Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar kies je op?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waar kies je op?
Nav wat andere topics, hier maar ook op fb ben ik wel benieuwd: waar kies je op/kijk je naar bij t uitzoeken van een pup uit een bepaald nest. Dus je weet al waar je hem haalt maar waar kies je op? Ben wel benieuwd omdat er natuurlijk wel redenen aan ten grondslag liggen (sport/werk, fok, huishond, show etc.)
En hoe kies je? Hoe ga je te werk en waarom?
En hoe kies je? Hoe ga je te werk en waarom?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Waar kies je op?
Wij hebben gekozen voor een pup die snel herstelde na schrik, niet te lomp speelde met broertjes en zusjes, maar zich ook niet onttrok aan het spel. Elco was in het nest al de hond die ruzies wist af te kappen zonder vervelend te doen. Niet haantje de voorste, ook geen achterblijver. Hele nest was zeer mensgericht, dus daar hebben we verder niet meer naar gekeken.
Toen Elco zo'n vijf weken was, liep hij, als enige van de zes pups, in de puppyren achter mij aan. Hij had ook duidelijk mij uitgekozen als leider
Maar op dat moment wisten wij al even dat Elco naar ons toe zou komen
Dat Elco zowel voor de show als de fok geschikt is, is mooi meegenomen, maar zou nooit de doorslaggevende reden geweest zijn
Toen Elco zo'n vijf weken was, liep hij, als enige van de zes pups, in de puppyren achter mij aan. Hij had ook duidelijk mij uitgekozen als leider

Dat Elco zowel voor de show als de fok geschikt is, is mooi meegenomen, maar zou nooit de doorslaggevende reden geweest zijn
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
al een tijd niet voor mezelf gekozen maar kies in bijna ieder nest wel voor het grootste deel van de pupkopers. Waar ik dan op kies?
Sowieso niet op een moment opname, observeer de pups natuurlijk vanaf dat ze er zijn.
Ga stilletjes langs de kant staan kijken naar reacties op vreemde nieuwe zaken (herstel vermogen en of er uberhaupt reactie is). Kijk ook naar gedrag in de groep, gedrag tov de moeder, gedrag tov mensen.
Daarnaast speldrift, agressie/bezitsdrift
Mag komend jaar weer 2x voor mezelf kiezen waarvan er uiteindelijk 1 gaat blijven. Tel nl de keuzes voor mezelf die ik uit plaats niet mee want die kies ik voor een ander, de combinatie moet passend zijn en dat houdt niet in dat mijn keuze van het nest ook voor de plek waar hij of zij komt de beste keuze is.
Sowieso niet op een moment opname, observeer de pups natuurlijk vanaf dat ze er zijn.
Ga stilletjes langs de kant staan kijken naar reacties op vreemde nieuwe zaken (herstel vermogen en of er uberhaupt reactie is). Kijk ook naar gedrag in de groep, gedrag tov de moeder, gedrag tov mensen.
Daarnaast speldrift, agressie/bezitsdrift
Mag komend jaar weer 2x voor mezelf kiezen waarvan er uiteindelijk 1 gaat blijven. Tel nl de keuzes voor mezelf die ik uit plaats niet mee want die kies ik voor een ander, de combinatie moet passend zijn en dat houdt niet in dat mijn keuze van het nest ook voor de plek waar hij of zij komt de beste keuze is.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
veel van mn eigen werkhonden niet gekozen of er was geen keuze mogelijk
Ace (oude Ace) was de laatste reu van het nest
Umi was laatste keuze teef van het nest
Delwyn was keuze uit 2 teven, maar maar 2x kort gezien in het nest
Baudi was verkocht als pup maar nooit opgehaald
Jeanot is op 5,5 jaar door mij teruggekocht
Zpades is door de fokker in de USA gekozen
Inno is wel zelf gekozen, maar op zeer jonge leeftijd al obv zijn relaxtheid
Lyka is door de fokker in de USA gekozen, was haar nestkeuze, ik zou een zusje krijgen maar met opgroeien vond ze die niet goed genoeg en kreeg ik haar keuze
AceII heel kort op 5 weken gezien en verder niet kunnen kiezen omdat vd 2 waar ik tussen twijfelde er 1 laat was met indalen vd balletjes en de fokker zelf moest kiezen welke mee naar de DA doordat we in de file stonden en de DA niet flexible was qua inplannen en zaken regelen in de UK
Yuma is door de reu eigenaar gekozen en daar wist ik op 11 weken pas van dat die naar mij kwam
Ace (oude Ace) was de laatste reu van het nest
Umi was laatste keuze teef van het nest
Delwyn was keuze uit 2 teven, maar maar 2x kort gezien in het nest
Baudi was verkocht als pup maar nooit opgehaald
Jeanot is op 5,5 jaar door mij teruggekocht
Zpades is door de fokker in de USA gekozen
Inno is wel zelf gekozen, maar op zeer jonge leeftijd al obv zijn relaxtheid
Lyka is door de fokker in de USA gekozen, was haar nestkeuze, ik zou een zusje krijgen maar met opgroeien vond ze die niet goed genoeg en kreeg ik haar keuze
AceII heel kort op 5 weken gezien en verder niet kunnen kiezen omdat vd 2 waar ik tussen twijfelde er 1 laat was met indalen vd balletjes en de fokker zelf moest kiezen welke mee naar de DA doordat we in de file stonden en de DA niet flexible was qua inplannen en zaken regelen in de UK
Yuma is door de reu eigenaar gekozen en daar wist ik op 11 weken pas van dat die naar mij kwam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Interessant! Ik lees even mee, voor een volgende hond wil ik graag wat beter kiezen dan hoe het bij Biry en Joris ging. Als er wat te kiezen is tenminste, als pupkoper kan je vaak toch alleen maar een voorkeur aangeven?
Even voor het beeld: Biry was de enige pup die nog geen baasje toebedeeld had gekregen en Joris hebben we gekozen/gekregen als zijnde de meest forse van het nest (omdat hij een beetje mee moest kunnen met Biry).
Even voor het beeld: Biry was de enige pup die nog geen baasje toebedeeld had gekregen en Joris hebben we gekozen/gekregen als zijnde de meest forse van het nest (omdat hij een beetje mee moest kunnen met Biry).
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik heb in overleg met de fokster gekozen, omdat die de pups elke dag zag en de karakters goed kon beoordelen.
Ayleen (pup paars) heb ik gekozen omdat ze haantje de voorste was, niet bang was en geïnteresseerd was in wat er om haar heen gebeurde.
Er waren drie teefjes: geel, rood en paars. Rood was een rustige pup, relaxt maar nam minder initiatief, minder gedreven. Was ook wat lomper gebouwd, dus misschien niet de meest ideale 'sporthond'.
Geel en paars waren vrijwel gelijk volgens de fokster (paars iets 'pittiger'). Paars kwam vaak naar mij toe, geel vrijwel geen enkele keer tijdens mijn bezoeken.
En dus werd het Ayleen. En ben erg tevreden met de keuze, vond het ook fijn om het in overleg te doen.
Anders was ik misschien voor pup rood gegaan terwijl ik nu meer heb aan mijn sportieve, gedreven hond.
Pup rood is naar een gezin gegaan met veel ruimte om het huis.
Ayleen (pup paars) heb ik gekozen omdat ze haantje de voorste was, niet bang was en geïnteresseerd was in wat er om haar heen gebeurde.
Er waren drie teefjes: geel, rood en paars. Rood was een rustige pup, relaxt maar nam minder initiatief, minder gedreven. Was ook wat lomper gebouwd, dus misschien niet de meest ideale 'sporthond'.
Geel en paars waren vrijwel gelijk volgens de fokster (paars iets 'pittiger'). Paars kwam vaak naar mij toe, geel vrijwel geen enkele keer tijdens mijn bezoeken.
En dus werd het Ayleen. En ben erg tevreden met de keuze, vond het ook fijn om het in overleg te doen.

Pup rood is naar een gezin gegaan met veel ruimte om het huis.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
In ons geval had de fokker ook een dikke vinger in de pap, omdat ze haar pups natuurlijk wel zo goed mogelijk geplaatst wilde zien. Maar ze twijfelde tussen twee, al had ze een lichte voorkeur voor Elco bij ons. Maar als wij heel graag Epke hadden willen hebben, was het ook goed geweest. In ons geval kwam de keuze van de fokker dus overeen met onze keuze
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex (Lab) werd voor mij gekozen door de fokster en mijn trainer toen hij 7 weken was, ik heb hem met 9 weken opgehaald.
Ze kennen mij goed en weten dat ik consequent ben en nooit opgeef. Ik kreeg de pup die een consequente baas moest hebben.
Vusi (DH) heb ik zelf gekozen, na eerst een tijdje naar honden gezocht te hebben had een vriend een nest DH.
sinds week 2 elke week even langs geweest, van week 3 had ik er 2 op het oog waar Vusi er 1 van was, week 5 heb ik uiteindelijk beslist. Vusi was het meest actief, sprong uit het nest, was nieuwsgierig en onderzocht dingen (tasje van de camera, bos sleutels, m'n telefoon met alarm etc). Ze was niet onder de indruk als ik in m'n handen klapte of iets lawaaierigs liet vallen.
Ik had graag langer gewacht met het kiezen van Vusi maar al haar broertjes en zusjes gingen met 6 weken al naar de nieuwe baasjes, ik heb met Vusi tot 8 weken kunnen wachten omdat ik ze voer bracht.
Geen seconde spijt gehad van de keuze
Ze kennen mij goed en weten dat ik consequent ben en nooit opgeef. Ik kreeg de pup die een consequente baas moest hebben.
Vusi (DH) heb ik zelf gekozen, na eerst een tijdje naar honden gezocht te hebben had een vriend een nest DH.
sinds week 2 elke week even langs geweest, van week 3 had ik er 2 op het oog waar Vusi er 1 van was, week 5 heb ik uiteindelijk beslist. Vusi was het meest actief, sprong uit het nest, was nieuwsgierig en onderzocht dingen (tasje van de camera, bos sleutels, m'n telefoon met alarm etc). Ze was niet onder de indruk als ik in m'n handen klapte of iets lawaaierigs liet vallen.
Ik had graag langer gewacht met het kiezen van Vusi maar al haar broertjes en zusjes gingen met 6 weken al naar de nieuwe baasjes, ik heb met Vusi tot 8 weken kunnen wachten omdat ik ze voer bracht.
Geen seconde spijt gehad van de keuze

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Op gevoel. Puur en alleen honderd procent op gevoel. Nooit spijt gekregen. Trouwens ook bij mijn volwassen diensthonden. 1x van mijn gevoel af laten praten door een chef. Spijt als haren op mijn hoofd. Hond is na een jaar weggegaan.
Tsja je kunt er niet veel mee vrees ik.
Ik kies trouwens ook vaak puppen uit voor vrienden, ook puur op gevoel en ook dat heeft nog nooit verkeerd uitgepakt. Ze verttrouwen me nog steeds haha.
Tsja je kunt er niet veel mee vrees ik.

Ik kies trouwens ook vaak puppen uit voor vrienden, ook puur op gevoel en ook dat heeft nog nooit verkeerd uitgepakt. Ze verttrouwen me nog steeds haha.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
En ik zou trouwens nooit een pup halen bij een fokker die mij niet zelf laat kiezen. Ik snap best dat fokkers hun pups goed kennen, maar ik ken mijzelf het best en ik moet er als het goed is een jaar of 12 mee leven. Dus ik kies mijn eigen maatje.
Gr. Aniek

Bij Tirsa, Franse bulldog was weinig keus, er waren twee teefjes, ik wilde het liefst licht gestroomd de andere gegadigde donker gestroomd, dus dat was zo geregeld.
Yentle Tibetaanse Terrier was echt het donderkoppie waar ik voor gevallen ben.
Bij Lotje was er weinig keus. Er waren twee teefjes en de fokker wilde er zelf een houden, dus zij had eerste keus, al kon ze haast geen keuze maken. Maar destijds ini mini Lotje is bij mij gekomen.
Yentle Tibetaanse Terrier was echt het donderkoppie waar ik voor gevallen ben.
Bij Lotje was er weinig keus. Er waren twee teefjes en de fokker wilde er zelf een houden, dus zij had eerste keus, al kon ze haast geen keuze maken. Maar destijds ini mini Lotje is bij mij gekomen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee niet voor mezelf hoor... ik lees en hoor zoveel verschillende beweegredenen dat ik daar weleens benieuwd naar was... ik ben zelf ook niet zo moeilijk hoor. Ook gevoelsmatig...Budkes schreef:Op gevoel. Puur en alleen honderd procent op gevoel. Nooit spijt gekregen. Trouwens ook bij mijn volwassen diensthonden. 1x van mijn gevoel af laten praten door een chef. Spijt als haren op mijn hoofd. Hond is na een jaar weggegaan.
Tsja je kunt er niet veel mee vrees ik.![]()
Xena was mn eerste sporthondje daar is mn toenmalige trainer meegeweest kijken. Van de 3 teven vond ie er 1 iets minder en de andere 2 gelijkwaardig. Die ene was bij mezelf ook al afgevallen dus toen bedacht ik dat ik t ook zelf wel had kunnen doen

Xito werd geboren en dat was toen al mijn voorkeur en dat bleef hij ook gedurende de weken. Ook nog mijn toenmalige trainer (een ander dan bij Xena) meegenomen en die koos hem dus ook.
Xavi zelf alleen gekozen... was wel een heel gelijkwaardig nest, 3 reuen maar niet in de planning dat ik er een zou nemen. Zn pittige en eigenwijze karakter gaf de doorslag.
Xygan ook zelf gekozen... eigenlijk ook vanaf de eerste filmpjes al de voorkeur en die werd na de diverse bezoeken alleen maar bevestigd. Zijn 3 broers zie ik ook elke week een paar keer en die hebben zich eigenlijk ook ontwikkeld wat ik dacht te zien.
Heb ook al een paar keer met en voor anderen een pup uitgezocht en volgens mij ook geen klachten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ik neem zeker de beschrijving van de fokker mee in mn beslissing maar wil wel zelf kiezen uiteindelijk. Was ook blij met de vele filmpjes en fotos bijv van de eerste keer buiten en andere nieuwe dingen. Erg leuk om te zien.Budkes schreef:En ik zou trouwens nooit een pup halen bij een fokker die mij niet zelf laat kiezen. Ik snap best dat fokkers hun pups goed kennen, maar ik ken mijzelf het best en ik moet er als het goed is een jaar of 12 mee leven. Dus ik kies mijn eigen maatje.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ook op gevoel en nooit, echt helemaal nooit, heb ik een seconde in zijn bijna tienjarige leven spijt gehad van mijn wereldhond jan 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ik heb gekozen uit de enige pup die over was 
Maar uh. Als ik de volgende keer meer keuze heb, dan zou ik de pup uitkiezen die niet te verlegen, maar ook zeker niet te opdringerig is. 1 Die het leuk vindt om opgetild te worden en dan niet gelijk ligt te wurmen om weg te komen. Verder is het hier ook puur een gevoel. Als al Izzy's broers en zussen er nog waren geweest was ik waarschijnlijk alsnog voor haar gegaan, zij heeft de beste blik in d'r ogen.

Maar uh. Als ik de volgende keer meer keuze heb, dan zou ik de pup uitkiezen die niet te verlegen, maar ook zeker niet te opdringerig is. 1 Die het leuk vindt om opgetild te worden en dan niet gelijk ligt te wurmen om weg te komen. Verder is het hier ook puur een gevoel. Als al Izzy's broers en zussen er nog waren geweest was ik waarschijnlijk alsnog voor haar gegaan, zij heeft de beste blik in d'r ogen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat grappig, hier precies hetzelfde!Budkes schreef:Op gevoel. Puur en alleen honderd procent op gevoel. Nooit spijt gekregen. Trouwens ook bij mijn volwassen diensthonden. 1x van mijn gevoel af laten praten door een chef. Spijt als haren op mijn hoofd. Hond is na een jaar weggegaan.
Tsja je kunt er niet veel mee vrees ik.![]()
Toen ik een foto van de hond zag die later naar mijn zus zou gaan wist ik het ook gelijk dat zij bij haar hoorde. Ik wilde m'n zus alleen niet beinvloeden en heb alleen de site doorgegeven waar ze op stond. En ze koos precies dezelfde en zijn heel gelukkig met elkaar

- Budkes
- Zeer actief
O ja dat zeker wel hoor, vind het heerlijk om uren met een fokker te bomen over pups. Maar mijn keus.malinois schreef:Nee ik neem zeker de beschrijving van de fokker mee in mn beslissing maar wil wel zelf kiezen uiteindelijk. Was ook blij met de vele filmpjes en fotos bijv van de eerste keer buiten en andere nieuwe dingen. Erg leuk om te zien.Budkes schreef:En ik zou trouwens nooit een pup halen bij een fokker die mij niet zelf laat kiezen. Ik snap best dat fokkers hun pups goed kennen, maar ik ken mijzelf het best en ik moet er als het goed is een jaar of 12 mee leven. Dus ik kies mijn eigen maatje.
Gr. Aniek

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Maar hoe werkt dat dan precies? Bij het nestje van Lou waren er bijvoorbeeld drie toekomstige baasjes die Lou graag wilden hebben. Dan moet de fokker toch wel bepalen?Budkes schreef:En ik zou trouwens nooit een pup halen bij een fokker die mij niet zelf laat kiezen. Ik snap best dat fokkers hun pups goed kennen, maar ik ken mijzelf het best en ik moet er als het goed is een jaar of 12 mee leven. Dus ik kies mijn eigen maatje.
Ik wilde Lou omdat hij in het nest ten opzichte van de anderen redelijk rustig leek (bij nestwandelingen bleek dat er geen zo hyper was als Lou). Hij had witte aftekeningen, wat ik leuk vind. En verder waren de pups vrij gelijk, niet angstig of haantje de voorste of iets dergelijks.
Ik vind het ook niet zo erg dat de fokker het laatste woord heeft bij mijn volgende pup. Zij weet heel goed wat ik wil.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt 1e, 2e, 3e keus etc. Dus heb je 1e keus reu uit 6 reuen kun je kiezen. Heb je 3e keus kan t zijn dat de 2 voor je jouw favoriet al gekozen hebben maar kan ook van niet. Heb je 6e keus is er geen keusLeonie. schreef:Maar hoe werkt dat dan precies? Bij het nestje van Lou waren er bijvoorbeeld drie toekomstige baasjes die Lou graag wilden hebben. Dan moet de fokker toch wel bepalen?Budkes schreef:En ik zou trouwens nooit een pup halen bij een fokker die mij niet zelf laat kiezen. Ik snap best dat fokkers hun pups goed kennen, maar ik ken mijzelf het best en ik moet er als het goed is een jaar of 12 mee leven. Dus ik kies mijn eigen maatje.

- Budkes
- Zeer actief
Tot nu toe had ik bij nestjes meestal eerste keus. En anders werd er op volgorde gekozen, dwz eerste degene die eerste keus had dus als je dan tweede keus had dan wist je welke pup al verzegd was.Leonie. schreef:Maar hoe werkt dat dan precies? Bij het nestje van Lou waren er bijvoorbeeld drie toekomstige baasjes die Lou graag wilden hebben. Dan moet de fokker toch wel bepalen?Budkes schreef:En ik zou trouwens nooit een pup halen bij een fokker die mij niet zelf laat kiezen. Ik snap best dat fokkers hun pups goed kennen, maar ik ken mijzelf het best en ik moet er als het goed is een jaar of 12 mee leven. Dus ik kies mijn eigen maatje.
Ik wilde Lou omdat hij in het nest ten opzichte van de anderen redelijk rustig leek (bij nestwandelingen bleek dat er geen zo hyper was als Lou). Hij had witte aftekeningen, wat ik leuk vind. En verder waren de pups vrij gelijk, niet angstig of haantje de voorste of iets dergelijks.
Ik vind het ook niet zo erg dat de fokker het laatste woord heeft bij mijn volgende pup. Zij weet heel goed wat ik wil.
Ik heb ook wel eens tweede keus gehad maar dat de fokker zo overtuigd was van dat onze keus ook absoluut bij ons hoorde dat ze de eerste keus pupkoper geheel vrijwillig de andere kant op heeft gepraat.

Gr. Aniek

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila is de eerste hond die ik als pup heb uitgekozen. Dat ging in overleg met de fokker. Ik was specifiek op zoek naar een actieve en sportieve collie met pit erin en ik wilde per se een teefje. Ik had zelf ook meteen al een sterke voorkeur voor Mila, zij was veruit de actiefste en meest speelse pup van het nest, kwam met 7 weken haar speeltjes al bij mij brengen en hing de hele tijd in mijn vlecht
De fokker dacht er net zo over, dus dat was een heel makkelijke beslissing.
Ik heb ongeveer de helft van Mila's nestgenootjes op latere leeftijd nog ontmoet en Mila past inderdaad veruit het best bij mij en bij mijn wensen.

Ik heb ongeveer de helft van Mila's nestgenootjes op latere leeftijd nog ontmoet en Mila past inderdaad veruit het best bij mij en bij mijn wensen.
- Hylos
- Zeer actief
Heel eerlijk, toen ik de foto zag was ik meteen verkocht.. uiterlijk dus.
Toen veel contact gehad met hun en wezen kijken natuurlijk. Xavi was eigenlijk een super relaxt mannetje. Zo zaten er bijvoorbeeld ook drukke keffers tussen. Xavi was dat niet.
Die liep dapper door de huiskamer op zoek naar iets leuks om mee te spelen.
Hij was de rustigste van het nest. Dat gaf mij de doorslag.
En ach die tekening van hem, ik vind t nog steeds zo mooi.
Toen veel contact gehad met hun en wezen kijken natuurlijk. Xavi was eigenlijk een super relaxt mannetje. Zo zaten er bijvoorbeeld ook drukke keffers tussen. Xavi was dat niet.
Die liep dapper door de huiskamer op zoek naar iets leuks om mee te spelen.

En ach die tekening van hem, ik vind t nog steeds zo mooi.

-
- Zeer actief
Ik heb pas 1x een pupje gekozen, en ik had eigenlijk niet zoveel keus
Wel keek ik de filmpjes van de pups en de foto's en nog voor ik wist welk reutje over was had ik een favorietje, afgaande dus van de filmpjes en de foto's.
Toen we gingen kijken was hij ook de eerste die mama's tepel losliet en op mij afkwam. Toeval misschien, maar wel een grappig toeval.
Heb er verder nog wat bij gezeten en ook met de andere pups gespeeld en wat gekeken hoe ze reageerden op bepaalde dingen, maar hij en nog 1 teefje vielen mij dus op.
Denk dat ik dus wel op gevoel ook afga, bij andere nestjes die ik wel eens bekijk (ook filmpjes en foto's) springt er vaak ook een bepaald type voor me uit. Het doen en laten en het reageren binnen de groep en naar mensen toe kijk ik dan een beetje naar.

Wel keek ik de filmpjes van de pups en de foto's en nog voor ik wist welk reutje over was had ik een favorietje, afgaande dus van de filmpjes en de foto's.
Toen we gingen kijken was hij ook de eerste die mama's tepel losliet en op mij afkwam. Toeval misschien, maar wel een grappig toeval.
Heb er verder nog wat bij gezeten en ook met de andere pups gespeeld en wat gekeken hoe ze reageerden op bepaalde dingen, maar hij en nog 1 teefje vielen mij dus op.
Denk dat ik dus wel op gevoel ook afga, bij andere nestjes die ik wel eens bekijk (ook filmpjes en foto's) springt er vaak ook een bepaald type voor me uit. Het doen en laten en het reageren binnen de groep en naar mensen toe kijk ik dan een beetje naar.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik kies op gevoel.
Nu ik twee reuen in huis heb zou ik ook wat meer naar karakters kijken als er een 3e bij kwam en bijvoorbeeld niet het meest hanige reutje uit het nest kiezen.
Van de andere kant was Xavi het haantje uit zijn nest en is hij nu een reu met een meer dan geweldig karakter. Dus het zegt ook niet alles.
Gevoel dus.
Nu ik twee reuen in huis heb zou ik ook wat meer naar karakters kijken als er een 3e bij kwam en bijvoorbeeld niet het meest hanige reutje uit het nest kiezen.
Van de andere kant was Xavi het haantje uit zijn nest en is hij nu een reu met een meer dan geweldig karakter. Dus het zegt ook niet alles.
Gevoel dus.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Op type en karakter.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vond t lastig. Ik stond een beetje schaapachtig bij dat nestje te kijken. 3 teven, 1 reu. De reu viel af omdat dat direct een doerakje bleek te zijn, en ik had sowieso liever een teef. Ik wilde een middenmoter.
Een ander teefje viel af omdat ze mij te afwachtend was. Ze kwam nogal schaapachtig over.
De andere twee teefjes vond ik in gedrag en uiterlijk vergelijkbaar. Open maar toch observerend - ze lieten de reu voorgaan maar volgden al snel. Uiteindelijk werd het Mayke omdat ik de aftekening mooier vond.
Een ander teefje viel af omdat ze mij te afwachtend was. Ze kwam nogal schaapachtig over.
De andere twee teefjes vond ik in gedrag en uiterlijk vergelijkbaar. Open maar toch observerend - ze lieten de reu voorgaan maar volgden al snel. Uiteindelijk werd het Mayke omdat ik de aftekening mooier vond.

-
- Zeer actief
Bij Isa vond ik het heel erg lastig. Ik had eerste keus voor een teefje en er waren 2 teefjes. Heb heel lang getwijfeld omdat de fokkers steeds zeiden dat donker pigment beter was. Dat andere teefje was een zwartsable dus die had donker pigment. Maar Isa's koppie sprak me veel meer aan, een klein terroristje.
Uiteindelijk toch mijn eigen voorkeur gedaan en maar goed ook. Isa is veel mooier.
Sammy was als enige over, we kwamen specifiek voor Sammy.
Nu moeten we hopen dat er minstens 3 teefjes geboren worden over 2,5 maand. Dan zit er een teefje voor ons bij.
Dan heb ik het liefst de meest zachtaardige nu. Terwijl ik bij Isa voor de pittigste koos.

Sammy was als enige over, we kwamen specifiek voor Sammy.
Nu moeten we hopen dat er minstens 3 teefjes geboren worden over 2,5 maand. Dan zit er een teefje voor ons bij.
Dan heb ik het liefst de meest zachtaardige nu. Terwijl ik bij Isa voor de pittigste koos.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij Andor waren er nog maar 2 reuen om uit te kiezen.
Andor was vrolijk, zocht contact maar kon zich ook prima vermaken met een speeltje terwijl wij aan het praten waren.
De andere pup bleef maar bijten in broekspijpen ed; omdat we scooby nog hadden die niet zo van opdringerige types hield was de keuze vrij snel gemaakt.
Bij djenna was er keuze uit 2 teven.
Haar zusje begon al te grommen met 10 weken als er iemand of iets in de buurt van een speeltje of snoepje kwam.
Voor mezelf geen probleem maar milan was net 2 jaar en dus dat wilde ik liever niet samen met een Am.Bulldog die mogelijk behoorlijk dominant kon zijn.
Bij Kibo waren alle pups leuk en vrolijk.
Daar heb ik echt gekozen op uiterlijk; de andere waren bruin/wit; met iets krulvacht en kibo was meer het type wat ik zocht
Andor was vrolijk, zocht contact maar kon zich ook prima vermaken met een speeltje terwijl wij aan het praten waren.
De andere pup bleef maar bijten in broekspijpen ed; omdat we scooby nog hadden die niet zo van opdringerige types hield was de keuze vrij snel gemaakt.
Bij djenna was er keuze uit 2 teven.
Haar zusje begon al te grommen met 10 weken als er iemand of iets in de buurt van een speeltje of snoepje kwam.
Voor mezelf geen probleem maar milan was net 2 jaar en dus dat wilde ik liever niet samen met een Am.Bulldog die mogelijk behoorlijk dominant kon zijn.
Bij Kibo waren alle pups leuk en vrolijk.
Daar heb ik echt gekozen op uiterlijk; de andere waren bruin/wit; met iets krulvacht en kibo was meer het type wat ik zocht
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Wij waren de laatste die mochten kiezen er schoten er 2 over de andere stonden allemaal al op de wachtlijst. We mochten voorkeur aangeven van 1 tot 4 en van die 4 heeft de fokster er voor ons 1 aangewezen.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Bij Macho waren er nog maar 2 reuen/pups beschikbaar en die andere sprak mij totaal niet aan. Daarom heb gekozen, met 2,5 week oud al
en het is een tophondje.. dus kon nog niets zien qua karakter en/of type maar super uitgepakt.
Bij Timber is het een weloverwogen keuze geweest, voor zo ver dat kan.
Ik wou graag (uiterlijk) een red and tan, maar ik vond Timber qua karakter gewoon het leukste, een open en blij hondje, heel erg op mij gericht en had ook nog eens een heerlijk snoetje
Het klopte gewoon, met 6 weken de beslissing gemaakt en twee weken later mocht hij met mij mee 

Bij Timber is het een weloverwogen keuze geweest, voor zo ver dat kan.
Ik wou graag (uiterlijk) een red and tan, maar ik vond Timber qua karakter gewoon het leukste, een open en blij hondje, heel erg op mij gericht en had ook nog eens een heerlijk snoetje