Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Virus?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Virus?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Een kleine 1,5 week geleden poepte Izzy stopverf breiige poep met een paar druppels vers bloed. Toen ze dat 2x herhaald had, zat ik bij de dierenarts. Die zei dat er een virusje heerste en dat Izzy al de zoveelste hond was die met de klachten kwam. Dat bloed werd volgens de DA waarschijnlijk veroorzaakt door het harde drukken. Verder was ze levendig genoeg (rond de loopsheid is ze altijd wat suffer). Goed voer en rust werden voorgeschreven (en antibiotica kon ook, maar ben daar niet kapot van). Dat ging toen even goed, maar sinds een paar dagen poept ze donkergroene, plakkerige breipoep en wederom 2x een goede hoeveelheid vers bloed erin.

Valt dit echt nog steeds onder een virusje? :denken: Hebben meer honden hier deze klachten? Ze krijgt geen ander voer dan normaal, drinkt goed en d'r slijmvliezen zijn prima roze...Ze heeft overigens (natuurlijk) wel last van buikpijn, ze kijkt wat ongemakkelijk als ik erop druk.
Lemuria

Re: Virus?

Nanna schreef:Niks als glanzende neuzen, heldere oogjes en keiharde drollen hier.
En ook de honden maken het goed.
:lol1:
Lemuria

Tja, ik ken toch ook veel hondeneigenaren hier, maar heb er niemand over gehoord...die tamtam gaat meestal vrij rap rond in 't bos.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Groene ontlasting komt vaak door een overschot aan galkleurstof. Meestal een gevolg van problemen met gal of lever. Ik zou dit doorgeven aan de DA.
Beterschap voor Izzie
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Weet dat er in een aangrenzende regio (Tilburg / Oisterwijk / Oirschot) onder de herders diverse parvo gevallen zijn. En ook dat de eigenaren er laconiek mee omgaan (oa krullen uit kennel waar hond aan parvo symptomen is doodgegaan gewoon storten op openbaar terrein en wrs andere hond die dood gegaan is aan zelfde symptomen ergens begraven ipv gecremeerd, want zelf in de grond stoppen kost niks :( )
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door anniek16 »

Nowah is hier de virusvanger die dan ook aan de dunne gaat met vers bloed. Ik kijk het meestal even aan, heb ik inmiddels wel geleerd na elke keer met een virusdiagnose bij de DA vandaan te komen.
Haar immuunsysteem kan nog de naweeën van het eerste virusje ondervinden he, waardoor ze sneller vatbaar is voor een 2e virusje ;)
Persoonlijk zal ik mij nog niet te druk maken.
Hier gaat het trouwens ook rond, maar dan spreek ik over het hoge noorden, niet echt in de buurt.
~Anniek
Lemuria

crutz schreef:Weet dat er in een aangrenzende regio (Tilburg / Oisterwijk / Oirschot) onder de herders diverse parvo gevallen zijn. En ook dat de eigenaren er laconiek mee omgaan (oa krullen uit kennel waar hond aan parvo symptomen is doodgegaan gewoon storten op openbaar terrein en wrs andere hond die dood gegaan is aan zelfde symptomen ergens begraven ipv gecremeerd, want zelf in de grond stoppen kost niks :( )
Mja, maar Parvo ruik je ;) Ik heb stagegelopen in een dierenkliniek en die geur vergeet je niet.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Beterschap met Izzy.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lemuria schreef:
crutz schreef:Weet dat er in een aangrenzende regio (Tilburg / Oisterwijk / Oirschot) onder de herders diverse parvo gevallen zijn. En ook dat de eigenaren er laconiek mee omgaan (oa krullen uit kennel waar hond aan parvo symptomen is doodgegaan gewoon storten op openbaar terrein en wrs andere hond die dood gegaan is aan zelfde symptomen ergens begraven ipv gecremeerd, want zelf in de grond stoppen kost niks :( )
Mja, maar Parvo ruik je ;) Ik heb stagegelopen in een dierenkliniek en die geur vergeet je niet.

Oke super als je het zelf kan herkennen inderdaad. Was even een extra waarschuwing ;) wist dat van je stage natuurlijk niet.
Lemuria

crutz schreef:Oke super als je het zelf kan herkennen inderdaad. Was even een extra waarschuwing ;) wist dat van je stage natuurlijk niet.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;)
Maar nee het ruikt anders, maar ook niet naar gewone poep. Een mini-hoopje geeft al een lucht af waar ík zelfs bijna van over m'n nek ga. Ik ga toch eens wat in een potje stoppen en naar de dierenarts brengen, even een mestonderzoek.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vervelend, misschien help een eetlepel naturel yoghurt door het eten?
Ik heb dat een paar jaar geleden bij m'n eigen hond gedaan, die had ook een beetje "verkeerde" poep wat afgesloten werd met een paar druppels bloed. 2 Dagen met wat yoghurt en het was over. :ok:
Beterschap voor Izzy :J:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou geen risico nemen als de poep er echt verkeerd uitziet. Ik zou het na laten kijken.
Lemuria

Ondertussen is ze helemaal opgeknapt, de spuitpoep is klaar en er komt ook geen bloed meer bij. Wel ga ik haar op sensitive brokken zetten om te zien of dat wat makkelijker te verteren is. Ze poept echt hele bakken stront op Smuldier de laatste tijd, ik denk dat de samenstelling veranderd is. Eerder was dit niet :19:
Lemuria

Ja ik vermoed dat ze gewoon heel tere darmpjes heeft. Heb pas een zak brokken van Tine overgenomen en daar gingen haar darmen ook 10x in de rondte over de zeik. Het is nog even zoeken naar de ideale brok/kvv.
Lemuria

Kells schreef:Koop anders eens een proefzakje Purizon. De hond van een vriendin had ook altijd last van haar darmen, tot ze dit probeerde. Het is jammer dat je zover weg woont, anders had ik je graag een kilo cadeau gedaan om het te proberen.
Bedankt! Die heb ik al eens geprobeerd...dat ging wel enigszins goed, tot het niet meer goed ging ;) Dus dat was ook geen permanente oplossing. Ik gebruik ze nog wel eens als beloningsbrokjes, zolang ik er niet te veel van geef gaat dat goed.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

En een kvv zonder synthetische toevoegingen?
Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Hylos schreef:En een kvv zonder synthetische toevoegingen?
Da's vaak alweer aardig aan de prijs, en ik moet het dit jaar nog rustig aan doen qua financiën ;) Zodra ik alles onder controle heb, gaat ze gewoon over op een goede kvv :)
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Zou Degomeat enkelvoudige mixen haalbaar zijn qua prijs? Tis in verhouding niet duur vind ik, Xavi doet het er heel goed op. Of anders lotgering, dat is denk ik de goedkoopste zonder premix.
Afbeelding
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Van smuldier moet je ook meer geven dan van degomeat en Lotgering. Dus kiloprijzen vergelijken werkt niet helemaal ;)
Van smuldier heeft Elco ongeveer een half bakje per dag nodig, van Lotgering een kwart rol. Daarmee kom ik qua prijs per dag op ongeveer hetzelfde uit, terwijl per kilo Lotgering toch duurder is
Lemuria

Izzy krijgt 400 gram Smuldier (1 pakje) per dag en doet het daar qua gewicht keurig op. Wel met wat beloningsbrokjes tussendoor. Het is nog even proberen. Kijk, als iets voor haar beter is dan haal ik het geld wel ergens vandaan natuurlijk, maar als het nu met de Bosch brokken goed gaat, is dat een mooie oplossing ;)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”