Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sigarettenpeuken in de tuin en in Finna's buik.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

Sigarettenpeuken in de tuin en in Finna's buik.

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Er flikkert hier al drie jaar één of andere malloot sigarettenpeuken in de tuin. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen roken, maar pleur ze gewoon in een asbak in plaats van over onze schutting. We rapen dagelijks de tuin leeg, maar die hond vindt alles. Finna heeft nu al twee dagen diarree, en heeft vanochtend een lading sigarettenpeuken en teer uitgekotst.

Ik. Ben. Zo. Boos.

Het is zo fijn voor die persoon dat ik niet weet wie het is :cheer:

Dus contact opgenomen met woningbouw Ymere, die al drie jaar geen flikker uitvoert. Die vinden het reuzevervelend allemaal. Of ik een oplossing heb. Dus aangegeven dat ik al drie jaar oplossingen bied, die steeds niet uitgevoerd worden. Een drammer op de achterpoort, wat kost dat nou. :hmmm: Een blaadje in de brievenbus bij buurtjes of ze hun teringzooi a.u.b. bij zich kunnen houden.

Oh, en, we hebben geen bewijs. Ik heb even duidelijk gemaakt dat als we volgende week met een dode hond voor hun snufferd staan ze bewijs en heul veul ruzie met mij hebben.

Maar nu, nu mijn frustratie niet verdwenen maar te bedwingen is: moet ik nu de DA bellen of kotst ze het wel allemaal uit? Ik zag bij dokter Pol een aflevering van een hond die een pak shag had opgegeten, die zou het allemaal wel weer uitkotsen. Maar dit is een pup. :hmmm:

Het is reteverlijdelijk om nu een bijl te gaan halen :zweep:

Maarja. Heeft iemand de oplossing voor 1) die sukkels en 2) wat ik nu met Finna moet?
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Re: Sigarettenpeuken in de tuin en in Finna's buik.

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik zou in ieder geval eerst de dierenarts bellen voor advies.

Verder zou ik rond etenstijd aanbellen bij de verschillende buren om te vragen of ze iemand gezien hebben zien roken bij het hek. Meldt erbij dat je hond erg ziek van geworden is. Kortom, zoek medestanders (kinderen vinden het vaak heel vervelend dat honden ziek worden, en zien ook alles!).

Succes!
Iris-Marie
Zeer actief

ZorroMax schreef:Ik zou in ieder geval eerst de dierenarts bellen voor advies.

Verder zou ik rond etenstijd aanbellen bij de verschillende buren om te vragen of ze iemand gezien hebben zien roken bij het hek. Meldt erbij dat je hond erg ziek van geworden is. Kortom, zoek medestanders (kinderen vinden het vaak heel vervelend dat honden ziek worden, en zien ook alles!).

Succes!
We hebben al veel buren gesproken die niets weten, en ook de bouwvakkers die hier aan het renoveren zijn hebben niets gezien. :ugh: Iedereen heeft er last van, maar niemand ziet wat.

Ik ga zo de dierenarts maar even bellen. Finna doet het verder prima, eet goed en drinkt goed, is levendig en vrolijk als altijd.
Laatst gewijzigd door Iris-Marie op 19 feb 2016 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Frolic schreef:IK zou toch even bellen, sigaretten zijn giftig. Ik zou in elk geval even weten waar ik op zou moeten letten.
En tuin controlleren voor je Finna naar buiten doet.
Dat doen we dus al, elke dag een boterhamzakje :ugh: Maar toch kunnen we niet alles voorkomen.

Ik ga nu even bellen. :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Liggen de peuken langs de schutting in je tuin of verder de tuin in? Als het er net overheen is kan je dan geen net spannen langs de schutting die die peuken opvangt?

Vervelend dat je pup er ziek van is geworden, ik zou ook even de dierenarts bellen voor advies.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik zou een bordje ophangen. Dat er een beveiligingscamera is geplaatst. Dikke kans dat het dan zo over is. Hoef je de camera zelf niet eens op te hangen.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Ze liggen overal, helaas. Buren verderop hebben er ook last van, en die hebben een behoorlijk hoge schutting, hoger dan die van ons.
We gaan deze week nog een cameraatje ophangen, ook zodat we e.v.t. bewijs hebben voor de woningbouwvereniging (stickers zijn ook een goede!). Die huismeester stelde trouwens voor om een asbak aan de buitenkant van de schutting op te hangen met de mededeling of ze als de wiedeweerga willen kappen met die onzin en het daarin gooien. Maar ik vermoed dat diegene er niet direct langs loopt, aangezien het overal ligt. Als ik diegene zou zijn, zou ik het dan subtiel op één plek gooien, denk ik. Of diegene haat ons, maar ik heb geen idee wie.

Ik heb de DA gebeld, ze zegt dat ze niets preventiefs kan geven, ze was woest en verbaasd. Ik heb afgesproken haar een week niet in de tuin te laten - om te zien of de diarree aanhoudt. Ook kom ik langs zodra Finna nogmaals braakt, met of zonder peuken erin. En dan zien we wel verder. Achterlijke mensen op de wereld.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Idd even dierenarts bellen, is echt giftige zooi.
Toen mijn hond als pup 1 peuk stompie had gegeten hing ik al aan de telefoon. Toen was er nog niets aan de hand, maar bij een flinke hoeveelheid kan het fout aflopen.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik heb ooit het advies gekregen om meerdere keren kleine porties vers vlees te voeren zodat het hopelijk ''mee woord gedreven''
Gelukkig heeft het bij hond geholpen want tabak verteerd namelijk niet en als het met filter was dan is het dubbel link.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lastig hoor.

ik begrijp alleen niet zo goed wat de woningbouw hiermee van doen heeft.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Lizzie. schreef:ik heb ooit het advies gekregen om meerdere keren kleine porties vers vlees te voeren zodat het hopelijk ''mee woord gedreven''
Gelukkig heeft het bij hond geholpen want tabak verteerd namelijk niet en als het met filter was dan is het dubbel link.
Dat ga ik proberen! Ze heeft toch niet zoveel zin in brokjes zie ik nu. Bedankt voor de tip :)

edit: het is met filter, het is geen shagje.

Cinnepin schreef:Idd even dierenarts bellen, is echt giftige zooi.
Toen mijn hond als pup 1 peuk stompie had gegeten hing ik al aan de telefoon. Toen was er nog niets aan de hand, maar bij een flinke hoeveelheid kan het fout aflopen.
Ik weet het. Ik heb gebeld. Het probleem is dat ik het dus niet wist. Ik wist dat ze er lagen, maar we kijken elke ochtend voor ze naar buiten gaat even in de tuin (het gebeurt vermoedelijk 's nachts). 's Middags kijken we ook nog even. Maar je weet hoe pups zijn, die vinden altijd wel wat.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

M@scha schreef:lastig hoor.

ik begrijp alleen niet zo goed wat de woningbouw hiermee van doen heeft.
Wij hebben een steeg achter de tuinen langs lopen, daarachter zijn onze schuren. Die steeg is ook eigendom van de woningbouw. Ondanks dat het wellicht niet van iemand van het complex is, kan iedereen die steeg in. Onze buurvrouw durft er niet eens meer langs met haar fiets omdat er flink gedeald wordt. Er zijn wel deuren, maar die laat iedereen open staan. Een kort mailtje naar iedereen zou al wonderen doen.

Edit: ze willen dat de bewoners ook participeren, daarom zijn we al drie jaar bezig met rondvragen en oplossingen zoeken. Ik vind dat ze nu toch wel eens iets mogen doen.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Misschien van die sensor lampjes ophangen langs je heg die aangaan als daar iemand staat/langsloopt.
Ik heb ooit bij de kruidvat voor een tientje of zo zo'n sensor led lamp op batterijen gekocht, werkt heel goed en schrikt misschien af als iemand opeens in het licht staat.
In ieder geval beterschap voor Finna!
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Kun je de wbv niet vragen om een poort op de steeg die je alleen met een sleutel van buitenaf kunt openen? Volgens mij haal je daar al heel wat overlast van ongewenste gasten mee weg.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Iris-Marie
Zeer actief

[Sandra] schreef:Kun je de wbv niet vragen om een poort op de steeg die je alleen met een sleutel van buitenaf kunt openen? Volgens mij haal je daar al heel wat overlast van ongewenste gasten mee weg.

Dat zit er. Zo'n metalen hek (aan beide kanten) met een slot. Probleem is dat men niet alleen de deur niet op slot doet, maar hem ook wagenwijd open laat staan.

De huismeester zegt dat hij wekelijks even langs loopt om die dingen dicht te doen. Hilarisch, want 1) dat heeft geen zin ééns per week, maak er maar tien keer per dag van en 2) het langs sturen van een knakkertje is een stuk duurder dan een drammer o.i.d.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

annemick schreef:Misschien van die sensor lampjes ophangen langs je heg die aangaan als daar iemand staat/langsloopt.
Ik heb ooit bij de kruidvat voor een tientje of zo zo'n sensor led lamp op batterijen gekocht, werkt heel goed en schrikt misschien af als iemand opeens in het licht staat.
In ieder geval beterschap voor Finna!
We hebben vorige week zoiets bij de Lidl gekocht, die gaan we dit weekend maar even ophangen.
Afbeelding
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

Dit soort figuren houden niet van aandacht. Zou een goedkope lamp met bewegingsdetector op je schutting plaatsen die aangaat zodra er iets over heen gegooid word.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Iris-Marie schreef:
[Sandra] schreef:Kun je de wbv niet vragen om een poort op de steeg die je alleen met een sleutel van buitenaf kunt openen? Volgens mij haal je daar al heel wat overlast van ongewenste gasten mee weg.

Dat zit er. Zo'n metalen hek (aan beide kanten) met een slot. Probleem is dat men niet alleen de deur niet op slot doet, maar hem ook wagenwijd open laat staan.

De huismeester zegt dat hij wekelijks even langs loopt om die dingen dicht te doen. Hilarisch, want 1) dat heeft geen zin ééns per week, maak er maar tien keer per dag van en 2) het langs sturen van een knakkertje is een stuk duurder dan een drammer o.i.d.
en daar heb je de participatie van de buurt al (onzin naturlijk want jullie en niet de woningbouw moeten voor de prettige leefomgeving zorgen dus ipv participatie zou het gewoon moeten zijn dat je voor je eigen plezier meewerkt) en allemaal samen zorgen dat die poort dicht blijft. of gewoon allemaal 2 euro neerleggen en zo'n dranger erop (laten) zetten
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Iris-Marie schreef:

Ja, dat zet zoden aan de dijk, eens per week even alles dichtdoen. Dan dus maar voor een dranger gaan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Iris-Marie
Zeer actief

M@scha schreef:
Iris-Marie schreef:

en daar heb je de participatie van de buurt al (onzin naturlijk want jullie en niet de woningbouw moeten voor de prettige leefomgeving zorgen dus ipv participatie zou het gewoon moeten zijn dat je voor je eigen plezier meewerkt) en allemaal samen zorgen dat die poort dicht blijft. of gewoon allemaal 2 euro neerleggen en zo'n dranger erop (laten) zetten
Dat hebben we aangeboden. Sterker nog, we hebben aangeboden om er zelf twee te kopen en op te hangen. Maar dan mag het weer niet, want anderen vinden het wellicht vervelend hier. :19: Ook briefjes in de deur met een vriendelijk verzoek hebben we gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen.

We proberen best mee te denken, maar weten het nu even niet meer.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Nanna schreef:Dealen in je steeg, nachtelijke bezoekers die peuken in je tuin gooien, een buurt die niet mee wil werken.
Ik verhuisde nog sneller dan de bliksem.
Dat doen ze dus niet hier, alleen aan het begin van het complex. Alle steegjes hier in de toch best-wel-prima-buurt hebben er last van. Wij halen altijd de fiets door het portiek heen zodat we daar niet langs hoeven :mrgreen: Het is een hele fijne buurt in een goede wijk. Als studentzijnde hebben we het hier dik voor elkaar. We wonen er nu drie jaar met plezier, maar willen toch na maximaal 7 jaar hier weg zijn :mrgreen: Het zijn een stuk of tien portieken, elk met vier huishoudens. Heel huiselijk, en we hebben een goede relatie met de naaste buren (die 100% achter ons staan, overigens).

Ik klonk misschien een beetje negatief over deze woningen, maar ik ben er behalve die steeg achter heel blij mee.

Volgende huis wil ik geen steeg. En geen asociale buren. :ugh:
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Als je denkt dat er gedeald wordt, kan je de wijkagent eens bellen. Die willen dat soort dingen graag weten.
Iris-Marie
Zeer actief

ZorroMax schreef:Als je denkt dat er gedeald wordt, kan je de wijkagent eens bellen. Die willen dat soort dingen graag weten.
Dat weten ze, doen ze niets aan.

We hebben nu een goede band met de buren, maar hiervoor hadden we nare mensen die ons zelfs bedreigd hebben (alleen omdat we een net portiek willen hebben en 6 fietsen voor de stoppenkast niet brandveilig is). Enfin, ze zijn toen een paar keer langs geweest, steeds met de belofte dat ze nog zouden bellen. Nooit iets gehoord, ook niet na het nabellen. Daar kunnen we dus niks mee. :(
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou nep camera's ophangen, en een bord dat er gefilmd wordt, volgens mij heeft de action ze zelfs, nep camera's.
Vervelend is het wel zeg :ugh: , sowieso dat men zooi in de natuur smijt, of het nou sigaretten zijn of verpakkingen McDonald's. En dan ook nog eens in andermans tuin..
Van mij mogen daar hele hoge boetes op komen.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik zou de woningbouw nogmaal verzoeken om drangers op de hekken te zetten en een brief te sturen naar de bewoners met daarin aangegeven dat ze geplaatst gaan worden en wie er bezwaar tegen heeft kan reageren en een andere oplossing aandragen.
Als het de bewoners niks kan schelen dat de hekken nu open staan, zullen de meeste ook niet erg vinden dat er wat aan gedaan wordt.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Zo asociaal om je rotzooi op straat te gooien, maar nog asocialer om het in iemand anders zijn tuin te gooien. Zulke mensen snap ik echt niet. Ik hoop dat je die drangers er op kan krijgen.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik zou een camera ophangen, wellicht kom je er dan achter wie de dader is.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Heb je veel vogels in de tuin?
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Hoe gaat het nu met de hond?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maar serieus, er loopt dus iemand langs die per dag een boterhamzakje aan peuken in je tuin gooit? echt in jouw tuin? Of loopt jouw tuin rechtstreeks over in die steeg oid? Wat een smerig gedoe tocha ltijd met die peuken, hou die troep lekker bij je.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”