Maar er was een week geen training, en de week erop liep hij weer prima. Niets te zien. We dachten dat hij wellicht iets verrekt had, eerder, en dat hij daar wat last van had gehouden en dat het weekje extra rust voldoende was geweest. Daarna was er ook niets meer aan hem te merken, hij deed het allemaal enthousiast en hij ging zelfs béter springen. Tot hij ineens, een aantal weken geleden, minder enthousiast werd. Hij had er vooraf ontzettend veel zin in maar na één rondje wilde hij eigenlijk niet meer. Ik ben met hem naar een fysiotherapeut gegaan, en zij vond dat ik foto's moest laten maken omdat ze zijn heupen niet goed vond.
Die foto's hebben we gister laten maken en ik schrok me rot.

Ik voel me flink schuldig dat ik niet veel eerder foto's heb laten maken. Dat ik alle kleine signalen niet heb opgepikt. Tegelijk, ja, had ik het dan anders gedaan? Misschien niet, want Dexter vond het altijd onwijs leuk, hij stond echt te stuiteren zodra ik z'n behendigheidsriem pakte. Ik ben gestopt zodra hij aangaf dat hij niet meer wilde.
In elk geval wil ik nu heel graag advies. Ik heb geen idee wat ik wel en niet moet doen.
Beginnen met glucosamine en iets met Omega-3 is handig denk ik? Moet ik dan gewoon verschillende supplementen gaan uitproberen, en hoe lang duurt het voordat je verschil moet merken?
Mag ik hem in de auto of op de bank laten springen zolang hij dat nog gewoon kan, of kan ik beter nu al een loopplank of zo gaan gebruiken?
Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
Hij loopt best goed trouwens, de dierenarts was heel verbaasd over de foto's met hoe hij binnen kwam lopen. We hebben wel pijnstillers mee gekregen, om te testen of het verschil maakt.