Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon hardlopen - en andere sportprestaties

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Gewoon hardlopen

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Haha, cleva wat heerlijk om jouw Posts hier te zien! Zo te lezen gaat het lekker met je hardlopen :)

Ik had echt een kuttraining in de sportschool vandaag. Maar even wachten tot het weekend voor ik me weer kan bewegen. Dan ga ik weer een rondje rennen, kijken of dat dan weer zo goed gaat.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik ben 1,5 week geleden begonnen, helemaal opnieuw. Nog even zonder hond omdat ik anders te hard loop en last krijg van mijn scheenbeen.
-Lilo-
Zeer actief

Ik heb net weer een rondje gemaakt, zonder muziek, dat was even wennen. Ik was wat langzamer nu dan de vorige keer, omdat ik m'n houding in de gaten heb gehouden. Hopelijk helpt dat tegen de brakheid die me na het rondje van maandag toch wel tegenviel.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wat zijn jullie goed. Ik heb de schurft aan alles waar je hard voor moet lopen of in een groep zwetend op een neer moet springen, mijn hele leven al. Hulde aan allen.
AfbeeldingAfbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb de app couch to 5 k (c25k) op mijn telefoon gezet. Nu moet ik nog leuke muziekjes downloaden die me er doorheen kunnen slepen. Maandag beginnen.
Als ik de filmpjes zie van canicross gaat het ook echt wel hard! Ik wil heel graag 10 km. kunnen hardlopen zonder problemen.

Dus de 5 is een mooie start. Over 2 maanden moet ik het kunnen.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb pijn in mijn heup en dus doe ik het rustig aan. En dat het vroeg donker word motiveert me ook niet fantastisch. Ik moet maar weer even de zweep ( :zweep: ) er over gooien
-Lilo-
Zeer actief

Ik ben zo druk dat ik niet eens aan dénken aan hardlopen toekom :80:
Bishy
Zeer actief

Loopt er nog iemand?
Ik ren 1-2 keer per week, al mag het qua snelheid en afstand geen naam hebben, maar het is beter niks. :D
-Lilo-
Zeer actief

Gewoon hardlopen

Ik! Maar zonder hond en niet buiten. Ik zit inmiddels op 4km aan 1 stuk op de loopband op 9km/u. Gaat me stukken beter af dan buiten en Lola vindt deze oplossing ook leuker :P
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben net weer gestart. Mijn broertje is 5 oktober plots overleden aan een longembolie(ruiterembolie), dat + al het geregel eromheen (verzekeringen, had een eigen zaak, huis verkopen enz) had een behoorlijke impact, lees: energieniveau 0,0. Na een maand weer een poging gedaan en het ging gewoon niet, alsof ik in drijfzand aan net rennen was :ugh:

Maaaar, nu zijn we 4 maanden verder, de energie is grotendeels terug, er zitten weer overtollige kilo's aan die eraf moeten dus ik ben vorige week weer gestart :8):

Rustig begonnen, had eigenlijk verwacht dat het een drama zou worden, maar ik liep 4,3km met een gemiddelde van 9,7km/u(2x tussendoor gewandeld) dus dat viel niet tegen. Afgelopen maandag bij de sportschool gestart met krachttraining zodat ik straks weer mee kan met onze bootcampgroep.

Ik merk wel dat mijn honden verwend zijn, had Oscar meegenomen, die vond het in het begin maar saai. Het was donker dus dan ga ik meestal over t asfalt. Neuh meneer gaat liever door de duinen óf fietsen, dus moest hem het eerste stuk aanlijnen, erna kon hij er gelukkig wel de lol van inzien :hmmm:

Mijn jongste telg(inmiddels een andere) is net 6 maanden, ik moet nog even een maand of 3 wachten voordat ik hem kan gaan meenemen.
Bishy
Zeer actief

Lilo, ik wilde vandaag ook liever op de loopband maar ik moet dan 2x 20 minuten fietsen naar de sportschool en dan ren ik liever vanuit huis snel een half uur.

@hippo, wat vreselijk, gecondoleerd. Goed dat je het weer opgepakt hebt. Mijn gemiddelde snelheid is stúkken lager.
-Lilo-
Zeer actief

Nou, om even volledig terug te komen op mijn bericht van vorige week een kleine update :P

De zon scheen zo lekker en ik wilde Lola eens flink laten rennen. Dus hardloopkleren aan, auto in en naar een pad hier even verderop gereden waar alleen fietsers/voetgangers komen. Het pad is 2,5 kilometer lang dus als het goed zou gaan kon ik mooi vijf kilometer lopen. Lola los, ik op grote stukken de keuze tussen asfalt of een zachtere ondergrond en een prima weertje erbij. En hoera hoor :cheer: die 9 km/u op de loopband in de sportschool is leuk, maar ik blijk net 10 km/u te hebben gelopen. En dan ook nog eens de volle vijf kilometer uitgelopen zonder stoppen :cheer: yay! Lola heeft het hele stuk dapper achter me aan gehobbeld, af en toe stopte ze om wat te drinken, maar zonder problemen volgde ze mij, ook bij passerende wandelaars/fietsers/honden. Top! Wat een fijne dag zo ineens :I:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik heb zaterdag voor het eerst met Kenji gelopen. Ging helemaal niet slecht al komt hij net ff iets te vaak vertellen hoe knap hij wel niet is en hoe leuk het is. Waardoor ik bijna op m'n bek lig :mann: Maar hij loopt goed mee, is ook echt aan het werk. Wordt alleen een kunst om hem in draf te krijgen want hij wil of vol gas (galop) of een beetje dom telgangen. Terwijl hij met uitlaten zo makkelijk draaft...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Bishy
Zeer actief

Lilo, 5 km zonder stoppen :O: goed zeg, zo ver ik ben nog niet.

Afgelopen week niet hardgelopen, wel andere sporten gedaan. Het regent vandaag dus dan ga ik ook niet. :mrgreen:

Edit: lilo ipv kilo, stomme autocorrect
Laatst gewijzigd door Bishy op 30 jan 2016 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ga nog 1 tot 2 keer per week maar ik vind die regen en het donker niet heel motiverend. Dalí vindt het nog altijd enorm leuk, lekker samen op pad.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik doe canicross en gewoon hardlopen. Heerlijk, ik kan daarmee zo lekker m'n frustratie eruit lopen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wow goed zeg Lilo! Ik wil zo graag beginnen, maar gezien mijn gewicht is het (nog) niet verstandig. Jammer!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier ook nog een loper. 3 tot 6 keer per week een rondje van 4 tot 5 kilometer met 3 van de 4 honden. Alleen Mikey blijft thuis die houdt het niet meer bij op zijn leeftijd. De JR's en Marco mogen lekker los mee. Ik vind tot 5 kilometer en af en toe eens een uitschieter naar 8 leuk, verder vind ik niets. Ik heb in oktober in Amerika een halve marathon gelopen. Dat was ongelooflijk leuk om te doen, maar de training er naar toe vond ik vreselijk. 10-12-15 kilometer aan een stuk hardlopen vreselijk.

Gewoon lekker elke dag of om de dag een heerlijk bosrondje van 5 km met de hondjes daar geniet ik van.
Gr. Aniek

Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ook wij zijn inmiddels begonnen.. nu 8 keer met Kiyo gelopen en hij begint het aardig te snappen! Blijft netjes links van me lopen en weet wanneer hij moet stoppen. Qua afstand is het nog niet veel, maar dat ligt grotendeels aan mij :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Ik heb zojuist hetzelfde stuk als vorige week gelopen. Lola vond het helemaal leuk, in het begin rende ze heel hard heen en weer :cheer: leuk dit leuk dit leuk dit :cheer: uiteraard trok dat later wel bij, haha.

De wind was wel echt irritant, ik zag de 5km echt niet goedkomen met de wind schuin voor in flinke vlagen. Dat maakt het best lastig om in goede balans en een fijn ritme te blijven. Maar met spotify running erbij ging dat uiteindelijk prima. Je krijgt dan steeds muziek met een beat op je loopritme, erg fijn! Zo fijn zelfs dat ik de laatste kilometer het tempo op heb geschroefd. Ik dreigde op 32minuten uit te komen en wilde proberen onder het halfuur te komen. Uiteindelijk werd het 5.05km in 30min en *jawel* ;) 28sec. Hoera :cheer:
Bishy
Zeer actief

Nog steeds niet hardgelopen (wel gesport) maar ik ga vanmiddag weer hardlopen. Ik heb er zin in.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

ik was eind dec begonnen met hardlopen 5 keer 1 minuut per keer. Bente vond het leuk maar kort :lol1:
ivm met griepje en later spit gestopt en door deze tropic weer wat enthousiaster.
Volgende week ga ik weer starten!
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik ben zaterdag voor t eerst gegaan, met jawel 1 min rennen 2 min lopen en dat 5 keer. En gister hetzelfde maar dan 8x. Ging gemakkelijk. Elke keer wat uitbreiden. Moet geloof zaterdag 2min rennen 1 min lopen en dan 5x.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik moet ook weer nodig gaan hardlopen, maar blessure en griepje brachten wat roet in het eten. Volgende week gaan we er weer voor. Maar weer even schema opduikelen om wat houvast te hebben.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

-Lilo- schreef:Ik heb zojuist hetzelfde stuk als vorige week gelopen. Lola vond het helemaal leuk, in het begin rende ze heel hard heen en weer :cheer: leuk dit leuk dit leuk dit :cheer: uiteraard trok dat later wel bij, haha.

De wind was wel echt irritant, ik zag de 5km echt niet goedkomen met de wind schuin voor in flinke vlagen. Dat maakt het best lastig om in goede balans en een fijn ritme te blijven. Maar met spotify running erbij ging dat uiteindelijk prima. Je krijgt dan steeds muziek met een beat op je loopritme, erg fijn! Zo fijn zelfs dat ik de laatste kilometer het tempo op heb geschroefd. Ik dreigde op 32minuten uit te komen en wilde proberen onder het halfuur te komen. Uiteindelijk werd het 5.05km in 30min en *jawel* ;) 28sec. Hoera :cheer:
Goed zeg dat het zo lekker gaat :ok:

Ik heb wel keurig 2-3x per week gesport in de sportschool(alleen krachttraining), maar hardlopen is er niet van gekomen. Wel vorig weekend weer aangehaakt met onze bootcampgroep. Dat was 10.2km hardlopen en dan tussendoor elke keer oefeningen zoals opdrukken, planken, armspieren enz. Ging eigenlijk best makkelijk. Had wel spierpijn in mijn benen, maar het viel reuze mee en door de duinen en over het strand is best pittig hardlopen.
Bishy
Zeer actief

Ik ben gisteren geweest, ik begon met heel veel tegenzin maar uiteindelijk vond ik het meevallen en was ik blij dat ik het heb gedaan. In de sportschool sport ik gemiddeld 4x per week maar het hardlopen schiet er vaak bij in. Nu de dagen langer worden hoop ik wat meer regelmaat in het hardlopen te krijgen, al is het maar 1x per week, want samen met Dex sporten is gewoon leuk. :I:
-Lilo-
Zeer actief

Wat goed om te horen dat hier zoveel gesport wordt! Niet alleen hardlopen, de rest is ook leuk om te lezen.

Man en ik zijn zaterdag samen wezen lopen, met Lola. Die vond het geweldig, ze racete steeds heen en weer tussen ons beide :D en ik was zeven seconden sneller dan de laatste keer (2weken geleden) dat ik liep :mrgreen: 29.43 op 5km dit keer.
Ik was er alleen wel goed ziek van, iets met m'n houding hoop ik, want zoals ik me nu voelde was nie goed nie.

Woensdag ga ik crossfitten, mijn sportschooljuf doet dat en ik heb zaterdag een wedstrijd van haar gekeken. Het lijkt me erg leuk. Pittig, maar leuk. Dus dat gaat ze woensdag met ons / mij doen. Ik ben benieuwd. YouTube crossfit maar eens, wie weet vinden meer mensen het wat :)
-Lilo-
Zeer actief

Gewoon hardlopen

Oke, ik kan nog net twee vingers bewegen, maar voor wie het boeit: ik heb gecrossfit :schrik:

Vier rondjes met 20x lunge, 15x squat met 15kg gewicht + 10 (of 15...?) kg stang), 10x push-up, 5x pull-up. Na het eerste halve rondje had ik geen idee hoe ooit het einde te halen en halverwege ronde drie stond ik op punt van instorten. Maar rondje vier ging sneller dan de rest want ik wilde onder de 25 min. blijven. En das gelukt :cheer: best een beetje trots nu :cheer: vijf jaar geleden kwam ik net uit een revalidatie en nu flik ik dit gewoon :cheer:
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Re: Gewoon hardlopen - en andere sportprestaties

Heel erg gaaf lilo!!! Ik zou heel graag crossfit doen maar weet niet waar tijd vandaan moet halen. Ik doe nu wekelijks 2-3 x bodypump of krachttraining en 1x yoga of pilates per week. En ik fiets 3x 18 km per week (woon/werk).
Kickboksen en paardrijden ben ik tijdelijk mee gestopt.

Afgelopen week niet hardgelopen, ga ik komende week wel weer proberen.
Bishy
Zeer actief

Re: Gewoon hardlopen - en andere sportprestaties

Hoe gaat het hier? Ik ben ziek geweest en vind het nu heel moeilijk om de draad weer op te pakken.
Vandaag of morgen maar wat simpel cardio doen om weer een voorzichtig begin te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”