Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatser gezocht (misschien..)En gevonden!
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Herplaatser gezocht (misschien..)
Mocht je dat willen proberen, wil ik wel t een en ander in scene zetten
Even toevallig langslopen met twee tierige dames.
Ik woon vlak bij Drachten.

-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
We wonen naast een uitlaatroute dus dat is wel handig. Als we gaan proef wandelen komen we ook wel andere honden tegen denk ik. Dus dat zal nog wel duidelijk worden denk ik.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Morgen gaan mijn man en ik voor de eerste keer met Spike wandelen. Lijkt me handig als ik wat hondekoekjes meeneem voor onder de wandeling. Wat kan ik dan het beste kopen?
En nog suggesties waar we speciaal op moeten letten als we met m aan de wandel zijn?
En nog suggesties waar we speciaal op moeten letten als we met m aan de wandel zijn?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik zou stukjes kaas meenemen of aan stukjes gesneden knakworst.Bumper69 schreef:Morgen gaan mijn man en ik voor de eerste keer met Spike wandelen. Lijkt me handig als ik wat hondekoekjes meeneem voor onder de wandeling. Wat kan ik dan het beste kopen?
grote kans dat hij gewone hondenkoekjes niet aanneemt, ook voor hem is het vreemd natuurlijk en met wat zwaarder geschut zal dat wellicht wat beter gaan

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
Veel plezier vandaag! Ik zou kijken naar of je een klik hebt, en of je dolenthousiast bent als je thuiskomt. Je kent jezelf het best, maar ik weet dat ik voor de juiste beslissing nooit twijfel heb.
Kijk of je een klik hebt, hoe hij reageert op de situaties die jullie tegen komen en ga na of er ook nazorg is als je de hond zou nemen. Bij een asiel zit je vrij 'veilig'. Als je na adoptie problemen tegen komt die je het hoofd niet kunt bieden, is er altijd een plan B
Kijk of je een klik hebt, hoe hij reageert op de situaties die jullie tegen komen en ga na of er ook nazorg is als je de hond zou nemen. Bij een asiel zit je vrij 'veilig'. Als je na adoptie problemen tegen komt die je het hoofd niet kunt bieden, is er altijd een plan B

-
Bumper69
- Zeer actief
Het asiel zit naast een woonwijk en daar willen we ook zeker door heen lopen en kijken wat hij doet.
Van het asiel mogen we geen contact hebben met oude eigenaren en oude eigenaren hebben verder weinig informatie gegeven aan het asiel.
Kaas en knakworst is dat niet een beetje teveel van het goede? Hondekoekjes niet beter dan?
Van het asiel mogen we geen contact hebben met oude eigenaren en oude eigenaren hebben verder weinig informatie gegeven aan het asiel.
Kaas en knakworst is dat niet een beetje teveel van het goede? Hondekoekjes niet beter dan?
-
Sterre
Ik vind ook dat je hier voorzichtig mee moet zijn. Het is een beer van een hond met heel weinig informatie. En het is een van de redenen dat hij weggedaan is begrijp ik. Dus kijk alsjeblieft uit.Heavy schreef:Ik wil de pret niet bederven maar ik zou dat grommen tegen kinderen wel serieus nemen.
Waarom doet hij dat ? Is er iets gebeurd? Is het tegen kleine kinderen? Ik hoop dat je ook kinderen tegen komt tijdens het wandelen.
-
Bumper69
- Zeer actief
Als er twijfels over zijn na de wandelingen doen we het ook echt niet hoor.
Spike is nu een paar dagen in het asiel en tijdens hun uitlaatrondes zullen ze ook bekeken hebben hoe het gaat.
Dat horen we straks voordat we gaan lopen.
Spike is nu een paar dagen in het asiel en tijdens hun uitlaatrondes zullen ze ook bekeken hebben hoe het gaat.
- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef:Als er twijfels over zijn na de wandelingen doen we het ook echt niet hoor.
Kun je daar zien hoe hij zich gedraagt tegenover andere grotere reuen?
Dat lijkt me iets om héél goed op te letten.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Kijk even echt goed.
Je geeft in je andere topic aan dat de hobd ook mee op vakantie moet kunnen. Honden van bepaald type of ras zijn in verschillende landen in Europa niet welkom. Qua uiterlijk kan deze hond wel eens net wel of net niet een probleem zijn in die landen.
Verder wil je de hond ook meenemen naar wielerwedstrijden.
Daar zijn énorm veel prikkels. Veel te zien, horen, ruiken etc.
Een hond die in het verleden problemen heeft gegeven met kinderen (ook vaak veel prikkels) zou ik daar niet direct als eerste geschikt voor vinden.
Daarnaast lijk je gewoon een makkelijke hond te willen, zonder gedoe en die snel meedraait in huis. Vind ik heel terecht om zoiets te willen.
Gezien de rassen die genoemd worden als mogelijk zijn achtergrond, en zijn gewicht (stevige hond) zou ik ècht ècht héél zeker willen weten of deze hond hondsociaal is, katten met rust laat en bezoekers op het erf met rust laat.
(er staat dat hij waaks is. Hóe waaks dan? Gezien jullie wensen)
Je geeft in je andere topic aan dat de hobd ook mee op vakantie moet kunnen. Honden van bepaald type of ras zijn in verschillende landen in Europa niet welkom. Qua uiterlijk kan deze hond wel eens net wel of net niet een probleem zijn in die landen.
Verder wil je de hond ook meenemen naar wielerwedstrijden.
Daar zijn énorm veel prikkels. Veel te zien, horen, ruiken etc.
Een hond die in het verleden problemen heeft gegeven met kinderen (ook vaak veel prikkels) zou ik daar niet direct als eerste geschikt voor vinden.
Daarnaast lijk je gewoon een makkelijke hond te willen, zonder gedoe en die snel meedraait in huis. Vind ik heel terecht om zoiets te willen.
Gezien de rassen die genoemd worden als mogelijk zijn achtergrond, en zijn gewicht (stevige hond) zou ik ècht ècht héél zeker willen weten of deze hond hondsociaal is, katten met rust laat en bezoekers op het erf met rust laat.
(er staat dat hij waaks is. Hóe waaks dan? Gezien jullie wensen)

-
Bumper69
- Zeer actief
Daarom heb ik gevraagd of we hem tijdens een wandeling ook mee naar huis mogen nemen om te kijken hoe hij reageert op katten en zo.
We moesten eerst maar eens twee keer wandelen en dan gingen we verder overleggen zeiden ze.
Dat waakse wil ik inderdaad ook nog even goed aanhalen.
Zoals we de eerste keer de hond zagen leek het een hele rustige sociale hond. Zoals hij toen was zou ik m zo meenemen maar ben me er zeker bewust van dat hij echt goed bij ons moet passen. Aan de ene kant lastig dat hij nog maar kort in het asiel is en ze hem daar ook nog niet zo goed kennen. En de oude eigenaren hebben weinig informatie gegeven. En dat vind ik ook lastig om in te schatten. Als je een hond hebt en je kunt er niet meer voor zorgen dan wil je er toch het beste voor?
We moesten eerst maar eens twee keer wandelen en dan gingen we verder overleggen zeiden ze.
Dat waakse wil ik inderdaad ook nog even goed aanhalen.
Zoals we de eerste keer de hond zagen leek het een hele rustige sociale hond. Zoals hij toen was zou ik m zo meenemen maar ben me er zeker bewust van dat hij echt goed bij ons moet passen. Aan de ene kant lastig dat hij nog maar kort in het asiel is en ze hem daar ook nog niet zo goed kennen. En de oude eigenaren hebben weinig informatie gegeven. En dat vind ik ook lastig om in te schatten. Als je een hond hebt en je kunt er niet meer voor zorgen dan wil je er toch het beste voor?
- sternentänzerin
- Zeer actief
Over de kaas en knakworst: nee dat is niet teveel van het goede. Afleiden en aandacht bij jou kan het beste met enorm veel motivatie, oftewel iets dat zooo lekker ruikt dat je het als hond niet wilt weerstaan.
Gemiddelde hondenkoekjes voldoen daar echt niet aan.
Het is een lobbes, met wat 'problemen' onderweg, kinderen en reuen. Dus wil je heeeeeel graag zijn aandacht. Dus lekker inpakken de verwennerij en goed gebruik van maken.
Gemiddelde hondenkoekjes voldoen daar echt niet aan.
Het is een lobbes, met wat 'problemen' onderweg, kinderen en reuen. Dus wil je heeeeeel graag zijn aandacht. Dus lekker inpakken de verwennerij en goed gebruik van maken.
...; We will never surrender Winston Churchill
-
Bumper69
- Zeer actief
We zijn geweest. Laatste berichtje over kaas en worst niet meer gelezen. Toen waren we al onderweg. Ik had hondekoekjes gehaald en die vond ie ook erg lekker.
Hij trekt wel een beetje aan de riem maar kan ook heel rustig mee lopen. Toen we bij asiel naar buiten liepen kwamen we bij de deur al een kat tegen. Dat deed m helemaal niets in ieder geval. We hebben een beetje de honden opgezocht. Als hij een hond zag lopen ging hij stil staan en hield zijn koppie een beetje stil en spitste zijn oren. Hij maakte zeer zeker geen aanstalten om er achter aan te gaan. Een hond echt direct tegengekomen, dat was geen probleem. Geen kinderen gezien jammer genoeg.
Wel wat extra info. De eigenaresse van de hond is overleden en hond kwam bij zus terecht. Zus heeft dus kinderen en heeft niets met honden. Mede door hond liepen emoties telkens erg op omdat hond van overleden zus was.
Volgens asiel is hond erg sociaal en gaat heel goed. Zaterdagmiddag gaan we nog even samen met kinderen lopen en in principe zou hij dan 21 maart bij ons komen...
Volgende week kunnen we hem dan nog een paar keer komen uitlaten.
We wachten eerst zaterdag nog even af.
Hij trekt wel een beetje aan de riem maar kan ook heel rustig mee lopen. Toen we bij asiel naar buiten liepen kwamen we bij de deur al een kat tegen. Dat deed m helemaal niets in ieder geval. We hebben een beetje de honden opgezocht. Als hij een hond zag lopen ging hij stil staan en hield zijn koppie een beetje stil en spitste zijn oren. Hij maakte zeer zeker geen aanstalten om er achter aan te gaan. Een hond echt direct tegengekomen, dat was geen probleem. Geen kinderen gezien jammer genoeg.
Wel wat extra info. De eigenaresse van de hond is overleden en hond kwam bij zus terecht. Zus heeft dus kinderen en heeft niets met honden. Mede door hond liepen emoties telkens erg op omdat hond van overleden zus was.
Volgens asiel is hond erg sociaal en gaat heel goed. Zaterdagmiddag gaan we nog even samen met kinderen lopen en in principe zou hij dan 21 maart bij ons komen...
Volgende week kunnen we hem dan nog een paar keer komen uitlaten.
We wachten eerst zaterdag nog even af.
- Paisley
- Zeer actief
-
Bumper69
- Zeer actief
O, ik lees net dit bericht pas. Had er gisteren over heen gelezen...Paisley schreef:Mocht je dat willen proberen, wil ik wel t een en ander in scene zettenEven toevallig langslopen met twee tierige dames.
Ik woon vlak bij Drachten.
Heel graag! Ik wilde het al vragen of iemand het wilde uit omgeving Drachten maar vond dat iets te vrijpostig van mezelf..
Ik stuur je een berichtje!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
De hond zit pas sinds heel kort in het asiel schreef je, en is nog bij lange na niet gewend aan de veranderde situatie. Dat hij nu heel rustig en sociaal overkwam wil niet bij voorbaat zeggen dat dit zo blijft als hij gewend en helemaal op zijn gemak is. Ook het niet reageren op de kat die je gisteren tegen kwam zegt niet dat dit zo blijft.Bumper69 schreef: Zoals we de eerste keer de hond zagen leek het een hele rustige sociale hond. Zoals hij toen was zou ik m zo meenemen maar ben me er zeker bewust van dat hij echt goed bij ons moet passen. Aan de ene kant lastig dat hij nog maar kort in het asiel is en ze hem daar ook nog niet zo goed kennen. En de oude eigenaren hebben weinig informatie gegeven. En dat vind ik ook lastig om in te schatten. Als je een hond hebt en je kunt er niet meer voor zorgen dan wil je er toch het beste voor?
Bij een hond van een type als dit zou ik zelf mijn reserves hebben of het, als hij helemaal gewend is en hij zijn nieuwe huis ook echt als thuis ziet en de omgeving ook eigen is geworden, nog steeds zo'n lieve goedsul is.
Uiteraard heb ik geen oordeel of je het wel of niet moet doen want dat bepaal je uiteraard helemaal zelf, maar het lijkt me wel goed je ook op de potentieel minder positieve zaken te wijzen.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Als je je hond graag mee wilt nemen naar o.a. Frankrijk, zou ik eerlijk gezegd niet voor een hond met een dergelijk uiterlijk kiezen.
Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.
Ik kwam deze mooie, sociale mastinmix nog tegen, zit in de opvang bij een kennis van mij, misschien is het wat voor jullie? KLIK
Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.
Ik kwam deze mooie, sociale mastinmix nog tegen, zit in de opvang bij een kennis van mij, misschien is het wat voor jullie? KLIK
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk, de Mastin mix!
Bumper, je bent al een tijd zo zorgvuldig op zoek naar een hond die bij jullie specifieke situatie past. Als ik dan zie welke hond je nu in overweging neemt, snap ik het niet zo goed. Hij ziet er absoluut aantrekkelijk uit. En misschien is het een geweldige hond en precies wat je graag wil. Maar een hond waar wat 'vechthond' (sorry voor het woord) doorheen gekruist lijkt, en waarvan de vorige eigenaren weinig info aan het asiel hebben gegeven, is een groter risico op toekomstige problemen. Hij is nog maar kort in het asiel, de medewerkers van het asiel hebben nu ook nog geen goed beeld van de hond. Je hebt weinig ervaring met honden. Kan je het aan als er na een paar weken of maanden toch een agressieprobleem met de hond blijkt te zijn?
Bumper, je bent al een tijd zo zorgvuldig op zoek naar een hond die bij jullie specifieke situatie past. Als ik dan zie welke hond je nu in overweging neemt, snap ik het niet zo goed. Hij ziet er absoluut aantrekkelijk uit. En misschien is het een geweldige hond en precies wat je graag wil. Maar een hond waar wat 'vechthond' (sorry voor het woord) doorheen gekruist lijkt, en waarvan de vorige eigenaren weinig info aan het asiel hebben gegeven, is een groter risico op toekomstige problemen. Hij is nog maar kort in het asiel, de medewerkers van het asiel hebben nu ook nog geen goed beeld van de hond. Je hebt weinig ervaring met honden. Kan je het aan als er na een paar weken of maanden toch een agressieprobleem met de hond blijkt te zijn?
- Paisley
- Zeer actief
De hond is 3 jaar. Als hij nu in het asiel kalm, sociaal en rustig overkomt, vind ik dat alleen maar een heel goed teken!
Je kunt ook zien of de hond op zn gemak is. Dan laat hij zn ware aard beter zien. Als hij gedrukt over komt, kun je verwachten dat hij erg kan veranderen als de hond zich eenmaal goed thuis voelt.
Ik vind het leuk om mee te gaan morgen. Weten we direct wat ie van loopse teven vind
Je kunt ook zien of de hond op zn gemak is. Dan laat hij zn ware aard beter zien. Als hij gedrukt over komt, kun je verwachten dat hij erg kan veranderen als de hond zich eenmaal goed thuis voelt.
Ik vind het leuk om mee te gaan morgen. Weten we direct wat ie van loopse teven vind

-
blondie
- Zeer actief
Neem dit ook mee in je overweging. Honden die herplaatst worden zijn per definitie niet in eigen doen vanaf dag 1. Zelf ook ondervonden, en op in moeten spelen destijds omdat na gewenning ineens toch even een karakter naar boven kwam. Geen doemscenario, maar wel iets om rekening mee te houden.LongFields schreef:De hond zit pas sinds heel kort in het asiel schreef je, en is nog bij lange na niet gewend aan de veranderde situatie. Dat hij nu heel rustig en sociaal overkwam wil niet bij voorbaat zeggen dat dit zo blijft als hij gewend en helemaal op zijn gemak is. Ook het niet reageren op de kat die je gisteren tegen kwam zegt niet dat dit zo blijft.Bumper69 schreef: Zoals we de eerste keer de hond zagen leek het een hele rustige sociale hond. Zoals hij toen was zou ik m zo meenemen maar ben me er zeker bewust van dat hij echt goed bij ons moet passen. Aan de ene kant lastig dat hij nog maar kort in het asiel is en ze hem daar ook nog niet zo goed kennen. En de oude eigenaren hebben weinig informatie gegeven. En dat vind ik ook lastig om in te schatten. Als je een hond hebt en je kunt er niet meer voor zorgen dan wil je er toch het beste voor?
Bij een hond van een type als dit zou ik zelf mijn reserves hebben of het, als hij helemaal gewend is en hij zijn nieuwe huis ook echt als thuis ziet en de omgeving ook eigen is geworden, nog steeds zo'n lieve goedsul is.
Uiteraard heb ik geen oordeel of je het wel of niet moet doen want dat bepaal je uiteraard helemaal zelf, maar het lijkt me wel goed je ook op de potentieel minder positieve zaken te wijzen.
- Paisley
- Zeer actief
Ik had de eer om mee te mogen wandelen met Spike.
Onwijs leuke, lieve hond! Komt heel rustig en kalm over, laat zich de pis niet lauw maken. Keffende erfhondjes, loopse Kiwi, spelende kinderen, t kon hem nauwelijks bekoren.
Nouja, de loopse Kiwi toch een klein beetje
Ze waren subiet verliefd
Een vriendelijke, vrije, open hond. En Mayke vond m ook leuk. Als een hond scherp is naar honden, moet Mayke er niets van hebben, daar vertrouw ik haar 100% mee. Andere reuen van formaat is misschien en ander verhaal, maar de zijn we op wandeling niet tegen gekomen.
Spike komt overigens ook helemaal niet over als een stafford kruising. Hij ziet er op de foto's anders uit. Hij doet meer aan als een rottweiler kruising.
Nouja, de loopse Kiwi toch een klein beetje
Een vriendelijke, vrije, open hond. En Mayke vond m ook leuk. Als een hond scherp is naar honden, moet Mayke er niets van hebben, daar vertrouw ik haar 100% mee. Andere reuen van formaat is misschien en ander verhaal, maar de zijn we op wandeling niet tegen gekomen.
Spike komt overigens ook helemaal niet over als een stafford kruising. Hij ziet er op de foto's anders uit. Hij doet meer aan als een rottweiler kruising.

-
Bumper69
- Zeer actief
Het was erg leuk dat je mee was Paisley!
Het ging inderdaad heel goed. De kinderen konden gewoon met hem lopen aan de riem. Het was ook net of hij dan aanvoelde dat het anders was en minder hard trok.
Ze konden m best goed onder controle houden.
We hebben er zelfs nog kinderen bijgehaald en gevraagd of ze m een koekje wilden geven. Geen enkel probleem. Hij bleef zo rustig!
We hebben direct voor hem getekend maar halen hem pas de 21e op. Volgende week laat ik m daar wel een paar keer uit en haal m ook een dag op om vast even te kijken hoe het hier gaat.
We gaan er voor!
Het ging inderdaad heel goed. De kinderen konden gewoon met hem lopen aan de riem. Het was ook net of hij dan aanvoelde dat het anders was en minder hard trok.
Ze konden m best goed onder controle houden.
We hebben er zelfs nog kinderen bijgehaald en gevraagd of ze m een koekje wilden geven. Geen enkel probleem. Hij bleef zo rustig!
We hebben direct voor hem getekend maar halen hem pas de 21e op. Volgende week laat ik m daar wel een paar keer uit en haal m ook een dag op om vast even te kijken hoe het hier gaat.
We gaan er voor!
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Re: Herplaatser gezocht (misschien..)En gevonden!
Wat tof dat je meegegaan bent Paisley! Ik kan me voorstellen dat een paar 'vreemde' ogen kunnen helpen.
Ik vind het geweldig dat jullie Spike een mand gaan bieden en hoop dat jullie onwijs veel plezier van elkaar gaan hebben.
Ik vind het geweldig dat jullie Spike een mand gaan bieden en hoop dat jullie onwijs veel plezier van elkaar gaan hebben.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Spikey ziet er leuk uit. Ik hoop echt dat je hem d.21ste thuis krijgt
Als je nu de website opendoet op Spike staat er "heb baasje"
- Paisley
- Zeer actief
mosquito1980 schreef: Als je nu de website opendoet op Spike staat er "heb baasje"

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Leuk!
En gefeliciteerd!
En gefeliciteerd!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
S@ndr@
- Zeer actief
super, wat leuk 
-
Bumper69
- Zeer actief
Geweldig he!mosquito1980 schreef:Spikey ziet er leuk uit. Ik hoop echt dat je hem d.21ste thuis krijgt![]()
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Super dat het zo goed klikt! Alvast veel plezier met Spike.

- dagmar88
- Zeer actief