Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tielse BOA's gaan incognito.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Tielse BOA's gaan incognito.

Ongelezen bericht door malinois »

JBK schreef:
malinois schreef: Naaierige typjes... ga gewoon in je dienstoutfit lopen of gewoon niet.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
Je weet ook dat ze dit niet zelf verzinnen he? En dan nog...
Maar goed, blijkbaar is het ok om BOA's allemaal te bestempelen als naaierige typjes :19:
Kan best je mening zijn, maar ik vind het nogal een zielige/bekrompen mening.
Dat mag. Ik had t dus niet gedaan. Die keus is er ook nog.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Politie heeft toch wel wat belangrijkere taken dan op zoek naar een hoopje (verteerbare) stront.
Ik snap best dat er gecontroleerd wordt en dat de controle in en rondom winkelcentra streng is, want natuurlijk is het irritant hondenpoep op
de stoep of straat.
Maar de verhoudingen zijn een beetje zoek: euro 140,00 voor poep niet opruimen :80: alsof je een crimineel bent en 'hebbie' geen zakje
bij je, dan mag je euro 90,00 betalen :80:
Doe even normaal zeg!
Van mij mogen ze strenger gaat controleren op zaken die NIET verteerbaar zijn; overal ligt plastic en rotzooi op straat, heel wat schadelijker
voor het milieu dan die hondendrol.
Nogmaals, ik snap dat het in bepaalde gebieden met winkelende mensen gecontroleerd wordt, van mijn part incognito, maar overdrijven is
ook een vak.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Caro. schreef:Politie heeft toch wel wat belangrijkere taken dan op zoek naar een hoopje (verteerbare) stront.
Ik snap best dat er gecontroleerd wordt en dat de controle in en rondom winkelcentra streng is, want natuurlijk is het irritant hondenpoep op
de stoep of straat.
Maar de verhoudingen zijn een beetje zoek: euro 140,00 voor poep niet opruimen :80: alsof je een crimineel bent en 'hebbie' geen zakje
Doe even normaal zeg!
Van mij mogen ze strenger gaat controleren op zaken die NIET verteerbaar zijn; overal ligt plastic en rotzooi op straat, heel wat schadelijker
Nogmaals, ik snap dat het in bepaalde gebieden met winkelende mensen gecontroleerd wordt, van mijn part incognito, maar overdrijven is
ook een vak.
:ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Politie heeft toch wel wat belangrijkere taken dan op zoek naar een hoopje (verteerbare) stront.
de stoep of straat.
Doe even normaal zeg!
ook een vak.
Hier worden de zakjes met stront erin en de struiken gepleurd omdat er zo weinig/geen afvalbakken zijn... laat t dan maar gewoon liggen zonder zakje... is t tenminste met een paar dagen weg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier is geen opruimplicht. Tenminste, je mag het niet op paden, voetpaden en wegen laten liggen. En honden mogen niet op speelterreinen komen. Ik merk zelf weinig van stank in de zomer. En ook op de plaatsen waar de meeste honden uitgelaten worden vind ik het nog wel meevallen met hoeveel stront er ligt. Hoeveelheid zwerfvuil valt hier ook nog wel mee.
Maar als hier opruimplicht zou zijn, zou ik dat niet erg vinden. Vrees alleen dat je de aso's die toch stront op de stoep laten liggen daarmee niet kwijt raakt...
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Fotogravinnetje schreef:Hier is geen opruimplicht. Tenminste, je mag het niet op paden, voetpaden en wegen laten liggen. En honden mogen niet op speelterreinen komen. Ik merk zelf weinig van stank in de zomer. En ook op de plaatsen waar de meeste honden uitgelaten worden vind ik het nog wel meevallen met hoeveel stront er ligt. Hoeveelheid zwerfvuil valt hier ook nog wel mee.
Maar als hier opruimplicht zou zijn, zou ik dat niet erg vinden. Vrees alleen dat je de aso's die toch stront op de stoep laten liggen daarmee niet kwijt raakt...
Dan maar zzp-ers met poepzuigers i.p.v. boa's met een bonnenboekje.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hier in het park is opruimplicht
Als je ziet wat er aan drollen ligt kan je alleen maar veronderstellen dat mensen niet kunnen lezen, want bij elke ingang staan poepbakken MET daaronder een vak waar vrijwel altijd nieuwe poepzakjes uit genomen kunnen worden.
EN in grote letters op de bak "opruimplicht"

Ik heb in dat parkje een keer een jongeman een zakje aangeboden omdat hij rustig stond te wachten bij zijn hond tot die uitgepoept was en vervolgens zo verder wilde lopen.
Hij keek me verbijsterd aan en zei dat hij voor geen goud ging opruimen, daar begon hij niet aan. :neenee:
Oh wat had ik toen graag gezien dat er een controleur was geweest.
Helaas is die er nooit :?

Van mij mogen ze controleren en beboeten. :ok:
En of dat in burgerkleding of in uniform is zal me echt worst wezen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

de stoep of straat.
Doe even normaal zeg!
ook een vak.
Het zijn ook BOA's die controleren en niet de politie, want die hebben inderdaad iets anders te doen. En de verhouding kan zoek zijn, maar het schijnt niet erg te helpen. Hier komt met de dag meer poep op de stoep liggen zo recht voor de voordeur van de mensen en dan inderdaad niet van die kleine drolletjes maar kilo's bij elkaar.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind juist de mensen die wel opruimen als ze een boa zien lopen hypocriet bezig. Wees dan stoer om het dan ook te laten liggen en je boete te krijgen ;)
Ik snap wel dat ze in burgerkleding gaan lopen, pas dan kan je mensen aanspreken om hun gedrag. Want anders ruimt men ineens keurig en braaf op :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:Ik zie het probleem niet hoor. Geniepig gedrag van mensen vraagt om geniepige aanpak toch?
Hier op het dorp ruimt altijd iedereen netjes zijn hondenpoep op, behalve 's avonds en bij slecht weer. Dan is er tenslotte toch niemand die het ziet als je het niet opruimt. :roll: De boomspiegels liggen hier altijd vol met hondenpoep en de hoeveelheid zwerfafval die hier op straat dwarrelt is ook niet gering. Van mij bekeuren ze maar een eind raak. :ok:
Ik deel die mening. Riep het zelf ook wel eens dat ze eens incognito rond moesten gaan lopen, want als ze gespot werden ruimde iedereen op. En zo niet, dan liet iedereen alles overal liggen. Hier langs de strook nu ook weer, deels mag het daar ook blijven liggen, maar op een gedeelte ook niet. Verwarrend, dat snap ik ook wel, eerlijk gezegd vind ik gewoon dat het hier overal opgeruimd moet worden. Het is een strookje van niets, 1 pas en je staat bij de drol en 10 passen verder bij wijze van spreken staat een bak om het zakje in te deponeren.

Overlast wordt gewoon veroorzaakt door mensen die de stront laten liggen. Of honden de auto uitlaten op een groot veld laten schijten en dan vervolgens weer de hond inladen en wegtuffen. En in een mum gingen heel veel mensen dat doen en lag het veld bezaaid met stront :hmmm:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:Ik vrees trouwens dat het binnenkort wel helemaal erg gaat worden als we gebruik moeten gaan maken van ondergrondse containers.
Dan hebben we niet langer zelf klikobakken om onze hondenpoepzakjes in te gooien. Ik denk dat mensen dan helemaal niets meer gaan opruimen.
Daar heeft de gemeente Arnhem bij een aantal containers zwerfafvalklepjes in laten monteren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, ik zie het probleem ook niet zo. Kennelijk is het nodig dat er controleurs, al dan niet incognito, de Nederlander moet helpen herinneren aan het feit dat de openbare ruimte geen plaats is voor afval en hondenpoep en algeheel onbeschoft gedrag.
Dat kun je de mensen die zo'n baan als controleur nemen niet kwalijk nemen. Dat ze incognito moeten gaan is helemaal te treurig voor woorden. Want alweer is het kennelijk een loffelijke Nederlandse gewoonte om zich keurig te gedragen als ze gecontroleerd en/of beboet worden. Buiten het zicht kan diezelfde Nederlander zich weer gedragen als een onbeschaafde holbewoner die zijn afval en hondenpoep lekker laat liggen.
Zoiets als snel vaart minderen als je een politieauto in de verte spot.
Om vervolgens diezelfde BOA of politieagent te schofferen of aan te vallen als die zijn werk doet.
Dapper hoor.
Beschaafd hoor.
Mensen die hun werk doen, nl. het nakomen van regels die we met z'n allen hebben afgesproken, beschuldigen van 'naaien'. :roll:

Nou, als je je hond los laat lopen waar het niet mag, poep laat liggen, over de stoep fietst, met opgevoerde brommers over fietspaden scheurt of afval neersmijt, mag je van mij een boete krijgen. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

(En ja, ik laat mijn honden ook los lopen waar het niet mag maar ik zeur niet als ik een boete krijg.)
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ze gaan hun gang maar. Al die hopen stront overal, bah.

Net als loslopende honden in aanlijngebieden. Ik lees hier ook heel veel mensen die het doen, ik vind het echt héél storend dat mensen lak aan deze regels hebben. Ik ga met mijn honden niet voor niets naar aanlijngebieden, omdat ik géén loslopende honden tegen wil komen. Ik snap dat echt niet hoor. Dan ga je toch met je hond naar een losloopgebied?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Dat er boa's hun werk doen daar heb ik alle begrip voor, ook het eventuele incognito. Maar vind ook dat er iets aan de mentaliteit van de boa's zelf gedaan mag worden. Sommige denken echt dat ze god allemachtig zelf zijn.
Laatst liep ik te wandelen met de doggys en zag uit mijn ooghoek dat er een auto stopte. Zag dat het boa's waren, hij bleef in de auto zitten en draaide het raampje open en riep, wat zijn WE aan het doen MEVROUWTJE :hmmm:
Hij zat echt te wachten dat hij mij kon betrappen, daar kon hij dus lang op wachten ;)
Dus ik zei poeslief; MENEERTJE WE zijn niks aan het doen hoor :mann: oei dat schoot dus in het verkeerde keelgat, want ik beledigde een ambtenaar in functie. Toen ik vroeg of hij dit wilde uitleggen wat het verschil was met zijn manier van aanspreken en de mijne daar kon hij geen duidelijk antwoord opgeven. Ondertussen werd ik bijna door een fietser op de stoep van mijn sokken gereden. Ik moest echt opzij springen anders was die fietser tegen mij aangereden. Dus ik vroeg weer uitermate lief waarom ze niet actie kwamen tegen de fietser zeiden ze weer niks, maar vroegen ze mij om of ik poepzakjes bij me had. Deze liet ik heel braaf zien en vroeg weer waarom ze niet reageerde op de fietser die mij bijna omver reed op de stoep. Daar reageerde ze weer niet op, toen heb ik gezegd dat ik hun reactie wel begreep omdat een ''oude'' dame met een poedeltje aanspreken veel makkelijker/veiliger was dan een boom van een kerel. Ik heb ze nog een fijne productieve dag toegewenst en ben weggelopen. Ik kon me nog net bedwingen om mijn middelvinger niet op te steken, was zo boos :gvd:
Afbeelding
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Ik snap ook best dat er bekeuringen gegeven worden hoor helemaal terecht, maar om nou vermomd achter de kinderwagen te gaan staan loeren of je nog iemand kan bekeuren vind ik wel wat ver gaan.
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

malinois schreef: En wat voor 'typjes' mogen dat zijn?
Naaierige typjes... ga gewoon in je dienstoutfit lopen of gewoon niet.
Maar nogmaals dat is mijn mening.[/quote]

Ja maar dan ruimen de mensen hun poep wel netjes op als ze iemand in uniform zien, maar zodra die uit zicht is, laten ze de honden overal schijten en ruimen mensen niks op, dat is gewoon ranzig.
Dus ja, laat ze maar lekker in burgerkleding lopen.

En als je gewoon de stront van je hond gewoon opruimt, en aanlijnt waar geen losloopgebied is, heb je nergens last van.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

sjm schreef:Ze gaan hun gang maar. Al die hopen stront overal, bah.

Net als loslopende honden in aanlijngebieden. Ik lees hier ook heel veel mensen die het doen, ik vind het echt héél storend dat mensen lak aan deze regels hebben. Ik ga met mijn honden niet voor niets naar aanlijngebieden, omdat ik géén loslopende honden tegen wil komen. Ik snap dat echt niet hoor. Dan ga je toch met je hond naar een losloopgebied?

Ik laat mijn honden loslopen (nou ja, alleen Abby dan :mrgreen: ) omdat ze geen overlast veroorzaken. Daar waar ze wel overlast veroorzaken, gaan ze onverbiddelijk aan de lijn. En overlast is ook aangelijnde honden lastig vallen. :wink:
Maar als ik ervoor wordt beboet, dan is dat jammer dan. Het mág nl. niet en als ik dan toch besluit het te doen, dan moet ik het risico van een boete op de koop toe nemen.
Wat overigens in de praktijk meevalt. In al die jaren is het mij nog nooit overkomen en mijn zoon is bij het uitlaten slechts één keer staande gehouden door twee BOA's omdat hij met 4 honden liep en maar één riem bij zich had.
Bleef overigens bij een waarschuwing. Wat ik erg sympathiek vond, vooral voor mijn portemonnee. :mrgreen:
Maar goed, dat laat onverlet dat het hufterige gedrag van heel veel mensen in dit kikkerlandje ten hemelschreiend is. En iedereen is vóór regelgeving... mits die regels voor de buurman geldt en niet voor henzelf.
Als ik zie wat er zo eens op straat wordt neergegooid en niet alleen zwerfaval, maar roestige fietsen, kapot witgoed of ditto meubels (en ik woon in een koopwoningenwijk) en dan spreek ik niet eens over de bérgen hondenpoep overal.
Te goor voor woorden.
Mijn achtertuin grenst aan de straat met een stoep met een groenstrookje van welgeteld 1 meter breed. Die wordt massaal gebruikt als uitlaatstrook. Leuk, in de zomer stink je je huiskamer uit en het trekt van die leuke strontvliegen aan die vervolgens je huis binnenvliegen. :kotz:
Heeft de gemeentelijke groenvoorziening er van die prikstruiken ingeplant, worden die er massaal weer uitgerukt. Misselijke lui.

Voor mijn part sturen ze 25 BOA's hier de wijk in om te patrouilleren. Zal ik alleen maar toejuichen als dat asociale volk eens wordt geraakt in wat ze echt pijn doet: hun portemonnee.
Want als je er wat van zegt, lachen ze je nog in je gezicht uit. En wordt er met een sleutel over je auto heen gekrast. :hmmm:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ach hier voor mn deur is ook opruimplicht waar een kwart zich aan houdt en de rest niet mede door gebrek aan vuilbakken. Maar ondanks dat t op 3 meter van mn woonkamer grenst ruik ik zomers niks ondanks open ramen en deuren. Ja goor is t en ik laat mn honden hier niet uit dat doe ik met de auto.
Hooguit t laatste plasrondje door de wijk (ala uitlaatbos) waar alleen geplast wordt over t algemeen. Maar heb zakjes voor ongelukken. Maar stinken doet t dus niet bij me binnen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Fotogravinnetje schreef:Hier is geen opruimplicht. Tenminste, je mag het niet op paden, voetpaden en wegen laten liggen. En honden mogen niet op speelterreinen komen. Ik merk zelf weinig van stank in de zomer. En ook op de plaatsen waar de meeste honden uitgelaten worden vind ik het nog wel meevallen met hoeveel stront er ligt. Hoeveelheid zwerfvuil valt hier ook nog wel mee.
Bekeuren dus.
Het is ook wel echt iets Nederlands geloof ik. Als ik zie in een stad als Londen, waar ze ook gewoon honden hebben, hoe schoon het daar is... Nauwelijks zwerfafval, en ook de parken zijn hartstikke schoon. Ik zie er altijd veel uitlaatservices lopen, maar ik heb er nog nooit een hondendrol zien liggen. Hoe kan dat?
misschien omdat de boete op hondenstront niet opruimen daar net als in coventry tot £1000 kan oplopen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Wat ik dus stiekem ook wel krom vind is dat we prima verteerbare stront opruimen met mega zwaar schadelijk voor het milieu plastic zakjes...

En intussen in de winkels voor een plastic zakje laten betalen, om het gebruik van plastic zakjes te minderen....

Ik zeg niet dat we niet hoeven op te ruimen hoor, maar milieu technisch gezien, vind ik het allemaal erg krom.

En zeg niet, gebruik dan papier/karton... want van papier en bomen hebben we ook geen oneindige hoeveelheid en is uiteindelijk misschien wel net zo schadelijk.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Maakt niet uit waar het vandaan komt, vraag is of het daarna weer opnieuw gerecycled wordt? Plastic afval, blijft plastic afval.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Bij zooplus heb je afbreekbare zakjes. Duurt een half jaar ofzo dus ze zijn stevig genoeg. Ze mogen dus ook niet bij het gtf afval maar als ik het mag geloven wat ze schrijven zijn ze een stuk minder schadelijk voor het milieu.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shiloh86 schreef:Wat ik dus stiekem ook wel krom vind is dat we prima verteerbare stront opruimen met mega zwaar schadelijk voor het milieu plastic zakjes...

En intussen in de winkels voor een plastic zakje laten betalen, om het gebruik van plastic zakjes te minderen....

Ik zeg niet dat we niet hoeven op te ruimen hoor, maar milieu technisch gezien, vind ik het allemaal erg krom.

En zeg niet, gebruik dan papier/karton... want van papier en bomen hebben we ook geen oneindige hoeveelheid en is uiteindelijk misschien wel net zo schadelijk.

Hoe komen mensen er bij dat die poep prima verteerbaar is? Vleeseterspoep is dat helemaal niet en zéker niet in de hoeveelheden waarop het hier op geconcentreerde plaatsen neergekwakt wordt.
De zakjes die ik gebruik (luierzakjes) zijn biologisch afbreekbaar.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Shiloh86 schreef:Maakt niet uit waar het vandaan komt, vraag is of het daarna weer opnieuw gerecycled wordt? Plastic afval, blijft plastic afval.
En hopen stront blijven hopen stront op een klein stuk grasstrook. Die spoelen ook niet snel weg.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dan weet ik niet waar t hiervoor blijft hoor t is met een kleine week weg over t algemeen.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ik zeg ook nergens dat niet opruimen de oplossing is. Ik blijf het alleen wel krom vinden dat de gebrachte oplossing al die plastic zakjes zijn. Er zijn er slechts enkele die van die bio afbreekbare dingen gebruikt. Het gros blijft toch gewoon plastic afval.

En al die poepbakken zijn met zo'n schuine klep waardoor de bak niet helemaal open kan. Daardoor is het zonder zakje in zo'n bak wippen met een schepje of zo ook niet echt een realistische/hygiënische oplossing. Om nog maar niet te spreken over het gebrek aan echte hondenpoep bakken. Gooi je het in een gewone prullenbak, gaan mensen ook weer staan zeuren....
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 04 mar 2016 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een lijk verteerd ook dus een hoop stront van vlees ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier ligt zelden hondenpoep in de wijk , laat staan zwerfafval.
Ik vind het laten liggen van poep op plaatsen waar mensen er in kunnen staan ook asociaal en je afval overal neerdonderen zo mogelijk nog erger.
Bij Hoofddorp hadden wij een leuke uitlaatplaats gevonden , lekker rustig ook op zondag die is gewoon afgesloten vanwege de grote hoeveelheden afval die mensen daar op de parkeerplaatsen kwamen dumpen.
Rot lekker op met je zooi , ik kan me dus totaal niet druk maken als dat streng beboet word.
Door wie en hoe zal me een worst wezen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tineke schreef:Hier ligt zelden hondenpoep in de wijk , laat staan zwerfafval.
Ik vind het laten liggen van poep op plaatsen waar mensen er in kunnen staan ook asociaal en je afval overal neerdonderen zo mogelijk nog erger.
Bij Hoofddorp hadden wij een leuke uitlaatplaats gevonden , lekker rustig ook op zondag die is gewoon afgesloten vanwege de grote hoeveelheden afval die mensen daar op de parkeerplaatsen kwamen dumpen.
Rot lekker op met je zooi , ik kan me dus totaal niet druk maken als dat streng beboet word.
Door wie en hoe zal me een worst wezen.
Dat zie ik veel bij een bepaalde straat [ buitengebied en aan de rand van natuurgebied] in Veenendaal waar gewoon vuilniszakken gedumpt worden en het gekke is dat je het om de hoek gratis kunt inleveren bij de vuilstort.
Vlakbij was een keer taxus snoeiafval in de berm gedonderd alleen jammer dat de koeien er bij jonden komen en er 5 overleden zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shiloh86 schreef:Ik zeg ook nergens dat niet opruimen de oplossing is. Ik blijf het alleen wel krom vinden dat de gebrachte oplossing al die plastic zakjes zijn. Er zijn er slechts enkele die van die bio afbreekbare dingen gebruikt. Het gros blijft toch gewoon plastic afval.

En al die poepbakken zijn met zo'n schuine klep waardoor de bak niet helemaal open kan. Daardoor is het zonder zakje in zo'n bak wippen met een schepje of zo ook niet echt een realistische/hygiënische oplossing. Om nog maar niet te spreken over het gebrek aan echte hondenpoep bakken. Gooi je het in een gewone prullenbak, gaan mensen ook weer staan zeuren....

Die onzin doen we hier gelukkig niet aan en op strategische plaatsen (uitlaatstrook, ingang strand, centrum etc) staan poepzakpalen waar die dure kartonnen dingen gratis gepakt kunnen worden.
Als mensen het hier al opruimen gebruiken ze zo'n kartonnen of rood/paars afbreekbaar poepzakje.
90% is te helaas beroerd.
Gelukkig komt sinds een jaar of wat de poepstofzuiger langs, maar er valt met geen fatsoen tegenop te zuigen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”