Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We willen graag een hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Re: We willen graag een hond...

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Sas, via het HF? Is dat dit forum? Sta ook nog wel (lichtjes) open voor een herplaatser hoor.
Maar weet ook niet zo goed waar ik dan moet gaan zoeken. Had me ook al aangemeld bij verhuisdieren maar heb daar nog niet veel langs zien komen wat bij ons zou passen...
Hier op het forum kom ik het ook niet tegen...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Open eens een topic met herplaatser gezocht en dan wat je graag zou willen zien in een hond + wat jij de hond kan bieden. Waarschijnlijk komen er binnen no-time allerlei leuke honden voorbij :ok: genoeg mensen hier op het forum die er echt een neus voor hebben
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Je zou ook evt. voor een boxer kunnen gaan.
Waaks indien nodig en blaffen niet overmatig, vriendelijk maar als het er op aan komt komen ze voor je op is mijn ervaring.
Ze zijn actief maar bij voldoende beweging ook rustig in huis en houden erg van mensen over de vloer.
In een boxergroep waar ik zit zijn verschillende eigenaren met b.v. kantoor/winkel of werkplaats met boxers. In die groep komen ook wel pups van erkende fokkers(nu ook) en herplaatsers, soms met soms zonder rugzakje, voorbij.

Ze zijn jong vaak wel onstuimig, de ene iets meer dan de ander en een cursus is geen overbodige luxe.
Ik heb nu zelf voor het eerst een herplaatser, een boxerteef van 1,5 waarvan ik de naam niet heb veranderd, ik had eigenlijk mijn volgende boxer Bumper willen noemen (zag je naam) :wink:
Afbeelding
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Eilfy, dat is een goed idee. We kunnen dan eens kijken wat er voorbij komt...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Eilfy schreef:Open eens een topic met herplaatser gezocht en dan wat je graag zou willen zien in een hond + wat jij de hond kan bieden. Waarschijnlijk komen er binnen no-time allerlei leuke honden voorbij :ok: genoeg mensen hier op het forum die er echt een neus voor hebben
Dat kan ook gewoon in dit topic natuurlijk
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

annemick schreef:Je zou ook evt. voor een boxer kunnen gaan.
Waaks indien nodig en blaffen niet overmatig, vriendelijk maar als het er op aan komt komen ze voor je op is mijn ervaring.
Ze zijn actief maar bij voldoende beweging ook rustig in huis en houden erg van mensen over de vloer.
In een boxergroep waar ik zit zijn verschillende eigenaren met b.v. kantoor/winkel of werkplaats met boxers. In die groep komen ook wel pups van erkende fokkers(nu ook) en herplaatsers, soms met soms zonder rugzakje, voorbij.

Ze zijn jong vaak wel onstuimig, de ene iets meer dan de ander en een cursus is geen overbodige luxe.
Ik heb nu zelf voor het eerst een herplaatser, een boxerteef van 1,5 waarvan ik de naam niet heb veranderd, ik had eigenlijk mijn volgende boxer Bumper willen noemen (zag je naam) :wink:

Er staat zo'n schat van een boxer op Baasjegezocht.nl
Ze is al wel 6 jaar maar de beschrijving is zo lief en van de foto smelt je gewoon.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Sterre schreef:
annemick schreef:Je zou ook evt. voor een boxer kunnen gaan.

Er staat zo'n schat van een boxer op Baasjegezocht.nl
Ze is al wel 6 jaar maar de beschrijving is zo lief en van de foto smelt je gewoon.
Ach wat een leukerd :I:
Weer door een scheiding :ugh: , hier nog een leuke, een boxer reu van 4

Afbeelding
Afbeelding
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

na het verlies van onze duitse herder vorig jaar, die vooral naar andere honden toe erg vreemd gedrag vertoonde, hier in de buurt een duitse herder was die vrijwel elke hond aanviel was mijn gevoel voor duitse herder een beetje getemperd. toen viel ons blik op de oudduitse herder die meest op karakter word gefokt en vaak een mooie rechte rug heeft. wel lange haren en dat met zo'n winter als nu best veel troep in huis. maar ow wat een beest is dit, vriendelijk, goed te leiden, beetje ondeugend en zijn behoefte aan wandelingen vallen reuze mee. waken, ach als hij iets hoort dan slaat hij goed aan maar stopt ook weer netjes. bewaken doet hij mij niet maar ik denk niet dat iemand bij mij in de buurt zou komen als ik er mee loop, uitstraling genoeg.

velen zullen het niet met mij eens zijn, maar neem een oudduitseherder :D
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik ben er van overtuigd dat een hond snel weet welke mensen er bij horen zoals vast personeel en dat het ook geen probleem is. Klanten word wat lastiger, maar er zijn genoeg honden die waaks zijn en als de eigenaar zegt dat het goed is het bij de hond ook goed is.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

senseotje schreef:na het verlies van onze duitse herder vorig jaar, die vooral naar andere honden toe erg vreemd gedrag vertoonde, hier in de buurt een duitse herder was die vrijwel elke hond aanviel was mijn gevoel voor duitse herder een beetje getemperd. toen viel ons blik op de oudduitse herder die meest op karakter word gefokt en vaak een mooie rechte rug heeft. wel lange haren en dat met zo'n winter als nu best veel troep in huis. maar ow wat een beest is dit, vriendelijk, goed te leiden, beetje ondeugend en zijn behoefte aan wandelingen vallen reuze mee. waken, ach als hij iets hoort dan slaat hij goed aan maar stopt ook weer netjes. bewaken doet hij mij niet maar ik denk niet dat iemand bij mij in de buurt zou komen als ik er mee loop, uitstraling genoeg.

velen zullen het niet met mij eens zijn, maar neem een oudduitseherder :D
Ik vind de oud-Duitse herder niet zoveel verschillen van de gewone Duitse herder, bij beide zijn er fanatiekere en gematigder karakters te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”