Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukenuba reclame

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

honiahaka-kuckunniwi schreef:je geeft 1x in de week rauw vlees? of die sperzie bonen?

je heeft krijgt genoeg als hij gewoon op gewicht blijft ofzo?

misschien domme vraag.
Nee ik geef 1x per week sperziebonenpulp met soms ook wat fruit er doorheen.
En ja het is net als bij brok,je merkt zelf of je hond genoeg heeft en of je hond een werker is of gewoon een knuffelpot die niet zo sportief is.Net als bij de mens,voedsel naar de lichamelijke behoefte door inspanning.
Eerst gaf ik ook macaroni of rijst maar ben ik vanaf gestapt.O en 2 keer per week geef ik ook rauwe botten en echt je hoeft niet bang te zijn voor die botjes van kip zolang ze maar rauw zijn en niet gekookt want dan zijn ze pas gevaarlijk.Mijn puppie eet gewoon eendagskuikens als tussendoor en helemaal geen problemen.
En hoezo een domme vraag?Die bestaan toch niet? :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Op brokken, welk merk dan ook, OVERleeft een hond. Ik ken geen een goed merk brokken. Maar een hond gaat pas leven als je hem voedt zoals je een carnivoor behoort te voeden. Als hij zijn hele lichaam moet gebruiken om te scheuren en trekken en zijn spijsverteringsstelsel aan het werk wordt gezet. Brokken, why? Je geeft je hamster toch ook geen zangzaad?

groetjes Helen[/quote]

Off topic ;)
Het ging hier over de Eukanubareclame en het feit dat er gezegd werd dat je geen hondenliefhebber bent als je geen duur merk hondenvoer koopt. Mag de vers versus brokkendiscussie ergens anders gevoerd worden,s.v.p?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Goede discussie hoor maar die is toch al vaker gevoerd hier? Zo jazulen we dan weer terug gaan naar het onderwerp namelijk wat vinden jullie van die reclame van Eukenuba?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

mirella* schreef:Ik maak me er allemaal niet druk om. Mijn hondjes eten dagelijks Eukanuba en doen het er goed op. Vers voer zal best beter zijn maar dat geldt ook voor het eten wat wij eten. Ook zal het maken van Eukanuba vast niet allemaal diervriendelijk gaan maar ook dat gebeurd ook bij de producten die wij gebruiken. het merk was vast niet zo groot geworden als er niet vele honden zijn die het prima doen op deze brokken. Het zijn immers dure brokken en die worden alleen door een echte dierenliefhebber gekocht, de overige mensen kopen wel goedkoperen brokken.
in amerika is het het goedkoopste brokkenmerk wat er is :V

dus een echte dierenliefhebber koopt brokken voor zijn hond met chemische antioxidanten, etc, etc, etc, en als het duur is ben je pas een echte dierenliefhebber.
heb ik ff mazzel met mijn vlees voor 3 euro per kilo waar geen troep in zit, oftweel, 93 euro voer per maand voor 1 hond.
is duurder als jouw brokken, dus ben meer dierenliefhebber dan jij.
sorry hoor, maar waar slaat dit op.

duurkoop is niet altijd beter!!!
denk toch eens na wat je schrijft.
en ach, zolang je eigen hond maar geen proefhond is blijkbaar :roll:
Laatst gewijzigd door qyan op 02 feb 2004 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
qyan

mirella* schreef:Val maar allemaal weer over me heen maar volgens mij bestaat er geen hele slechte brok meer daarvoor zijn de regels van de EG en Regering veelste streng.

Ik geloof nog steeds dat je in de huidige wereld moet betalen voor meer kwaliteit, dat geldt voor kleding, apparatuur en ook voor voedingsmiddelen. Dus volgens mij is een dure brok ook een betere brok.

De fokkers die ik ken voeren ook Eukanuba aan hun hondjes en vervolgens winnen deze hondjes vele prijzen op shows dus slecht zal het allemaal vast niet wezen voor de hondjes.

Daarbij staat onze voeding staat toch ook bol van de conserveringsmiddelen, kleurstoffen ed. Geloof niet dat ik me daar minder gezond door voel.

Ofwel volgens mij zijn die brokken allemaal lang niet zo slecht als een groot deel van de mensen hier wil suggereren. Natuurlijk is en blijft verse voeding het beste voor de hond, maar dat wil niet zeggen dat brokken slecht zijn.
tja, alleen al die geweldig dure kwaliteitsbrokken staan stijf van de rommel :kotz:
waarom denk je dat je ze zo lang kan bewaren en farmfood ea bijv maar 4 tot 6 maanden.?
juist, omdat daar geen troep in zit

nog ff voor de goede orde:
iedereen moet voeren wat hij of zij wil voeren en waar hij of zij tevreden mee is, maar ga alsjeblieft niet lopen verkondigen dat de mensen die dure brokken met troep kopen echte hondenliefhebbers zijn en de mensen die brokken geven zonder troep, die vaak goedkoper zijn, hun hond vergiftigen en geen dierenliefhebbers zijn
qyan

massam schreef:ik snap je niet helemaal... je zegt dat er niet een hele slechte brok is, maar dat dure dus beter zijn??

dan bel me ff op!! ik heb nu brokken voor je!! kosten 150 euro per 15 kilo, maar dan is de kwaliteit wel echt toppie!!

dat albertheijn merkje is om niet op te vallen, daar moet je dus niet naar kijken!!!

als je 100 kg haalt krijg je een tennisbal gratis!!

dat is pas kwaliteit!
waar woon je, ik kom eraan, lijkt me een perfecte brok, is namelijk erg duur :A
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Even een kleine reaktie, ( ben echt niet voor Eukanuba hoor ) maar ik heb zelf in America gewoond ( 4 maanden )en Eukanuba is daar echt niet het goedkoopste voer,hoor!!!
Das onzin, want je had er eerder meer goedkopere als duurdere merken!
Tenminste waar ik woonde ( ik werkte in een paardenranch ) niet, het meest verkocht werd Proplan van Purina.

Niet dat ik voor Eukanuba ben hoor! Maar wilde even wat misverstanden uit de weg halen. En denk ook dat het lood om oud ijzer is, want ja, dierproeven zijn slecht, maar Eukanuba is echt niet het enigste merk wat dit doet!!! Zoveel 'mensendingen' worden getest, keierg allemaal.

En het is ook niet zo dat een hond op brokken alleen Overleeft, er zijn heus WEL goede merken..... Vlees is niet altijd beter, maar denk dat die discussie al duizend maal opgehaald is. En het gaat hier om Eukanuba en dierproeven.
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
qyan

Cyntha schreef:En het is ook niet zo dat een hond op brokken alleen Overleeft, er zijn heus WEL goede merken..... Vlees is niet altijd beter, maar denk dat die discussie al duizend maal opgehaald is. En het gaat hier om Eukanuba en dierproeven.
ik ga ook nergens de discussie aan dat vlees beter is als brokken, ieder moet zeld]f weten wat hij voert.
maar om dan te gana verkondigen dat als je ene zak brokken voert van 50 euro per maand een echte dierenliefhebber bent, en iemand die brokken voert voor 30 euro niet, gata me ene beetje te ver.
dus moet ik met mijn 90 euro vlees per maand wel een evrschrikkelijke dierenliefhebber zijn, om in haar termen te spreken!
zo heb ik het gesteld, maar niet dat vlees beter is en dat ik alle brokken verschrikkelijk vindt en slecht.
staat nergens!!!
qyan kan puur en simpel tegen gene enkele brok, dus voor mij is de keus geen keus, maar alleen vlees.
Cyntha
Actief

Hoi,

Nee, ik zei ook niet dat iemand jij dat zei ( toevallig Maxcola, maar daar gaat het me niet om :mrgreen: )

Enja, als je het zo stelt, vind ik ook raar, om in geldtermen te gaan spreken, zo van, wie meer uitgeeft is beter, inderdaad onzin!!!
Sorry,had het dan verkeerd begrepen...

Ja, als je hond niks anders kan verdragen dan moet je wel hé! Hiha, nee ik ben ook niet puur voorstander voor brok of vers, ik kijk ook gewoon naar mijn hond waar hij het beste op doet. En denk dat dat een prima uitgangspunt is, inderdaad!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Chica
Actief

Dit zijn dus de beelden die ik voor me zie als ik die klote reclame van Eukenuba zie (jongens geen leuke beelden)

www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=iams
Cyntha
Actief

Ja, ik weet het, ik kijk dus bewust niet meer naar zo'n beelden..

Zal wel stom zijn dat ik mijn ogen ervoor sluit,maar raak dan helemaal van streek en weet wel wat er allemaal gebeurd.
Ik steun div. dierenorganisaties op mijn manier, en ga me niet gek lopen maken met zo'n filmpjes-foto's.
Maar toch blijf ik erbij dit is bij zoveel dingen, dierproeven zijn nooit goed........

En reclame zie ik nooit, want dan zap ik altijd verder,hiha!!!
qyan

Cyntha schreef:Hoi,

Nee, ik zei ook niet dat iemand jij dat zei ( toevallig Maxcola, maar daar gaat het me niet om :mrgreen: )

Enja, als je het zo stelt, vind ik ook raar, om in geldtermen te gaan spreken, zo van, wie meer uitgeeft is beter, inderdaad onzin!!!
Sorry,had het dan verkeerd begrepen...

Ja, als je hond niks anders kan verdragen dan moet je wel hé! Hiha, nee ik ben ook niet puur voorstander voor brok of vers, ik kijk ook gewoon naar mijn hond waar hij het beste op doet. En denk dat dat een prima uitgangspunt is, inderdaad!!!
:mrgreen: we lezen allemaal weleens wat minder :mrgreen:

het enige uitgangspunt is kijken naar je hond. qyan hefet geloof ik al 10 merken brok gehad en onderhand nu al alle complete versvleesmerken die er zijn.
dus aardig wat zoekwerk is er wel aan vooraf gegaan.
Cyntha
Actief

hiha, ja het is me allemaal wat...

Ochja, je hebt wat gevonden waar hij het goed opdoet, das het belangrijkste, zo zie ik het ook,toch!!!

Succes ermee!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

In alle brokken die verkrijgbaar zijn zitten alle voedingsstoffen die een hond nodig heeft. En inderdaad de ene brok is beter dan de ander. Maar als jouw hond het goed doet op een goedkope brok, wat is daar verkeerd aan? Ik denk dat dat de enigste maatstaf is die geld.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
massam schreef:ik snap dat mensen dat denken als ze die reklame zien... maar eigenlijk is het heel dubbel, want zaterdagavond doe je je make up op en vanochtend wastte je je haar nog en dan denk je daar niet aan....

ik praat niks goed hoor! maar dat je van dit merk beelden hebt gezien, maakt bedrijven waar geen beelden van zijn niet minder erg!!!

gelukkig wordt het steeds minder!
Daarvoor moeten mensen maar op vers overgaan,mits dat ook diervriendelijk is? :?
nee waarom ik wil gewoon brokken voor mijn honden! :? dat lusten ze tenminste en daar raken ze niet van aan de diarree...
Laatst gewijzigd door malinois op 04 feb 2004 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cyntha schreef:Even een kleine reaktie, ( ben echt niet voor Eukanuba hoor ) maar ik heb zelf in America gewoond ( 4 maanden )en Eukanuba is daar echt niet het goedkoopste voer,hoor!!!
Das onzin, want je had er eerder meer goedkopere als duurdere merken!
Tenminste waar ik woonde ( ik werkte in een paardenranch ) niet, het meest verkocht werd Proplan van Purina.

Niet dat ik voor Eukanuba ben hoor! Maar wilde even wat misverstanden uit de weg halen. En denk ook dat het lood om oud ijzer is, want ja, dierproeven zijn slecht, maar Eukanuba is echt niet het enigste merk wat dit doet!!! Zoveel 'mensendingen' worden getest, keierg allemaal.

En het is ook niet zo dat een hond op brokken alleen Overleeft, er zijn heus WEL goede merken..... Vlees is niet altijd beter, maar denk dat die discussie al duizend maal opgehaald is. En het gaat hier om Eukanuba en dierproeven.
Er zijn zeker meer fabrikanten die bepaalde praktijken er op nahouden die je niet weet en waarschijnlijk ook nooit achter komt. Die radar filmpjes zijn al zo oud ... wordt er een beetje moe van.. ieder voert wat hij wil. Je weet toch ook niet of de kippetjes die je vers voert niet mishandeld zijn...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chica
Actief

De discussie ging ook niet over wel of niet diervriendelijk voeren of welke bedrijven er nog meer van dit soort afschuwelijk dingen doen.
Ik wilde weten wat andere mensen denken als ze de bewuste reclames zien van die vrolijk los lopende en rennende honden en dan zeker met de tekst erbij.
Dus graag weer even ontopic.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Chica schreef:De discussie ging ook niet over wel of niet diervriendelijk voeren of welke bedrijven er nog meer van dit soort afschuwelijk dingen doen.
Ik wilde weten wat andere mensen denken als ze de bewuste reclames zien van die vrolijk los lopende en rennende honden en dan zeker met de tekst erbij.
Dan denk ik dus aan dierencastingbureau's die goede zaken doen. En aan mijn eigen honden die WERKELIJK elke dag zo mogen dollen!
En die krijgen geen Jeukenuba :mrgreen: maar een veel goedkoper merk dat alleen niet in een chique zak verpakt zit en waar ook geen reklamecampagne tegenaan gegooid hoeft te worden omdat het (bijna) vanzelf verkoopt als een tierelier :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chica schreef:Ik wilde weten wat andere mensen denken als ze de bewuste reclames zien van die vrolijk los lopende en rennende honden en dan zeker met de tekst erbij.
dan denk ik: ja dat klopt want mijn hond rent en springt ook zo door het bos en door weilanden ;)
Afbeelding
Chica
Actief

malinois schreef:
Chica schreef:Ik wilde weten wat andere mensen denken als ze de bewuste reclames zien van die vrolijk los lopende en rennende honden en dan zeker met de tekst erbij.
dan denk ik: ja dat klopt want mijn hond rent en springt ook zo door het bos en door weilanden ;)
Ik dus niet ik zie de beelden voor me van die honden in die kleine hokken met hun pootjes door de spijlen van de bodem heen doods en doodsbang en ga zo maar door.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chica schreef:
malinois schreef:
Ik dus niet ik zie de beelden voor me van die honden in die kleine hokken met hun pootjes door de spijlen van de bodem heen doods en doodsbang en ga zo maar door.
dat jij al die oude verhaaltjes nog steeds gelooft, moet je zelf weten ik doe dat niet.
Afbeelding
Chica
Actief

Nee idd ja kan ook je kop in het zand steken is een hele goede methode.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chica schreef:Nee idd ja kan ook je kop in het zand steken is een hele goede methode.
ik steek m'n kop niet in het zand het zijn hele oude beelden die keer op keer herhaald worden... laat ze eens met nieuwe en echte bewijzen komen... aangezien die er niet zijn... geloof ik er niet in.
Afbeelding
Chica
Actief

malinois schreef:
Chica schreef:Nee idd ja kan ook je kop in het zand steken is een hele goede methode.
ik steek m'n kop niet in het zand het zijn hele oude beelden die keer op keer herhaald worden... laat ze eens met nieuwe en echte bewijzen komen... aangezien die er niet zijn... geloof ik er niet in.
Ach Eukenuba kan ook het tegen deel bewijzen natuurlijk dat ze het niet doen.
Maar goed jou mening is duidelijk voor mij en andersom hoop ik het ook.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chica schreef:
tuurlijk :ok:
Afbeelding
Chica
Actief

malinois schreef:
Chica schreef:
tuurlijk :ok:
mooi ;)
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

malinois schreef:
Ja jou hond rent en springt ook zo door het bos.
Die arme proefhondjes kunnen dat niet meer. :jank: :jank: :jank:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:
malinois schreef:
Ja jou hond rent en springt ook zo door het bos.
Die arme proefhondjes kunnen dat niet meer. :jank: :jank: :jank:
hoe ik daarover denk heb ik hiervoor al geschreven... allemaal oude beelden, geen nieuwe en bovenal geen echt bewijs...
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
massam schreef:ik snap dat mensen dat denken als ze die reklame zien... maar eigenlijk is het heel dubbel, want zaterdagavond doe je je make up op en vanochtend wastte je je haar nog en dan denk je daar niet aan....

ik praat niks goed hoor! maar dat je van dit merk beelden hebt gezien, maakt bedrijven waar geen beelden van zijn niet minder erg!!!

gelukkig wordt het steeds minder!
Daarvoor moeten mensen maar op vers overgaan,mits dat ook diervriendelijk is? :?
nee waarom ik wil gewoon brokken voor mijn honden! :? dat lusten ze tenminste en daar raken ze niet van aan de diarree...
Ja als je er geen reet verstand van hebt en klakkeloos maar wat in die bak gooit?Tsja dan gaan ze aan de schijterij.....logisch,komt omdat je er de ballen van weet!
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Ga je er lekker naartoe,dan kun je het met eigen ogen zien!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”