Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En het wordt een Berner Sennen!Update.dat wordt het dus niet
Moderator: moderatorteam
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: En het wordt een Berner Sennen!Update.dat wordt het dus
Een hond is niet volledig 'maakbaar', pup of volwassen. Je kan iets in je hoofd hebben wat je graag wilt, maar de hond kan uiteindelijk toch anders uitpakken, in meer of mindere mate. En dan is het zaak niet teleurgesteld te raken en nog steeds veel van je hond te houden en hem de zorg en begeleiding te geven die hij nodig heeft. Als ik het goed heb begrepen wordt dit je eerste hond? Houd er rekening mee dat de hond waarvoor je uiteindelijk kiest toch niet helemaal in je plaatje past, ondanks je zorgvuldige onderzoek vooraf.
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik raad een berner ook echt niet zomaar aan. Als mensen ervoor willen gaan prima, dan help ik ze graag op weg om een goede fokker te zoeken en de kans op een gezonde hond dan in elk geval zo groot mogelijk te maken. Maar aanraden... nee. Durf het zelf ook niet meer aan. Met Morris heb ik tot nu toe strontmazzel en ik hoop ook echt dat hij probleemloos oud wordt, maar om die gok nog een keer te nemen...
En ik zoek toch wel een redelijk actieve hond en dat zijn veel berners niet dus dat is ook een reden om iets anders te zoeken. Maar als de gezondheid goed was zou ik nog wel zoeken naar actieve lijnen en daar een hond halen. Helaas is een gezonde, actieve berner als een speld in de hooiberg.
Hebben jullie Goof al gezien? Bij Johny Jones in de opvang. Misschien is dat wat voor jullie? Ik zou hem zo halen in elk geval
En ik zoek toch wel een redelijk actieve hond en dat zijn veel berners niet dus dat is ook een reden om iets anders te zoeken. Maar als de gezondheid goed was zou ik nog wel zoeken naar actieve lijnen en daar een hond halen. Helaas is een gezonde, actieve berner als een speld in de hooiberg.
Hebben jullie Goof al gezien? Bij Johny Jones in de opvang. Misschien is dat wat voor jullie? Ik zou hem zo halen in elk geval
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Het heeft niets met afkraken te maken, het zijn gewoon de feiten dat ze gemiddeld genomen niet zo oud worden. Niet iedereen kan daar al bij voorbaat vrede mee hebben.schelsey schreef:Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
Maar voor je een berner helemaal afkraakt door de verhalen die je soms leest en hoort eerst eens
kennis maken met dit ras
Wedden dat je daarna op zoek gaan naar een pup hahahaha
Elk ras heeft z'n voor- en nadelen en smaken verschillen. Ik ga mijn ras niet aanraden als dat niet past en ook niet de nadelen onder stoelen of banken steken of bagatelliseren, daar heeft noch de toekomstige baas noch de hond wat aan. Als je goed weet waar je aan begint, waar je op moet letten bij het kiezen van een fokker en je neemt voor lief dat de kans groot is dat je hond niet heel oud gaat worden, is dat verder natuurlijk een persoonlijke afweging.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Dat moet dan een mastin zijn ?Johnny Jones schreef:Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik zie hier op het forum eigenlijk maar weinig mensen hun eigen ras aanprijzen als iemand op zoek is naar een hond. Meeste leden kijken gewoon naar wat de wens van de vrager is. Ik prijs mijn rassen nagenoeg nooit aan.schelsey schreef:Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
Maar voor je een berner helemaal afkraakt door de verhalen die je soms leest en hoort eerst eens
kennis maken met dit ras
En de Berner Sennenhond was natuurlijk een geweldige hond, maar ze zijn nu eenmaal helaas zwaar ongezond. En heel eerlijk worden ze, tenminste de reuen die ik tegekom er ook zeker niet vriendelijker op. Ze zijn prachtig om te zien en hele leuke honden om in huis te hebben, zeker. Maar het gaat nog decennia duren voordat ze als populatie weer gezond worden, als ze dat ooit weer worden. Dat heeft niets met afkraken te maken, dat heet realiteit.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
nomo schreef:Ik raad een berner ook echt niet zomaar aan. Als mensen ervoor willen gaan prima, dan help ik ze graag op weg om een goede fokker te zoeken en de kans op een gezonde hond dan in elk geval zo groot mogelijk te maken. Maar aanraden... nee. Durf het zelf ook niet meer aan. Met Morris heb ik tot nu toe strontmazzel en ik hoop ook echt dat hij probleemloos oud wordt, maar om die gok nog een keer te nemen...
Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
schelsey schreef:Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
kennis maken met dit ras
Nee, dat is niet normaal en ik zie de grap niet.
Ik houd toevallig van actieve honden en niet van onbesuisd, contact maken zonder beleefdheid of patsgedrag.
Het ras/type waar ik van houd raad ik bijna altijd af omdat het bij de meeste mensen simpelweg niet past.
Zou vals nog eens opzoeken in het woordenboek
Te vals is al helemaal raar.
-
Lab Jelka
- Vaste gebruiker
Landseer of Leonberger is niets voor jullie? Tatrahond, Kuvasz, Pyreneër?
Zo maar wat honden die ook fors zijn en een lekkere vacht hebben.
- dagmar88
- Zeer actief
Lab Jelka schreef:Landseer of Leonberger is niets voor jullie? Tatrahond, Kuvasz, Pyreneër?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geef mij dan maar een pittige herder die fluitend 14 wordt dan een hond die omvalt van ellende met 5 jaar.schelsey schreef:Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
kennis maken met dit ras
En ik heb zeker niet de makkelijkste dat is idd zo maar dit zijn wel 3 volle reuen bij elkaar. 1 logee 2 eigen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
Re: En het wordt een....Berner Sennen!
Merk een beetje op dat jij wel met karakters en raseigenschappen bezig bent, maar dat jouw man en dochters voornamelijk kijken naar uiterlijk. Niets mis mee, maar iemand anders gaf ook al aan dat je dan toch beter gerichter kunt zoeken naar honden waar het gedrag en karakter al een beetje van bepaald is en je kunt aangeven wat voor soort type je wilt. Hond zoekt baas bijvoorbeeld. https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ren/hondenBumper69 schreef: We zagen daar Viszla's. Die vond man erg mooi en dochters en ik ook.
Ik zoek een hond die lekker met je mee sjokt als je m uitlaat. Die lekker onder mijn bureau komt liggen of buiten bij de deur lekker om zich heen kijkt.
Maar niet een stuiterbal die continue overal heen wil en die ik niet even lekker buiten kan laten. En dat ik goed om mee heen moet kijken of er niet een eend of haas langs komt omdat de hond er anders van door gaat..
We wonen aan een kanaal. Als zo'n viszla eenden over ziet komen dat die dan meteen weg is omdat hij die eenden wil vangen...nee...
Het zonder toezicht buiten laten is ook een ding. Sommige honden kunnen dat prima, mits denk ik wel goed aangeleerd. Het gaat niet vanzelf. Mijn eerste herder was er wel zo een. Toen de tweede kwam moest ik even slikken. Zo makkelijk als de eerste was zo een tegenstrijdigheid was de ander. Ik raad je overigens geen Duitse of Mechelse herder aan, vind het toch honden waar je bovenop moet zitten omdat ze sterk geneigd zijn dingen zelf in te vullen als ze niet de juiste richting in worden gestuurd
Maar de kruising stabij/border collie hier is bijvoorbeeld wel weer een gemakkelijk hondje. Ze vindt het leuk om dingen te ondernemen met de baas, maar gaat ook haar eigen gang. Denk dat qua karakter ze meer weg heeft van de stabij, wellicht dat je eens in die richting kunt kijken. Maar in een adem vaak wordt dan toch ook de wetter genoemd
-
blondie
- Zeer actief
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Nee hoor, waarom denk je dat?Cindy52 schreef:Dat moet dan een mastin zijn ?Johnny Jones schreef:Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
Goofy wil denk ik niet zonder toezicht buiten blijven, daarvoor houdt hij veel teveel van zijn mensen.
-
bernerfan
- Vaste gebruiker
[quote="nomo"]Ik raad een berner ook echt niet zomaar aan. Als mensen ervoor willen gaan prima, dan help ik ze graag op weg om een goede fokker te zoeken en de kans op een gezonde hond dan in elk geval zo groot mogelijk te maken. Maar aanraden... nee. Durf het zelf ook niet meer aan. Met Morris heb ik tot nu toe strontmazzel en ik hoop ook echt dat hij probleemloos oud wordt, maar om die gok nog een keer te nemen...
[/quote]
Ik heb 2 hele actieve bernerteven, moeder en dochter. Er lopen hier al aardig wat Boder Collies, Golden Retrievers, Boxers en dat soort honden gefrustreerd rond omdat mijn jongste draak ze er allemaal uitloopt. Ze komen uit een heel gezonde lijn met veel ouderdom. Maar ja of zij oud worden weet je pas als ze oud zijn........
Je hebt gelijk dat goede fokkers spaarzaam zijn.
Ik heb 2 hele actieve bernerteven, moeder en dochter. Er lopen hier al aardig wat Boder Collies, Golden Retrievers, Boxers en dat soort honden gefrustreerd rond omdat mijn jongste draak ze er allemaal uitloopt. Ze komen uit een heel gezonde lijn met veel ouderdom. Maar ja of zij oud worden weet je pas als ze oud zijn........
Je hebt gelijk dat goede fokkers spaarzaam zijn.
-
nomo
- Zeer actief
Goof moet gewoon hier wonenJohnny Jones schreef:Nee hoor, waarom denk je dat?Cindy52 schreef:Dat moet dan een mastin zijn ?Johnny Jones schreef:Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
Goofy wil denk ik niet zonder toezicht buiten blijven, daarvoor houdt hij veel teveel van zijn mensen.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Ik wil met alle liefde nog een tijdje voor je op hem passen hoor!nomo schreef:Goof moet gewoon hier wonenJohnny Jones schreef:Nee hoor, waarom denk je dat?Cindy52 schreef:Dat moet dan een mastin zijn ?Johnny Jones schreef:Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
Goofy wil denk ik niet zonder toezicht buiten blijven, daarvoor houdt hij veel teveel van zijn mensen.hij zou hier zo goed passen! Zo jammer dat het nu niet kan
![]()
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Ik ga Goofy hier ook nog even onder de aandacht brengen hoor.
En hij hoeft niet alleen buiten te liggen hoor.
Maar als ik in de tuin bezig ben vind ik dat wel gezellig. En ik werk thuis en ik zit 1.5 meter vanaf de voordeur te werken. Dus als het lekker weer is, staat de deur open en kan hij in en uit lopen..
En hij hoeft niet alleen buiten te liggen hoor.
Maar als ik in de tuin bezig ben vind ik dat wel gezellig. En ik werk thuis en ik zit 1.5 meter vanaf de voordeur te werken. Dus als het lekker weer is, staat de deur open en kan hij in en uit lopen..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Hij zal zeker gezellig met je mee naar de tuin gaan. En als je dan binnen gaat werken komt hij gezellig bij je in de buurt liggen!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Als je echt van berners houdt dan doe je dat juist niet....schelsey schreef:Tis natuurlijk normaal dat iedereen voor zijn eigen ras gaat en deze ook verdedigd
kennis maken met dit ras
Overigens ken ik ook een hele serie die hebben moeten inslapen wegens meerdere en ernstige bijtincidenten.
Deels door overerving maar ook deels doordat men denkt dat een berner een levende knuffel is die geen opvoeding nodig heeft.
Combinatie lief mevrouwtje/ dominante reu puppy. De hond werd dan de dupe.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Vreselijk hè?nomo schreef:Goof moet gewoon hier wonenJohnny Jones schreef:Nee hoor, waarom denk je dat?Cindy52 schreef:Dat moet dan een mastin zijn ?Johnny Jones schreef:Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
Goofy wil denk ik niet zonder toezicht buiten blijven, daarvoor houdt hij veel teveel van zijn mensen.hij zou hier zo goed passen! Zo jammer dat het nu niet kan
![]()
Ik ben ook ernstig verliefd op hem...
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ik heb inmiddels gekeken, wat een leukerd is hetJohnny Jones schreef:Nee hoor, waarom denk je dat?Cindy52 schreef:Dat moet dan een mastin zijn ?Johnny Jones schreef:Goofy is inderdaad fantastisch en lijkt te passen in wat jullie zoeken!
-
*Wolf*
- Zeer actief
Goofy heeft toch heel veel weg van een berner sennen, zo op het eerste gezicht. Ben benieuwd waarom hij dan niet in aanmerking komt. Ook zijn karakter is fantastisch. Jullie zouden toch een keer kennis kunnen gaan maken?
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Heb niet alles meer gelezen, wel spijtig dat TS er van af is gestapt door alle negatieve verhalen hier over een ras
dat ze eigenlijk zelf niet goed kennen.
Bekijk eens de leeftijden bij goede erkende fokkers, daar merk je zelf dat er redelijk wat berners oud kunnen worden
Hopelijk heb je later geen spijt er van
dat ze eigenlijk zelf niet goed kennen.
Bekijk eens de leeftijden bij goede erkende fokkers, daar merk je zelf dat er redelijk wat berners oud kunnen worden
Hopelijk heb je later geen spijt er van
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Als Bumper haar twijfels heeft moet ze het niet doen, dat is niet goed voor haar en niet goed voor Goof. Goofy is een geweldige hond, ik gun hem echt een baasje die helemaal voor hem gaat, dat verdient hij.*Wolf* schreef:Goofy heeft toch heel veel weg van een berner sennen, zo op het eerste gezicht. Ben benieuwd waarom hij dan niet in aanmerking komt. Ook zijn karakter is fantastisch. Jullie zouden toch een keer kennis kunnen gaan maken?
-
*Wolf*
- Zeer actief
Tuurlijk, dat in de eerste plaats. Maar ik snap gewoon niet hoe ze selecteren. Bumper 69 vindt hem volgens mij wel leuk, maar haar gezinsleden wijzen hem af. Waarom dan, denk ik? Het lijkt zo willekeurig. Een ongezonde bernerpup die nog niet eens is geboren is 'ja', een prachtige volwassen berner-look-a-like met een leuk karakter is 'nee'.Johnny Jones schreef:Als Bumper haar twijfels heeft moet ze het niet doen, dat is niet goed voor haar en niet goed voor Goof. Goofy is een geweldige hond, ik gun hem echt een baasje die helemaal voor hem gaat, dat verdient hij.*Wolf* schreef:Goofy heeft toch heel veel weg van een berner sennen, zo op het eerste gezicht. Ben benieuwd waarom hij dan niet in aanmerking komt. Ook zijn karakter is fantastisch. Jullie zouden toch een keer kennis kunnen gaan maken?
Zomaar wat gedachten, ieder is natuurlijk vrij om de hond te kiezen die hem/haar aanstaat.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Er staat op dit moment ook een Schots Collie teefje van 5 jaar op Facebook voor herplaatsing.
Misschien niet het soort dappere hond dat voor je staat als er wat aan de hand is. Maar verder wel een heel eind in de richting van wat je zoekt denk ik.
Graag in je omgeving, zal ongewenst bezoek best even aanblaffen (baas waarschuwen) , maar als ze gewend zijn aan regelmatig bezoek op het erf zou dat ook geen probleem moeten geven normaliter.
Zal even kijken of ik een linkje kan vinden.
Edit, hoop dat dit zichtbaar is :
https://m.facebook.com/groups/144524964 ... 1391119340
Misschien niet het soort dappere hond dat voor je staat als er wat aan de hand is. Maar verder wel een heel eind in de richting van wat je zoekt denk ik.
Graag in je omgeving, zal ongewenst bezoek best even aanblaffen (baas waarschuwen) , maar als ze gewend zijn aan regelmatig bezoek op het erf zou dat ook geen probleem moeten geven normaliter.
Zal even kijken of ik een linkje kan vinden.
Edit, hoop dat dit zichtbaar is :
https://m.facebook.com/groups/144524964 ... 1391119340

-
wendy1982
- geregistreerd lid
zo.eindelijk lid zodat ik kan reageren
amai, jullie zijn ook echt niet subtiel te noemen
maar jullie hebben gelijk hoor..........het zijn echte wrakken (zo verdrietig als ik dat las)
ik heb al zeker 3oorontstekingen, 1 schijnzwangerschap en een gescheurde teennagel achter de rug met de mijne
het zijn ook echt lome beesten (iana, 7jaar )

het zijn ook echt agressieve honden, altijd......want het wordt veralgemeent :'(
3 roedeltjes bij mekaar , ga ook geregeld met meer op stap en echt nooooooit al een incident geweten

op te voeden zijn ze niet
...........vandaar dat ze naar een kind van 3 luisteren als die vraagt om te draaien

ik zou ze dan ook zeker nooooooit met kinderen combineren.....voor je t weet heb je zoiets als de reactie op een landsheer

ik wil hier absoluut niemand mee overtuigen, das onbegonnen werk............
maar jullie zijn zelf ook niet echt fair over mijn geliefde ras :'( Ja, er zitten ziektes in de berner, maar nee......ze zijn niet allemaal wrakken . Mijn oudste is nu 7 , mijn jongste 4 en meer als een oorontsteking hebben ze niet gehad........ natuurlijk besef ik dat ik heel blij mag zijn als ze richting 10zouden gaan. Ik zou ze voor geen goud vd wereld wisselen voor een ander ras , ze zijn geweldig.......
Er is nog een verschil tussen mensen zeggen van 'goh joh, heb je jezelf verdiept in dit ras en ken je de risico's' als de manier waarop hier over ons ras gesproken word
Uiteindelijk vinden jullie het zelf ook niet prettig als er een opmerking gemaakt word over een ras dat je bezit (anders zou je niet reageren met sarcastische opmerkingen/foto's wanneer daarover iets gezegd word)
iedereen heeft zijn mening, en dat is maar goed ook , maar een beetje respectvol zijn kost geen geld he . ow........en t ergste he.......mijne hebben dan ook nog eens een stamboom
nu ist wss helemaal om zeep haha
@de topic starter , zo jammer dat je je keuze hebt omgedraaid vanwege de commentaren die hier verschenen. Maak eens kennis met berners , praat eens met liefhebbers....die gaan je heus niet verbloemen dat er idd werkpunten zijn (zoals bijna alle rassen)
ale, laat de kritieken maar weeral komen, verwacht niet anders
amai, jullie zijn ook echt niet subtiel te noemen
maar jullie hebben gelijk hoor..........het zijn echte wrakken (zo verdrietig als ik dat las)
ik heb al zeker 3oorontstekingen, 1 schijnzwangerschap en een gescheurde teennagel achter de rug met de mijne
het zijn ook echt lome beesten (iana, 7jaar )

het zijn ook echt agressieve honden, altijd......want het wordt veralgemeent :'(
3 roedeltjes bij mekaar , ga ook geregeld met meer op stap en echt nooooooit al een incident geweten

op te voeden zijn ze niet

ik zou ze dan ook zeker nooooooit met kinderen combineren.....voor je t weet heb je zoiets als de reactie op een landsheer

ik wil hier absoluut niemand mee overtuigen, das onbegonnen werk............
maar jullie zijn zelf ook niet echt fair over mijn geliefde ras :'( Ja, er zitten ziektes in de berner, maar nee......ze zijn niet allemaal wrakken . Mijn oudste is nu 7 , mijn jongste 4 en meer als een oorontsteking hebben ze niet gehad........ natuurlijk besef ik dat ik heel blij mag zijn als ze richting 10zouden gaan. Ik zou ze voor geen goud vd wereld wisselen voor een ander ras , ze zijn geweldig.......
Er is nog een verschil tussen mensen zeggen van 'goh joh, heb je jezelf verdiept in dit ras en ken je de risico's' als de manier waarop hier over ons ras gesproken word
iedereen heeft zijn mening, en dat is maar goed ook , maar een beetje respectvol zijn kost geen geld he . ow........en t ergste he.......mijne hebben dan ook nog eens een stamboom
@de topic starter , zo jammer dat je je keuze hebt omgedraaid vanwege de commentaren die hier verschenen. Maak eens kennis met berners , praat eens met liefhebbers....die gaan je heus niet verbloemen dat er idd werkpunten zijn (zoals bijna alle rassen)
ale, laat de kritieken maar weeral komen, verwacht niet anders
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Serieus echt alleen lid geworden om dit te melden? Bijzonder.
Het ras wordt niet afgekraakt. Ieder ras heeft goede punten en minder goede.
Hier worden de minder goede ook, duidelijk, aangegeven.
Ontzettend fijn dat er mensen zijn die durven aan te geven waar evt problemen te verwachten zijn.
Anders klopt het beeld ook niet, alleen positief is ook niet fair.
Het ras wordt niet afgekraakt. Ieder ras heeft goede punten en minder goede.
Hier worden de minder goede ook, duidelijk, aangegeven.
Ontzettend fijn dat er mensen zijn die durven aan te geven waar evt problemen te verwachten zijn.
Anders klopt het beeld ook niet, alleen positief is ook niet fair.
Laatst gewijzigd door Habibi op 07 mar 2016 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

-
wendy1982
- geregistreerd lid
ik las al langer weleens wat mee hoor 
wilde gewoon reageren uit oogpunt van eigenaar ..... en niet uit 'gehoorde verhalen' en aangenomen algemeenheden.
wilde gewoon reageren uit oogpunt van eigenaar ..... en niet uit 'gehoorde verhalen' en aangenomen algemeenheden.