Voor info stuur PB[Sandra] schreef:
Loena is een teefje van 6 jaar (niet gecastreerd). Ze is blind geworden in de loop van de tijd en heeft verlatingsangst. Ik heb haar een paar keer opgevangen toen ik nog in Friesland woonde, dat kon gemakkelijk omdat ik toch vanuit huis werkte.
Inmiddels heeft de eigenares van Loena een baan en zit ze toch wel met de hond in haar maag i.v.m. de verlatingsangst. Ze vroeg of ze Loena bij mij kon herplaatsen omdat het zo goed ging bij het opvangen, maar omdat ik inmiddels in de stad nabij het stadscentrum/winkelstraten woon, denk ik dat ik geen geschikt adres ben voor een blinde hond die de rust van een dorpse omgeving/rustige woonwijk gewend is. Dus heb ik aangeboden om mee te zoeken naar een fijn plekje waar Loena lekker zichzelf kan zijn.
Loena is een cocker spaniël teefje (niet gesteriliseerd) van 6 jaar. Omdat ze blind is, draagt ze buiten/in een onbekende omgeving een kap die haar oogjes beschermt tegen het onvermijdelijke botsen bij struikjes, in huis... maar al bij de tweede keer dat ze bij mij was, ging de kap af.
Ze heeft verlatingsangst, ze kan even, maar niet te lang alleen thuis zijn. Verder heeft ze een heel rustige en relaxte hond. Toen ze bij mij was, ging het goed met Otto, ze gromde even als hij onder haar staart snuffelde. Katten ziet ze toch nietdus dat ging goed met mijn katten. Die zaten heel raar te kijken dat die hond niet op ze afkwam.
Loena vraagt niet heel veel. Ze is naar mijn mening gebaat bij een rustige omgeving, een rustige woonwijk waar ze zonder al te grote problemen tegen dingen aan kan botsen. Kinderen is geen probleem. Als je vaste rondjes met haar loopt, leert ze de omgeving (en obstakels) kennen en zal ze zich wat vrijer kunnen bewegen. Af en toe mag ze graag even lekker op haar rug rollen. Ze ligt graag lekker bij je op de bank/op schoot. Ze kan traplopen (echt, ik stond er versteld van, een blinde hond! Ze heeft echt geleerd haar omgeving te onderzoeken, dat vind ik zo tof aan haar).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loena, blinde Cockerspaniel teefje (niet gecastr) 6 jaar
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Loena, blinde Cockerspaniel teefje (niet gecastr) 6 jaar
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Re: Loena, blinde Cockerspaniel teefje (niet gecastr) 6 jaar
Dank je wel, Cloris. Mailen mag ook: sandra.bos[@]hotmail.com (zonder de [ ] rond het @ 

Groetjes,
Sandra
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
wat sneu zeg......moet ze weer omschakelen. en wat jammer dat het hier echt echt niet kan
.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo jammer dat wij er voorlopig echt geen tweede hond bij kunnen hebben... Ze zou het hier goed hebben
- [Sandra]
- Zeer actief
Er is inmiddels een serieuze belangstellende. Nog even afwachten, maar Loena heeft dan echt een gouden mandje als het doorgaat!

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
Update: Loena is afgelopen weekend naar haar nieuwe eigenaars gegaan en ze is helemaal op haar plek daar 

Groetjes,
Sandra
- Feather__
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat goed! Dat vind ik wel bijzonder. Het is een hond met behoorlijke issues. Ik hoop dat de nieuwe baasjes weten waar ze aan beginnen en het vol gaan houden. Gelukkig is het een hele lieve hond. Dat helpt. Super dat ze een baasje heeft gevonden. 

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- [Sandra]
- Zeer actief
Het zijn mensen die vaker moeilijk plaatsbare cockers hebben gehad. Ze hebben ook een 'adoptiecocker' die ze niet in huis kunnen nemen omdat hij nogal bezitterig is, de vrouw mag niet in de buurt komen van haar man. Dus die bezoeken ze eens in de zoveel tijd, en daar rijden ze dus rustig anderhalf uur voor. Aan Loena hebben ze daarmee vergeleken een makkielaeken schreef:Wat goed! Dat vind ik wel bijzonder. Het is een hond met behoorlijke issues. Ik hoop dat de nieuwe baasjes weten waar ze aan beginnen en het vol gaan houden. Gelukkig is het een hele lieve hond. Dat helpt. Super dat ze een baasje heeft gevonden.

Groetjes,
Sandra