Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mogelijke rassen brainstormen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mogelijke rassen brainstormen

Ongelezen bericht door Ingding »

Als alles goed gaat dan komt er hier in de zomer een RR pup. Ik heb lang gezocht en ook honden van dichtbij bekeken voordat ik bij de fokker uitkwam waarvan wij een pup willen. Ze fokt de wat meer gemoedelijkere en vriendelijke RR (natuurlijk is dat nooit een garantie dat er geen pittige bij zit) maar ze gaf aan dat het vriendelijke niet als rastypisch werd gezien en dat veel fokkers ze liever 'gereserveerd' zagen. Ze zei ook dat de teven meestal grotere krengen zijn dan de reuen :mrgreen: .

Er waren ook twee reuen die elkaar aanvlogen, maar de reu waar wij een pup van willen keek om en rolde nog net niet met zijn ogen voordat hij ging liggen. Hij was heel relaxed maar je moet wel goed kijken waar je er een vandaan haalt.
Shivaya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Shivaya »

@Marjoleine: doe ik!

@Hippo: Volgens mij ben ik al bezig met me laten informeren ;) Maar ja als het moment daar is dat ik een keuze moet gaan maken dan ga ik inderdaad ook kijken bij mensen die dat ras hebben en bij verschillende fokkers etc. Ik neem zo'n besluit niet zomaar
@fotogravinnetje Dat is inderdaad ook het beeld dat ik van de RR heb, dat je echt enorm stevig in je schoenen moet staan en ik wil toch uiteindelijk zien hoe ervaren RR bazen met hun hond omgaan om daar een beeld van te krijgen .

@lucie: op zich wil ik alle honden op mijn lijst wel alleen ik heb twijfelpunten, bij de berner sennen is het voornamelijk de gezondheid. Ik hoor toch vaak dat het een heel ongezond ras is en dat is mijn grootste twijfel, de vacht is volgens mij wel te doen. Bij een leonberger lijkt het me juist dat de vacht enorm veel werk is. Die foto die je laat zien, zo'n hond vind ik helemaal geweldig!

@ingding Wat leuk! Maar gereserveerd en agressief dat is ook nog een groot verschil lijkt me? Zei ze ook iets over hondagressie of is het meer dat RR gewoon gereserveerd zijn en verder honden/mensen met rust laten?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Shivaya schreef: -knip-
@lucie: Die foto die je laat zien, zo'n hond vind ik helemaal geweldig!
Dan zou ik eens gaan kijken naar een Broholmer, qua karakter voldoen ze ook wel aan je eisen, maar ik ken ze helaas niet persoonlijk.

http://www.broholmer.nl/content/2011/01 ... -Broholmer
Gr. Aniek

Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Shivaya schreef: @ingding Wat leuk! Maar gereserveerd en agressief dat is ook nog een groot verschil lijkt me? Zei ze ook iets over hondagressie of is het meer dat RR gewoon gereserveerd zijn en verder honden/mensen met rust laten?
Je hebt er pittigere exemplaren van rond lopen. Ze zei niet specifiek iets over hondagressie, maar dat betekent natuurlijk niet dat die er niet zijn. Nu ken ik het ras natuurlijk (nog) niet helemaal van binnen en buiten, dus als je echt advies wilt moet je het aan de echte experts vragen :mrgreen: .
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Als je meer info over de Ridgeback wil, mag je altijd een berichtje sturen. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

misschien is een dogo argentino ook wel iets om over na te denken? ik ken er niet heel veel maar heb wel de ervaring dat het fijne en ook wel sociale honden zijn, bij mij in de buurt woont er ook eentje die alles altijd wel best lijkt te vinden. ze zullen misschien niet meteen beginnershonden zijn maar dat is een ridgeback naar mijn ervaring ook niet, maar gezien hun vroegere taak zouden de meesten toch wel goed met andere honden op moeten kunnen schieten.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”