Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering hond; Andere dan proteq

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Verzekering hond; Andere dan proteq

Ongelezen bericht door Ήυs »

Voor Fay hebben we altijd een verzekering gehad bij proteq. Maar we zijn niet zo heel tevreden. Nu kan Fay niet ergens anders meer verzekerd worden denk ik maar we willen Kaz ook verzekeren.

Zijn er nog andere verzekeraars waar jullie bij zitten en tevreden over zijn? Behalve proteq dus. En waarom zijn jullie tevreden?
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Verzekering hond; Andere dan proteq

Ongelezen bericht door runninggirl »

Voor Jura heb ik Petplan (4 jaar geleden afgesloten) en dan het één na uitgebreidste pakket. Alles is tot nu toe goed verlopen met uitkeren etc. Nooit gedoe. Met een laproscopische castratie, een operatie aan haar teen, later een amputatie van haar teen. Rontgenfoto's van haar heupen en rug, en nog wat kleine dingen.

Voor Mahru zit ik bij Ohra, omdat de voorwaarden bij Petplan in de tussentijd zijn veranderd. En een vergelijkbaar pakket bij Ohra was 25 euro per maand ipv de 35 bij Petplan (weet de precieze bedragen niet zo). Nog geen gebruik van hoeven maken dus verder kan ik er niks over zeggen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Er zijn de laatste tijd meerdere van dit soort topics geweest. Even de zoekfunctie gebruiken?
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha (en Bayko destijds) zit bij Proteq. Als ik nu een pup of jonge hond zou moeten verzekeren, wordt het geen Proteq. Die hebben inmiddels de voorwaarden zo drastisch veranderd, dat het eigenlijk een totaal andere verzekering is geworden. Voor mij niet interessant meer. Ik heb een tijdje geleden nog van alle huisdierverzekeringen de polisvoorwaarden naast elkaar gelegd, en Ohra sprak me het meeste aan.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Fotogravinnetje schreef:Er zijn de laatste tijd meerdere van dit soort topics geweest. Even de zoekfunctie gebruiken?
Inderdaad zoekt en gij zult vinden. Als je zoekt op Proteq, Hema of Ohra zul je meer dan genoeg hier op het forum vinden.
Ήυs
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Cyntha (en Bayko destijds) zit bij Proteq. Als ik nu een pup of jonge hond zou moeten verzekeren, wordt het geen Proteq. Die hebben inmiddels de voorwaarden zo drastisch veranderd, dat het eigenlijk een totaal andere verzekering is geworden. Voor mij niet interessant meer. Ik heb een tijdje geleden nog van alle huisdierverzekeringen de polisvoorwaarden naast elkaar gelegd, en Ohra sprak me het meeste aan.

Ja daar baal ik ook van. Ik heb een totaal andere verzekering bij proteq nu dan een paar jaar terug.

Heb vandaag even wat verzekeringen vergeleken en ohra spreekt mij ook het meeste aan moet ik zeggen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tamara/Bayko schreef:Cyntha (en Bayko destijds) zit bij Proteq. Als ik nu een pup of jonge hond zou moeten verzekeren, wordt het geen Proteq. Die hebben inmiddels de voorwaarden zo drastisch veranderd, dat het eigenlijk een totaal andere verzekering is geworden. Voor mij niet interessant meer. Ik heb een tijdje geleden nog van alle huisdierverzekeringen de polisvoorwaarden naast elkaar gelegd, en Ohra sprak me het meeste aan.
Hier hetzelfde, toen ik Puchu 9 jaar geleden verzekerde, was Proteq een prima verzekering.
Sindsdien is de premie enorm omhoog gegaan en de voorwaarden voor mij onaantrekkelijk (chronische aandoeningen worden nog maar voor 50%
vergoed en Puchu heeft dus levenslang dure immunotherapie voor zijn atopie). Ik betaal dus een hoge premie, daarnaast 50% van de chronische
medicatie ineens (voorheen niet) en ik kan eigenlijk nergens heen, want bij een nieuwe verzekering wordt zijn aandoening helemaal uitgesloten.

Voor mij dus ook nooit meer Proteq bij een nieuwe hond.

Ik heb over de Hema verzekering ook goede dingen gehoord, maar moet eerlijk zeggen dat ik me er dus niet echt in verdiept hebt omdat
ik toch niet over kan gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Riromi
Actief

Ongelezen bericht door Riromi »

Hier super tevreden over Ohra!
Hebben het meest uitgebreide pakket.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ohra. En dan top + vaccinatie&gebit.
Heupen en ellebogen zijn ook meeverzekerd en dat vond in wel belangrijk.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Enzi heb ik verzekerd bij petplan en Nila bij de Hema. Scheelt toch wel p/m bij de Hema en ben er hartstikke tevreden over. Laatst declaraties ingediend maar eigenlijk 2 dagen na data... was het vergeten. Ik heb toch het volledige bedrag uitgekeerd gekregen.
Ήυs
Zeer actief

We zijn voor OHRA gegaan!

Bij petplan was ellebogen en knieën alleen verzekerd voor honden onder de 15 kilo. Heb ik niks aan.

OHRA past het beste bij wat we willen. Dus Kaz is verzekerd :)
Romy&Gijs
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Romy&Gijs »

Wij zijn hier ook erg tevreden over de OHRA. Toch al redelijk vaak gebruik van moeten maken (helaas) maar altijd zonder problemen binnen een paar dagen het geld op je rekening. Wij hebben ook de top met vaccinatie en gebit.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ήυs schreef:Voor Fay hebben we altijd een verzekering gehad bij proteq. Maar we zijn niet zo heel tevreden. Nu kan Fay niet ergens anders meer verzekerd worden denk ik maar we willen Kaz ook verzekeren.

Zijn er nog andere verzekeraars waar jullie bij zitten en tevreden over zijn? Behalve proteq dus. En waarom zijn jullie tevreden?

Oke ik complete nitwit op gebied van hondenverzekeringen maar waarom kan Fay niet over naar een andere maatschappij? Heeft ze zo veel al gehad?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

crutz schreef:
Ήυs schreef:Voor Fay hebben we altijd een verzekering gehad bij proteq. Maar we zijn niet zo heel tevreden. Nu kan Fay niet ergens anders meer verzekerd worden denk ik maar we willen Kaz ook verzekeren.

Oke ik complete nitwit op gebied van hondenverzekeringen maar waarom kan Fay niet over naar een andere maatschappij? Heeft ze zo veel al gehad?
Als ze een medische geschiedenis heeft, wordt dat allemaal uitgesloten.

Voor mijn eerste hond had ik ook Proteq, maar toen was er nog niets anders. Maar nu zijn die inderdaad zo gigantisch duur. Ik heb nu Hema basisverzekering en ben erg blij met hun service. Gelukkig heb ik er de laatste 3 jaar geen gebruik van hoeven te maken en dat hoop ik zo te houden. Voor Lotje betaal ik nu €12 per maand.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb de jongste hond ook verzekerd bij Ohra, meerdere malen zaken ingediend en gewoon snel uitbetaald gekregen.
1 keer een discussie gehad, maar na onderbouwing ook vergoed gekregen.
Ik heb geen plus pakket, betaal vaccinaties en ontworming zelf, enkel behandelingen worden vergoed met 20% eigen risico.
Ik ben blij met deze verzekering voor de hond :ok:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

crutz schreef:

Ja die wordt nooit meer verzekerd bij een andere. Lopend wrak :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”