Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
shit.... vuilniszakken geplunderd
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
shit.... vuilniszakken geplunderd
Net in een onbewaakt ogenblik heeft gimmick de vuilniszak geplunderd en ik mis nu 3 botjes van een kippenpoten die ik bereid had
Kan dit kwaad of moet ik nu als een dolle naar de dierenarts?!
Kan dit kwaad of moet ik nu als een dolle naar de dierenarts?!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Gimmick
- Zeer actief
Re: shit.... vuilniszakken geplunderd
Met Gimmick en haar maag darm kanaal weet je het maar nooitTara schreef:Nou, ik zou het maar even in de gaten houden en ook niet meer dan dat.
Vervelend, maar ze zal vást niet terstond dood neervallen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Als je zelf niet meer rustig zit zou ik het na laten kijken. Of even bellen?
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
In zo'n geval bel ik altijd voor de zekerheid.
Heb je geen ontbijt koek in huis?
Heb je geen ontbijt koek in huis?

-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Dat doet niks. Het is een fabeltje dat ontbijtkoek iets veilig 'inpakt'.Cinnepin schreef: Heb je geen ontbijt koek in huis?
Ik zou me hier niet direct druk om maken hoor, Dexter heeft ook wel eens verhit bot te pakken gekregen en er is nooit iets gebeurd.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Is hier wel meer dan eens gebeurd. Ja er zit een risico aan, maar niet meer dan dat. Je moet het niet groter maken dan het is. Je hond met schuin ook beetje in de gaten houden en niet gaan panieken voor er maar iets is. Het gaat nog altijd vaker goed dan fout. Legio's honden die dat soort botjes in hun leven gevoerd hebben gekregen, die er oud mee geworden zijn. Als er iets niet goed zit, weet jij al snel dat het hier mee te maken kan hebben.

-
JBK
Heb me altijd afgevraagd of mensen ook echt denken dat een drol, verpakt in onverteerde ontbijtkoek, er aan de achterkant uitkomt....DaniBanani schreef:Dat doet niks. Het is een fabeltje dat ontbijtkoek iets veilig 'inpakt'.Cinnepin schreef: Heb je geen ontbijt koek in huis?
Ik zou me hier niet direct druk om maken hoor, Dexter heeft ook wel eens verhit bot te pakken gekregen en er is nooit iets gebeurd.
@gimmick, ik zou het laten afhangen van de hond. Bij die van mij zou ik er echt niet wakker van liggen, of ze moeten een koeienpoot hebben ingeslikt.
Als je twijfelt, zou ik even met de dierenarts bellen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk niet dat een DA er nu veel mee kan, zou het dus even aankijken.
Wel vervelend
Wel vervelend
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op curaçao eten vrijwel alle honden kippenbouten die door mensen afgekloven zijn. Mijn honden hebben er nooit wat van gekregen. Dapper ook niet van een berg spareribs. Afgekloven en gaar natuurlijk. Dat was wel even schrikken maar niks aan de hand.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
DaniBanani schreef:Dat doet niks. Het is een fabeltje dat ontbijtkoek iets veilig 'inpakt'.Cinnepin schreef: Heb je geen ontbijt koek in huis?
waarom raden dierenartsen het nog steeds aan dan?

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Omdat dierenartsen meer dan eens mongolen zijn?Cinnepin schreef:waarom raden dierenartsen het nog steeds aan dan?
Wáárom zou een hond ontbijtkoek niet verteren maar in tact laten? Je kunt je hond nog beter watten voeren.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Enge dingen
Ik gooi de kippe botjes altijd voor de zekerheid over de omheining dan worden ze wel opgegeten door andere beesten die er beter tegen kunnen
As je zelf er niet gerust op bent kun je beter even de DA bellen.
Toen ik in Guine Bissau woonde vrat mijn hond altijd kippebotjes, als ze ze niet van mij kreeg vond ze ze wel ergens anders
As je zelf er niet gerust op bent kun je beter even de DA bellen.
Toen ik in Guine Bissau woonde vrat mijn hond altijd kippebotjes, als ze ze niet van mij kreeg vond ze ze wel ergens anders
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Zo... u zegtHilde schreef:Omdat dierenartsen meer dan eens mongolen zijn?Cinnepin schreef:waarom raden dierenartsen het nog steeds aan dan?
Wáárom zou een hond ontbijtkoek niet verteren maar in tact laten? Je kunt je hond nog beter watten voeren.
Veel DA 's raden het aan onder het mom van, baat het niet, dan schaadt het niet.
Geen idee wat dat met een ' mongool' te maken heeft.
- Hilde
- Zeer actief
Als je niet kunt bedenken dat ontbijtkoek gewoon ook in heel het verteringsproces komtApple schreef:Zo... u zegt![]()
Veel DA 's raden het aan onder het mom van, baat het niet, dan schaadt het niet.
Geen idee wat dat met een ' mongool' te maken heeft.

- mosquito1980
- Zeer actief
Ontbijtkoek? is dat omdat dat dan alles aan elkaar zou plakken (?) of omdat het laxerend werkt?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dan ben je een mongool, is nu jouw redenatie?Hilde schreef:Als je niet kunt bedenken dat ontbijtkoek gewoon ook in heel het verteringsproces komtApple schreef:Zo... u zegt![]()
Geen idee wat dat met een ' mongool' te maken heeft.En baat het niet, dan schaadt het niet, da's leuk maar het helpt ook niets. Dan kan ik net zo goed ook bananen, boterhammen en een pot spaghetti erachteraan mikken want dat schaadt net zo min als ontbijtkoek doet.
Er is natuurlijk een kort moment dat ontbijtkoek nog vrij stevig is in de de slokdarm en in de maag.
Het gaat er om dat de plakkerige stevige substantie eventuele scherpe delen zou omsluiten of meenemen de slokdarm uit. Natuurlijk denkt een DA niet dat het nog iets gaat doen na een paar minuten in de maag of in de darmen
Hoe dan ook, bijzondere reactie van je hoor...
- Hilde
- Zeer actief
Ja, zodat het om scherpe gedeeltes gaat zitten.mosquito1980 schreef:Ontbijtkoek? is dat omdat dat dan alles aan elkaar zou plakken (?) of omdat het laxerend werkt?
Soms denk ik dat wel jaApple schreef:denk je dat DA's de hele opleiding uit hun neus eten of iets dergelijks.![]()
Zeker als ik in een ander topic weer lees dat een hond die plas laat lopen zowel binnen als buiten als 'jaloers' gezien wordt.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon in de gaten houden, normaal gesproken merk je er niks van.
Voor die dingen heb ik trouwens wel altijd Psyllium in huis. Dat verpakt een drol dus wel in een mooi laagje.
Voor die dingen heb ik trouwens wel altijd Psyllium in huis. Dat verpakt een drol dus wel in een mooi laagje.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
En jij weet het natuurlijk wel allemaal beter zonder DAopleidingHilde schreef:Ja, zodat het om scherpe gedeeltes gaat zitten.mosquito1980 schreef:Ontbijtkoek? is dat omdat dat dan alles aan elkaar zou plakken (?) of omdat het laxerend werkt?
Soms denk ik dat wel jaApple schreef:denk je dat DA's de hele opleiding uit hun neus eten of iets dergelijks.![]()
![]()
Zeker als ik in een ander topic weer lees dat een hond die plas laat lopen zowel binnen als buiten als 'jaloers' gezien wordt.
Het zal wel, ik vind het in ieder geval nogal respectloos om DA's te vergelijken met 'mongolen'.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Doen alsof een scherpe botpunt niet door ontbijtkoek of psylliumvezels heen kan prikken maar wel door een darmwand is inderdaad imbeciel.
De gemiddelde dierenarts zal daar ook niet in geloven en ze hebben het al helemaal niet in de opleiding geleerd.
Ik gok zomaar dat universitaire opleidingen niet over ontbijtkoek gaan.
Dat mensen het gevoel hebben dat ze wat hebben gedaan en ze rustig kunnen slapen.
- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef: Er is natuurlijk een kort moment dat ontbijtkoek nog vrij stevig is in de de slokdarm en in de maag. .
Oh ja joh? Jij hebt vast nooit ontbijtkoek aan een stoofpot toegevoegd of nepdrollen gemaakt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Waar zou je in godsnaam nepdrollen voor willen makendagmar88 schreef:Apple schreef: Er is natuurlijk een kort moment dat ontbijtkoek nog vrij stevig is in de de slokdarm en in de maag. .
Oh ja joh? Jij hebt vast nooit ontbijtkoek aan een stoofpot toegevoegd of nepdrollen gemaakt.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden eten s'zomers veel botten van barbeque afval wat mensen laten slingeren.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef:Waar zou je in godsnaam nepdrollen voor willen makendagmar88 schreef:Apple schreef: Er is natuurlijk een kort moment dat ontbijtkoek nog vrij stevig is in de de slokdarm en in de maag. .
Als kind van een jaar of 7. Had ik er één geknutseld en bij een mevrouw in haar voortent gelegd.
Had niet gedacht dat ze hem voor echt aan zou zien, maar dat deed ze wel en haar hondje kreeg de schuld.
Kon ik met bibberende knietjes gaan vertellen dat het ontbijtkoek was
-
JBK
Apple schreef:En jij weet het natuurlijk wel allemaal beter zonder DAopleidingHilde schreef:Ja, zodat het om scherpe gedeeltes gaat zitten.mosquito1980 schreef:Ontbijtkoek? is dat omdat dat dan alles aan elkaar zou plakken (?) of omdat het laxerend werkt?
![]()
Zeker als ik in een ander topic weer lees dat een hond die plas laat lopen zowel binnen als buiten als 'jaloers' gezien wordt.![]()
![]()
Het zal wel, ik vind het in ieder geval nogal respectloos om DA's te vergelijken met 'mongolen'.
Ik wilde op de initiele vraag antwoorden dat sommige DA's debiel zijn. Maar dat mag ook niet zeker?
-
JBK
Apple schreef:En jij weet het natuurlijk wel allemaal beter zonder DAopleidingHilde schreef:Ja, zodat het om scherpe gedeeltes gaat zitten.mosquito1980 schreef:Ontbijtkoek? is dat omdat dat dan alles aan elkaar zou plakken (?) of omdat het laxerend werkt?
![]()
Zeker als ik in een ander topic weer lees dat een hond die plas laat lopen zowel binnen als buiten als 'jaloers' gezien wordt.![]()
![]()
Ik wilde op de initiele vraag antwoorden dat sommige DA's debiel zijn. Maar dat mag ook niet zeker?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat was dan zeker ook meteen de laatste keer?dagmar88 schreef:Apple schreef:Waar zou je in godsnaam nepdrollen voor willen makendagmar88 schreef:Apple schreef: Er is natuurlijk een kort moment dat ontbijtkoek nog vrij stevig is in de de slokdarm en in de maag. .
Als kind van een jaar of 7. Had ik er één geknutseld en bij een mevrouw in haar voortent gelegd.
Had niet gedacht dat ze hem voor echt aan zou zien, maar dat deed ze wel en haar hondje kreeg de schuld.
Kon ik met bibberende knietjes gaan vertellen dat het ontbijtkoek was
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Je gaat je goddelijke gang maar. Het zal wel aan mij liggen dat ik het niet zo snugger vind om mensen voor mongool en debiel uit te makenJBK schreef:Apple schreef:En jij weet het natuurlijk wel allemaal beter zonder DAopleidingHilde schreef:Ja, zodat het om scherpe gedeeltes gaat zitten.mosquito1980 schreef:Ontbijtkoek? is dat omdat dat dan alles aan elkaar zou plakken (?) of omdat het laxerend werkt?
![]()
![]()
-
JBK
Thanks!Apple schreef: Je gaat je goddelijke gang maar. Het zal wel aan mij liggen dat ik het niet zo snugger vind om mensen voor mongool en debiel uit te maken
Het zou best weleens aan jou kunnen liggen... Wie weet?!
- mosquito1980
- Zeer actief
Hoe gaat het met Gimmick .... en met jou?
Geen problemen met de botjes?
Geen problemen met de botjes?