. 1 verhaal was bivoorbeeld dat een schnauzer als ze op de camping zaten na een paar dagen de kampeerplek als de zijne beschouwde en dat uitte door te grommen als er iemand te dichtbij kwam. hondje had geleerd dat als baasje zei dat het goed was het ook goed was. hond bleef alert, maar liet het gebeuren.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ga gewoon voor een patter joh. Die van Eliza zijn leuk en sociaal.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik vind die broken coated Parsons leuk! Succes met de zoektocht.
En de Catahoula helemaal van de baan Mascha?
En de Catahoula helemaal van de baan Mascha?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Er woont hier echt een verschrikkelijke middenslag schnauzer, zwart.
Heeft altijd trossen bananen in de oren, is nooit blij, onbetrouwbaar naar mensen en naar reuen toe een irritante vechtersbaas
Nou denk ik niet dat ze allemaal zo zijn
maar dat chagrijnige wat die hond in zich heeft zou ik slecht tegen kunnen. Geen idee of dat kenmerkend is voor het ras verder hoor. Maar dat is mijn ervaring met de middenslag.
Heeft altijd trossen bananen in de oren, is nooit blij, onbetrouwbaar naar mensen en naar reuen toe een irritante vechtersbaas
Nou denk ik niet dat ze allemaal zo zijn