Dankjewel!PitBullit schreef:Wat een prachtige pups. Meteen vind ik leuk op facebook gedaan, wil jullie graag volgen.
Wat ontzettend verdrietig dat er een puppy het niet heeft gehaald.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Outcross nest Tamaskan (update Thyri)
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Outcross nest Tamaskan (foto's 1 dag oud)
Net gewogen, het teefje is van 325 geboortegewicht naar 426 gram gegaan (toename van 31%), de reu van 530 naar 720 (toename van 35%)! Gelukkig groeien ze goed. Percentueel gezien groeit het teefje wel minder hard en het verschil tussen beiden blijft groot, maar ze groeit in elk geval.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gefeliciteerd Gaby! Ik hoop dat je snel alleen maar kunt gaan genieten!
- -Gaby-
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties! Inmiddels gaat het een stuk beter, de kleine is eindelijk aardig zelfredzaam en (met name zij) heeft minder ondersteuning nodig. Mila is ook minder snel van haar stuk wanneer er wordt gepiept, bijvoorbeeld wanneer eentje bij haar drinkt en de andere op een afstandje begint te piepen en ze daar niet meteen bij kan. Dit zorgde ook voor een wat betere nachtrust, moet ik zeggen. 
Dus het wordt tijd om de pups voor te stellen! Het is een thema-nestje, met het thema Vikings.
De eerstgeborene, Faelan's Thyri:

De reu, Faelan's Ragnar:

En tot slot, het doodgeboren teefje, Faelan's Gyda:

Dus het wordt tijd om de pups voor te stellen! Het is een thema-nestje, met het thema Vikings.
De eerstgeborene, Faelan's Thyri:

De reu, Faelan's Ragnar:

En tot slot, het doodgeboren teefje, Faelan's Gyda:

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Outcross nest Tamaskan (ik stel u voor aan.... )
Leuke namen, vooral Thyri
Pups zijn geweldig leuk, die uitstaande oortjes

Pups zijn geweldig leuk, die uitstaande oortjes

Prachtige pups met passende mooie namen!
Ook mooi dat je het overleden pupje een naam hebt gegeven!
Ook mooi dat je het overleden pupje een naam hebt gegeven!
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Gefeliciteerd met je prachtige pups! Fijn dat ze beiden goed groeien.
Erg zonde van het dode teefje...
Ben erg benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen! Geniet ervan!
Erg zonde van het dode teefje...
Ben erg benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen! Geniet ervan!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat jammer van het dode pupje, ze zag er goed uit.
De andere twee zijn erg leuk. Zien er goed uit.
De andere twee zijn erg leuk. Zien er goed uit.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ze zijn prachtig
Gaby
Geniet er maar fijn van
Leuke namen

Geniet er maar fijn van
Leuke namen
Fenneke en Baloe

- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
ze zien er goed uit
De namen zijn ook mooi

De namen zijn ook mooi
- dagmar88
- Zeer actief

Ik had het met de katten. Drie kittens, één niet af, één kwam niet op gang. Wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien, het hartje klopte nog een paar keer in m'n handen, maar ze heeft nooit geademd. Ook zo mooi (silver tabby spotted) en helemaal gaaf.
Derde meteen weggepakt en met veel moeite toch op gang gekregen.
Met de fles grootgebracht, dus al snel was er geen tijd meer om aan de anderen te denken. Dierenarts zei dat hij toch dood zou gaan en ik me er maar niet aan moest hechten

Hij was heel lang heeeeel klein (250 gram met 5 weken) en is nu een grote stevige kater

Hopelijk durf je het nog eens aan wanneer alles weer wat gezakt is.
- ingrid2112
- Zeer actief
Wat een prachtige pups, zo jammer van het dode meisje 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- -Gaby-
- Zeer actief
Bedankt voor alle leuke reacties en het medeleven wat betreft Gyda.
@ Dagmar, wat lijkt me dat ook naar met jouw nestje katjes. En toch heel fijn dat die kleine kater (echt heel erg klein zeg
) zo mooi is uitgegroeid! Ik hoop op hetzelfde met kleine Thyri. 
Ik zit er wel over na te denken het nog een keer te doen. Deze week was slopend, maar zoveel pech is niet gebruikelijk neem ik aan.
En alle testen zijn gedaan (op hypofysaire dwerggroei na, daar verwacht ik de uitslag nog van) alle kosten zijn gemaakt, alle benodigdheden zijn in huis, Mila is een goede moeder en ook nu in top conditie. Ik zou ook heel graag op termijn een teefje van Mila willen houden (wel het liefst uit deze combi). Gyda had een goede kans gemaakt, maar wat betreft Thyri weet ik dat niet zeker. Eerst maar eens kijken of en hoe ze bijtrekt. Ik had ook graag meer keus gehad, zodat je dat je ook kunt kiezen wat betreft de klik, het karakter, bouw etc. En wat een hele geruststelling is, ze komen sowieso goed terecht. 

@ Dagmar, wat lijkt me dat ook naar met jouw nestje katjes. En toch heel fijn dat die kleine kater (echt heel erg klein zeg

Ik zit er wel over na te denken het nog een keer te doen. Deze week was slopend, maar zoveel pech is niet gebruikelijk neem ik aan.

- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ontzettend jammer van het (mooie) dode teefje.... bah.....
Hoe is het om Mila als 'mama' te zien?

en is jullie andere hond (Rodin?) nog uit logeren, hoe gaat dat eigenlijk als je meerdere honden hebt en een nestje, komt de andere hond er dan wel gewoon bij? (geen verstand van

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Gefeliciteerd met je pups, en fijn dat ze het zo goed doen!
Erg zonde van het dode teefje
Erg zonde van het dode teefje

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd wat ik al zei de kleinste uit t nest waaruit Xygan komt zat ook een heel klein frummeltje echt de helft van de rest en heel heel klein zeker voor een xmh. Had ook mb twijfels of ie t zou redden. Nu is ie na Xygan de grootste uit t nest 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Geboortegestalte vs. volwassen gestalte zegt niet zoveel, hoor.
.
Janoo was de kleinste uit zijn nest, en mocht pas 2 weken later dan de rest weg, omdat de fokker vreesde dat hij het niet zou halen; hij was tot dan bij de moeder mogen blijven drinken ook nog. Hij werd uiteindelijk de meest geblokte, gespierde, stevige reu van de bende.
Pasja (hier geboren) was in het nest meteen de grootste reu. Nu is hij de kleinste/smalste/lichtste.

Janoo was de kleinste uit zijn nest, en mocht pas 2 weken later dan de rest weg, omdat de fokker vreesde dat hij het niet zou halen; hij was tot dan bij de moeder mogen blijven drinken ook nog. Hij werd uiteindelijk de meest geblokte, gespierde, stevige reu van de bende.
Pasja (hier geboren) was in het nest meteen de grootste reu. Nu is hij de kleinste/smalste/lichtste.

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ze zijn echt prachtig beide! Worden vast hele mooie honden. En dat kleine trekt wel bij hoor, als ze goed drinkt dan komt dat vanzelf goed.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind die reu echt waanzinnig! Die mooie donkere poolhondenkleur met die waarschijnlijk straks flinke snuit en groot lijf. Zou hem verdorie echt graag willen hebben. Fok nog maar een keer hetzelfde nest over een jaartje dan ga ik mijn partner de komende maanden warm maken. Kan ik meteen zien wat die reu wordt. 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap trouwens dat voor een Tamaskan dat teefje veel geschikter wordt. Maar dat kan me niks bommen. Ik zou gewoon een kruising willen dus hoeveel of hoe weinig hij op een Tamaskan gaat lijken boeit me niet.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen, maar de 2 pups die er zijn zijn prachtig, echt heel mooi. Geniet ervan.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Ik zou d'r niet zo bang voor zijn hoor. Die trekt vast wel bij.-Gaby- schreef:wat betreft Thyri weet ik dat niet zeker. Eerst maar eens kijken of en hoe ze bijtrekt.
Een van mijn kittens was ook héél erg klein. Nu een flinke poes van 5 kg geworden. En dat is zelfs groot voor het ras.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ragnar is echt prachtig! Thyri is ook mooi, maar ik heb duidelijk voorkeur voor t kereltje.
Mooi dat jullie het overleden teefje ook een naam hebben gegeven!
Mooi dat jullie het overleden teefje ook een naam hebben gegeven!
Ragnar, mooie naam. Een...vikingnaam

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ze zijn prachtig!
Over de uiteindelijke afmetingen kan je idd nog niets zeggen.
Een teefje uit mijn nest is vanaf het begin klein, ook in de statistieken en geboortegewichten e.d. kleiner en lichter dan haar moeder was met die leeftijd.
Dus ik dacht zeker te weten dat zij toch zeker niet groter dan haar moeder zou worden... hmm.. wel dus.
Van alle pups heb ik uiteindelijk maar bij 1 pup goed gegokt dat ie groot zou worden, zoals zijn vader. Dat is uitgekomen.
De rest heeft me allemaal toch wel verbaasd, al zijn het stuk voor stuk prachtige honden geworden.
Als je graag een dochter wilt aanhouden zou ik er goed over nadenken haar te houden.
Je weet niet of die herkansing lukt...
Ik had nu ook graag een 2e nestje gehad maar dat is me nu nog niet gelukt en weet nu ook nog niet zeker of dat ooit wel gaat gebeuren...
Uiteraard moet je het teefje willen houden en moet de klik enzo er zijn. Absoluut.
Over de uiteindelijke afmetingen kan je idd nog niets zeggen.
Een teefje uit mijn nest is vanaf het begin klein, ook in de statistieken en geboortegewichten e.d. kleiner en lichter dan haar moeder was met die leeftijd.
Dus ik dacht zeker te weten dat zij toch zeker niet groter dan haar moeder zou worden... hmm.. wel dus.
Van alle pups heb ik uiteindelijk maar bij 1 pup goed gegokt dat ie groot zou worden, zoals zijn vader. Dat is uitgekomen.

De rest heeft me allemaal toch wel verbaasd, al zijn het stuk voor stuk prachtige honden geworden.
Als je graag een dochter wilt aanhouden zou ik er goed over nadenken haar te houden.
Je weet niet of die herkansing lukt...
Ik had nu ook graag een 2e nestje gehad maar dat is me nu nog niet gelukt en weet nu ook nog niet zeker of dat ooit wel gaat gebeuren...
Uiteraard moet je het teefje willen houden en moet de klik enzo er zijn. Absoluut.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
Ik zou inderdaad héél goed nadenken over het wel of niet houden van het teefje. Dit nestje wachtte je al zolang op, wie weet lukt het geen 2e keer.
Het reutje zal nog wel flink oplichten. Hij doet me denken aan Pepper en die ziet er nu zo uit:

Het reutje zal nog wel flink oplichten. Hij doet me denken aan Pepper en die ziet er nu zo uit:

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat een prachtige pups zeg 
Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!
- -Gaby-
- Zeer actief
Wederom bedankt voor alle complimenten. De pups groeien goed, morgen zijn ze vijf dagen oud en ik vermoed dat ze dan hun geboortegewicht al gaan verdubbelen.
De reu is echt onwijs vet, hij heeft gewoon een onderkin en vetribbels in zijn nek als hij ligt te drinken.
Ik hoop maar dat dat geen kwaad kan. Volgens mij zijn ze verder wel tevreden. Ze slapen en drinken en alleen als er iets aanwijsbaars gebeurt, dan maken ze geluid. Knorren als ze worden gewassen, even piepen als Mila opstaat en ze omrollen of tegen ze aan tikt en als ze dromen.
Nu is dit mijn eerste nestje, maar voor zover ik kan beoordelen, doen ze het allen super.
Rhodin mag van haar niet bij de kist komen loeren en dat doet hij dan ook niet. Hij past zich heel goed aan aan haar wensen. Maakt bijvoorbeeld ruimte voor haar als ze er snel langs wil naar de puppy's toe. Hij heeft normaal de neiging om overal met zijn neus bovenop te staan, maar dat doet hij nu ook niet (tenzij ze wordt gevoerd...
) Ik heb er geen hekjes o.i.d. tussen staan. Als het niet zou gaan is die mogelijkheid er wel, maar het gaat prima. Als ze niet bij de pups is, dan gaan ze gewoon als vanouds met elkaar om. Ik vermoed dat hij op termijn wat meer toegelaten wordt. Ze vindt het ook geen probleem om even te plassen terwijl Rhodin in de kamer blijft en in principe toegang zou hebben tot haar pups.
Mogelijk is er ook de optie haar naar een vriendin te doen. Mits ze goed bijtrekt. Ik maak me wel lichtelijk wat zorgen over de dwerggroei test, waarvan het resultaat nog niet binnen is. Ze groeit echt goed en komt procentueel net zo snel aan als haar broer, maar ik wil eerst zeker weten dat ze gezond is, voor ik een besluit neem wat haar betreft. Ik kan natuurlijk nooit zeker weten of het in de toekomst nog een keer lukt en wil er ook geen
spijt van krijgen.
En ik lees vaak dat er veel meer kleintjes worden geboren, die net zo groot worden als hun nestgenootjes, maar geldt dat ook voor pups die uit zo'n klein nestje komen? Ik kan me namelijk best voorstellen dat als er veel pups zijn, dat de plek in de baarmoeder invloed heeft op het groeiproces en dat ze gewoon een normale grootte bereiken zodra ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Maar met maar drie pups, had ze toch zeker de ruimte, zou je zeggen...
Ik denk ook dat hij prachtig gaat worden. En misschien voor de Tamaskan niet de perfecte kleur, maar het blijft een prachtige hond (vermoed ik), die, als het goed is, ook nog een leuk karakter heeft en gezond is. Dus wat dat betreft zou ik deze combi ook best willen herhalen in de toekomst, want twee pups is niet veel. En ik ben zelf erg content met deze combi. Dus wie weet en maak jij ondertussen je partner maar warm...
Of hoor ik dat niet tussen de woorden door?
@ Van, ja, ik denk ook dat de reu zoiets als Pepper gaat worden, volgens mij had Pepper precies dezelfde kleuren als pup, ook zo donker. Hij heeft ook dat kleine beetje bruine op zijn poten. Ben enorm benieuwd hoe hij er uit gaat zien straks.
Ik vind Pepper echt een leuke hond om te zien, dus dat zou ik prima vinden. 

Mila als moeder is echt heel erg leuk. Ik had al verwacht dat ze het goed zou doen, en dat doet ze ook. Ze is heel zorgzaam, alleen soms nog wat onrustig, wat volgens mij vaker voorkomt bij een eerste nestje. Gisteren heb ik voor het eerst weer een blokje om met haar gewandeld, de heenweg vindt ze wel prettig, maar ze sleurt me zo'n beetje weer terug naar huis, terwijl ze normaal nooit aan de riem trekt. Dus ik laat haar kiezen hoe groot rondje ze wil en dat gaat goed.sanne86 schreef:Gefeliciteerd Gaby met de pups!! Wat een snoesjes
![]()
Ontzettend jammer van het (mooie) dode teefje.... bah.....
Hoe is het om Mila als 'mama' te zien?![]()
en is jullie andere hond (Rodin?) nog uit logeren, hoe gaat dat eigenlijk als je meerdere honden hebt en een nestje, komt de andere hond er dan wel gewoon bij? (geen verstand van)
Rhodin mag van haar niet bij de kist komen loeren en dat doet hij dan ook niet. Hij past zich heel goed aan aan haar wensen. Maakt bijvoorbeeld ruimte voor haar als ze er snel langs wil naar de puppy's toe. Hij heeft normaal de neiging om overal met zijn neus bovenop te staan, maar dat doet hij nu ook niet (tenzij ze wordt gevoerd...

Haha, ik weet het echt nog niet. Dat besluit moet ik nog nemen. En mijn vriend wil nu geen derde hond erbij, maar wie weet wat er gebeurt de komende weken.Nanna schreef:Dat klein zijn heeft meer te maken met de positie die ze in de baarmoeder heeft gehad dan met haar genetische aanleg. Ik heb ieniemienie teckelpups zien uitgroeien tot reuzen.-Gaby- schreef:wat betreft Thyri weet ik dat niet zeker. Eerst maar eens kijken of en hoe ze bijtrekt.
En ach, nu is het nog maar een larf. Wacht maar tot ze een week of zes isDan wil je haar niet meer kwijt

spijt van krijgen.
En ik lees vaak dat er veel meer kleintjes worden geboren, die net zo groot worden als hun nestgenootjes, maar geldt dat ook voor pups die uit zo'n klein nestje komen? Ik kan me namelijk best voorstellen dat als er veel pups zijn, dat de plek in de baarmoeder invloed heeft op het groeiproces en dat ze gewoon een normale grootte bereiken zodra ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen. Maar met maar drie pups, had ze toch zeker de ruimte, zou je zeggen...

Haha, bedankt.laeken schreef:Ik vind die reu echt waanzinnig! Die mooie donkere poolhondenkleur met die waarschijnlijk straks flinke snuit en groot lijf. Zou hem verdorie echt graag willen hebben. Fok nog maar een keer hetzelfde nest over een jaartje dan ga ik mijn partner de komende maanden warm maken. Kan ik meteen zien wat die reu wordt.

En ook een mooie Viking bedoel je?Lemuria schreef:Ragnar, mooie naam. Een...vikingnaam![]()

@ Van, ja, ik denk ook dat de reu zoiets als Pepper gaat worden, volgens mij had Pepper precies dezelfde kleuren als pup, ook zo donker. Hij heeft ook dat kleine beetje bruine op zijn poten. Ben enorm benieuwd hoe hij er uit gaat zien straks.

- -Gaby-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Leuk , hebben die 2 nu dezelfde mooie kleur als ma.?
Dat vind ik toch wel de mooiste kleur die op de foto's hier voorbij zijn gekomen.

Dat vind ik toch wel de mooiste kleur die op de foto's hier voorbij zijn gekomen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik weet bij de Markiesjes een nestje van twee, grote reu (280 gram), kleine teef (160 gram). Ook bij vertrek na 8 weken nog een groot verschil. Nou, dat verschil trekt aardig bij nu ze pubers geworden zijn!
Dus ik zou me geen zorgen maken over het teefje als ze gewoon netjes aankomt en tierig is
Dus ik zou me geen zorgen maken over het teefje als ze gewoon netjes aankomt en tierig is