Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond / werk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Hond / werk

Ongelezen bericht door Leonie. »

Op het moment ben ik aan het solliciteren voor een nieuwe baan. De baan waar ik net voor heb gesolliciteerd zal ik naar verwachting niet krijgen, maar zette mij toch aan het denken. Het zou waarschijnlijk voor 4 dagen in de week van 10:00 - 15:00 uur zijn. Dus goed te combineren met 's ochtends een ronde park en 's middags een boswandeling. Maar toch vind ik dat een hond dan lang alleen is. Ruim 5 uur per dag, 4 keer per week. Een uitlaatservice zou ik dan niet zo zien zitten, omdat ik het wandelen zelf juist leuk vind. Wat zouden jullie doen?
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Re: Hond / werk

Ongelezen bericht door anniek16 »

Ik vind het nog netjes hoor! Als je inderdaad dan 2x op die dagen een grotere ronde loopt met je hond, ligt ie op die tijden toch te pitten.
Ik zou ervoor tekenen later ;)
~Anniek
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Met er na en ervoor een lekkere wandeling lijkt het me prima kunnen.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik denk dat, dat prima kan. Je moet toch ook nog een béétje een leven kunnen hebben naast een hond.
Het lijken me heerlijke tijden. En die tijd daartussen slaapt hij waarschijnlijk toch. Die van mij zijn ook wel eens een tijdje alleen maar die liggen heerlijk te pitten hoor. Daarbuiten lekker wandelen, spelen en aandacht. Ze zijn hartstikke gelukkig.

Ik denk dat, als je dit soort tijden zou krijgen, je het heel goed voor elkaar hebt. En je hond ook.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Ik vind het niet extreem lang hoor. Als hij er voor die tijd goed uit is geweest, dan liggen ze vaak toch alleen maar te pitten. Ik zou het in ieder zo doen zonder mij schuldig te voelen
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik werk meer. En heb dat dus moeten oplossen met oppas. Niet alleen de uitlaatronden maar ook echt gezelschap.
Als ik jouw uren zou kunnen werken had ik dat niet gedaan. Ik denk dat je hond het prima heeft zo!
Fox2001
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Fox2001 »

Ik heb het geluk dat ik vlak bij mijn huis werk; tussen de middag heb ik een uur pauze en kan dan mooi even de hond uitlaten.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lijkt mij inderdaad ideaal :ok: zou daar dus niet over in zitten.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Afhankelijk van welk soort hond je hebt, vind ik 5uurtjes alleen thuis zijn echt peanuts. Hier worden ze 4x per dag uitgelaten en daar zit regelmatig zo'n 6u tussen de uitlaatrondes. Als je hem voor en na je werk uitlaat, dan ligt hij vast prinsheerlijk te pitten in de tijd dat jij bent werken.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leonie. schreef:Op het moment ben ik aan het solliciteren voor een nieuwe baan. De baan waar ik net voor heb gesolliciteerd zal ik naar verwachting niet krijgen, maar zette mij toch aan het denken. Het zou waarschijnlijk voor 4 dagen in de week van 10:00 - 15:00 uur zijn. Dus goed te combineren met 's ochtends een ronde park en 's middags een boswandeling. Maar toch vind ik dat een hond dan lang alleen is. Ruim 5 uur per dag, 4 keer per week. Een uitlaatservice zou ik dan niet zo zien zitten, omdat ik het wandelen zelf juist leuk vind. Wat zouden jullie doen?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? :wink:
Als je een betrouwbare uitlaatservice vindt zou je dat ook 1 of 2x per week kunnen doen. Misschien meer voor je eigen idee, want die uren lijken mij ideaal :wink: Of misschien een dagopvang of buurtbewoner voor een dagje?
Leonie.
Zeer actief

Ok, goed om te lezen. Lou ligt inderdaad nu al uren te pitten, maar wel terwijl ik naast hem aan het werk ben. Ik werk vrijwel altijd thuis en Lou gaat ongeveer eens in de maand naar een oppas, dus ik heb een verwende hond ;)
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Als jouw hond daar geen moeite mee heeft is dat prima toch?

Xavi is sinds februari ook 4 x per week 5/6 uurtjes alleen thuis. Ik zie dan aan hem dat hij het wel erg moeilijk vind als ik s middags weer weg ga.. dus ik blijf daarnaast zoveel mogelijk thuis en anders gaat hij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy is meestal elke week 3 dagen 6 uur alleen thuis.
Dat trekt ze prima, ze ligt meestal heerlijk te slapen.

Het gaat lijkt me vooral om wat je ervoor en erna doet.
En dat je niet naast je werk nog heel veel weg bent.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gut, het gaat om 5 uurtjes. Dat slaapt een hond wel door hoor.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

lijken mij juist perfecte tijden! ook in de winter is het ervoor en erna licht, dus je kan heerlijk wandelen voor en of na het werk
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik ga vanaf volgende week weer aan het werk, eerst 2 dagen van half 1 tot 6 met 3 kwartier reistijd heen en terug. Uiteindelijk gaat het 5 dagen per week worden.
Qua uitlaten zal er niet veel veranderen, gewoon 2 keer lang weg en 2 keer kort. Normaal liggen ze ook te slapen dus ik zie niet in waarom ze dat niet zouden doen als ik er niet ben.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Als de hond het niet erg vindt om alleen te zijn kan het aantal uren makkelijk. Sterre is ook een paar jaar elke middag alleen geweest. Dat ging prima. Ik zou voor die paar uur geen uitlaatservice nemen hoor.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

lijkt me ook prima hoor! Bij elkaar met werken en reizen ben ik ook 5 uur per dag weg en dan 's morgens vroeg en meteen 's middags wandelen, dan trekken ze dat wel :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

nou, dat moet te doen zijn hoor.

Ik heb de mazzel dat Bowie altijd mee gaat naar m'n werk. En buiten dat dat heel erg praktisch is vind ik het ook gezellig om 's ochtends samen de deur uit te gaan. Onderweg een half uurtje wandelen in het park en daarna meteen door naar de baas :-)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hylos schreef:Als jouw hond daar geen moeite mee heeft is dat prima toch?

Xavi is sinds februari ook 4 x per week 5/6 uurtjes alleen thuis. Ik zie dan aan hem dat hij het wel erg moeilijk vind als ik s middags weer weg ga.. dus ik blijf daarnaast zoveel mogelijk thuis en anders gaat hij mee.
Wat ik altijd probeer om maar één keer per dag weg te gaan. Dus als ik heb gewerkt, ga ik niet meer weg zonder hond en dat heeft bij al mijn honden goed gewerkt.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

5 uur per dag is prima toch? Wel zou ik in de avond dan niet weer zonder hond weg gaan. Zo plan ik mijn dagen ook in, als ik werk ga ik dus buiten werk nergens meer naar toe zonder honden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het een héél luxe werkschema voor een hond.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Prima toch? In de ochtend ruim voldoende de tijd om een lange wandeling te maken en je bent ook nog op tijd thuis.
Leonie.
Zeer actief

Ja, qua wandelingen zou het gunstiger zijn dan wat ik nu doe. Nu ga ik meestal alleen 's ochtends lang wandelen, dan ben ik de rest van de dag vooral aan het werk.

Maar goed, Lou is echt een gezelschapshond. Vaak slaapt hij lekker wanneer ik weg ben, maar hij kan ook echt liggen wachten. Dan merk ik dat hij direct gaat slapen zodra ik thuis kom.

Ik ga naast werk niet vaak weg hoor. Zo heel af en toe een keertje naar de bios of kroeg. En boodschappen doen. Dat was het wel :mrgreen:
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

ik ben 25 jaar huismoeder geweest en daarom hadden we ook de ruimte voor honden. Maylo is nu een jaar oud en sinds 4 maanden heb ik werk :D maar ons dilemma was het zelfde, mag\kan ik dit de hond aan doen. mijn wens is nog een odh (zeker geen pup of ik moet echt lang vakantie kunnen regelen) maar doordat ik nu 3 dagen van huis ben vind ik deze keus erg moeilijk. ik werk op maandag, woensdag, vrijdag. zoon is 1 van deze dagen nog thuis en op schooldagen om 1500 thuis en hij laat direct de hond uit. ik sta om kwart voor 6 op om zeker een half uur te kunnen lopen en vlees gaat voor ik weg ga in een kong, voor de bezigheid. ik moet zeggen voor zo'n jonge hond doet hij het geweldig!!! en nu heb ik gelezen dat het hebben van een tweede hond het nog beter kan gaan (hebben nog een tweede van 14 maar dit merkt niet eens dat we van huis zijn :P )
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn werktijden zijn ook 5 uur per dag, de ene week in de middag en de andere in de avond en wel 5 dagdelen per week.
Ik wandel elke ochtend rond 9 uur ruim een uur met haar, ook loopt ze dan zoveel mogelijk los, als ik middag dienst heb moet ik om 12 uur beginnen dus gaan we rond rond 11 nog even half uurtje , vaak even balletje gooien en daarna ga ik naar mijn werk, bij thuis komst gaan we meteen weer lekker uurtje weg.
Als ik avond dienst heb ga ik ook s'morgens lekker lopen met haar en dan vaak einde van de ochtend/begin middag een grotere wandeling rond het meer of over de dijk of langs de wetering en dan is de wandeling ca 1,5 uur of langer zelfs.. voordat ik ga werken nog een kort rondje.. mijn avond werk kan ook nog wel eens uitlopen en dan ze langer alleen.
Ze heeft er geen moeite mee en zolang ze lekker aan haar beweging komt is het ook prima zo.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

je moet werken om hondenbrokjes te kopen.

mijn hond is 3 hele en 2 halve dagen alleen. vroeger waren het 5 hele dagen. mijn honden zijn nooit iets tekort gekomen hoor.
Afbeelding
Mockingjay

Ongelezen bericht door Mockingjay »

Is de hond al gewoon dagelijks enkele uren alleen te
zijn, zoniet zou ik hier al beginnen hem te laten
wennen. Succes
Leonie.
Zeer actief

Ik geef nu twee keer in de week les, dan is hij een uur of 3 alleen. Sporadisch is hij 4-6 uur alleen, maar dat is echt niet vaak. Ach ja, hij zal zich ook wel aanpassen, hij is toch geen structuur gewend ;)
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Wij hebben er dan wel twee, en die houden elkaar bezig..
Ik vind het helemaal niet lang, en kan dat makkelijk :)
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”