Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vixen updateje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: vixen updateje

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef: ik ben nogal van dingen meteen goed aanleren maar dat werkt niet bij vixen.
die moet begrijpen wat ik wil en het daarom doen en pas als dat duidelijk is kan ik gaan perfectioneren.
vanaf het begin de lat hoog leggen levert alleen een nerveus hondje op dat van frustratie de meest vreemde dingen verzint.
Dit is zó verschrikkelijk herkenbaar!
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef: ik ben nogal van dingen meteen goed aanleren maar dat werkt niet bij vixen.
die moet begrijpen wat ik wil en het daarom doen en pas als dat duidelijk is kan ik gaan perfectioneren.
vanaf het begin de lat hoog leggen levert alleen een nerveus hondje op dat van frustratie de meest vreemde dingen verzint.
Ik denk eigenlijk dat het sowieso bij herplaatsers niet zo gemakkelijk is om "dingen meteen goed aan te leren".
Ze hebben al het een en ander geleerd, gewenst of niet gewenst.

Je kunt, vermoed ik, alleen vanuit de hond bekijken hoe je iets dat je niet wilt kunt omvormen naar iets wat je wel wilt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
Ik denk eigenlijk dat het sowieso bij herplaatsers niet zo gemakkelijk is om "dingen meteen goed aan te leren".

Je kunt, vermoed ik, alleen vanuit de hond bekijken hoe je iets dat je niet wilt kunt omvormen naar iets wat je wel wilt?
dat ligt er een beetje aan wat je aan wil leren.
niet alles is al gekend natuurlijk en als je iets nieuws aanleert kun je dat - en ook al doe ik dat nu niet, vind ik dat toch nog steeds- beter meteen goed aanleren.
maar bij vixen werkt dat gewoon niet, die moet eerst het grote geheel zien voordat ik aan de kleine(re) dingen kan beginnen.

edit: aan de voet volgen kende ze echt niet en normaal leer ik dat aan vanuit de beginpositie, dus netjes naast zitten en dan een paar stappen omhoogkijkend volgen.
daar snapte ze helemaal niks van en ging raar om me heen springen als we wegstapten en ik kreeg het niet aan haar verstand wat ik dan wel wilde.
dan kun je kiezen voor druk en correcties op zo'n moment maar ik weet dat het geen onwil is en dat druk en correcties precies het omgekeerde effect hebben bij haar dus dat doe ik niet.
ik laat haar nu slordig volgen, niet netjes aan mijn been geplakt maar wel naast en opkijkend en ik weet ook dat ik punten op i's kan gaan zetten als ze wat minder opgewonden is bij deze oefening en het er beter inzit.
voor die tijd heeft dat totaal geen zin.

als ik dat op die manier bij jan gedaan had, had die van zijn leven nooit meer netjes gevolgd want zo had ie het niet aangeleerd, bij vixen werkt dat dus juist andersom.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:edit: aan de voet volgen kende ze echt niet en normaal leer ik dat aan vanuit de beginpositie, dus netjes naast zitten en dan een paar stappen omhoogkijkend volgen.
daar snapte ze helemaal niks van en ging raar om me heen springen als we wegstapten en ik kreeg het niet aan haar verstand wat ik dan wel wilde.
Ik zit hier keihard te lachen, bij Skadi ging dat precies zo :LOL: :LOL: :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mooie Vixen :I:
Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met haar!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een fijne update en prachtige fotos! Mooi die kleur, en zo'n mooi gebouwd compact hondje :love:
Miranda schreef:
renee-uk schreef:edit: aan de voet volgen kende ze echt niet en normaal leer ik dat aan vanuit de beginpositie, dus netjes naast zitten en dan een paar stappen omhoogkijkend volgen.
Ik zit hier keihard te lachen, bij Skadi ging dat precies zo :LOL: :LOL: :LOL:
Haha hier ook. Zoals je bij een pup (en in veel gehoorzaamheidscursussen) leert om een paar stappen achter een koekje aan te lopen, daar hoefde ik met Kiwi ook niet mee aankomen. Snapte totaal de bedoeling niet, vond het raar dat ik voer aanbood maar niet gelijk gaf, en ging dr frustratie eruit stuiteren.
Toch ging het leren volgen nog nooit zo makkelijk. Ik kan bij haar gewoon weglopen en er vanuit gaan dat ze me volgt, en als ze me inhaalt is een zachte, lage "nèèh" voldoende.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
ranetje schreef:

dat ligt er een beetje aan wat je aan wil leren.
niet alles is al gekend natuurlijk en als je iets nieuws aanleert kun je dat - en ook al doe ik dat nu niet, vind ik dat toch nog steeds- beter meteen goed aanleren.
maar bij vixen werkt dat gewoon niet, die moet eerst het grote geheel zien voordat ik aan de kleine(re) dingen kan beginnen.

edit: aan de voet volgen kende ze echt niet en normaal leer ik dat aan vanuit de beginpositie, dus netjes naast zitten en dan een paar stappen omhoogkijkend volgen.
dan kun je kiezen voor druk en correcties op zo'n moment maar ik weet dat het geen onwil is en dat druk en correcties precies het omgekeerde effect hebben bij haar dus dat doe ik niet.
ik laat haar nu slordig volgen, niet netjes aan mijn been geplakt maar wel naast en opkijkend en ik weet ook dat ik punten op i's kan gaan zetten als ze wat minder opgewonden is bij deze oefening en het er beter inzit.
voor die tijd heeft dat totaal geen zin.

als ik dat op die manier bij jan gedaan had, had die van zijn leven nooit meer netjes gevolgd want zo had ie het niet aangeleerd, bij vixen werkt dat dus juist andersom.
:lol1:
Ik zie het voor me :mrgreen:
Dan pas jij je dus aan en zoekt een andere ingang. :ok:
En terecht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”