Dat dus. M'n huidige jonge hond heeft ook niet mijn favoriete kleur maar is er zeker niet minder omApple schreef:Ah joh lekker boeiend dat kleurtje, als de ouders een leuk karakter hebben en de pup straks gewoon bij jullie past zou ik dat kleurtje echt voor lief nemen.![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup/hond erbij in 2016?
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Pup/hond erbij in 2016?
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jammer Skye! Persoonlijk zou ik alleen niet zo blindstaren op de kleur
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- FrieseStabij
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Als het allemaal gelukt was met de dekking hadden wij in December een pup van onze reu gehad.
Heel jammer maar het is niet anders. Wij hebben een andere reu in gedachten waar wij dan graag een
pup van zouden willen. Hopen dat die dekking lukt en er dan een reutje tussen zit voor ons.
Heel jammer maar het is niet anders. Wij hebben een andere reu in gedachten waar wij dan graag een
pup van zouden willen. Hopen dat die dekking lukt en er dan een reutje tussen zit voor ons.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Jammer dat er geen red merle bij zit. Toch zou ik het tri teefje nog niet afschrijven. Karakter en iets van een 'klik' is zo veel belangrijker dan het kleurtje of andere uiterlijke kenmerken.*Skye* schreef:Helaas geen pup voor ons erbij... 2x blue merle en die gaan naar de fokker en baasje reu. Dan nog een tri teefje en zwart wit reutje. En we willen wel echt een hele andere kleur dan zwart wit...
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Toen ik het typte wist ik al dat er commentaar op zou komen. Weet dat het een no-go is om te zeggen. Ik staar me absoluut niet blind op de kleur. Ik kijk uiteraard naar karakter en gezondheid. Wij hebben er alleen voor gekozen om toch ook voor kleur te gaan. Ik vind Skye perfect zoals hij is, maar wij zouden het allebei heel leuk vinden als er een andere kleur bij komt. Als het goed is komt er de komende 10 jaar geen andere hond dan wil ik nu echt op zoek naar iets wat ik echt graag wil. Ik ga niet alleen voor red-merle trouwens hoor. Alleen zeker geen zwart-wit of tri-colour. Zwart-wit niet omdat Skye dat al is, tri-colour niet omdat dat me echt niet aanspreekt. Dus red-merle, red-merle tan, merle tri, sable, brindle. En uiteraard ook fijne karakters en goede gezondheid van de ouders.
Ik begrijp wat jullie zeggen hoor. Kleur staat niet op 1, maar is gewoon 1 van de drie dingen waar we naar kijken.
@Heavy: tri is inderdaad driekleur. Maar geloof vaak echt alleen op een paar plekjes. Dus overwegend zwart.
@Friese Stabij: Jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk snel een pup voor jullie!
Ik begrijp wat jullie zeggen hoor. Kleur staat niet op 1, maar is gewoon 1 van de drie dingen waar we naar kijken.
@Heavy: tri is inderdaad driekleur. Maar geloof vaak echt alleen op een paar plekjes. Dus overwegend zwart.
@Friese Stabij: Jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk snel een pup voor jullie!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Als jullie echt geen zwart-wit of driekleur willen, zit er niets anders op dan verder te zoeken naar een ander geschikt nest. Pas dan wel op dat je niet terechtkomt bij een fokker die gezondheid, stabiele karakters etc. ondergeschikt stelt aan de kleur. Zelfs als je geen enkele kleur uitsluit, is het tegenwoordig al een behoorlijke opgave om een echt goede border te vinden. Gaan jullie wel nog naar de pups van dit nestje kijken, of liever niet?
- *Skye*
- Zeer actief
Ja dat doen we zeker. Ik vind het heel belangrijk om een goed gevoel te hebben bij de fokkers en in ieder geval de moeder hond te ontmoeten.Tamara/Bayko schreef:Als jullie echt geen zwart-wit of driekleur willen, zit er niets anders op dan verder te zoeken naar een ander geschikt nest. Pas dan wel op dat je niet terechtkomt bij een fokker die gezondheid, stabiele karakters etc. ondergeschikt stelt aan de kleur. Zelfs als je geen enkele kleur uitsluit, is het tegenwoordig al een behoorlijke opgave om een echt goede border te vinden. Gaan jullie wel nog naar de pups van dit nestje kijken, of liever niet?
Ik had een mooi nestje gezien op marktplaats en toen ik bij andere advertenties keek had die verkoper nog 15 rassen online staan. Dat is dus meteen een nee.
Ook een ander nestje gezien wat echt overkomt als een gelegenheidsnestje. Maar dat vind ik dan ook weer moeilijk omdat er niets is getest.
We hebben geen haast dus kijken op ons gemak verder.
Ik weet niet of ik nog ga kijken bij dit nest. Eerst even afwachten wat de fokker laat weten. Heb dit via Facebook gevolgd, maar nog niets officieel gehoord.
-
sjm
- Zeer actief
Ja! Ik kan de spanning nu al niet meer aan.Apple schreef:
@sjm, saluki dame?
-
sjm
- Zeer actief
Komt als er een pup voor ons bij zit. Is nog ff spannend. Moeten minstens 3 teefjes bij zitten en de reu is al wat ouder. Dus die moet zich nog ff bewijzen.Nanna schreef:Foto! Van pa én ma, natuurlijksjm schreef:Onze teef is loops!!
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ohhh, maar tri is juist zo mooi!*Skye* schreef:Toen ik het typte wist ik al dat er commentaar op zou komen. Weet dat het een no-go is om te zeggen. Ik staar me absoluut niet blind op de kleur. Ik kijk uiteraard naar karakter en gezondheid. Wij hebben er alleen voor gekozen om toch ook voor kleur te gaan. Ik vind Skye perfect zoals hij is, maar wij zouden het allebei heel leuk vinden als er een andere kleur bij komt. Als het goed is komt er de komende 10 jaar geen andere hond dan wil ik nu echt op zoek naar iets wat ik echt graag wil. Ik ga niet alleen voor red-merle trouwens hoor. Alleen zeker geen zwart-wit of tri-colour. Zwart-wit niet omdat Skye dat al is, tri-colour niet omdat dat me echt niet aanspreekt. Dus red-merle, red-merle tan, merle tri, sable, brindle. En uiteraard ook fijne karakters en goede gezondheid van de ouders.
Nou ja, hoe dan ook wel balen voor je zeg...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Succes met wachten. Gelukkig geven ze normaal gesproken redelijk grote nesten.sjm schreef:Komt als er een pup voor ons bij zit. Is nog ff spannend. Moeten minstens 3 teefjes bij zitten en de reu is al wat ouder. Dus die moet zich nog ff bewijzen.Nanna schreef:Foto! Van pa én ma, natuurlijksjm schreef:Onze teef is loops!!
Wist de fokker ook nog het eea over immuun problemen en DCM te vertellen?
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
De knoop is doorgehakt! Er komt een labradordametje ons gezin versterken, als die er bij zit. Eind maart worden ze geboren! Qua kleur willen we het liefst fox-red. 

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
we hebben live feed nu vanaf de webcam. Wat is dat verslavend zeg 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
spannend! bij welke fokker? ben wel benieuwdThomas schreef:De knoop is doorgehakt! Er komt een labradordametje ons gezin versterken, als die er bij zit. Eind maart worden ze geboren! Qua kleur willen we het liefst fox-red.
- Thomas
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat leuk Thomas! Wordt een dual lijn dus? Volgens mij zijn alle fox reds dat?
Je weet denk ik zelf ook wel dat de gezondheid echt flink kan tegenvallen als er niet verantwoord wordt gefokt. Waarom niet gewoon via de rasvereniging? En volgens mij is er een goed aangeschreven fokker die vaak heel kekke kleurtjes heeft 
Ik zou toch wel adviseren om met een Border ver weg te blijven van marktplaats*Skye* schreef:Ja dat doen we zeker. Ik vind het heel belangrijk om een goed gevoel te hebben bij de fokkers en in ieder geval de moeder hond te ontmoeten.Tamara/Bayko schreef:Als jullie echt geen zwart-wit of driekleur willen, zit er niets anders op dan verder te zoeken naar een ander geschikt nest. Pas dan wel op dat je niet terechtkomt bij een fokker die gezondheid, stabiele karakters etc. ondergeschikt stelt aan de kleur. Zelfs als je geen enkele kleur uitsluit, is het tegenwoordig al een behoorlijke opgave om een echt goede border te vinden. Gaan jullie wel nog naar de pups van dit nestje kijken, of liever niet?
Ik had een mooi nestje gezien op marktplaats en toen ik bij andere advertenties keek had die verkoper nog 15 rassen online staan. Dat is dus meteen een nee.
Ook een ander nestje gezien wat echt overkomt als een gelegenheidsnestje. Maar dat vind ik dan ook weer moeilijk omdat er niets is getest.
Ik weet niet of ik nog ga kijken bij dit nest. Eerst even afwachten wat de fokker laat weten. Heb dit via Facebook gevolgd, maar nog niets officieel gehoord.
- Thomas
- Zeer actief
- *Skye*
- Zeer actief
Leuk! Dat wordt aftellen!Thomas schreef:De knoop is doorgehakt! Er komt een labradordametje ons gezin versterken, als die er bij zit. Eind maart worden ze geboren! Qua kleur willen we het liefst fox-red.
Webcam is leuk! Veel kijkplezier!Barkley schreef:we hebben live feed nu vanaf de webcam. Wat is dat verslavend zeg
Ik kijk altijd wel op marktplaats, maar idd tot nu toe nog niets tegengekomen waar ik een goed gevoel bij had.Maeve schreef:Wat leuk Thomas! Wordt een dual lijn dus? Volgens mij zijn alle fox reds dat?![]()
Ik zou toch wel adviseren om met een Border ver weg te blijven van marktplaats*Skye* schreef:Ja dat doen we zeker. Ik vind het heel belangrijk om een goed gevoel te hebben bij de fokkers en in ieder geval de moeder hond te ontmoeten.Tamara/Bayko schreef:Als jullie echt geen zwart-wit of driekleur willen, zit er niets anders op dan verder te zoeken naar een ander geschikt nest. Pas dan wel op dat je niet terechtkomt bij een fokker die gezondheid, stabiele karakters etc. ondergeschikt stelt aan de kleur. Zelfs als je geen enkele kleur uitsluit, is het tegenwoordig al een behoorlijke opgave om een echt goede border te vinden. Gaan jullie wel nog naar de pups van dit nestje kijken, of liever niet?
Ik weet niet of ik nog ga kijken bij dit nest. Eerst even afwachten wat de fokker laat weten. Heb dit via Facebook gevolgd, maar nog niets officieel gehoord.Je weet denk ik zelf ook wel dat de gezondheid echt flink kan tegenvallen als er niet verantwoord wordt gefokt. Waarom niet gewoon via de rasvereniging? En volgens mij is er een goed aangeschreven fokker die vaak heel kekke kleurtjes heeft
Over welke fokker heb je het dan? Of evt via pb. Alle tips zijn meer dan welkom
Laatst gewijzigd door *Skye* op 08 mar 2016 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Marfie
- geregistreerd lid
Hallo, als jullie het goed vinden praat ik hier ook even mee.
Wij hopen omstreeks de zomervakantie een pup te verwelkomen in ons gezin. Vorige maand hebben we helaas één van onze honden moeten laten gaan. We missen nu heel erg een actief maatje want onze andere hond is 11 jaar en wordt toch wel een beetje een opa
. Omdat het gemis nog wel groot is hebben we besloten om een pup rond die tijd te verwelkomen.
Toch wel weer spannend zo'n kleintje in het verschiet
Wij hopen omstreeks de zomervakantie een pup te verwelkomen in ons gezin. Vorige maand hebben we helaas één van onze honden moeten laten gaan. We missen nu heel erg een actief maatje want onze andere hond is 11 jaar en wordt toch wel een beetje een opa
Toch wel weer spannend zo'n kleintje in het verschiet
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
bij ons zou het zomaar kunnen dit jaar. sowieso komt er een nieuwe hond na sam, maar wanneer? bij de herplaatsers is er maar één op alle bekeken sites die mij aanstaat en de parson russell blijft ook knagen. maar geen haast. rustig rondkijken.

-
Sita
- Zeer actief
Nice of you to come bye heeft vaak nestjes en de ouderdieren zijn allemaal goed getest. Misschien daar eens contact mee zoeken. Ik snap je voorkeur wel, ik heb het alleen andersom. De volgende hond wordt hier waarschijnlijk een border collie, die mag alle kleuren hebben behalve merle. Ik vind dat gewoon echt niet mooi.*Skye* schreef:Leuk! Dat wordt aftellen!Thomas schreef:De knoop is doorgehakt! Er komt een labradordametje ons gezin versterken, als die er bij zit. Eind maart worden ze geboren! Qua kleur willen we het liefst fox-red.
Webcam is leuk! Veel kijkplezier!Barkley schreef:we hebben live feed nu vanaf de webcam. Wat is dat verslavend zeg
Ik kijk altijd wel op marktplaats, maar idd tot nu toe nog niets tegengekomen waar ik een goed gevoel bij had.Maeve schreef:Wat leuk Thomas! Wordt een dual lijn dus? Volgens mij zijn alle fox reds dat?![]()
Ik weet niet of ik nog ga kijken bij dit nest. Eerst even afwachten wat de fokker laat weten. Heb dit via Facebook gevolgd, maar nog niets officieel gehoord.Je weet denk ik zelf ook wel dat de gezondheid echt flink kan tegenvallen als er niet verantwoord wordt gefokt. Waarom niet gewoon via de rasvereniging? En volgens mij is er een goed aangeschreven fokker die vaak heel kekke kleurtjes heeft
Over welke fokker heb je het dan? Of evt via pb. Alle tips zijn meer dan welkom
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- *Skye*
- Zeer actief
Ja die ken ik ook wel ja. Ik heb wel eens contact met haar opgenomen, maar nooit meer een reactie gehad. Ik vrees ook dat wij niet sportief genoeg zijn in haar ogen. We doen we genoeg met Skye en mocht een volgende hond meer nodig hebben zullen we er meer mee doen. Maar ik ga niet bij voorbaat al zeggen dat ik actief agility ga doen of schapendrijven ofzo. Maar ik kan haar natuurlijk altijd nog eens een keer een bericht sturen als we echt actief op zoek gaan. Tnx voor de tip. Ze heeft wel een paar honden waar ik echt helemaal verliefd op ben! Van de reuen ben ik helemaal weg van Ice en de teefjes Lizz.Sita schreef:
Nice of you to come bye heeft vaak nestjes en de ouderdieren zijn allemaal goed getest. Misschien daar eens contact mee zoeken. Ik snap je voorkeur wel, ik heb het alleen andersom. De volgende hond wordt hier waarschijnlijk een border collie, die mag alle kleuren hebben behalve merle. Ik vind dat gewoon echt niet mooi.
Ik vond merle eerst ook echt niet mooi, maar om de een of andere reden ben ik helemaal omgedraaid. Ik vind de meeste border collies leuk om te zien, maar als ik dan bv Ice of Lizz zie dan vind ik dat echt super mooi om te zien. Maar gelukkig zoveel mensen, zoveel wensen! Dan zouden wij elkaar in ieder geval niet in de weg zitten als we een hond uit hetzelfde nestje willen
-
Sita
- Zeer actief
Dat valt volgens mij wel mee dat je heel actief bezig moet gaan zijn met je border om daar op de wachtlijst te komen. Je moet je wel goed beseffen dat het een hond is die actief is en waar je iets mee moet gaan doen. Ik zou gewoon nogmaals contact met haar opzoeken en uitleggen wat je plannen zijn.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- *Skye*
- Zeer actief
Dan ga ik er nog eens een poging aan wagen. Dat border collies geen honden zijn die de hele dag kunnen nietsen weten we zeker weten wel. Skye gaat 2x pd een rondje van 15min, 1x pd een rondje van 15á30 min en een grote ronde van 1á1,5u. Daarnaast hooper ik met Skye en loopt mijn man 1 of 2x pw hard met hem. Dat is voor Skye meer dan genoeg. Als we een hond zouden treffen met een hoger energieniveau dan zouden we dat uitbreiden met wat hij nodig heeft.Sita schreef:Dat valt volgens mij wel mee dat je heel actief bezig moet gaan zijn met je border om daar op de wachtlijst te komen. Je moet je wel goed beseffen dat het een hond is die actief is en waar je iets mee moet gaan doen. Ik zou gewoon nogmaals contact met haar opzoeken en uitleggen wat je plannen zijn.
Tnx!
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Eens met Sita. Ik train bij Danielle (fokker van de NOYTCB honden) en ik heb nu 3 jaar geleden ook contact gehad met haar over een pup. Wat ze belangrijk vindt is dat je beseft dat een border collie niet een haardkleedje is en dat er wat met de hond gedaan moet worden. Ze fokt ook honden die echt wat moeten doen, de ene combinatie wat meer als de andere. Je zal niet voor alle combinaties in aanmerking komen. Voor de combi's met 2 ouders die beide in de behendigheid goed lopen, is de wachtlijst sowieso vaak al vol voordat je kan bedenken dat je daar een pup van zou willen.*Skye* schreef:Dan ga ik er nog eens een poging aan wagen. Dat border collies geen honden zijn die de hele dag kunnen nietsen weten we zeker weten wel. Skye gaat 2x pd een rondje van 15min, 1x pd een rondje van 15á30 min en een grote ronde van 1á1,5u. Daarnaast hooper ik met Skye en loopt mijn man 1 of 2x pw hard met hem. Dat is voor Skye meer dan genoeg. Als we een hond zouden treffen met een hoger energieniveau dan zouden we dat uitbreiden met wat hij nodig heeft.Sita schreef:Dat valt volgens mij wel mee dat je heel actief bezig moet gaan zijn met je border om daar op de wachtlijst te komen. Je moet je wel goed beseffen dat het een hond is die actief is en waar je iets mee moet gaan doen. Ik zou gewoon nogmaals contact met haar opzoeken en uitleggen wat je plannen zijn.
Tnx!
Ik zou er een mailtje aan wagen. Als je dit weekend mailt: ze zit op Crufts dus zal niet reageren. Een berichtje op FB (zou ik dan wel na Crufts doen) wil ook nog wel eens helpen.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke ik hoef niet meer te wachten op mijn pup.
Maar skye kijk echt eerst naar de lijnen ipv de kleurtjes.
Hier mijn mooie tri pup van iets meer dan 4 maanden.

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- *Skye*
- Zeer actief
Wat een knapperd! Nu al zo een gefocuste blik! Mooi om te zien.lonneke schreef:Oke ik hoef niet meer te wachten op mijn pup.
Dankjewel voor je tip, ik zal zeker altijd naar de lijnen kijken en niet alleen naar de kleurtjes. En mocht ik toevallig een combinatie tegenkomen waar ik helemaal verliefd op ben dan ga ik daar natuurlijk alsnog voor.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dan vraag ik me wel af waarom je de nu geboren combinatie wel al direct afwees*Skye* schreef:
Wat een knapperd! Nu al zo een gefocuste blik! Mooi om te zien.
Dankjewel voor je tip, ik zal zeker altijd naar de lijnen kijken en niet alleen naar de kleurtjes. En mocht ik toevallig een combinatie tegenkomen waar ik helemaal verliefd op ben dan ga ik daar natuurlijk alsnog voor.
-
JBK
Het wordt een lurcher of deerhound(kruising) uit Ierland, maar welke, hoe en wanneer is nog de vraag.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat gaaf! Een Lurcher of Deerhound(kruising) zie ik hier bij ons ooit ook nog wel rondlopen.JBK schreef:Het wordt een lurcher of deerhound(kruising) uit Ierland, maar welke, hoe en wanneer is nog de vraag.