Beau was vanaf halverwege de middag niet fit. Was een uurtje alleen thuis geweest en had zich ontlast in de keuken. Daarna moest hij om de twee uur naar buiten, dunne ontlasting. Ook regelmatig niesbuien. Om een uur of half negen weer naar buiten, een iets grotere ronde om te kijken of hij zich vaker zou ontlasten. Dat deed hij, veel dun, maar hij had verder stevig de pas er in en deed oké aan.
Tot hij ineens moet overgeven. Nou, prima, waren buiten, dus hij heeft in de bosjes overgegeven. Hij wilde het niet opeten (normaal wel), dus ik pak de zaklamp om even te kijken. Hij loopt twee meter verder en klettert zo op de grond

Hij liet alles hangen, zijn hoofd kantelde helemaal naar achteren en hij lag op zijn rug/zij. Ik dacht echt dat ik hem verloor daar. Reageerde ook totaal niet op mij, kwam wat schuim langs zijn bek. Ik had direct zijn tong eruit getrokken ivm stikkingsgevaar en gevoeld of er iets anders was wat zijn keel blokkeerde. Na een halve minuut zowat voor dood liggen kwam hij weer bij. Bleef eerst liggen met alles slap, daarna rolde hij overeind en daarna stond hij op. Heeft een minuut verdwaasd staan kijken en hijgen, schudde zich toen uit en wilde naar huis. Thuis nog wat hulpeloos om zich heen gekeken, toen in slaap gevallen en klaar. Het avondrondje was gewoon normaal, actief en alert als anders. Ik slaap vannacht maar bij hem, brrr...
Iemand een idee welke richting ik op kan denken?