Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Finn *Bemmel 9-6-2018*

Moderator: moderatorteam

rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Re: Motivatie tips? *steeds een beetje beter*

Ongelezen bericht door rakker2000 »

kan zijn dat ik erover heen heb gelezen. maar wat bij tom van mijn gewoon werkte was laten staan bij de start. Zodra ik hem liet zitten, dan had ie zo van pff zo geen zin, en was de snelheid weg. liet ik hem staan en beetje afstand, dan kon hij vanaf het begin af aan snelheid maken (hij was nooit de snelste, maar wel foutloos) en had hij er veel meer plezier in.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Bij Rowan is een afstand start iets wat hij niet leuk vindt. Dus ik start bijna altijd samen met hem op. Niet altijd even handig in een parcours, maar ja, dat maakt het dan weer uitdagend. Ik doe meestal een sjorspelletje met hem bij de start, laat hem lossen en dan gaan we weg. Zo is hij lekker gemotiveerd en in actieve modus. Bij een afstandstart gaat hij lopen snuffelen en zie je hem inzakken qua actiemodus.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Spelen probeer ik ook inderdaad, maar het werkt nog niet echt. Hij kan bloedje fanatiek lopen sjorren tot aan de start (inclusief grommen :piew: ) en dan moet hij loslaten en dat is dan net weer te serieus ofzo, in ieder geval is dan meteen de energie van het spelen weg. Maar dat komt t.z.t. wel, als hij het racen leuk gaat vinden gaat het misschien vanzelf wel beter.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Edit: *geheim*
Laatst gewijzigd door Zamunda op 01 mei 2015 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

Ik vraag me dan toch af of de opbouw dan wel goed is, als een hond er maar zo weinig plezier in heeft. Is het dan toch niet gewoon nog te moeilijk, of teveel, of te hoge druk (of het past gewoon niet bij hem)? Van wat ik lees zou ik het denk ik even laten zitten, hooguit thuis lekker wat oefenen op een manier die hij écht leuk vindt (en kijken of je dat op termijn kunt uitbouwen). Tussendoor evt. iets anders doen (hoopers, rally-o, cirkeltraining, treibball, wat dan ook). En het dan evt. later nog eens proberen met behendigheid.
veertje
Zeer actief

Ik denk dat de opbouw niet te snel is, het gaat eigenlijk een stuk langzamer dan de andere school waar ik met Sadie train. Dat de druk te hoog was zou misschien wel kunnen, het was meteen wel 'serieus' zitten en wachten bij de start etc. Iets dat voor Finn (net half jaartje in NL en daarvoor nooit een commando geleerd) wel te veel was (denk ik nu). Die druk heb ik nu laten varen, we doen geen gehoorzaamheid daar, we maken lol :balon: En dat lijkt z'n vruchten af te werpen. Hij is ook aan het piepen als we de parkeerplaats op rijden en het veld oplopen. En zodra ik tijdens de les merk dat het voor hem klaar is, is de les klaar, ookal duurt het nog een half uur. Dan gaan we zitten en kijken :wink:

Zal de volgende keer eens vragen of iemand wil filmen, want dat geeft een beter beeld. Nu wel twee weken geen les, dus dat laat even op zich wachten.
Zamunda
Zeer actief

veertje schreef:Ik denk dat de opbouw niet te snel is, het gaat eigenlijk een stuk langzamer dan de andere school waar ik met Sadie train. Dat de druk te hoog was zou misschien wel kunnen, het was meteen wel 'serieus' zitten en wachten bij de start etc. Iets dat voor Finn (net half jaartje in NL en daarvoor nooit een commando geleerd) wel te veel was (denk ik nu). Die druk heb ik nu laten varen, we doen geen gehoorzaamheid daar, we maken lol :balon: En dat lijkt z'n vruchten af te werpen. Hij is ook aan het piepen als we de parkeerplaats op rijden en het veld oplopen. En zodra ik tijdens de les merk dat het voor hem klaar is, is de les klaar, ookal duurt het nog een half uur. Dan gaan we zitten en kijken :wink:

Zal de volgende keer eens vragen of iemand wil filmen, want dat geeft een beter beeld. Nu wel twee weken geen les, dus dat laat even op zich wachten.
Ah, goed zo! Een beetje een 'valse start' dus eigenlijk. Hopelijk lukt het je om, wat je ook tijdens (die) les doet de lol erin te houden.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

ik ben bij een training geweest en toen had hij er gewoon lol in, is meer dat die het nog niet precies begrijpt wat voor spelletje dit is;) en idd gaat het wel heel langzaam daar wat goed voor hem is. Voor Sadie zou die training niet leuk zijn. Komt vanzelf wel en als die het na deze cursus nog niet beter doet kan je altijd nog wat anders doen.
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Fijn dat het beter gaat! Goed topic, ik lees ook even mee. Lotje vond de eerste cursus heel leuk, het wennen aan de hindernissen etc. Vind het ook bij dr passen, ze is zo'n spring ding en is lekker wendbaar. Jammer genoeg was de behendigheid locatie voor mij te ver weg zonder auto en doen we nu mee op een andere hondenschool omdat deze dichterbij is. Maar de hindernissen zien er hier anders uit, wat voor Lotje spannend is, ze wil dan niet. En ik denk dat het niveau voor ons wat te hoog ligt waardoor Lot sneller afhaakt. Dan is de 'verbinding verbroken' , gaat ze maf doen of konijnenkeuteltjes opspeuren en eten :Q: Ik ga de tips die ik hier gelezen heb ook uitproberen :ok: :ok:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Hier een filmpje zoals beloofd Klik!

Hij had gisteren zijn dag niet echt (ook 's ochtends niet gegeten), maar dit is dus ongeveer zoals het gaat. Eenmaal op gang gaat het goed, totdat er ergens twijfel ontstaat en dan blokkeert hij.
Zamunda
Zeer actief

veertje schreef:Hier een filmpje zoals beloofd Klik!

Hij had gisteren zijn dag niet echt (ook 's ochtends niet gegeten), maar dit is dus ongeveer zoals het gaat. Eenmaal op gang gaat het goed, totdat er ergens twijfel ontstaat en dan blokkeert hij.
Op dit filmpje zie ik eigenlijk niet terug wat jij schrijft, over gebrek aan motivatie. Ik zie een hond die keurig en enthousiast de hindernissen neemt. Dat hij die ene niet neemt komt mijns inziens doordat hij je niet begreep (ik kan het niet goed zien, maar volgens mij was je bocht niet zo vloeiend en stapte je iets van de hindernis weg waardoor je hem van de sprong wegtrok). Daarop blokkeerde hij even maar kwam weer enthousiast de tunnel door.
Kan het zijn dat die 'blokkades' gewoon komen door miscommunicatie?
veertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
veertje schreef:Hier een filmpje zoals beloofd Klik!

Op dit filmpje zie ik eigenlijk niet terug wat jij schrijft, over gebrek aan motivatie. Ik zie een hond die keurig en enthousiast de hindernissen neemt. Dat hij die ene niet neemt komt mijns inziens doordat hij je niet begreep (ik kan het niet goed zien, maar volgens mij was je bocht niet zo vloeiend en stapte je iets van de hindernis weg waardoor je hem van de sprong wegtrok). Daarop blokkeerde hij even maar kwam weer enthousiast de tunnel door.
Kan het zijn dat die 'blokkades' gewoon komen door miscommunicatie?
Ja zoiets denk ik ook, dan ontstaat die twijfel bij hem en dat maakt hem op dat moment even onzeker. Ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken, het is lastig hem uit zo'n blokkade te halen. Met een piepspeeltje gaat het vaak wel, zoals nu bij de tunnel, maar ook niet altijd. Hij kan echt lang blijven staan zonder ook maar een pootje te verroeren terwijl ik gek sta te doen :Q: En dit merk ik soms in huis ook, maar kan de vinger er niet echt opleggen. Hij kan van heel enthousiast ineens omslaan in een beetje onzeker en weer terug. Misschien is er ook geen directe oplossing en is het gewoon iets dat met de tijd moet verbeteren wanneer hij meer gewend is aan trainen. Dat kende hij voorheen natuurlijk niet en nu komt er opeens zo'n gek mens die dingen van hem wil.

Ik heb me net voor 2 workshops opgegeven, balans en treibball. Gaan we gewoon op een ongedwongen manier een beetje trainen, en thuis natuurlijk. Balans vindt hij in ieder geval super leuk, daarom zijn de raakvlaktoestellen ook zijn favoriet, zelfs de wip :wink:
Zamunda
Zeer actief

veertje schreef:Ja zoiets denk ik ook, dan ontstaat die twijfel bij hem en dat maakt hem op dat moment even onzeker. Ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken, het is lastig hem uit zo'n blokkade te halen. Met een piepspeeltje gaat het vaak wel, zoals nu bij de tunnel, maar ook niet altijd. Hij kan echt lang blijven staan zonder ook maar een pootje te verroeren terwijl ik gek sta te doen :Q: En dit merk ik soms in huis ook, maar kan de vinger er niet echt opleggen. Hij kan van heel enthousiast ineens omslaan in een beetje onzeker en weer terug. Misschien is er ook geen directe oplossing en is het gewoon iets dat met de tijd moet verbeteren wanneer hij meer gewend is aan trainen. Dat kende hij voorheen natuurlijk niet en nu komt er opeens zo'n gek mens die dingen van hem wil.

Ik heb me net voor 2 workshops opgegeven, balans en treibball. Gaan we gewoon op een ongedwongen manier een beetje trainen, en thuis natuurlijk. Balans vindt hij in ieder geval super leuk, daarom zijn de raakvlaktoestellen ook zijn favoriet, zelfs de wip :wink:
Ik ken hem verder niet natuurlijk, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat je vooral niet teveel je best moet doen om hem eruit te halen. Geen druk.
Maar misschien werkt het voor hem fijn als je weer even naar hem toeloopt en hem met een voertje of piepspeeltje weer in beweging krijgt? En dan bedoel ik niet zozeer richting een hindernis, maar gewoon even een halve draai maken ofzo, even het lijf weer in beweging. En vervolgens weer lekker meenemen naar de volgende hindernis. Dat 'uit de blokkade halen' zou je ook thuis eens kunnen oefenen op bovenstaande manier. Maar ik zou ook hier geen druk opleggen, gewoon aanbieden, maar als hij nog even geblokkeerd blijft is het ook okee (en dan zou ik het zo laten, niet verder proberen op dat moment).
Daarnaast denk ik dat wanneer jij beter wordt en je lijnen beter (op hem afgestemd) loopt hij steeds minder zal blokkeren, dus in die zin zal het 'vanzelf' verbeteren met de tijd.

Verder zie ik geen hondje dat niet gemotiveerd is. Ik zie een hondje dat het naar zijn zin heeft en lekker met je meeloopt :ok: .
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ziet hij goed?
veertje
Zeer actief

Machie schreef:Ziet hij goed?
Volgens mij wel, ik heb nooit gemerkt dat dat een probleem is. Ik gooi weleens een koekje weg en die weet hij haarfijn te volgen om er vervolgens bovenop te duiken.

@Zamunda: Ja mijn handlerskunsten moeten nog verbeterd worden :wink: Merk dat ik nu heel erg bezig ben met hem enthousiast maken/houden dus dan vergeet ik nog wel eens wat qua handelen. Ik zal inderdaad naar een manier moeten zoeken hoe handelen voor ons samen het beste werkt. Om thuis te oefenen ga ik eens op zoek naar een simpel sprongetje en tunneltje, eens uitvogelen wat voor ons het beste werkt.
Zamunda
Zeer actief

veertje schreef:@Zamunda: Ja mijn handlerskunsten moeten nog verbeterd worden :wink: Merk dat ik nu heel erg bezig ben met hem enthousiast maken/houden dus dan vergeet ik nog wel eens wat qua handelen.
Het gaat natuurlijk ook niet helemaal op wat ik zei over het beter leren handlen. Want hoe beter je het kunt hoe moeilijker je opdrachten zullen worden natuurlijk waarbij je ook gewoon weer fouten maakt. Maar mijn eigen ervaring is dat ik in het begin gewoon zelf veel meer foutjes maakte dan nu, waardoor het toen veel meer met horten en stoten ging waar het nu veel soepeler loopt. Maar fouten maken blijft gebeuren als het goed is, dus het zou mooi zijn als Finn mee zou kunnen groeien daarin.

veertje schreef:Merk dat ik nu heel erg bezig ben met hem enthousiast maken/houden dus dan vergeet ik nog wel eens wat qua handelen.
Ja, vooral in die beginfase moet je aan zo ontzettend veel dingen tegelijk denken dat je nogal eens wat vergeet. Ik lag altijd verschrikkelijk in een deuk als ik weer eens lekker dom aan het doen was (en nog :tongue: ) :LOL: . Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af of Finn bij jou spanning zou kunnen voelen als het mis gaat en hij daarop blokkeert? Zelf moest ik dus altijd lachen om mezelf bij gekke fouten, hoe is dat bij jou?

Terwijl ik dit schrijf ben ik het flimpje nog eens gaan kijken en ten eerste wil ik nog even zeggen dat je helemaal niks geks doet hoor, niets waar een 'normale' hond zo lang op zou moeten blokkeren mijns inziens. Maar ik vraag me af het volgende af:
Net voordat hij 'blokkeert' is hij nog in beweging, weliswaar niet waar je hem wilt hebben want hij loopt langs de sprong, maar hij is in beweging naar jou. Pas als jij stil gaat staan (en eigenlijk dus als eerste blokkeert) doet hij dat ook en vervolgens blijft hij daar even in hangen. Stel dat jij op het moment dat hij nog in beweging is zonder aarzelen door zou lopen (ondanks dat hij de hindernis niet neemt), dan denk ik dat hij dat ook zou doen. Dus dat hij niet zou blokkeren. Dat vergt van jou natuurlijk wat schakelwerk, want je bent ergens op ingesteld. Maar ik denk dat als het werkt je je dat best snel eigen kunt maken.
Bij het 'in beweging blijven' kun je doorlopen naar de volgende hindernis, maar je kunt natuurlijk ook samen een cirkel draaien om weer voor de niet genomen hindernis uit te komen. Als jij (en daarmee hopelijk hij) maar in beweging blijft.

veertje schreef: Ik zal inderdaad naar een manier moeten zoeken hoe handelen voor ons samen het beste werkt. Om thuis te oefenen ga ik eens op zoek naar een simpel sprongetje en tunneltje, eens uitvogelen wat voor ons het beste werkt.
Dat kan ook, maar dat is niet wat ik bedoelde. Ik doelde op deze momenten:
"Hij kan echt lang blijven staan zonder ook maar een pootje te verroeren terwijl ik gek sta te doen :Q: En dit merk ik soms in huis ook, maar kan de vinger er niet echt opleggen. Hij kan van heel enthousiast ineens omslaan in een beetje onzeker en weer terug."
Dat je dan eens, zonder druk en gek doen, gaat kijken of je hem eruit kunt krijgen door hem letterlijk in beweging te krijgen. Met bijvoorbeeld dus een heel lekker ruikend voertje, of misschien dat piepspeeltje maar ik zou liever rust gebruiken denk ik.

Nou, het is een heel verhaal geworden zeg. Ben benieuwd wat jouw gedachten erover zijn.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Kan het met het lokken te maken hebben? Je koopt hem als het ware om om iets voor je te doen door een speeltje (of wat lekkers) voor zijn neus te houden. Als hij dat vervolgens niet krijgt, is dat keer op keer een teleurstelling voor hem. Lokken is een 'valse' handelsmethode: de hond gaat continu meer vragen/verwachten voor dezelfde oefening en ervaart het als correctie wanneer hij vervolgens niet krijgt waar hij voor gewerkt heeft. Zoals met bijvoorbeeld dat balletje. Je kunt het niet gooien want dan moet je hem vangen, maar biedt hem dus wat anders aan. In jouw ogen een redelijke ruil, in zijn ogen misschien ontzettend stom.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
veertje schreef:@Zamunda: Ja mijn handlerskunsten moeten nog verbeterd worden :wink: Merk dat ik nu heel erg bezig ben met hem enthousiast maken/houden dus dan vergeet ik nog wel eens wat qua handelen.
Het gaat natuurlijk ook niet helemaal op wat ik zei over het beter leren handlen. Want hoe beter je het kunt hoe moeilijker je opdrachten zullen worden natuurlijk waarbij je ook gewoon weer fouten maakt. Maar mijn eigen ervaring is dat ik in het begin gewoon zelf veel meer foutjes maakte dan nu, waardoor het toen veel meer met horten en stoten ging waar het nu veel soepeler loopt. Maar fouten maken blijft gebeuren als het goed is, dus het zou mooi zijn als Finn mee zou kunnen groeien daarin.

veertje schreef:Merk dat ik nu heel erg bezig ben met hem enthousiast maken/houden dus dan vergeet ik nog wel eens wat qua handelen.
Ja, vooral in die beginfase moet je aan zo ontzettend veel dingen tegelijk denken dat je nogal eens wat vergeet. Ik lag altijd verschrikkelijk in een deuk als ik weer eens lekker dom aan het doen was (en nog :tongue: ) :LOL: . Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af of Finn bij jou spanning zou kunnen voelen als het mis gaat en hij daarop blokkeert? Zelf moest ik dus altijd lachen om mezelf bij gekke fouten, hoe is dat bij jou?

Terwijl ik dit schrijf ben ik het flimpje nog eens gaan kijken en ten eerste wil ik nog even zeggen dat je helemaal niks geks doet hoor, niets waar een 'normale' hond zo lang op zou moeten blokkeren mijns inziens. Maar ik vraag me af het volgende af:
Net voordat hij 'blokkeert' is hij nog in beweging, weliswaar niet waar je hem wilt hebben want hij loopt langs de sprong, maar hij is in beweging naar jou. Pas als jij stil gaat staan (en eigenlijk dus als eerste blokkeert) doet hij dat ook en vervolgens blijft hij daar even in hangen. Stel dat jij op het moment dat hij nog in beweging is zonder aarzelen door zou lopen (ondanks dat hij de hindernis niet neemt), dan denk ik dat hij dat ook zou doen. Dus dat hij niet zou blokkeren. Dat vergt van jou natuurlijk wat schakelwerk, want je bent ergens op ingesteld. Maar ik denk dat als het werkt je je dat best snel eigen kunt maken.
Bij het 'in beweging blijven' kun je doorlopen naar de volgende hindernis, maar je kunt natuurlijk ook samen een cirkel draaien om weer voor de niet genomen hindernis uit te komen. Als jij (en daarmee hopelijk hij) maar in beweging blijft.

veertje schreef: Ik zal inderdaad naar een manier moeten zoeken hoe handelen voor ons samen het beste werkt. Om thuis te oefenen ga ik eens op zoek naar een simpel sprongetje en tunneltje, eens uitvogelen wat voor ons het beste werkt.
Dat kan ook, maar dat is niet wat ik bedoelde. Ik doelde op deze momenten:
"Hij kan echt lang blijven staan zonder ook maar een pootje te verroeren terwijl ik gek sta te doen :Q: En dit merk ik soms in huis ook, maar kan de vinger er niet echt opleggen. Hij kan van heel enthousiast ineens omslaan in een beetje onzeker en weer terug."
Dat je dan eens, zonder druk en gek doen, gaat kijken of je hem eruit kunt krijgen door hem letterlijk in beweging te krijgen. Met bijvoorbeeld dus een heel lekker ruikend voertje, of misschien dat piepspeeltje maar ik zou liever rust gebruiken denk ik.

Nou, het is een heel verhaal geworden zeg. Ben benieuwd wat jouw gedachten erover zijn.
Qua handelen moeten we samen groeien en kijken hoe het voor ons het beste werkt. En inderdaad, wat voor nu een goede oplossing is, is dat misschien niet meer als we wat verder zijn. Voor nu ligt de focus nog even op het handelen zodat hij gaat lopen en blijft lopen. En inderdaad ik had bij de sprong voor de tunnel meteen door moeten lopen ipv even in te houden, dat was niet snel genoeg geschakeld van me :wink: Ik heb nog een filmpje waarbij we eerst een raakvlak doen en daarna doorrennen naar een sprong. Nouja ik ren door en Finn blijft staan, vervolgens roep ik, heb ik een speeltje etc. Etc. Maar Finn staat nog steeds op het vlak :Q: weer teruggelopen en nog een keer weggerend en toen ging het wel. Wat ik nu anders deed als de eerste keer geen idee :U:

En ik kan goed lachen om m'n eigen fouten hoor, en geloof me dat zijn er best veel (ook als ik met Sadie loop) :LOL: bij Finn probeer ik ook altijd zo positief mogelijk te blijven en dat lukt goed, alleen tot bepaalde hoogte. Toen ik dit topic opende zat ik er na de les echt even doorheen, toen kon ik tijdens de les ook niet meer de gewenste energie opbrengen om vrolijk te zijn. Nu gaat dat wel weer en zelf is hij ook vrolijk. Maar ik geef meteen toe dat wanneer dezelfde dingen zich steeds herhalen ik het steeds lastiger vind ermee om te gaan. Dat bouwt natuurlijk ook een spanning in mezelf op bij iedere rondje 'oh als hij nu maar blijft lopen'. Daarom zoek ik overal tips, zodat ik de volgende les weer wat ideeën heb om problemen op te lossen en ik gewoon met frisse zin in de les sta. Dit topic helpt in ieder geval want we zijn toch al verder gekomen :D

In huis oefen ik ook door gewoon te roepen en dan maar wachten, niks zeggen, doen of lokken en dat is goed om je geduld te oefenen :tongue: dat vind ik ook echt lastig, want zo'n (gebrek aan) reactie ben ik helemaal niet gewend. Zelfs al gebruik ik iets lekkers of een speeltje, dan nog kan de reactie lang op zich laten wachten. Ik ben honden gewend die al naast je staan als ze alleen maar denken dat er iets te doen/eten is. Dit is even omschakelen :wink: Buiten beloon ik ook al het gedrag dat op mij gericht is, kijken, volgen etc. Om zo te leren dat ik interactie met mij iets oplevert. Verder oefenen we wat simpele oefeningetjes, werken we met balans kussens en blokken. Dat vindt hij ook erg leuk om te doen. Met een sprong en tunneltje thuis kan ik denk ik wat beter op een speelse manier oefenen. In de les doe ik dat ook tussendoor als we wachten, maar omdat Finn een nogal grote aantrekkingskracht heeft op de andere honden kan dat soms niet omdat er dan steeds een hond komt buurten.
Verder wil ik wat aan die trainingsonzekerheid doen en onze band versterken door wat meer workshops te gaan doen.

@ Hilde: ik lok inderdaad wel veel, oude gewoonte en die probeer ik af te leren. Alleen ben ik hier gaan lokken met het speeltje omdat hij dan wel in beweging komt, dus het stilstaan was er al voor het lokken. Ik heb ook een bal aan flos en die krijgt hij meteen. Het losse balletje en het piepspeeltje krijgt hij ook alleen lijn ik hem tussendoor even aan. Omdat die speeltjes hem vaak wel weer in beweging krijgen, gebruik ik dat. Alle andere ideeën om hem te laten bewegen zijn welkom :wink:

En ik weet dat sommigen zullen zeggen, stop er gewoon mee er is nog genoeg te doen, hij vindt het niet leuk. Maar ik ben niet zo snel van het opgeven (want zo voelt dat dan voor mij). Mocht ik echt het idee hebben dat hij er geen zak aan vindt, dan stop ik zeker, maar daar geloof ik nu nog niet in. Hij is vrolijk voor de les, tijdens de les en na de les en ik zie een vrolijk hondje die af en toe wat onzeker is op trainingsvlak. We zien dan wel wat de tijd gaat doen. Ik wil alleen in die tijd dingen goed aanpakken en daarom zijn alle tips welkom :wink:
veertje
Zeer actief

Even een voorzichtige jeej! :cheer: Deze week twee lessen gehad, de eerste op een andere club omdat Sadie niet kon. Van de trainster mocht ik ook met Finn meedoen. Dat wilde ik best proberen, maar daar zijn ze al iets verder en doen meer kleine parcoursjes, dus geen hoge verwachtingen. Finn heeft de hele les met veel enthousiasme gedaan en die parcoursjes deed hij gewoon mee :cheer: alleen door een wat onhandige wissel van mij bleef hij even staan.
Gisteren zijn eigen training en ook daar deed hij het goed! Raakvlakken zijn echt favoriet bij hem, dat is wel duidelijk. De wip kan hij nu ook helemaal zelf al is hij nog een klein beetje onder de indruk wanneer hij de grond raakt. Nu moet ik gaan bedenken of ik running contacts wil gaan leren of de 2o2o. Met die laatste hebben we altijd getraind, maar om de snelheid er bij een raakvlak niet uit te halen twijfel ik bij hem of we niet naar de running contacts moeten werken. Maar wie weet wordt hij met de tijd wel sneller en kan ik hem bij running contacts niet inhalen.
Het was een goede week dus. Nu eens kijken of dat volgende week ook zo gaat. Het blijft een eigenwijs ding :mrgreen:
veertje
Zeer actief

Re: Motivatie tips? *update 16 okt*

Weer eens een update van onze agility avonturen. Avonturen is wel het goede woord :mrgreen: Het is iedere keer weer een verrassing wat er nu weer verzonnen wordt. We zijn inmiddels van HS veranderd en de focus ligt nu nog meer op plezier hebben. Dat hij daarbij soms een hindernisje overslaat of verkeerd om neemt is dan niet van belang.
De eerste lessen van het nieuwe seizoen waren een ramp :schrik: Waar menig hond staat te trappelen om weer iets te doen, vindt Finn het stom, heel stom :boos: Toen moest ik ook nog even voor het werk naar het buitenland, waardoor hij een weekje uit logeren was. De les daarna weer hetzelfde verhaal, in de ankers en moeilijk te motiveren. Zelfs zijn nieuwste, helemaal fantastische speeltje (bontsjaaltje) was niet interessant genoeg :oohja: Volgens de trainster waarschijnlijk een gevolg van mijn afwezigheid, want ze weet ook wat hij kan. Ik ben dus eens gaan denken wat het kon zijn, bij mijn ouders vindt hij het heel erg leuk, dat hij me gemist heeft kan ik me dus niet zo goed voorstellen. Toen bedacht ik dat we in die tijd wat minder 'geoefend' hebben. Ik doe bij een aantal wandelingen soms wat simpele oefeningetjes, om een paaltje heen, op een bankje etc. Vooral de 'go' en het samen rennen probeer ik regelmatig even te doen. Dat vindt hij erg leuk en dat heeft hij bij mijn ouders natuurlijk niet gehad, want die wandelen gewoon :wink: Nu dat weer opgepakt is, ging de les weer super :cheer: De paaltjes gaan steeds sneller, het kwartje begint een beetje te vallen. Al zou Finn Finn niet zijn als hij toch af en toe even over een wire springt :tongue:
Ik heb nu een rip 'n tug bal besteld en daar gaan we mee aan de slag. Ook zijn eerste wedstrijdje staat gepland voor 21 februari bij KC Brummen. Langzaam maar zeker gaan we vooruit! :D
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Motivatie tips? *update 16okt*

Ongelezen bericht door sirene »

Als de 2o2o er perfect inzit kun je er altijd zonder problemen op terugvallen.
Ik ben met Qhilla van runnings teruggegaan naar 2o2o omdat ze te vaak mistte en dat ging echt zonder problemen van de ene op de andere training. En ze heeft echt meer dan een jaar alleen maar runnings mogen doen. Maar ik zou dan wel zorgen dat het altijd duidelijk is wat je van je hondje wil.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Leuk! Ik loop met mijn teef (veteraan) bij jullie in de klasse! Ben benieuwd :) Als je maar lol hebt toch!
Afbeelding
veertje
Zeer actief

sirene schreef:Als de 2o2o er perfect inzit kun je er altijd zonder problemen op terugvallen.
Ik ben met Qhilla van runnings teruggegaan naar 2o2o omdat ze te vaak mistte en dat ging echt zonder problemen van de ene op de andere training. En ze heeft echt meer dan een jaar alleen maar runnings mogen doen. Maar ik zou dan wel zorgen dat het altijd duidelijk is wat je van je hondje wil.
Ik probeer nu de runnings te doen door hem meteen een go te geven zodra we bij het vlak zijn. Dat gaat best aardig. Soms wordt hij te enthousiast (ja echt! :cheer: ) en dan doe ik even een stapje terug en moet hij wel stoppen aan het eind. De nieuwe bal wil ik er straks ook bij gaan gebruiken.

@Hilde: Ja leuk dat jullie ook mee doen :D En plezier is inderdaad het belangrijkste. Mocht het nu niks worden, kan het publiek in ieder geval lachen :mrgreen:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Wat fijn dat het vooruit gaat!
En dat je nu dus een idee hebt waarom de 1e lessen na een stop zoveel minder gaan dan de rest van de tijd is ook wel erg prettig.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom en ik zijn er ook bij 21 februari :cheer: in dezelfde klasse als jij en Finn.
Fijn dat het beter gaat nu.
Tommy heeft heel erg veel moeite gehad met de overgang naar trainen in het donker bij kunstlicht. Tunnels en de band moesten opnieuw geleerd worden, het eerste half uur liep hij als een bang vogeltje over het veld en het liefst zat hij de hele training tussen mijn voeten.
Nu gaat het beter, maar zo lekker als het bij daglicht gaat gaat het nog niet.
Wat wel helpt is het enthousiasme van de andere honden in de groep, daar trekt hij zich wel aan op.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Ook Finn en ik deden gisteren in de beginnersklasse mee aan de debutantenwedstrijd in Brummen. Wat een gezellige dag met veel HF succes! :D
Verwachtingen had ik niet, zenuwen des te meer :oeps: Zou hij gaan of zou hij niet gaan? Het eerste rondje VP was duidelijk, hij ging als een speer! Halverwege een kleine hapering omdat hij de schutting zag en raakvlakken zijn zijn grootste hobby. Finn en stilvallen is ook echt stilvallen, dus daar veel tijd verloren, maar uiteindelijk toch een hele mooie 4e plaats behaalt :cheer:

Filmpje vp

Daarna de jumping. Met inlopen merkte ik het al, Finn zijn emmertje begon behoorlijk vol te raken en dan is hem motiveren een stuk lastiger. Toch een netjes rondje met hier en daar de typische Finn momenten 'Ja hallo, waar blijft dat koekje!' :hmmm: :mrgreen: Hier een mooie 8e plaats behaald.

Filmpje jp

Het spel was een heel leuk racerondje, maar ik wist al dat er bij ons niet zoveel geracet zou gaan worden :engel: Finn was op, en dan ook nog zoveel tunnels, dat kon niet goed zijn vond hij :LOL: Dus we hebben er maar het beste van geprobeerd te maken, maar omdat ik het wel mooi vond, eerder gestopt en hem beloond (dus een disk).

Filmpje Spel

Achteraf had ik nog eerder moeten stoppen, maar goed, dat is voor een volgende keer. Want ik denk dat er wel een volgende keer komt. Had ik eerder eigenlijk niet verwacht, maar omdat we nog steeds zo vooruit gaan (met ups en downs), gaan we toch maar eens zien hoever we kunnen komen.
Nu met trainen rustig de parcoursen gaan uitbouwen en de beloning steeds wat uitstellen, zodat hij leert dat de beloning niet altijd na 3 hindernissen volgt :wink:

*Edit: Filmpje spel toegevoegd*
Laatst gewijzigd door veertje op 23 feb 2016 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Re: Motivatie gevonden! *update KC Brummen 21feb*

Ongelezen bericht door Eilfy »

Dat laatste rondje die kop van Fynn was echt goud waard :mrgreen: "jij spoooooort niet hoor, dat kan nooit kloppen nog zo'n tunnel!"

Jullie lopen leuk samen! Rustig uitbouwen en dan komen jullie er wel :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief

Eilfy schreef:Dat laatste rondje die kop van Fynn was echt goud waard :mrgreen: "jij spoooooort niet hoor, dat kan nooit kloppen nog zo'n tunnel!"

Jullie lopen leuk samen! Rustig uitbouwen en dan komen jullie er wel :ok:

Ja leuk zo'n hond met eigen mening :LOL: Het filmpje zal ik er straks nog even bijzetten. Lukte nog niet om die te uploaden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Leuke filmpjes! Lijkt me leuk een keer zo'n wedstrijdje
Wat me opvalt - ik zie nergens paaltjes? Is dat altijd zo bij beginnerswedstrijden?

Ik heb me er nooit zo in verdiept maar als ik dit zie, wil ik ook wel eens meedoen met Mayke.
Paaltjes heb ik er nooit ingekregen omdat ik in een trainingsgroep zat waar iedereen het al kon. Ik sloeg ze voor het gemak structureel over :blauwoog:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

@Paisley: bij debutanten wedstrijden staan er vaak geen palen in. Hangt ook wel van de organiserende vereniging af
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”