Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Peperkoek; baat het niet, dan schaadt het niet?
Moderator: moderatorteam
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Re: Peperkoek; baat het niet, dan schaadt het niet?
Dat bericht had ik idd op fb al langs zien komen. Wist dat xylitol geen fijn spul is, maar nooit geweten dat het dodelijk kan zijn voor de hond!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Wat een akelig verhaal
Een paar dagen geleden was er nog een discussie op 1 van de topics (Gimmick die vuilniszakken plundert) werd ook de raad gegeven ontbijtkoek te geven.
Goed altijd eerst te lezen wat er in voedingswaren zitten voor je ze je hond geeft.
Een paar dagen geleden was er nog een discussie op 1 van de topics (Gimmick die vuilniszakken plundert) werd ook de raad gegeven ontbijtkoek te geven.
Goed altijd eerst te lezen wat er in voedingswaren zitten voor je ze je hond geeft.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Het gaat alleen om deze specifieke soort waar xylitol in zit i.p.v. gewone suiker. De Peijnenburg Zero dus.Gollum schreef:Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Je hebt gelijk, maar hier ging het niet om "een stukje" die hond had een hele koek soldaat gemaakt.Gollum schreef:Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dan dus de soort die "zero suiker" bevat, maar wel boordevol xylitol zit.mosquito1980 schreef:Je hebt gelijk, maar hier ging het niet om "een stukje" die hond had een hele koek soldaat gemaakt.Gollum schreef:Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
Het punt is niet die peperkoek. Het punt is de volkomen doorgeslagen mensheid met de manier van geen suiker en geen vet.
Die dierenarts had gewoon gelijk he, peperkoek kan geen kwaad. Die zal niet hebben beseft dat er ook een "suikervrije" bestaat.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het verhaal gaat om de xilitol, niet om de peperkoek.
Je moet dus uitkijken voor alle producten waar xilitol in zit.
Je moet dus uitkijken voor alle producten waar xilitol in zit.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Marjoleine schreef:En dan dus de soort die "zero suiker" bevat, maar wel boordevol xylitol zit.mosquito1980 schreef:Je hebt gelijk, maar hier ging het niet om "een stukje" die hond had een hele koek soldaat gemaakt.Gollum schreef:Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
Het punt is niet die peperkoek. Het punt is de volkomen doorgeslagen mensheid met de manier van geen suiker en geen vet.
Die dierenarts had gewoon gelijk he, peperkoek kan geen kwaad. Die zal niet hebben beseft dat er ook een "suikervrije" bestaat.
Dat dus. Die doorgeslagenheid op vlak van suiker en vet
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Klopt, was ik. Heb ook gelijk op de verpakking gekeken....bij mij zit het er niet in. Ze krijgen zo nu en dan een plakjemosquito1980 schreef:Wat een akelig verhaal![]()
Een paar dagen geleden was er nog een discussie op 1 van de topics (Gimmick die vuilniszakken plundert) werd ook de raad gegeven ontbijtkoek te geven.![]()

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Precies.crutz schreef:Marjoleine schreef:En dan dus de soort die "zero suiker" bevat, maar wel boordevol xylitol zit.mosquito1980 schreef:Je hebt gelijk, maar hier ging het niet om "een stukje" die hond had een hele koek soldaat gemaakt.Gollum schreef:Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
Dat dus. Die doorgeslagenheid op vlak van suiker en vet
Gelukkig komen hier geen light, zero of andere onzin producten in huis.
Ik wist niet eens dat er ook al zero ontbijtkoek bestond.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik kijk niet altijd op de verpakking. Moet ik maar eens gaan doen. Ik had ook geen idee dat xylitol zo slecht was.Marjoleine schreef:En dan dus de soort die "zero suiker" bevat, maar wel boordevol xylitol zit.mosquito1980 schreef:Je hebt gelijk, maar hier ging het niet om "een stukje" die hond had een hele koek soldaat gemaakt.Gollum schreef:Jezus, daar mag wel wat meer bekendheid aan gegeven worden! Er zijn zoveel mensen die hun hond peperkoek geven!
Met een Rani die alles eetbaar vind kan ik maar beter uitkijken.