Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uw hond onder begeleiding laten afvallen
Moderator: moderatorteam
-
DGK_Utrecht
- Vaste gebruiker
Uw hond onder begeleiding laten afvallen
Heeft u een hond die enkele kilo’s te zwaar is en wilt u hem onder begeleiding laten afvallen? Doe dan mee met het onderzoek van de afdeling Klinische Voeding, Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren. Bij dit onderzoek testen we het effect van gewichtsverlies van een voedingssupplement op honden met overgewicht. Dit supplement bestaat uit bestanddelen die ook aan mensen gegeven worden en is veilig voor uw hond. Lees meer op onze website...
Faculteit Diergeneeskunde, Universiteit Utrecht
Volg ons op Twitter: @Vet_UniUtrecht
De website van ons dierenziekenhuis: http://www.diergeneeskunde.nl
Volg ons op Twitter: @Vet_UniUtrecht
De website van ons dierenziekenhuis: http://www.diergeneeskunde.nl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Uw hond onder begeleiding laten afvallen
gewoon meer bewegen en wat minder voeren is te makkelijk?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
renee-uk schreef:gewoon meer bewegen en wat minder voeren is te makkelijk?
Veel te gemakkellijk

-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Voor de meeste honden zal dat wel de oplossing zijn ja, maar als je hond bij wijze van spreke dik wordt van lucht is het een ander verhaal denk ik.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
uit ervaring kan ik je vertellen dat het ook daarbij helptNadiaBabs schreef:Voor de meeste honden zal dat wel de oplossing zijn ja, maar als je hond bij wijze van spreke dik wordt van lucht is het een ander verhaal denk ik.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Kan hoor, ik heb er geen ervaring mee. 

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En kost ook te weinig.yodi schreef:renee-uk schreef:gewoon meer bewegen en wat minder voeren is te makkelijk?
Veel te gemakkellijk
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar serieus ik heb dat nooit begrepen. Geen hond kan bij zijn eigen voer, hoe kan zo'n beest dan in hemelsnaam aan overgewicht lijden. Dat doet de mens hem dan toch aan.
Om vervolgens met allerlei hulpmiddelen en supplementen en lightvoer het beestje weer op gewicht te krijgen. Ik snap daar helemaal niks van.
Kijk naar je honden, worden ze te dik, voer je minder, worden ze te dun voer je meer. Hoe simpel kan het zijn.
Om vervolgens met allerlei hulpmiddelen en supplementen en lightvoer het beestje weer op gewicht te krijgen. Ik snap daar helemaal niks van.
Kijk naar je honden, worden ze te dik, voer je minder, worden ze te dun voer je meer. Hoe simpel kan het zijn.
Gr. Aniek

-
Neeltje
Dan hebben ze straks geen onderzoekresultaten om klantjes te mee werven.Budkes schreef:En kost ook te weinig.yodi schreef:renee-uk schreef:gewoon meer bewegen en wat minder voeren is te makkelijk?
Veel te gemakkellijk
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan....renee-uk schreef:gewoon meer bewegen en wat minder voeren is te makkelijk?
-
Lemuria
Godesgristus ja inderdaad.Stepper schreef:Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dat wezen op de begeleidende foto heeft wel meer en ernstigere problemen dan overgewicht denk ik.
En verder wat de rest zegt. Zo kun je wel 'specialiteiten' blijven ontwikkelen. Dit valt bij mij onder hetzelfde kopje als 'psycholoog voor honden'. Dan heb ik het niet over gt's he, maar over psychológen.
Wat zijn de voorwaarden om aan dit onderzoek mee te doen?
De hond is ouder dan anderhalf jaar.
De hond heeft een overgewicht, te beoordelen door uw dierenarts.
De hond is gezond en niet drachtig.
U bent bereid om uw hond een dieet te laten volgen. Dat lijkt me wel een goede stap![]()
De hond is jaarlijks gevaccineerd. Waarom is dat belangrijk voor het behandelen van overgewicht?
De hond wordt vier keer per jaar ontwormd.
Ja hoor. Ga vooral door met onnodige pillen in honden duwenWat houdt het onderzoek in?
Eerst verdelen we de deelnemende honden in twee groepen:
Groep 1 zal het voedingssupplement ontvangen in de vorm van een pil
Groep 2 zal een placebo ontvangen, ook in de vorm van een pil.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eens. Al heb ik hier wel zo'n exemplaar dat op een geringe hoeveelheid voer en ruim voldoende beweging toch altijd wat stevig is. Niet te dik, maar ze zit op de grens. Verschillende merken geprobeerd met verschillende voedingswaarden maar mooi schraal zoals ik mijn honden graag zie gaat ze niet worden. En dan ben ik er met haar wel heel verdacht op, zodra ze een extraatje krijgt gaat dat meteen van de volgende maaltijd af. Zij zou bij heel veel andere mensen echt moddervet zijn gewordenBudkes schreef:Maar serieus ik heb dat nooit begrepen. Geen hond kan bij zijn eigen voer, hoe kan zo'n beest dan in hemelsnaam aan overgewicht lijden. Dat doet de mens hem dan toch aan.![]()
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hmmm, Csiva wisselt altijd behoorlijk in gewicht en op zo'n uk gaat het ook heel snel. Het is bij haar vooral rond de 6e week van dr schijnzwangerschap. Dan wordt ze in 1 week van goed slank een stuk voller. Ik weet het, ik hou er rekening mee en toch wordt ze elke keer dan weer te dik. Stomme hormonen 
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
volgens mij heb ik dit bericht al eens eerder voorbij zien komen....toch? of vergis ik me nou

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien raar gedacht van mij, hoor. Maar 10% minder geven dan je nu doet kan toch wel?Maeve schreef:Eens. Al heb ik hier wel zo'n exemplaar dat op een geringe hoeveelheid voer en ruim voldoende beweging toch altijd wat stevig is. Niet te dik, maar ze zit op de grens. Verschillende merken geprobeerd met verschillende voedingswaarden maar mooi schraal zoals ik mijn honden graag zie gaat ze niet worden. En dan ben ik er met haar wel heel verdacht op, zodra ze een extraatje krijgt gaat dat meteen van de volgende maaltijd af. Zij zou bij heel veel andere mensen echt moddervet zijn gewordenBudkes schreef:Maar serieus ik heb dat nooit begrepen. Geen hond kan bij zijn eigen voer, hoe kan zo'n beest dan in hemelsnaam aan overgewicht lijden. Dat doet de mens hem dan toch aan.![]()
Als Elco dik zou worden van 75 gram vlees per dag, zou ik daar ook op minderen. En de 140 gram die hij nu krijgt lijkt al zo weinig
-
Lemuria
Klopt. Ik googlede even op z'n berichtenhistorie en deze kwam er ook te staan. Tja.Lizzie. schreef:volgens mij heb ik dit bericht al eens eerder voorbij zien komen....toch? of vergis ik me nou
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ohja dat had ik zelf ook kunnen doenLemuria schreef:Klopt. Ik googlede even op z'n berichtenhistorie en deze kwam er ook te staan. Tja.Lizzie. schreef:volgens mij heb ik dit bericht al eens eerder voorbij zien komen....toch? of vergis ik me nou

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Geprobeerd maar het resultaat is er niet naar, en als ze nog minder krijgt dan nu houdt ze honger. Ze krijgt nu zo'n 300gr smuldier per dag, verdeeld over twee maaltijden. Nilo krijgt het dubbele en Bizzy krijgt ook flink meer, en die zijn beide behoorlijk schraal en worden ook echt mager als ze minder krijgen. Ik vond het ook altijd klinken als een kutsmoes maar Coda heeft blijkbaar een andere stofwisselingFotogravinnetje schreef:Misschien raar gedacht van mij, hoor. Maar 10% minder geven dan je nu doet kan toch wel?Maeve schreef:Eens. Al heb ik hier wel zo'n exemplaar dat op een geringe hoeveelheid voer en ruim voldoende beweging toch altijd wat stevig is. Niet te dik, maar ze zit op de grens. Verschillende merken geprobeerd met verschillende voedingswaarden maar mooi schraal zoals ik mijn honden graag zie gaat ze niet worden. En dan ben ik er met haar wel heel verdacht op, zodra ze een extraatje krijgt gaat dat meteen van de volgende maaltijd af. Zij zou bij heel veel andere mensen echt moddervet zijn gewordenBudkes schreef:Maar serieus ik heb dat nooit begrepen. Geen hond kan bij zijn eigen voer, hoe kan zo'n beest dan in hemelsnaam aan overgewicht lijden. Dat doet de mens hem dan toch aan.![]()
Als Elco dik zou worden van 75 gram vlees per dag, zou ik daar ook op minderen. En de 140 gram die hij nu krijgt lijkt al zo weinig
Ze is gelukkig niet echt te dik hoor, maar voor de mooi had er een kilotje vanaf gemogen vind ik:

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
renee-uk schreef:gewoon meer bewegen en wat minder voeren is te makkelijk?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee echt niet altijd. Dusty kreeg ik na de castratie niet meer op gewicht. 10 brokjes op een dag en nog kwam ze aan zonder tussendoortjes etc.renee-uk schreef:uit ervaring kan ik je vertellen dat het ook daarbij helptNadiaBabs schreef:Voor de meeste honden zal dat wel de oplossing zijn ja, maar als je hond bij wijze van spreke dik wordt van lucht is het een ander verhaal denk ik.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wolfsblut
- Zeer actief
@ Overgewicht is niet alleen bij mensen een probleem. Ook voor honden is het ongezond. Denk bijvoorbeeld aan een verhoogd risico op ziekten, zoals stijve gewrichten, hartproblemen en suikerziekte, en het kortere levensduur van het dier. Vanwege deze risico’s is het beter om overgewicht te voorkomen en/of te behandelen. @
Commercieel erg interessant.
Emotie verkopen doet het altijd goed.
Commercieel erg interessant.
Emotie verkopen doet het altijd goed.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Waarom toch altijd voor overgewicht.
Shib voelt zich buitengesloten met zijn xylofoon ribben. Daar moet juist nog een kleine kilo aan en dat lukt maar niet
Shib voelt zich buitengesloten met zijn xylofoon ribben. Daar moet juist nog een kleine kilo aan en dat lukt maar niet

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Er zijn ook honden die moeilijk kunnen bewegen door lichamelijke klachten of omdat ze gewoon niet vooruit te branden zijn. Als je daarnaast een hond hebt die gal loopt te spuwen en als een voedseldief door het huis dwaalt die alles op alles zet om je kasten te plunderen of als ie aan je planten begint... Dan zou ik het echt niet weten.

-
korthaar
- Zeer actief
Geloof niet zo in een afslank pil.
Wat dat aangaat heb ik meer vertrouwen in de prinsessenboontjes van de Aldi.
Wat dat aangaat heb ik meer vertrouwen in de prinsessenboontjes van de Aldi.
- Nobbygaard
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russels
Ben blij dat ik bij rakker de extra kilo's eraf krijg door veel te lopen met hem en zijn voer aan te passen. Scheelt me een hoop geld.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Niet dat ik me opgeef (geen overgewicht bij mijn hond), maar redelijke vragen lijkt me.Wat zijn de voorwaarden om aan dit onderzoek mee te doen?
De hond is ouder dan anderhalf jaar.
De hond heeft een overgewicht, te beoordelen door uw dierenarts.
De hond is gezond en niet drachtig.
U bent bereid om uw hond een dieet te laten volgen.
De hond is jaarlijks gevaccineerd. Is titeren ook goed?
De hond wordt vier keer per jaar ontwormd. Is 4 x per jaar controle poep (dus eventueel zonder de dan onnodige ontworming)ook goed?
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Als die mopshond nou een neus zou krijgen van die pil.. 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb het niet over mijn honden hoor, die zijn slank.Stepper schreef:Dan kan je de voeding daar toch zonder extra gedoe zelf toch aanpassen, meer vezels, meer groente als calorie arme vulling. En een gezonde niet oude hond zó lui dat ie er dik van wordt?Paisley schreef:Er zijn ook honden die moeilijk kunnen bewegen door lichamelijke klachten of omdat ze gewoon niet vooruit te branden zijn.
Maar er zijn dus honden die wel oud zijn, en honden die niet gezond zijn. In combinatie met een castratie, een flegmatisch karakter, een trage stofwisseling en een chronische honger, dan lijkt het me best lastig om af te laten vallen.

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Denk dat veel mensen soms vergeten dat honden ook door ziekte of medicatie dik worden
Net zoals bij mensen !
Kenji is 5 kilo te zwaar en enkel door de cortisone die hij al 4.5 maand voor zijn kanker krijgt
Ja, mensen spreken me er voor aan en elke keer moet ik dan heel die uitleg doen
Mensen geloven het soms niet, dat zie ik aan hun gezichtsuitdrukking en denken dat ik hem gewoon vol prop
Terwijl da manneke s'morgens 200 gram vlees krijgt met groenten en s'avonds 150 gram brok en dat voor een hond van 47 kilo
Net zoals bij mensen !
Kenji is 5 kilo te zwaar en enkel door de cortisone die hij al 4.5 maand voor zijn kanker krijgt
Ja, mensen spreken me er voor aan en elke keer moet ik dan heel die uitleg doen
Mensen geloven het soms niet, dat zie ik aan hun gezichtsuitdrukking en denken dat ik hem gewoon vol prop
Terwijl da manneke s'morgens 200 gram vlees krijgt met groenten en s'avonds 150 gram brok en dat voor een hond van 47 kilo
-
Lemuria
schelsey schreef:Terwijl da manneke s'morgens 200 gram vlees krijgt met groenten en s'avonds 150 gram brok en dat voor een hond van 47 kilo
Dat kan toch niet gezond zijn?! Mijn energieke hond van 18 kg vreet al 450 gram aan voer weg per dag.