Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips gevraagd met Joy naar de dierentuin
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Tips gevraagd met Joy naar de dierentuin
We willen dit weekend naar de dierentuin en hebben daar kaartjes voor. In Amersfoort zijn honden toegestaan. Joy is nu 16 weken oud. Heeft iemand tips? Zal haar brokjes en een waterbakje mee nemen maar verder?
Heb een hondentas in de vorm van een winkelmandje maar dan van stof en opvouwbaar ooit bij lidl gekocht. Dacht die mee te nemen zodat ik haar daar af en toe in kan dragen. We hebben sowieso ook een kinderwagen mee voor dochtertje van 3 jaar.
Hopelijk hebben jullie nog verdere tips.
Heb een hondentas in de vorm van een winkelmandje maar dan van stof en opvouwbaar ooit bij lidl gekocht. Dacht die mee te nemen zodat ik haar daar af en toe in kan dragen. We hebben sowieso ook een kinderwagen mee voor dochtertje van 3 jaar.
Hopelijk hebben jullie nog verdere tips.
-
Stapper
- Zeer actief
Re: Tips gevraagd met Joy naar de dierentuin
De hond mag niet overal mee naar binnen je kan ze dan wel buiten vast maken maar dat zou ik zelf met een schattige pup niet durven.
Niet heel dicht bij de leeuwenkooi staan en verbaasd zijn als de hond wat zenuwachtig wordt. (heb een keer een discussie afgeluisterd in de trant van "zo doet hij anders nooit".)
veel plezier
Niet heel dicht bij de leeuwenkooi staan en verbaasd zijn als de hond wat zenuwachtig wordt. (heb een keer een discussie afgeluisterd in de trant van "zo doet hij anders nooit".)
veel plezier
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier ook een tripje dierentuin dit weekend. Ik neem wat snoepjes, de clicker en wat te drinken mee. Oh en poepzakjes
Water staat er meestal wel of kan je vragen, maar het meenemen vind ik zelf fijn. Als je een draagtas hebt is dat wel handig voor een pup, het is natuurlijk heel vermoeiend allemaal.
Verder zou ik gewoon je gezonde verstand gebruiken en goed je hondje in de gaten houden. Er zullen waarschijnlijk veel mensen op zo'n leuk pupje af komen, die zou ik met mate toestaan. Er gebeurt al genoeg voor haar denk ik
Veel plezier!
Verder zou ik gewoon je gezonde verstand gebruiken en goed je hondje in de gaten houden. Er zullen waarschijnlijk veel mensen op zo'n leuk pupje af komen, die zou ik met mate toestaan. Er gebeurt al genoeg voor haar denk ik
Veel plezier!
- Ytje
- Zeer actief
Oke goede tips! Dan zijn we er klaar voor.
@veertje. Goede tip om mensen wat op afstand te houden.
Hopelijk kan ik haar op de arm toch overal zoveel mogelijk ook mee naar binnen nemen. Heb er niks over gevonden dat ze nergens naar binnen mag dus hopelijk valt dat mee. Niet dat ik constant buiten sta te wachten dat zou jammer zijn.
Hopelijk kan ik haar op de arm toch overal zoveel mogelijk ook mee naar binnen nemen. Heb er niks over gevonden dat ze nergens naar binnen mag dus hopelijk valt dat mee. Niet dat ik constant buiten sta te wachten dat zou jammer zijn.
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik ben er vorig jaar geweest (zonder hond), en als ik me goed herinner, staat bij elk verblijf waarbij je naar binnen gaat, een bordje dat de hond niet mee mag. En volgens mij was dat op behoorlijk wat plekken.Ytje schreef:Oke goede tips! Dan zijn we er klaar voor.
-
Neeltje
En gewoon heel vaak nee zeggen als ze willen aaien.
-
JBK
Ik zou een hele dag voor een pup wat veel vinden. En als je een paar uurtjes gaat, zijn brokjes overbodig. Of bedoel je daarmee beloningsbrokjes?
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Oh leuk!! Ben daar ook geweest met Beau een tijdje terug. We wonen er ook zo dichtbij dat ik ook wel moest van mezelf haha. Er zijn wel een aantal verblijven waar je met hond niet in mag, maar dat losten wij op door om en om te gaan. Weet niet of je nog iemand mee hebt of alleen met het pupje gaat? Waterbakken hebben ze overal door het park heen staan, dus die hoef je niet per se mee, wel hondenpoepzakjes meenemen! Ze mogen in principe overal hun behoefte doen, maar je moet het wel opruimen
.
- Ytje
- Zeer actief
We hebben een mandje waar ze in kan mocht ze willen slapen. Verder neem ik kluifjes mee etc. Een hele dag word het denk ik niet omdat we een kindje van bijna 4 bij ons hebben. In ergste geval ga ik halverwege ergens in een restaurantje zitten zodat Joy kan slapen. Beloningsbrokjes neem ik mee en handje van haar eigen voer maar voor 5uur zijn we wel weer thuis gok ik. Ben erg benieuwd en zal haar ook vaak op de arm dragen. Spannend ons eerste echte uitje met haar. Ben zo benieuwd.
- Ytje
- Zeer actief

Heel goed gegaan. Mandje eraan geknoopt en daar heeft ze veel ingezeten. Ze vond het prima. Was rustig en gelukkig mocht ze de restaurants in. Leuke ervaring al vond ik de dieren er maar zielig bij zitten. Saaie hokken. Voor kinderen is het leuk maar als volwassenen kijk je er toch anders naar.
- Ytje
- Zeer actief
-
Neeltje
Leuke oplossing!
Ik vind sowieso de meeste dierentuinen tegenwoordig helemaal ingericht op kinderen. Zelfs de meeste presentaties zijn allemaal gericht op kinderen. Ik ben vorig jaar nog een keer naar Burgers Bush geweest, maar nee, een dierentuin hoeft voor mij niet meer. Ik ga dan liever naar het Safaripark in Hilvarenbeek.
Ik vind sowieso de meeste dierentuinen tegenwoordig helemaal ingericht op kinderen. Zelfs de meeste presentaties zijn allemaal gericht op kinderen. Ik ben vorig jaar nog een keer naar Burgers Bush geweest, maar nee, een dierentuin hoeft voor mij niet meer. Ik ga dan liever naar het Safaripark in Hilvarenbeek.
- Ytje
- Zeer actief
Ja deze dierentuin ook. Voornamelijk voor kinderen. Als vera het leuk vind diertjes te kijken dan ga ik maar alleen ga ik niet meer. Je ziet die kleine hokken met alleen zand en kale stronken. Lijkt me oer saai. Olifanten die heen en weer wiegen van verveling. Tijgers die telkens zelfde rondje lopen als zombies. de kleine dieren vermaakte zich wel maar de grote dieren in verhouding zulke kleine verblijven.Neeltje schreef:Leuke oplossing!