Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor een ras
Moderator: moderatorteam
-
Dessatou
- Vaste gebruiker
Forum voor een ras
Hallo zoals jullie misschien al gelezen hebben, heb ik een Labrador. Nu is mijn vraag of iemand ook bekend is met een Labrador forum. Ik heb mij ook geprobeerd aan te melden, maar denk niet dat het forum nog actief is. En ik blijf natuurlijk ook op dit forum 
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Forum voor een ras
Ik zou dan eerder naar een Facebookgroep zoeken. De meeste fora zijn niet zo drukbezocht.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb ook op Lab forum gekeken daar "gebeurd" niet zoveel volgens mij.
Ik vind HF veel meer actief en meer divers

Ik vind HF veel meer actief en meer divers
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
het labradorforum is nog wel actief (als in 'in de lucht') maar er gebeurt weinig tot niets. Er zijn wel een aantal labradorgroepen op FB (waarbij de meesten van t niveau zijn van *insert telefoonfoto* mijn lieverd met zijn kluifje, issie niet kjoeeeeet?) . Dat vind ik wel het nadeel van FB, de echte forum-functie gaat een beetje verloren. Weinig inhoudelijks!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
de meeste rasspecifieke fora die ik ken sterven een langzame dood. bijna alles gaat over naar facebook of algemene fora zoals hier

-
Dessatou
- Vaste gebruiker
Alvast bedankt. Een FB pagina met huis tuin en keuken foto`s etc zit ik persoonlijk niet op te wachten. Ik had het wel leuk gevonden om over rastypiche onderwerpen bijv: gezondheid etc, en wedstrijden te praten.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Er zitten genoeg mensen met een Labrador op dit forum dus dat kan evengoed toch?
- mosquito1980
- Zeer actief
Je kunt een topic openen, "Alle Labbies verzamelen" 
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
er zitten er hier best een hoop, waarvan de helft bij samantha 
- mosquito1980
- Zeer actief
sbientje schreef:er zitten er hier best een hoop, waarvan de helft bij samantha
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
is er animo voor zo'n soort topic? anders wil ik best iets leuks in elkaar knutselen, met wat informatie en linkjes?
- mosquito1980
- Zeer actief
Dat merk je wel als je het topic opent, ik zal er wel op reageren met m'n super Alexsbientje schreef:is er animo voor zo'n soort topic? anders wil ik best iets leuks in elkaar knutselen, met wat informatie en linkjes?
-
80564M
Ooit. Het was in 1993 ofzo....
Beginperiode van het internet. Je had 4 inbelnummers in heel Nederland, en wij woonden in Den Haag dus wij belden in bij XS4all in Amsterdam. En op een gegeven moment kwamen er Yahoo-groups. En natuurlijk zat ik in Golden-groepjes. Manman... Wel tot 3x toe dikke ruzies (nadat het eerst heel leuk was), en nieuwe subgroepjes oprichten met een select gezelschap.
Maar dat rasgebonden gedoe blijft narigheid. Ik doe het niet meer, en ik kom er niet meer.
Beginperiode van het internet. Je had 4 inbelnummers in heel Nederland, en wij woonden in Den Haag dus wij belden in bij XS4all in Amsterdam. En op een gegeven moment kwamen er Yahoo-groups. En natuurlijk zat ik in Golden-groepjes. Manman... Wel tot 3x toe dikke ruzies (nadat het eerst heel leuk was), en nieuwe subgroepjes oprichten met een select gezelschap.
Maar dat rasgebonden gedoe blijft narigheid. Ik doe het niet meer, en ik kom er niet meer.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
En zo gaat het nog steeds...Marion. schreef: Manman... Wel tot 3x toe dikke ruzies (nadat het eerst heel leuk was), en nieuwe subgroepjes oprichten met een select gezelschap.
Gezeik in een fb groep en er komt weer een afsplitsing van mensen die denken het beter te kunnen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dan moet je op dit moment meer op fb zijn.Dessatou schreef:Alvast bedankt. Een FB pagina met huis tuin en keuken foto`s etc zit ik persoonlijk niet op te wachten. Ik had het wel leuk gevonden om over rastypiche onderwerpen bijv: gezondheid etc, en wedstrijden te praten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ook bij de border collies sterft het forum zo goed als uit, net als bij allerlei andere dierfora moet ik zeggen. Jammer, heb jaren plezier op dergelijke fora gehad, beginnende bij het hamsterforum als klein meisje....
Moderator geweest bij konijnforum. Zeer actief lid hier geweest en op border collie forum, waaruit toch ook nog wel wat vriendschappen zijn ontstaan. FB groepen, tja ik weet niet of het daar nu vaak zo beter van wordt...

-
Dessatou
- Vaste gebruiker
Als het over rastypische onderwerpen zou gaan, denk ik inmiddels hier ook wel terecht te kunnen.marian* schreef:Dan moet je op dit moment meer op fb zijn.Dessatou schreef:Alvast bedankt. Een FB pagina met huis tuin en keuken foto`s etc zit ik persoonlijk niet op te wachten. Ik had het wel leuk gevonden om over rastypiche onderwerpen bijv: gezondheid etc, en wedstrijden te praten.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind dat ook wel wat hebben. Ik heb barweinig rasspecifieke dingen te bespreken maar dat kan daar ook. Verder vind ik t leuk en aanstekelijk om plaatjes voorbij te zien komen van mensen die pkezier hebben met hun hond. En ik deel ook wel eens wat.sbientje schreef: Er zijn wel een aantal labradorgroepen op FB (waarbij de meesten van t niveau zijn van *insert telefoonfoto* mijn lieverd met zijn kluifje, issie niet kjoeeeeet?) .

- mosquito1980
- Zeer actief
Precies zo heb ik dat ook.Paisley schreef:Ik vind dat ook wel wat hebben. Ik heb barweinig rasspecifieke dingen te bespreken maar dat kan daar ook. Verder vind ik t leuk en aanstekelijk om plaatjes voorbij te zien komen van mensen die pkezier hebben met hun hond. En ik deel ook wel eens wat.sbientje schreef: Er zijn wel een aantal labradorgroepen op FB (waarbij de meesten van t niveau zijn van *insert telefoonfoto* mijn lieverd met zijn kluifje, issie niet kjoeeeeet?) .
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mwah in sommige gevallen heb ik meer gehad aan specifiek inzicht in border collies bij specifiek gedrag dan aan algemeen hondenkennis (ja oke, borders zijn misschien wel geen algemene honden
). Ik heb niet heel veel specifieke rasvragen, maar merk wel dat ik bepaalde zaken binnen het ras wel wat anders zitten dan bij andere rassen....