Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zouden jullie doen? Update Overleden.
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat zouden jullie doen? Update Tama is thuis
Ik niet... ik stuur een foto en verzoek te kijken. Zeker bij een hond die dit alles meegemaakt heeft. Heb ik laatst bij Xena ook gedaan ga niet meer met die oude muts lopen slepen als t niet nodig is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik ben niet thuis dus kan geen foto maken, maar kan het altijd nog doen als ik straks thuis ben.
Dat vroeg de assistente ook of hij dat wilde doen, maar hij heeft een mobieltje uit het jaar nul, en zou ook niet weten hoe hij dat via mail door moet sturen, maar de afspraak is pas vanavond dus als ik vanmiddag thuis ben kan ik het wel doen.
Dat vroeg de assistente ook of hij dat wilde doen, maar hij heeft een mobieltje uit het jaar nul, en zou ook niet weten hoe hij dat via mail door moet sturen, maar de afspraak is pas vanavond dus als ik vanmiddag thuis ben kan ik het wel doen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Pfoee. Zware, zeer pijnlijke operatie.
Te vroeg naar huis
Naar andere dierenarts, opname
Extreme reactie op verdovingsmiddel
Veel pijn.
Eindelijk wordt het wat rustiger, en dan wéér naar de dierenarts.
Ik zou echt alleen gaan als de wond er echt slecht uitziet. Anders telefonisch of email overleg.
Hoe moet ze anders ooit herstellen, als er steeds energie van haar in dit soort dingen moet gaan zitten?
Te vroeg naar huis
Naar andere dierenarts, opname
Extreme reactie op verdovingsmiddel
Veel pijn.
Eindelijk wordt het wat rustiger, en dan wéér naar de dierenarts.
Ik zou echt alleen gaan als de wond er echt slecht uitziet. Anders telefonisch of email overleg.
Hoe moet ze anders ooit herstellen, als er steeds energie van haar in dit soort dingen moet gaan zitten?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hehe, dacht ik. en toen: (nog geen uur later!)gonnie schreef:
Maar ik geef Gerard echt zijn vet wel hoor. En zeker deze laatste week.
Heb hem ook al verteld dat ik het nu zat ben en ik voortaan de beslissingen neem in verband met de honden en dat ik dat ook bij de dierenarts laat noteren.
Heb hem vanochtend op zijn hart gedrukt dat hij Tama geen eten op gaat dringen, als ze niet wilt eten prima, als ze maar drinkt.
gonnie schreef:Gerard heeft de dierenarts alweer gebeld. Hij vond de wond een beetje rood. Dus vanavond weer naar de dierenarts, zal vast niks zijn. Gerard wilt wel waar voor zijn geld hebben. Hahaha.
Hij denkt erover om voortaan naar Sleeuwijk te gaan, hij vindt dat de dierenarts een fout heeft gemaakt en zeker toen we woensdagochtend met Tama langs gingen omdat we haar zo suf vonden.
De dierenarts die haar s'avonds zag deed nog bloedonderzoek omdat ze vond dat Tama wel erg heftig op de vetranquil reageerde.
Achteraf was het dus het bloedverlies en als de dierenarts ons niet naar Dodrecht had verwezen was ze er niet meer geweest.
sterkte met tama, en voor tama met zo'n baas. ik kan er niks anders van maken, sorry.

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Ik zou ook even niet naar de da gaan maar advies vragen via een foto idd.
Bij twijfel de da thuis laten komen. Tama heeft echt rust nodig op dit moment.
Bij twijfel de da thuis laten komen. Tama heeft echt rust nodig op dit moment.
-
gonnie
- Zeer actief
Ach, niet zo overdrijven hoor, ik wilde ook gerustgesteld worden, vanmiddag had ze toen ik thuis kwam ook verhoging.
En zo veel is er niet met haar gesjouwd. Als ik haar in het weekend geen medicijnen toe had kunnen dienen, hadden we twee keer per dag naar de praktijk moeten rijden.
En ik bedoelde met beslissingen die ik neem, beslissingen over operaties die laat ik mijn man niet meer nemen.
De dierenarts heeft weer even de bloedwaarden opgenomen, en die waren deze keer goed.
En ze heeft een hematoom. Ik denk op de plaats waar de bloeding zat.
Ik ben toch blij dat we gegaan zijn, want de dierenarts die haar geopereerd heeft zei dat we maar moeten stoppen met de tramadol. Hij zag dat ze er goed beroerd van was.
Dus nu krijgt ze alleen nog Metacam en antibiotica.
En Tama vond het trouwens heel erg leuk om mee te gaan in de auto. Ze kwispelde zelfs weer.
Toen mijn zoon geopereerd was moesten we ook na vijf dagen terug naar het ziekenhuis voor controle.
En met een hond zou dat niet kunnen.
De operatie en al dat bloedverlies vond ik erg voor haar, en dat we haar in Dodrecht achter moesten laten ook.
Maar af en toe eens op controle gaan is zo erg niet zeg.
Honden zijn niet van porselein.
En zo veel is er niet met haar gesjouwd. Als ik haar in het weekend geen medicijnen toe had kunnen dienen, hadden we twee keer per dag naar de praktijk moeten rijden.
En ik bedoelde met beslissingen die ik neem, beslissingen over operaties die laat ik mijn man niet meer nemen.
De dierenarts heeft weer even de bloedwaarden opgenomen, en die waren deze keer goed.
En ze heeft een hematoom. Ik denk op de plaats waar de bloeding zat.
Ik ben toch blij dat we gegaan zijn, want de dierenarts die haar geopereerd heeft zei dat we maar moeten stoppen met de tramadol. Hij zag dat ze er goed beroerd van was.
Dus nu krijgt ze alleen nog Metacam en antibiotica.
En Tama vond het trouwens heel erg leuk om mee te gaan in de auto. Ze kwispelde zelfs weer.
Toen mijn zoon geopereerd was moesten we ook na vijf dagen terug naar het ziekenhuis voor controle.
En met een hond zou dat niet kunnen.
De operatie en al dat bloedverlies vond ik erg voor haar, en dat we haar in Dodrecht achter moesten laten ook.
Maar af en toe eens op controle gaan is zo erg niet zeg.
Honden zijn niet van porselein.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat zijn ze niet maar ze laten pas iets merken als t te laat is. Dit is simpel even logisch nadenken. Ik vind t werkelijk doodzielig dit gesleep en ik ben alles behalve mutserig met honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
Re: Wat zouden jullie doen? Update Gerard had gelijk. Opgeno
Gerard had gelijk.
Vanochtend was ik met de anderen honden in het bos, toen belde hij me of we toch niet naar de dierenarts moesten. Ik werd boos en zei dat hij Tama nou eens met rust moest laten.
toen hij weer belde zei hij dat hij Tama in de auto had en naar Gouda ging.
Ik pissig. Later belde hij, dat hij gelijk had en het helemaal niet goed ging.
Tama haar lever en nierwaarden waren niet goed.
Dus nu blijft ze drie dagen in de kliniek aan het infuus. Waarschijnlijk komt het door de medicijnen.
Voor de operatie waren de waarden nog goed.
Als het over drie dagen niet beter gaat wordt ze ingeslapen.
Snap alleen niet waarom er gisteren dan niet verder is gekeken. Want ze was vandaag niet slechter dan gisteren.
Vanochtend was ik met de anderen honden in het bos, toen belde hij me of we toch niet naar de dierenarts moesten. Ik werd boos en zei dat hij Tama nou eens met rust moest laten.
Dus nu blijft ze drie dagen in de kliniek aan het infuus. Waarschijnlijk komt het door de medicijnen.
Snap alleen niet waarom er gisteren dan niet verder is gekeken. Want ze was vandaag niet slechter dan gisteren.
Groetjes Gonnie.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
gonnie schreef:Gerard had gelijk.
pfffffftttt wat een drama weg is het geworden zeg.
Maar lees in je reactie van gisteren dat er toen ook al naar de bloedwaarden is gekeken, dus dan is het in 1 dag zoveel slechter geworden (eigenlijk halve dag, gisteren avond en nu vanochtend)
sterkte
-
gonnie
- Zeer actief
Gisteren is alleen naar de bloedwaarden gekeken.
Vandaag hebben ze verder gezocht.
Groetjes Gonnie.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ehhhh bij een standaard bloedonderzoek zitten de lever en nieren er gewoon bij, of hebben ze alleen naar de bloedplaatjes gekeken?gonnie schreef:Gisteren is alleen naar de bloedwaarden gekeken.
wanneer is er nog wel een uitgebreid (of standaard maar wel met nieren en lever waardes) gedaan dat je weet in wat voor tijdsbestek dit zo verslechterd is, of is dat enkel voor de operatie gedaan? dat denk ik toch niet
-
gonnie
- Zeer actief
Zullen we alleen naar de bloedplaatjes gekeken hebben. In Dodrecht waren de nieren en lever ook nog goed.
Ze snappen er zelf ook niks van waardoor het nu zo slecht gaat.
Ze snappen er zelf ook niks van waardoor het nu zo slecht gaat.
Laatst gewijzigd door gonnie op 08 mar 2016 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ach dat arme, arme hondje 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Arme hond...

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat naar dat het nu weer niet goed met haar gaat. Dit is helemaal verkeerd uitgepakt deze operatie. Je kunt het helaas niet meer terug draaien. Sterkte maar weer. Wie weet knapt ze toch nog op!

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Ik word er gewoon chagerijnig van. Arm beest..
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
wat een drama voor dat beessie zeg, ik heb echt heel veel medelijden met die hond 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
arme Tama, nu weer 3 dagen opgenomen met allemaal vreemden aan haar lijfje terwijl ze zich al zo klote voelt en het maar de vraag is of en voor hoe lang het beter wordt.
- Roompie
- Zeer actief
Ik had haar meegenomen naar huis, volgestouwd met pijnmedicatie voor een dag of 2, alles laten eten wat ze lekker vindt en dan de spuit erin. 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
wat naar allemaal...
heel veel sterkte en beterschap voor Tama gewenst
heel veel sterkte en beterschap voor Tama gewenst

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Heel veel sterkte Gonnie. Ik vind dat je het heel goed doet. We kunnen allemaal wel oordelen vanachter ons schermpje, maar je lijkt me nuchter genoeg om de juiste beslissing te nemen. Sterkte!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Roompie schreef:Ik had haar meegenomen naar huis, volgestouwd met pijnmedicatie voor een dag of 2, alles laten eten wat ze lekker vindt en dan de spuit erin.
die 2 dagen redt je niet met een hond met nierfalen, dat is dan een lijdensweg die 2 dagen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mee eensAnke schreef:Heel veel sterkte Gonnie. Ik vind dat je het heel goed doet. We kunnen allemaal wel oordelen vanachter ons schermpje, maar je lijkt me nuchter genoeg om de juiste beslissing te nemen. Sterkte!
Heel veel sterkte Gonnie, wat een rottoestand
-
gonnie
- Zeer actief
Roompie schreef:Ik had haar meegenomen naar huis, volgestouwd met pijnmedicatie voor een dag of 2, alles laten eten wat ze lekker vindt en dan de spuit erin.
Ze at niet, en waarschijnlijk komen die slechte waarden door de pijnmedicatie.
Daar zijn ze nog niet over uit.
Al had ik haar waarschijnlijk wel in laten slapen als ik vanochtend mee was gegaan, maar ik dacht dat Gerard overdreef zoals gewoonlijk. En ik was niet thuis toen hij met haar wegging.
Hij belde wel vanuit de praktijk, maar ik was zo van streek dat ik niet goed meer na kon denken.
Maar toen we naar haar toe gingen, nadat Gerard me had gehaald, kwam ze redelijk vrolijk op me af lopen, ze beet ook haast de assistente.
Ze at dus waarschijnlijk slecht door de slechte waarden, ze willen kijken of ze nu gaat eten.
Groetjes Gonnie.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hou er rekening mee dat nierfalen als het accuut is (zoals hier als het door de medicatie komt) wel omkeerbaar is maar niet altijdgonnie schreef:Roompie schreef:Ik had haar meegenomen naar huis, volgestouwd met pijnmedicatie voor een dag of 2, alles laten eten wat ze lekker vindt en dan de spuit erin.
Al had ik haar waarschijnlijk wel in laten slapen als ik vanochtend mee was gegaan, maar ik dacht dat Gerard overdreef zoals gewoonlijk. En ik was niet thuis toen hij met haar wegging.
Hij belde wel vanuit de praktijk, maar ik was zo van streek dat ik niet goed meer na kon denken.
Maar toen we naar haar toe gingen, nadat Gerard me had gehaald, kwam ze redelijk vrolijk op me af lopen, ze beet ook haast de assistente.
Ze at dus waarschijnlijk slecht door de slechte waarden, ze willen kijken of ze nu gaat eten.
heb zelf met een DJT acuut nierfalen door medicatie (alleen dan niet bewuste, ze had ibuprofen gejat) meegemaakt en daarom zeg ik ook meenemen en volstoppen en laten gaan is geen optie, nierfalen is een enorme lijdensweg, het enige juiste is nu aan het infuus en spoelen, spoelen, spoelen en hopen dat het hersteld, dat de schade omkeerbaar is.
Sterkte
-
gonnie
- Zeer actief
ranetje schreef:Mee eensAnke schreef:Heel veel sterkte Gonnie. Ik vind dat je het heel goed doet. We kunnen allemaal wel oordelen vanachter ons schermpje, maar je lijkt me nuchter genoeg om de juiste beslissing te nemen. Sterkte!![]()
Heel veel sterkte Gonnie, wat een rottoestand
Dank je.
De enige verkeerde beslissing die ik heb genomen is dat ik Gerard geen halt toe riep toen hij die operatie perse wilde.
Heb het maanden tegen kunnen houden maar hij dreef gewoon zijn zin door.
En iedereen in de praktijk zeg nu dat je dit niet van tevoren kon weten.
Dat is ook zo, maar een hond van 12 jaar kan je beter niet meer zo zware operatie aandoen.
Als ik alleen was geweest had ik haar ook niet meer laten opereren, maar ik ben niet alleen.
Groetjes Gonnie.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Jeetje, wat veel zorgen zeg. Ik vind het ook heel sneu voor je meissie, al dat gesleep. Maar oordelen is snel gemaakt. Zit maar in die situatie. Het is toch kijken, voelen, beslissen, op 1 lijn komen of niet, met je partner, hoop hebben etc.
Lastig hoor.
Lastig hoor.

-
gonnie
- Zeer actief
Daar hopen we ook op. Als het donderdag of vrijdag, de dierenarts had het over drie dagen, niet verbeterd is laten we haar gaan.crutz schreef:hou er rekening mee dat nierfalen als het accuut is (zoals hier als het door de medicatie komt) wel omkeerbaar is maar niet altijdgonnie schreef:Roompie schreef:Ik had haar meegenomen naar huis, volgestouwd met pijnmedicatie voor een dag of 2, alles laten eten wat ze lekker vindt en dan de spuit erin.
heb zelf met een DJT acuut nierfalen door medicatie (alleen dan niet bewuste, ze had ibuprofen gejat) meegemaakt en daarom zeg ik ook meenemen en volstoppen en laten gaan is geen optie, nierfalen is een enorme lijdensweg, het enige juiste is nu aan het infuus en spoelen, spoelen, spoelen en hopen dat het hersteld, dat de schade omkeerbaar is.
Sterkte
Maar naar huis halen is inderdaad geen goed idee. Ze lag hier alleen maar doodongelukkig te liggen sinds gisteren. En daar leek ze daarnet toch al wat vrolijker.
We wachten het maar af.
Maar ik wist niet dat ik het zo erg zou vinden. Jank mijn ogen uit mijn hoofd. Tama is ook echt mijn hondje.
Gerard kwam daarmee in Dodrecht, dat hij haar had laten opereren omdat ik zo gek op Tama ben, maar als dat zo zou zijn had hij haar niet laten opereren. Want dat wilde ik helemaal niet voor haar.
Groetjes Gonnie.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Wat een toestand. Hopelijk herstelt ze goed.

Groetjes,
Sandra
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad moet het met 3 dagen goed gaan anders is het nierfalen onomkeerbaar, helaas. Dat is tenminste protocolgonnie schreef:Daar hopen we ook op. Als het donderdag of vrijdag, de dierenarts had het over drie dagen, niet verbeterd is laten we haar gaan.crutz schreef:hou er rekening mee dat nierfalen als het accuut is (zoals hier als het door de medicatie komt) wel omkeerbaar is maar niet altijdgonnie schreef:Roompie schreef:Ik had haar meegenomen naar huis, volgestouwd met pijnmedicatie voor een dag of 2, alles laten eten wat ze lekker vindt en dan de spuit erin.
Sterkte
ja door het spoelen zal ze zich een stuk beter voelen. Nu raakt ze de afvalstoffen weer kwijtMaar naar huis halen is inderdaad geen goed idee. Ze lag hier alleen maar doodongelukkig te liggen sinds gisteren. En daar leek ze daarnet toch al wat vrolijker.
ligt ze nu in Gouda? En hoe gaan ze dat snachts doen?
sterkte, Gerard heeft zijn keuze gemaakt obv wat hij dacht dat in jouw voordeel was, wat jij wilde. Voorzover hij zich in kan leven, hij heeft het toch geprobeerd op zijn manier, alleen heeft het niet optimaal uitgepakt helaasWe wachten het maar af.
Maar ik wist niet dat ik het zo erg zou vinden. Jank mijn ogen uit mijn hoofd. Tama is ook echt mijn hondje.
Gerard kwam daarmee in Dodrecht, dat hij haar had laten opereren omdat ik zo gek op Tama ben, maar als dat zo zou zijn had hij haar niet laten opereren. Want dat wilde ik helemaal niet voor haar.