Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Medicijnen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Romy&Gijs
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 2

Medicijnen

Ongelezen bericht door Romy&Gijs »

Iemand de gouden tip om dit erin te krijgen?
Donna moet momenteel 5 keer op een dag waarvan 3 keer meerdere (grote) pillen.
In het begin ging het prima met leverworst, hoppa weg. Maar ze ziet me nu aankomen 5 keer per dag. Nu ze weet dat er wat in zit komt de hele zooi er gelijk weer uit. En nu ze aan de morfine zit heeft helemaal geen eetlust, dus ze is moeilijk te paaien.

Leverworst, ossenworst, ham, kaas zelfs vanille vla, ik mag het allemaal zelf opeten van der zodra ze die medicijnen ook maar ruikt.
Oh, en achterin duwen is ook echt een drama, madam zet der kiezen op elkaar, en die krijg ik met geen mogelijkheid van elkaar af. Het is tot nu toe wel gelukt onder dwang, maar we moeten nog zeker 6 weken, dus wie weet heeft een van jullie de oplossing.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Medicijnen

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik gebruik voor Sultan een pillenschieter. Op elke andere manier, slik hij zijn medicatie niet door. Met poeder, eet hij niet meer.
Maar goed, hij kreeg dan ook 7 maanden lang iets van 8 pillen per dag.. Dus ik neem dat beest niks kwalijk, ik zou er ook moe van worden haha.

http://www.medpets.nl/pillenschieter/
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Mag je de pillen oplossen in water? dan fijn malen en met een druppeltje gekookt water door wat blikvoer..
Of in kippenboullion oplossen.. dat deed ik altijd toen Kai pilletjes moest..
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Romy&Gijs
Actief

Bedankt voor het meedenken. Fijngemalen door de vla heb ik al geprobeerd, dat rook ze toch en dus hoefde ze het niet. Bouillion had ik inderdaad ook al geprobeerd. Die pillenschieter ben ik gelijk even voor naar de dierenwinkel gelopen, ze hadden er eentje maar ik weet niet of dat voor ons gaat werken, ik krijg namelijk gewoon der kaken niet van elkaar af.

Ik heb dus eerst even een ontzettend lekker ruikend merk blikvoer gekocht, der morfine pilletje is er op die manier ingegaan net, en ze at het met smaak op.
Hopelijk gaat het met de medicijnen van de ochtend en de avond ook, daar gaat het eigenlijk om, dat zijn zulke grote pillen en een paar tegelijk dat ik haar er haast niet mee kan foppen.
We zullen zien vanavond, ik hoop het zo!
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Leverworst met smeerkaas :engel:

Shib zn pillen gingen de eerste 2 dagen in de leverworst en daarna was dat niet meer betrouwbaar.
Nu krijgt hij al 3,5 week een plak leverworst waar ik een pil in prop die eerst volledig door de smeerkaas is gehaald.
Het is een kliederboel, maar hij eet dit echt perfect en zonder aarzelen op.
4 plakken per dag.
Scheelt ook dat Shib echt te mager is dus dat hij die leverworst en smeerkaas ook prima kan hebben zonder te dik te worden.

Anders misschien nog rodiworst met Light smeerkaas/mon chou/speculoos/wat dan ook dat smeuïg is.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Kattenblikvoer. Honden zijn gék op kattenvoer omdat het zo lekker ruikt. En het voordeel is dat het zó sterk ruikt dat het de evt. geur van medicijnen overstemt.
Afbeelding
Romy&Gijs
Actief

Ik kan jullie melden, Pedigree blikvoer, overstemt de geur van de medicatie volgens Donna ook prima.

Wat ben ik hier blij mee, hopelijk blijft ze het eventjes interessant vinden. En anders ga ik weer met jullie ideeën aan de slag want smeerkaas heb ik nog niet geprobeerd, en kattenblikvoer kan ook altijd nog.
Bedankt weer.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Gelukkig werkt er nu iets!
Mickey slikte op een gegeven moment ook best wat pillen, waarvan sommigen behoorlijk groot waren, ze was altijd al moeilijk zo gauw ze het idee had dat het een pil zou kunnen zijn. Pindakaas, leverworst, beleg, zelfgemaakte deeg/gehakt balletjes etc. werkten maar tijdelijk.
Smeerkaas (apericube) werkte wel een tijd goed, toen dat niet zo meer ging na een hele tijd kreeg ze van dat kneedbare spul die je ook bij de DA kan kopen, maar ik vond een versie, Vivi treats, die net zo goed werkte (ging ze echt voor bedelen) en veel goedkoper was, ruikt sterk en blijft ook door het kneedbare goed om grote pillen zitten. Mocht pedigree niet meer werken misschien het proberen waard....

[
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

het enige dat bij mij nog werkte was kattenvoer; van die kleine blikjes genaamd gourmet en dan de tonijnsmaak. er bestaan ook pill wrappers, maar daar stonk de mijne niet in.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gelukkig heb je weer iets gevonden dat werkt :ok:

Als ze zo lang zo veel pillen moet, kan dat dan niet via injectie worden toegediend?
Of is dat geen mogelijkheid?
Voor het geval dit ook weer zou gaan mislukken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Romy&Gijs
Actief

Ik heb ook gehoord over dat spul wat je om je pil heen kan kneden. Zou ik inderdaad altijd kunnen proberen maar ik verwacht dat ze daar niet intrapt. Want Donna kauwt netjes op alles wat ze eet, dus zodra ze dan het pilletje voelt of proeft spuugt ze het uit, dat is ook steeds het probleem bij de leverworst e.d.

Ik weet niet of het via injectie mogelijk is ranetje. De hoeveelheid wordt gelukkig met de tijd wel minder, ze is vrijdag geopereerd en vandaag is al de laatste dag morfine, dat scheelt al weer een pil 5x per dag. Ze heeft voor 2 weken antibiotica dus die gaat er denk ik ook vanaf zodra het op is, maar de pijnstilling heb ik echt voor 6 weken meegekregen. Dat moet 3 keer op een dag, ik heb echt geen idee of dat evt. via injectie kan?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Romy&Gijs schreef:Ik heb ook gehoord over dat spul wat je om je pil heen kan kneden. Zou ik inderdaad altijd kunnen proberen maar ik verwacht dat ze daar niet intrapt. Want Donna kauwt netjes op alles wat ze eet, dus zodra ze dan het pilletje voelt of proeft spuugt ze het uit, dat is ook steeds het probleem bij de leverworst e.d.

Ik weet niet of het via injectie mogelijk is ranetje. De hoeveelheid wordt gelukkig met de tijd wel minder, ze is vrijdag geopereerd en vandaag is al de laatste dag morfine, dat scheelt al weer een pil 5x per dag. Ze heeft voor 2 weken antibiotica dus die gaat er denk ik ook vanaf zodra het op is, maar de pijnstilling heb ik echt voor 6 weken meegekregen. Dat moet 3 keer op een dag, ik heb echt geen idee of dat evt. via injectie kan?
In principe kan pijnstilling met een injectie.
AB kan ook via injectie.
Het zal niet snel worden gedaan denk ik.
Maar in geval van opnieuw problemen zou ik het zeker met de DA overleggen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Romy&Gijs
Actief

ranetje schreef:
Romy&Gijs schreef:Ik heb ook gehoord over dat spul wat je om je pil heen kan kneden. Zou ik inderdaad altijd kunnen proberen maar ik verwacht dat ze daar niet intrapt. Want Donna kauwt netjes op alles wat ze eet, dus zodra ze dan het pilletje voelt of proeft spuugt ze het uit, dat is ook steeds het probleem bij de leverworst e.d.

In principe kan pijnstilling met een injectie.
AB kan ook via injectie.
Het zal niet snel worden gedaan denk ik.
Maar in geval van opnieuw problemen zou ik het zeker met de DA overleggen :ok:
Hopelijk is het niet nodig maar het is zeker niet verkeerd om te weten dat deze mogelijkheid er ook nog is, dankjewel, daar had ik zelf niet aan gedacht.
Afbeelding
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

en zorg dat je een 2e stukje vlees al voor har neus houd als ze het eerste met pil in haar mond krijgt.
Meestal gaan ze zich dan haasten om het 2e stukje te krijgen, en slikken ze sneller door :wink:
Afbeelding
Romy&Gijs
Actief

Oke, het feest is weer over. Blikvoer hoeft ze ook niet meer.

Het is echt balen dat haar eetlust zo slecht is, ik ga er toch morgen eens over bellen, ze moet toch ook eens gewoon weer gaan eten. En als ze trek gaat krijgen is ze ook wat makkelijker in de maling te nemen door inderdaad gelijk erachteraan iets lekkers te geven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”