Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo spannend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Zo spannend

Ongelezen bericht door blacky »

Op de site van een fokker zag ik dat ze voor een hondje dringend opzoek waren naar een goed huisje. Nu hield mijn man altijd tegen dat er een derde hond bij komt maar nu gaf hij aan dat ik wel een mailtje eraan kon wagen.

Vandaag dus gemaild en wacht vol spanning op antwoord. Ik weet dat het niet door gaat als ik voor dit hondje het volle bedrag moet betalen. Maar ik weet dus helemaal nog niets. Het gaat om een hondje van 6 maanden oud met stamboom.

Ik vindt dit heel spannend, en kijk steeds maar bij mijn mail.

Wat zouden jullie overigens een goed bedrag vinden voor een hondje van deze leeftijd? Het liefst heb ik antwoorden in percentages omdat bij elk ras het aankoop bedrag weer anders is.
Afbeelding
gevni havanezers
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zo spannend

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik weet dat mijn ouders de helft van de pupprijs, 400 euro, hebben betaald voor Bailey (flatcoated retriever toen 1.5 jaar oud).
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Toen ik Nowah kocht was hij 5 maanden (bijna 5.5). Ik heb zo ongeveer 65 procent van de 8 weekse pupprijs betaald ;)
~Anniek
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik denk dat dat inderdaad afhangt van de reden van herplaatsing, de 'kwaliteit' van de pup en wat de nieuwe kopers van plan zijn met de pup te doen (fokken? huishond? co-own? sport?). Ik kan mij voorstellen dat als dit een jonge hond is van uitzonderlijke kwaliteit en als de fokker graag wil dat er bijv een nestje mee wordt gefokt, dat er een andere prijs wordt gehanteerd dan bij een 'matige' hond die gewoon als huishond weg gaat.

Ik heb zelf geen stamboom honden meer. Ik heb Dico met 5,5 maand gekocht van de fokker omdat z'n vorige eigenaar 'm niet aan kon. Hij liet al behoorlijk wat sportkwaliteit zien en daarom heb ik er iets meer voor betaald dan de pupprijs, maar vond het nog niet veel. Betaalde € 450 en pupprijs was geloof ik € 375 en daarvoor zijn ze hem ook nog eens 210km mijn kant op komen brengen.
Voor mijn vorige jonge mechel heb ik de pupprijs betaald toen hij 6,6 maand was (€ 300), was nog niet duidelijk of hij geschikt was voor KNPV, helaas bleek hij dat niet te zijn en heb ik hem met 14 maanden weer verkocht(als speurhond).

Ik weet van een dobermann fokster dat zij voor 'goede' honden tot 2jr ongeveer € 1500,- vraagt, pupprijs is € 1200,-. Voor honden ouder dan 2jr verschilt de prijs, maar vraagt ze aanzienlijk minder(bijv de helft) als ze ze dan weg doet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb voor luca (4 maanden oude witte herder, teruggehaald door de fokker vanwege slechte match met de eerste pupkoper) indertijd de volle pupprijs betaald.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb voor Kiwi van 9 maanden ongeveer de helft betaald.

Ik vind t ook afhankelijk van de fokker. Ik ken fokkers die in hun contract hebben dat de hond zonder terugbetaling terug naar de fokker moet als de hond moet worden herplaatst. Als de fokker dan met droge ogen opnieuw de volle pupprijs vraagt nadat ie 2 weekjes is bijgekomen (die zij dr) dan zou ik daar wat nukkig van worden. Waarschijnlijk zou ik dan verder kijken.
Maar misschien makkelijk gezegd - want als het een buitenkansje is zou ik het misschien ook doen.
Hondenrassen waar lange wachtlijsten voor pups zijn zullen als tweedehandsje ook duurder zijn dan honden waar je gelijk een pup kan krijgen via de rasvereniging als je wilt.
Afbeelding
blacky
Zeer actief

ik weet niet waarom deze pup met 5.5 maand nog geplaatst moet worden. Ik heb nog geen antwoord op mijn mail gehad. Ik vind de antwoorden die hier gegeven worden wel duidelijk. Ik weet dat de fokker een zusje van haar zelf heeft gehouden.

Ik zal dit alles in mijn achterhoofd houden. Ook mens wens om ooit weer een hondje te hebben waar ik mee kan showen en eventueel een nestje fokken speelt mee. Moet zij om gezondheidsredenen herplaatste worden wordt het een ander verhaal.

Ik vind het wel moeilijk moet ik zeggen. Is het een goed gezond en lief hondje en is de klik er tussen mij mijn man en de hondjes dan zou ik best de volle mep willen betalen. Zoals gezegd doet de rede er voor mij veel toe.

Zelfs de rede dat ze haar nog niet konden plaatsen doet er voor mij toe omdat ze in maart weer twee teefjes laat dekken. Kon ze uit het vorige nestje niet alle hondjes kwijt dan gaat er ook iets mis.

Ach misschien is ze al weg en hebben ze alleen de website nog niet bijgewerkt. Dan is alle spanning voor niets geweest.
Afbeelding
gevni havanezers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als het twee zusjes zijn, zou het ook goed kunnen dat ze niet samen kunnen.
blacky
Zeer actief

Neeltje schreef:Als het twee zusjes zijn, zou het ook goed kunnen dat ze niet samen kunnen.
Zou dat zo jong dan al duidelijk worden?
Afbeelding
gevni havanezers
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja dat kan zeker. Maar als dat het geval is, zou ik haar in ieder geval al niet meer hoeven :engel:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik zie regelmatig dat fokker 2 pups aanhouden om te kijken hoe ze ''opdrogen'' vooral bij kleine rassen zie ik dat. Fokker herplaats dan de hond die niet aan verwachting voldoet.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou even bellen = sneller , heb je gelijk de info en hoef je niet bang te zijn dat iemand de hond voor je neus wegkaapt wegens zijn belletje ipv mail die misschien 3 dagen niet gelezen word .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
blacky
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Zou even bellen = sneller , heb je gelijk de info en hoef je niet bang te zijn dat iemand de hond voor je neus wegkaapt wegens zijn belletje ipv mail die misschien 3 dagen niet gelezen word .
ja maar mailen is veiliger. Voor mij. iets meer afstand iets objectiever.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

hondje heeft al een ander baasje.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

Nanna schreef:
blacky schreef:hondje heeft al een ander baasje.
Jammer. Had je tóch even meteen moeten bellen ;-)
ja had gekund maar hij schijnt er al een tijdje te wonen het stond alleen nog op hun site. Achteraf was het ook een reutje en dan past hier niet echt in de roedel ben ik bang.

Ach mijn tijd komt nog wel.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”