ze doet het hartstikke goed, ik heb zelden zo'n makkelijk hondje gehad.
de clue bij vixen is haar zelf laten uitzoeken wat de bedoeling is en dat doe ik.
ik vertel haar, vaak met behulp van de bal, wat ik graag wil zien en daarna laat ik het aan haar over om het ook inderdaad zo uit te voeren.
dat werkt niet altijd meteen (het is geen wonderhondje natuurlijk
het moet even bezinken zeg maar en daar neemt ze haar tijd voor, maar als het er eenmaal inzit wijkt ze er ook nauwelijks meer vanaf.
ze is nogal erg van de vaste gewoontes, al past ze zich ook makkelijk aan als ik die een keer verander.
het is een verschrikkelijk eenmanshondje, vriendje is prima en ze gaat ook wel graag met hem mee, maar dat is het wel.
voor de rest zit ze aan mij vastgeplakt, waar ik ben is vixen: een beetje een jan, maar dan in tevenuitvoering
nerveus is ze al lang niet meer en doordat ze genoeg beweging krijgt is ze ook niet eens zo heel erg druk.
correcties zijn nauwelijks nodig en als het een enkele keer wel moet is een 'vixen doe maar niet' genoeg.
wie weet verandert dat nog hoor, uiteindelijk is ze er nog niet eens drie maanden en er kunnen best nog addertjes onder het gras zitten, maar voorlopig gaat het super zo en is het eigenlijk alleen maar genieten.
een paar fotootjes voor de leuk:
op een van de velden in het 'bos' bij het dagelijkse ballengooien:

in de tuin bij het dagelijkse speeluurtje: