Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser gezocht (misschien..)En gevonden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Re: Herplaatser gezocht (misschien..)

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Misschien staat hier nog wat bij: https://www.hhin.nl
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Voor Goofy kan ik ze hier in huis niet warm krijgen...
Dochter was zelf aan het zoeken geweest en kwam uit op https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ond/100966
maar is inmiddels gereserveerd. Ik weet ook niet of het te doen was geweest om met een hond van 9 jaar nog gehoorzaamheidstraining te gaan doen?
We kijken verder en houden alle sites in de gaten (heb er bijna een dagtaak aan, haha).
Het hoeft dus niet perse een hele grote hond te zijn, maar moet ook geen kleine zijn. Man en kinderen kijken vooral naar uiterlijk wat ze leuk vinden en dan mag ik bekijken of het bij ons past...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Wat vinden jullie van Do? http://www.stichtingaai.nl/Baasje-gezocht/Honden
En hoe staat stichting Aai bekend? Er zijn zoveel van die sites met buitenlandse honden dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Ondanks dat er nu twee topics naast elkaar lopen voor jullie zoektocht lijkt deze me het geschikst om deze mooie man te laten zien, Dirk!

http://dierenbemiddelingeuropa.nl/?proj ... -nederland

Naar zijn Facebook bericht:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8752020799

Afbeelding

Meneer kwam via iemand anders op mijn tijdlijn langs en ik vind hem toch leuk.
...; We will never surrender Winston Churchill
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Bumper69 schreef:Voor Goofy kan ik ze hier in huis niet warm krijgen...
Dochter was zelf aan het zoeken geweest en kwam uit op https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ond/100966
maar is inmiddels gereserveerd. Ik weet ook niet of het te doen was geweest om met een hond van 9 jaar nog gehoorzaamheidstraining te gaan doen?
We kijken verder en houden alle sites in de gaten (heb er bijna een dagtaak aan, haha).
Het hoeft dus niet perse een hele grote hond te zijn, maar moet ook geen kleine zijn. Man en kinderen kijken vooral naar uiterlijk wat ze leuk vinden en dan mag ik bekijken of het bij ons past...
Die viel mij ook al op voor jullie, alleen de leeftijd klopte niet met waar je naar zocht.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Bumper69 schreef:Wat vinden jullie van Do? http://www.stichtingaai.nl/Baasje-gezocht/Honden
En hoe staat stichting Aai bekend? Er zijn zoveel van die sites met buitenlandse honden dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Stichting Aai staat goed bekend. Do is een ontzettend leuke hond, maar ik denk dat ze niet voor niets erbij zetten dat een stabiele hond erg goed voor hem zou zijn. Hij kan zich daar dan aan optrekken. Zonder stabiele hond om alles van af te kijken, zal het inburgeringsproces een stuk trager en moeizamer verlopen.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Al eerder voorgesteld maar Hope trekt jullie niet? Lijkt op een Berner Sennen en is in Nederland.
http://link.marktplaats.nl/m1025159240
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bumper69 schreef:Wat vinden jullie van Do? http://www.stichtingaai.nl/Baasje-gezocht/Honden
Onzekere, angstige hond. Lijkt me om die reden niet geschikt voor zelfstandige erfbewaking.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Bumper69
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Onzekere, angstige hond. Lijkt me om die reden niet geschikt voor zelfstandige erfbewaking.
Onze toekomstige hond hoeft het erf niet te bewaken. Daar waren we allang weer vanaf.
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Roo schreef:Al eerder voorgesteld maar Hope trekt jullie niet? Lijkt op een Berner Sennen en is in Nederland.
http://link.marktplaats.nl/m1025159240
Wat een ontzettende leukerd zeg!!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Bumper69 schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Onze toekomstige hond hoeft het erf niet te bewaken. Daar waren we allang weer vanaf.
maar als de info klopt zijn ze al anderhalf jaar aan het trainen om die angst/onzekerheid te minderen en is het nog steeds niet gelukt.
daar zou ik wel zwaar aan tillen als je een makkelijke hond zoekt, want dat reken maar dat daar een enorme bult werk in gaat zitten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien is Sam wel iets voor jullie?

https://www.hhin.nl/honden-met-spoed/ho ... 7-sam.html
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik denk ook dat een bouvier best eens geschikt kan zijn. Mijn schoonmoeder had altijd bouviers, de laatste is dik 16 jaar geworden. Was een doodbraaf beest in huis. Je had er geen kind aan. Maar wel waaks als het moest. Maar geen blaffer of druk in huis. Maar als mijn schoonma de voordeur open deed stond de hond altijd achter haar. Dat heeft haar toch wel meerdere keren behoed voor ongewenst bezoek. Ze maken door hun verschijning best wel indruk dus ongewenst volk hou je al gauw van je erf. Maar ze vreten niet zomaar de visite op. Ik ben zeer benieuwd wat voor hond het uiteindelijk gaat worden. Veel succes nog met zoeken!
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Apple schreef:Misschien is Sam wel iets voor jullie?

https://www.hhin.nl/honden-met-spoed/ho ... 7-sam.html

Dat is wel een hele brave, makkelijke hond. Zielig dat er zo weinig mee gedaan wordt en nog nooit los geweest terwijl dat zo te lezen best had gekund. Hopelijk krijgt hij een hele fijne baas.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Het lijkt of de rest van je familie, de Berner daargelaten, meer op kortharige honden valt. Is een labrador niks voor jullie? Deze knapperd zit sinds kort in het asiel in Spanje http://animalinneed.com/sectie/2728-duque. Je kan alleen niet vooraf kennismaken en dat wil je denk ik niet.
Bumper69
Zeer actief

Sam gaat heel graag achter katten aan. Wij hebben twee katten van 12 en die wil ik dat niet aandoen. Hond moet dus gewend zijn aan katten...
Bumper69
Zeer actief

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... n-drachten
Vanmiddag even contact opnemen. Ik woon hier vlakbij. Staat bij dat ie niet met kinderen kan...dus dat vragen we nog even na hoe dat zit..
Onze kinderen zijn al 14 en 16. Vanmiddag even bellen...
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bumper69 schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Oke, dat had ik dan gemist. Ga ik verder wel mee in wat renee-uk hierboven zegt. Ik denk dat jullie aan Do een flinke kluif zouden hebben. Dat is geen ongecompliceerde, makkelijke hond als na anderhalf jaar nog de omschreven problemen spelen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Bumper69
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Bumper69 schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Oke, dat had ik dan gemist. Ga ik verder wel mee in wat renee-uk hierboven zegt. Ik denk dat jullie aan Do een flinke kluif zouden hebben. Dat is geen ongecompliceerde, makkelijke hond als na anderhalf jaar nog de omschreven problemen spelen.
Kijk, dat had ik er zo niet uitgehaald dat ze er natuurlijk al 1.5 jaar mee bezig waren. Maar dat haal je wel uit de tekst als je rustig leest...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bumper69 schreef:https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... n-drachten
Vanmiddag even contact opnemen. Ik woon hier vlakbij. Staat bij dat ie niet met kinderen kan...dus dat vragen we nog even na hoe dat zit..
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat er staat omdat hij groot is en door zijn leeftijd nog wat onstuimig. Ik vind wel dat ze even wat meer hun best mogen doen om de beschrijving wat duidelijker te maken. Summier zeg! Maar prachtige hond om te zien!
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Paisley schreef:
Bumper69 schreef:https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... n-drachten
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat er staat omdat hij groot is en door zijn leeftijd nog wat onstuimig. Ik vind wel dat ze even wat meer hun best mogen doen om de beschrijving wat duidelijker te maken. Summier zeg! Maar prachtige hond om te zien!
Er staat inderdaad erg weinig bij. De hond is ook net binnen dus ze weten misschien zelf nog niet zoveel over m.
Blijkt er nog een te staan trouwens, ook net binnen. Coco, 9.5 jaar. Maar die kan dan weer niet met katten.
Ik bel ze vanmiddag wel even. Als ze zo dichtbij zitten is het ook handig om ze te leren kennen zonder ze a la minute mee te nemen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

"Kan niet met katten" zou ik niet gelijk afserveren. Want het kan er heel verschillend uit zien. Pest hij ze, wil hij spelen of vreet ie ze op? Mijn honden zouden zo ook op een site belanden als ze in het asiel zouden komen. Maar bij veel honden is het gewoon te leren. Het hangt ook van de katten af. Als een kat zelf rustig is en assertief, is dat voor veel honden geen trigger om ze te pesten, terwijl Mayke wel schuimbekkend achter katten aanvliegen die vluchten of in de aanval gaan. Kiwi fixeert enorm en dat ziet er dreigend uit, maar ze doet verder niets dan alleen drijven (parallel meelopen als ze gaan rennen, ze proberen te keren) en zou heel goed aan katten kunnen wennen als ik zelf katten zou hebben.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Paisley schreef:"Kan niet met katten" zou ik niet gelijk afserveren. Want het kan er heel verschillend uit zien. Pest hij ze, wil hij spelen of vreet ie ze op? Mijn honden zouden zo ook op een site belanden als ze in het asiel zouden komen. Maar bij veel honden is het gewoon te leren. Het hangt ook van de katten af. Als een kat zelf rustig is en assertief, is dat voor veel honden geen trigger om ze te pesten, terwijl ze wel schuimbekkend achter katten aanvliegen die vluchten of in de aanval gaan.
Daarom schrijf ik het inderdaad ook niet direct af. Onze katten zijn wel rustig. Er komt hier wel eens een Stabij de tuin in en die staat dan voor de katten te dansen en te blaffen omdat hij wil spelen. Onze katten blijven dan gewoon zitten en kijken m met een schuin ook aan wat hij komt doen.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Leuke hond! Mooi beest. Misschien is het wat. Ik zou zeker even contact zoeken.

Niet met katten hoeft geen probleem te zijn. Mijn Yara kon ook niet met katten, was ook nooit in huis gewend leefde als waakhond op een paardenstoeterij. Wij hadden 2 katten dus dat was in het begin wel even lastig want ze hapte er echt naar met het doel ze kapot te bijten. Maar dat hebben we haar helemaal afgeleerd en ze mogen nu gewoon bovenop haar liggen slapen. Ook buiten rent ze niet meer achter katten aan. Dus als je er wat tijd en energie in wilt steken dan kan dat best goed komen.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

We zijn net wezen kijken bij Spike!
Vanmiddag had ik eerst gebeld over dat hij niet bij kinderen kon. Ze vertelden dat oude eigenaar ook kinderen had en dat dat geen probleem was. Ook als Spike losloopt geen problemen met kinderen maar als hij aan de riem is kan hij grommen tegen kinderen. Dat zou dan de reden zijn geweest van afstand doen tesamen met nog een stapel persoonlijke problemen die niets met hond te maken hadden maar waardoor hond wel weg moest.
Ze hebben hem uit zijn hok gehaald, onze kinderen waren ook mee. Om te kijken hoe hij daar op zou reageren.
Hij kwam rustig aanlopen aan de riem en we werden even besnuffeld, niets raars tegen de kinderen. Sprong ook niet op of zo. Hij kwam op ons rustig over terwijl dit zijn eerste asieldag is. Hij is gisteren gebracht. Ze zagen er zelf iets in van bordeauxdog en labrador. De bordeauxdog zag ik niet. Maar de andere medewerkster zag er ook nog een aantal andere honden in terug.
Er was al meer gebeld voor Spike. Morgen laat ik hun weten wanneer mijn man en ik even met hem gaan wandelen en zaterdagmiddag gaan we in ieder geval met gezin met hem wandelen en dan kijken we even hoe dat gaat.
En..we vinden hem allemaal leuk!!
Brindlecardi
Zeer actief

Leuk dat jullie zijn gaan kijken!
Ik zie er wel wat cane corso/boxer/Amerikaanse stafford in.
Aangezien het een reu is zou ik dus ook wel goed informeren over hoe hondcontacten gaan.
Bumper69
Zeer actief

Hij is gecastreerd en met andere honden schijnt het geen probleem te zijn, daar wil hij graag mee spelen.
Die stafford zei zij ook inderdaad. Dat is een type hond waar ik nooit voor zou kiezen maar deze hond komt zo lief over...
Ze willen van ons nog graag een mail over onze huissituatie en dan eerst maar eens wandelen..
Brindlecardi
Zeer actief

Bumper69 schreef:Hij is gecastreerd en met andere honden schijnt het geen probleem te zijn, daar wil hij graag mee spelen.
Die stafford zei zij ook inderdaad. Dat is een type hond waar ik nooit voor zou kiezen maar deze hond komt zo lief over...
Ze willen van ons nog graag een mail over onze huissituatie en dan eerst maar eens wandelen..
Ik zou daar wel even zelf een oordeel over proberen te vormen, of maakt het je niet uit of de hond wel of niet met andere honden kan? (kan natuurlijk ook)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”