Nou, mens, ik zie toch niet alles!
Maar inderdaad.
Als een hond het gen voor tanpoint heeft maar óók het gen voor brindle kan het gebeuren dat ze op de plaatsen van de tanpoints brindle hebben. Brindle-point wordt dat genoemd.
En er is onlangs een trits Goldens getest omdat iedereen wel dácht dat ze wisten wat die voor genen hadden onder dat recessief geel, maar niemand wist het zeker.
En verdomd, er kwam dus bruin onder vandaan en zwart, en tanpoint en sable, en op K-locus bleken alledrie de opties aanwezig, dus óók brindle.
Overigens moet die Duitser dan ook het gen voor langhaar hebben gehad (of dragen), anders kan dat lange haar niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brindle bij DH X Golden
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Brindle bij DH X Golden
Hm, dat wist ik niet @brindle honden.Kruimel53 schreef:Ik vond idd dat er ooit een retrieverfokker was die brindle honden had en die zitten naar het schijnt nog steeds in het ras dus. En langhaar duikt regelmatig op bij DHers dus dat zal vast wel.
Maar ik hoorde dus wel dat er een trits getest is en dat iedereen in shock was van wat er onder zat.
Over het algemeen komt er eenkleurig zwart uit een golden-kruising en niemand had blijkbaar bedacht dat er altijd twee zijn die invloed hebben en dat zwart nog altijd dominant is.
Dat bruin vond ik ook wel lollig trouwens, maar dat is meer omdat daarmee dus bewezen is dat de neuskleur niet zichtbaar B-locus toont op recessief geel.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, maakt het nog ingewikkelder voor mijn rasMarjoleine schreef:Hm, dat wist ik niet @brindle honden.Kruimel53 schreef:Ik vond idd dat er ooit een retrieverfokker was die brindle honden had en die zitten naar het schijnt nog steeds in het ras dus. En langhaar duikt regelmatig op bij DHers dus dat zal vast wel.
Maar ik hoorde dus wel dat er een trits getest is en dat iedereen in shock was van wat er onder zat.![]()
Over het algemeen komt er eenkleurig zwart uit een golden-kruising en niemand had blijkbaar bedacht dat er altijd twee zijn die invloed hebben en dat zwart nog altijd dominant is.
Dat bruin vond ik ook wel lollig trouwens, maar dat is meer omdat daarmee dus bewezen is dat de neuskleur niet zichtbaar B-locus toont op recessief geel.
Ik heb overigens ook wel eens rasechte Labradors gezien met brindle points.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat wist ik allang. Maar dat Tollervolk is over het algemeen van het type dat het altijd beter weet.Maeve schreef:Ja, maakt het nog ingewikkelder voor mijn rasMarjoleine schreef:Dat bruin vond ik ook wel lollig trouwens, maar dat is meer omdat daarmee dus bewezen is dat de neuskleur niet zichtbaar B-locus toont op recessief geel.![]()
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Dat wist ik allang. Maar dat Tollervolk is over het algemeen van het type dat het altijd beter weet.Maeve schreef:Ja, maakt het nog ingewikkelder voor mijn rasMarjoleine schreef:Dat bruin vond ik ook wel lollig trouwens, maar dat is meer omdat daarmee dus bewezen is dat de neuskleur niet zichtbaar B-locus toont op recessief geel.![]()