Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Minimiesjes -ze zijn er
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Minimiesjes -ze zijn er
Echt hè, die oudste.
Omdat ze last heeft van de gewrichtjes (patella) durft ze niet op het laminaat hier. Ik heb een loper voor in de gang in de kamer gelegd en heb het plan om meer vloerkleden aan te schaffen - als ze blijven, want ze joelen behoorlijk als ik van huis ben of Otto uitlaat en dat is niet gewenst in een appartementencomplex.
Piepend op de rand van de loper staat ze daar, maar vanmorgen na het rondje uitlaten liep ze zo door de loperloze gang naar de kamer. Dus je kán het wel, dacht ik. Ik ging in de slaapkamer wat was opvouwen, stond ze piepend op het hoekje van de loper. Ik haal haar naar de slaapkamer en zet haar daar op de grond. Loopt ze over het laminaat door de gang terug naar de kamer om daar weer op het hoekje van de loper te gaan staan piepen
En net beging ze de fout van haar leven; ze maakte vanaf de loper een reuzensprong naar het mandje, maar ja, hoe red je je daar nou weer uit?

Met uitlaten is ze haantje de voorste, trippelt ze ondanks de patella bijna trekkend voorop. Patty is veel relaxter. Gisteren zoals gezegd begonnen haar te trimmen, vandaag doe ik de pootjes en het laatste bijpunten.
Omdat ze last heeft van de gewrichtjes (patella) durft ze niet op het laminaat hier. Ik heb een loper voor in de gang in de kamer gelegd en heb het plan om meer vloerkleden aan te schaffen - als ze blijven, want ze joelen behoorlijk als ik van huis ben of Otto uitlaat en dat is niet gewenst in een appartementencomplex.
Piepend op de rand van de loper staat ze daar, maar vanmorgen na het rondje uitlaten liep ze zo door de loperloze gang naar de kamer. Dus je kán het wel, dacht ik. Ik ging in de slaapkamer wat was opvouwen, stond ze piepend op het hoekje van de loper. Ik haal haar naar de slaapkamer en zet haar daar op de grond. Loopt ze over het laminaat door de gang terug naar de kamer om daar weer op het hoekje van de loper te gaan staan piepen
En net beging ze de fout van haar leven; ze maakte vanaf de loper een reuzensprong naar het mandje, maar ja, hoe red je je daar nou weer uit?

Met uitlaten is ze haantje de voorste, trippelt ze ondanks de patella bijna trekkend voorop. Patty is veel relaxter. Gisteren zoals gezegd begonnen haar te trimmen, vandaag doe ik de pootjes en het laatste bijpunten.

Groetjes,
Sandra
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
En? Beginnen ze al wat meer te wennen?
- [Sandra]
- Zeer actief
ja, het begint te komen. Niet meer zo piepen als ik even naar de wc ga (en de ander mee, Otto erachteraan), wel nog flink gejoel als ik van huis ga (om Otto uit te laten en vanmiddag had ik een verplichting). Als ik ze in de slaapkamer zet, geven ze minder geluidsoverlast. Ik ben er meteen mee naar de buurman gegaan en die gaf me een kluifje voor ze mee. Maar als ik merk dat mensen er last van hebben, dan moeten we misschien toch iets anders verzinnen. Maar toen ik vanmiddag thuiskwam, was het stil. Misschien scheelt het voor hen zelf ook in de slaapkamer (zonder de katten ook en zonder geluiden van de straat).Yeufke schreef:En? Beginnen ze al wat meer te wennen?

Groetjes,
Sandra
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik had dit helemaal gemist 
Leuk zijn ze!
Leuk zijn ze!
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een leuk stel!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- [Sandra]
- Zeer actief
Er komt wat rust in de tent... Ik moest vanmiddag even weg, ik heb de dames in de slaapkamer gezet, daar geven ze het minste geluidsoverlast. Het was even stil op het moment dat ik aankwam. Er moet een oplossing komen zodat ik ze alle drie tegelijk kan uitlaten. Drie portiektrappetjes zijn daarbij het logistieke probleemBudkes schreef:Hoe gaat het nu Sandra?

Groetjes,
Sandra
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Wat een leuk stel zeg! Hoop dat ze snel gewend zijn en dat jullie veel plezier van elkaar hebben!
-
Manuma
- Zeer actief
Oh dat witte baardje
Gefeliciteerd! 
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Ik zie het nu pas, wat leuk voor jullie. Is Otto wat tevreden met zijn harem? 
- [Sandra]
- Zeer actief
Ik heb een gevoel dat Otto en Patty wel aan elkaar gewaagd zijn (speeltjes). Patty heeft volgens mij ook wel wat regelteverigs, steeds als ik ze aanlijn pakt ze de lijn van Fleur, dat soort dingetjes. Ze gromde hem wel weg toen hij eigenlijk in haar mandje wilde liggen. En ze vindt Lola, de dove witte poes, razend interessantsybertje schreef:Ik zie het nu pas, wat leuk voor jullie. Is Otto wat tevreden met zijn harem?

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
Re: Minimiesjes
Nee, ze blijven definitief hierlaeken schreef:O jeetje wat een schatjes. Ik kreeg meteen hebbe hebbe neigingen. Gelukkig ga je ze nemen als ik het goed begrijp en niet herplaatsen?
Het vergt wat aanpassing, maar dat is niet erg. De oudste heeft naast de PL volgens mij ook staar, zo'n blauwige waas in de oogjes. Ik kan me voorstellen dat die ontzettend angstig en onzeker is en zo veel zit te piepen en te joelen. Aan de andere kant loopt ze in de gang rustig over het laminaat (daar durft ze door die PL niet op). En ze is kleiner dan Bela, mijn kleinste kat, en die is al enorm tenger voor een kat. En ze is zo'n lekkere genieter, geef ik na het laatste rondje een half pensstaafje, ligt ze daar uitgebreid aan te sabbelen. De vorige eigenaar gaf ze een lange vinger voor het slapengaan. (Dus ik heb allemaal pakken lange vingers meegekregen, haha!)
Patty is echt super relaxed. Die klooit wat aan met een flostouw of met een balletje, komt even kijken als ik naar de wc ga (Fleur piept dan al niet meer) en ik heb de indruk dat zij en Otto ook wel aan elkaar gewaagd zijn. En: zij laat de kattenbrokjes ook staan! Fleur staat met haar achterpootjes op het kleed reikhalzend de keuken in, maar ja, die durft niet op het laminaat
's Nachts liggen we met z'n allen op bed, Otto onder het dekbed aan mijn voeten, Fleur naast me onder mijn oksel en Patty ergens halverwege op het dekbed.
Ik heb de neiging om ze Patsy en Eddy te noemen. Dit weekend ga ik Patty trimmen, ik ben enorm benieuwd wat er onder dat vachtje zit.

Groetjes,
Sandra
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat leuk dat het zo goed gaat.