Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Argentijnse dog?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Argentijnse dog?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shiloh86 schreef:Tja, ik vind dat allemaal hetzelfde als een argentijnse dog "een vriendelijke hond naar alles en iedereen" noemen. Dat heeft ook geen nuance. Mag toch hopen dat iemand die serieus over een ras nadenkt wel verder kijkt dan 1 website, dus dan kom je die nuance vanzelf wel tegen... :U:

Mijn doel was met die site alleen maar aan te geven dat het niet allemaal koek en ei is. Het ene extreme tegenover het andere extreme te zetten. Dan nuanceert zich dat elkaar wel uit.... niet meer, niet minder.

Die site. Voor jou hetzelfde, gebruik de zoekfunctie maar :ok:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&start=30
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik snap je reactie totaal niet dagmar? welk punt wil je maken?
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

die site is echt vreselijk,geschreven door iemand die tegen dit soort honden is ,het hangt van een overdaad van drama aan elkaar ,gekke is dat bv de husky daar niet op te vinden is en als er nu een baby killer bestaat...dan zijn die het wel als je de media erop na slaat ,maar ja die zien er leuk uit,dan is het niet spannend genoeg het te vermelden.

anyway,ik had eens 2 zeer vriendelijke hondsociale argentijnen die ontelbaar keer gebeten zijn door allerhande hondagressieve kleine hondjes, ik vraag me inderdaad altijd af wat mensen er nou aan vinden om met die agressieve hondjes te lopen...

laatst nog ,ik liep met 1 van mijn honden ( kruising argentijn dan nog wel) richting de DA en hing er vol een witte keffer in mijn hond...vrouwtje lachte er vriendelijk bij...ik vind het niet meer zó om te lachen eigenlijk.
dagmar88
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Ik snap je reactie totaal niet dagmar? welk punt wil je maken?

Wat bijzonder. Heb je op de link geklikt en gezien dat iemand toevallig net diezelfde link weer eens van stal heeft gehaald?
Dezelfde aangedragen zoekwoorden (gevaarlijkehonden.info, tegenpitjes.info en alexandra semyonova) even nagekeken? De reacties gelezen?
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Tja, nee, ik ga niet een topic van drie pagina's lezen, omdat iemand een vaag punt probeert te maken. Ben gewoon duidelijk. Zucht, wat een moeilijk gedoe. Ik zeg nergens dat die link het walhalla en de wiki van gevaarlijke honden rassen is. Ik heb enkel gegoogled op de nadelen, omdat de geplaatste karakter beschrijving louter positief was. That's it. Dat ik dan toevallig op een zelfde site terecht kom die gisteren aangehaald is, kan ik ook niet helpen.

Ik zeg toch net precies het punt dat ik probeer te maken. Het topic wordt geopend met een extreem positieve karakterbeschrijving zonder negatieve nuance. Ik zet daar alleen maar een zeer negatieve beschrijving tegenover, zonder positieve nuance. Beide extreem, beide zonder nuance. Dat balanceert elkaar dan toch uit? Wat is nu dan het probleem?

Hoe dan ook, ga hier verder niet op in. Heeft ook totaal geen zin, want TS heeft de hond al lang van zijn lijstje gestreept. En een wellus nietus discussie over de al dan niet extremiteit van info, lijkt me weinig zinvol.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Laat maar als je te beroerd bent.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Shiloh86 schreef: Daarnaast vind ik de site helemaal niet overdreven. Ze geven hier en daar cijfers en zeggen kort maar bondig waar een bepaald ras voor gefokt is.
Nee dat doen ze niet want daar ontbreekt het ze namelijk aan kennis over.
Ter voorbeeld neem ik dan even enkel mijn ras omdat ik daar dan wel wat vanaf weet.
Deze info staat er op hun site ,

Fila Brasileiro
Gefokt om op weggelopen slaven te jagen, en ze meteen dood te bijten. Grote hond, schofthoogte rond de 75 cm. Geel tot donkerbruin (gestroomd), met hangende oren. Maakt alles af dat vreemd is, absolute eenmanshond. Of zoals de liefhebbers zeggen: 'Wil alles wat vreemd is liever niet om zich heen hebben'. Levensgevaarlijk, stond op lijst om te worden verboden. Wordt ook gebruikt voor kruisingen met turkse berghonden, om een nog agressiever beest te krijgen. Beetje geplooide kop met relatief lange neus en lange oren.

en die klopt dus niet.
De Fila is een werkhond en niet enkel gefokt om weggelopen slaven op te jagen en dood te bijten.
Natuurlijk niet , die slaven vertegenwoordigde een geldwaarde die moesten niet worden dood gebeten , wel opgespeurd en daar is de neus van de Fila prima voor.
Ze zijn inderdaad niet dol op vreemde dat staat trouwens in iedere rasbeschrijving , maar het zijn absoluut niet de killers zoals deze site ze omschrijft.
Er is zegge en schrijven eenmaal een nest aangeboden welke een kruising was van een Fila met Kangal dus ook dat is schromelijk overdreven.
Kortom grote onzin.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Kimmie

Ha , ik heb helemaal geluk,nu 23 jaar tussen de rottweilers,zo'n 10 rottweilers ( en bij elkaar 23 type honden van die vechthondensite) verder en nog steeds in leven... :pffff:

dat is pas knap als je die site moet geloven... :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Kortom grote onzin.

:ok: Dat je nog moeite doet :flower:
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Kortom grote onzin.

:ok: Dat je nog moeite doet :flower:
De ''dame '' die deze site heeft opgericht is wat verder gegaan dan het enkel bij dom geklets houden en sensatieberichten verzamelen.
Ze heeft zich een titel toegeeigend, biologe , terwijl bleek dat ze nooit afgestudeerd is en dat dus gewoon niet is, om onder die titel onzin over honden rond te bazuinen.
Maar het meest verwerpelijke aan haar is dat zij als gedragstherapeute en werkzaam bij de dierenbescherming daadwerkelijk honden op basis van enkel hun uiterlijk heeft laten inslapen.
Zij is nadat haar leugens uitkwamen er uitgeschopt bij de db , mede ook door haar extreme uitspraken over bepaalde rassen. Maar ook door het feit dat ze zonder aanleiding enkele malen een hond met het uiterlijk van een pitje of staffie met pepperspray bewerkte.
Eenmaal was dat een pup die in de tram zat met zijn baasje :ugh:
Let wel daar was geen incident mee geweest of wat.
Kortom een totaal gestoord iemand dus.
Maar goed ze heeft wel een boekje geschreven met een bij haar passende titel , ze neemt namelijk zelf 99 zaken voor haar rekening :mrgreen:

Afbeelding

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

De Argentijnse dog is inderdaad helemaal van het lijstje af. Had er ook nooit opgestaan tot nu toe. Totdat ik de advertentie van de herplaatser zag.
We gaan ons richten op een Berner Senner en houden wel de herplaatsers in de gaten of er toch nog iets bij zit wat ook zou passen bij ons...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Houd er wel rekening mee dat een Berner Sennen gemiddeld maar 7 jaar oud wordt. Qua karakter en goede keus denk ik hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kimmie schreef:Ha , ik heb helemaal geluk,nu 23 jaar tussen de rottweilers,zo'n 10 rottweilers ( en bij elkaar 23 type honden van die vechthondensite) verder en nog steeds in leven... :pffff:

dat is pas knap als je die site moet geloven... :mrgreen:
Maar volgens mij kom jij nou niet heel vaak vreemde honden tegen met jouw honden?
Met rassen als de Argentijn of de rottweiler geeft eigen roedel meestal niet de grootste problemen, maar gaat het om alles wat vreemd is. Ik ken bijvoorbeeld best wel wat rottweiler reuen die samen wonen zonder problemen.
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Shiloh86 schreef:Tja, ik vind dat allemaal hetzelfde als een argentijnse dog "een vriendelijke hond naar alles en iedereen" noemen. Dat heeft ook geen nuance. Mag toch hopen dat iemand die serieus over een ras nadenkt wel verder kijkt dan 1 website, dus dan kom je die nuance vanzelf wel tegen... :U:

Mijn doel was met die site alleen maar aan te geven dat het niet allemaal koek en ei is. Het ene extreme tegenover het andere extreme te zetten. Dan nuanceert zich dat elkaar wel uit.... niet meer, niet minder.
Daar ben ik het mee eens. Alleen de positieve punten belichten is niet goed maar zeggen dat een bepaald ras zeker gaat proberen om je koud te maken is het andere uiterste.
Kimmie

Apple schreef: Maar volgens mij kom jij nou niet heel vaak vreemde honden tegen met jouw honden?
Met rassen als de Argentijn of de rottweiler geeft eigen roedel meestal niet de grootste problemen, maar gaat het om alles wat vreemd is. Ik ken bijvoorbeeld best wel wat rottweiler reuen die samen wonen zonder problemen.
nu niet meer nee,ik heb ze nu op eigen terrein ( héérlijk) ,dus ben verlost van al die mensen die vinden dat hun hond(je) het recht hebben de mijne te bijten,maar....vroeger woonde we gewoon in rotterdam,en dat is druk bevolkt,mét 5 honden ( 2 argentijnen,2 kruisingen rottweiler/argentijn en 1 rottweiler) ,dus ja ervaring zat met hoe het is te lopen met een roedel honden en de mede hondenbezitters.

ik neem nu nog regelmatig honden mee naar mensen die ook honden hebben,dus helemaal geen andere honden meer zien doen ze nu ook weer niet,maar het buiten opzoeken van vreemde honden en hun eigenaren doe ik inderdaad niet meer.

toen ik de argentijnen nog had zijn er vele honden hier ook langs geweest,maar nogmaals deze 2 waren zeer hondsociaal.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Tineke schreef:
Fila Brasileiro
Gefokt om op weggelopen slaven te jagen, en ze meteen dood te bijten. Grote hond, schofthoogte rond de 75 cm. Geel tot donkerbruin (gestroomd), met hangende oren. Maakt alles af dat vreemd is, absolute eenmanshond. Of zoals de liefhebbers zeggen: 'Wil alles wat vreemd is liever niet om zich heen hebben'.
Hilarisch. De twee Fila's die ik tegen kom, ben ik een ietsiepietsie bang voor. Ze kwijlen namelijk heel erg en proberen mn zakken te plunderen waardoor ik het gevoel krijg dat ik moet douchen. :D Het zijn hele lieve beesten. Hoe ze op eigen terrein zijn weet ik niet, maar in het natuurgebied zijn het kalme, lieve honden zonder al te veel belangstelling voor andere honden en mensen, maar verder ronduit vriendelijk.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Paisley schreef:
Tineke schreef:
Fila Brasileiro
Gefokt om op weggelopen slaven te jagen, en ze meteen dood te bijten. Grote hond, schofthoogte rond de 75 cm. Geel tot donkerbruin (gestroomd), met hangende oren. Maakt alles af dat vreemd is, absolute eenmanshond. Of zoals de liefhebbers zeggen: 'Wil alles wat vreemd is liever niet om zich heen hebben'.
Hilarisch. De twee Fila's die ik tegen kom, ben ik een ietsiepietsie bang voor. Ze kwijlen namelijk heel erg en proberen mn zakken te plunderen waardoor ik het gevoel krijg dat ik moet douchen. :D Het zijn hele lieve beesten. Hoe ze op eigen terrein zijn weet ik niet, maar in het natuurgebied zijn het kalme, lieve honden zonder al te veel belangstelling voor andere honden en mensen, maar verder ronduit vriendelijk.

Dat gaat ook weer niet op voor iedere Fila hoor, er zijn wel degelijk Fila's die minder goed :mrgreen: met andere dieren en mensen kunnen omgaan. Maar mijn ervaring ermee is dat ze zelf niet echt op zoek zijn naar conflicten maar het ook niet uit de weg gaan als het zover komt. En ze beschermen hun roedel , en die taak nemen ze in de regel wel degelijk heel serieus. Ook goedzak Rio deed dat en Abra doet dat ook. Het verschil op eigen terrein en daar verder buiten kan inderdaad groot zijn , Abra en Lucie lopen nooit los hier in de wijk daar zijn ze echt veel scherper dan in losloopgebieden verder weg. Maar het is echt onzin dat een Fila alles afmaakt op zijn weg, er zijn er wel die behoorlijk scherp zijn hoor, zeker wel maar ze zijn wel degelijk stuurbaar daarin als je daar wat aandacht aan besteed.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”