Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen met hond naar het bos tips?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Alleen met hond naar het bos tips?

Ongelezen bericht door Manuma »

Cleva schreef:
Ytje schreef: Ga je als vrouw gewoon overal alleen de bossen in?

Jezus christus.
:LOL:

Ik ben wel bang aangelegd maar ik ga als ik lang op pad ga vrijwel altijd in mijn eentje. Zelfs 's avonds in het donker door de duinen het strand op, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in de duinen niet zo heel erg op mijn gemak ben :mrgreen: Maar ik heb Manu, dat scheelt. En inderdaad een zaklamp mee voor de noodgevallen. Bij ons lopen er Schotse Hooglanders in de duinen en die staan nog wel eens op het pad, die zie je nauwelijks in het donker :80: En dan heb je nog de nachtelijke boomknuffelaars die volgens mij hun euforie in de duinen halen met verdovende middelen want heel helder zien ze er niet altijd uit. Met armen zwaaien en indianengeluiden maken en ik moet daar dan langs :hmmm: Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar Manu houdt dat heel goed in de smiezen.
Hij krijgt een LED bandje om en scheurt over het strand. De geluiden van de zee in de stille duisternis met de maan erop :I: Echt, zo ontspannend.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Manuma schreef::LOL:

Ik ben wel bang aangelegd maar ik ga als ik lang op pad ga vrijwel altijd in mijn eentje. Zelfs 's avonds in het donker door de duinen het strand op, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in de duinen niet zo heel erg op mijn gemak ben :mrgreen: Maar ik heb Manu, dat scheelt. En inderdaad een zaklamp mee voor de noodgevallen. Bij ons lopen er Schotse Hooglanders in de duinen en die staan nog wel eens op het pad, die zie je nauwelijks in het donker :80: En dan heb je nog de nachtelijke boomknuffelaars die volgens mij hun euforie in de duinen halen met verdovende middelen want heel helder zien ze er niet altijd uit. Met armen zwaaien en indianengeluiden maken en ik moet daar dan langs :hmmm: Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar Manu houdt dat heel goed in de smiezen.
Hij krijgt een LED bandje om en scheurt over het strand. De geluiden van de zee in de stille duisternis met de maan erop :I: Echt, zo ontspannend.
EN als de maan schijnt heb je nog genoeg licht om te zien waar je je voeten neerzet. Dan wil jij wel graag meer bos, maar dan gaat dat feestje over he! Geen hand voor ogen. Vandaar dat ik graag een stuk strand hier ergens in Eindhoven had gehad :)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb daar nog nooit over nagedacht en trok er als 12 jarige al op uit de natuurgebieden in met mijn kruising terrier/schnauzer. Al denk ik dat hij mij wel zou beschermen, erg indrukwekkend was hij niet met zijn 11 kilo.... En ik ben met mijn 168 lang en lange blonde haren ook niet echt indrukwekkend. Echt nog nooit over nagedacht, zeker overdag niet. Bij maanlicht loop ik nu nog wel eens het bos in, maar niet te ver, op de fiets durf ik dat weer iets verder, maar dat is meer omdat ik nachtblind ben..... Welke gek gaat er nu in de nacht het bos in. En fijn met lichtje op de flexlijn :D
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik ben met Trees bij me ook niet snel bang, voordeel is dat bepaalde types toch bang van haar zijn :P Bos zit er helaas niet bij vanwege teveel loslopers (mag eigenlijk niet maar mensen doen het toch) en dan zou ik daar 's avonds laat ook niet zo snel heen gaan, maar een stukje langs het meer lopen 's nachts vind ik heerlijk. Nou lijkt mijn breakstick vanwege de kleur ook wel een beetje op een groot mes, die heb ik weleens een keertje "per ongeluk" uit mn zak laten bungelen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Volgende keer lekker los inderdaad :cheer:
Ik zou zelf ook wel geschrokken zijn, als je ineens iemand vlak achter je hoort.
Denk toch dat een grotere hond wel helpt soms ook. :mrgreen: Met Ben heb ik altijd wel het idee gehad dat hij wel wat zou doen mocht het nodig zijn, en hij nog wel een klein beetje afschrikt, dan loop je toch anders.
Apple is de grootste mensenvriend op aarde, die zou iemand met kwade bedoelingen vast nog wel even een handje helpen ook :F:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik denk daar eerlijk gezegd nooit over na als ik in het bos loop :19:
Nou scheelt het denk ik wel dat ik met een grote donkere hond naast me loop die ook nog behoorlijk waaks is.
's Avonds loop ik ook gerust hier het park in of tussen de akkers op afgelegen wegen.

Ik weet trouwens niet of ik zo'n held zou zijn wanneer ik bijvoorbeeld een klein wit hondje naast me had lopen :wink:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Manuma
Zeer actief

Als iemand achter mij blijkt te lopen voel ik vooral schaamte :LOL: Ik praat en zing in mijn eentje of doe nogal raar met mijn honden :mann:
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Nooit over nagedacht zeg.
Ik loop, fiets en ren waar ik wil als ik daar zin in heb.

Heerlijkst was onze vakantie in the middle of nowhere in Schotland. Zelfs geen straatverlichting. Heerlijk gewoon.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik als kind ook niet anders gewend was. Als we het bos ingingen waar ik woonde was je per definitie alleen en niet zomaar te vinden.
Tegenwoordig met alle hulpmiddelen als gps en mobiele telefoons maak ik me er dan ook echt geen zorgen om.

Vriendlief heb ik me op begin meer zorgen om gemaakt als hij de bossen inging. Richtingsgevoel van niets nada noppes. Dat is ondertussen verbeterd en hij heeft een heerlijke gps waar hij vaak de auto als startpunt ingeeft zodat hij hem terug kan vinden.
...; We will never surrender Winston Churchill
Manuma
Zeer actief

Lemuria schreef:
Manuma schreef::LOL:

EN als de maan schijnt heb je nog genoeg licht om te zien waar je je voeten neerzet. Dan wil jij wel graag meer bos, maar dan gaat dat feestje over he! Geen hand voor ogen. Vandaar dat ik graag een stuk strand hier ergens in Eindhoven had gehad :)
Haha ja dat klopt! Ik heb op een berg in Frankrijk gewoond, daar was geen enkele lantaarn. Je liep niet in het bos maar wel tussen de bomen en over keien en rotsen. En dan moest ik twee keer in het donker lopen :jank: Soms voelde je iets over je heen vliegen, dat was onze uil. Je zag echt helemaal niks.
Toch had het wel wat. Achteraf.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik wandel juist graag in donker of op vreemde tijden.
Zo wist een buurvrouw in het verleden mij te vertellen dat ik bekend stond als de vrouw die op rare tijden buiten liep :mrgreen:

Ik ging in het verleden in het donker de Vlietlanden rond met Rio , Orson en Micron.
Ook op vakantie ga ik , dan wel met licht omdat het onbekend terrein is , als het vroeg licht is gerust om vijf uur op pad door de bossen van Drenthe. Dat deed ik in het verleden altijd alleen , nu samen met Jan maar als hij wil blijven slapen is het ook goed en ga ik alleen.
Als Jan nachtdienst draait ga ik ook gerust om vijf in de winter de duinen in ,wel op het pad maar dat is meer omdat ik bang ben dat ik mijn nek anders breek :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik denk er ook niet eens bij na. Ik kan namelijk ook onder een bus lopen, ge wit ut ooit nooit nie.

Daarnaast is mijn schop naar het kruis vrij goed geperfectioneerd dus mocht men onzuivere bedoelingen hebben dan test ik die graag nog verder uit. :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kijk elke paar meter altijd even achter me. Met een niet sociale hond naar mensen leer je wel opletten en zo wordt ik zelden tot nooit verrast door mede bosgebruikers. Hooguit soms een mtb'er. Die hebben in 99 vn de 100 gevallen geen bel en vinden dat ze over elk paadje mogen :F:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat je in bewoond gebied eerder kans loopt op een verkrachting dan in een bos .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ytje schreef:Haha wat een leuke reacties zitten er tussen. Inmiddels 2x naar het bos geweest! En vandaag mezelf bewezen dat ik rustig bleef. Op heel erg afgelegen stukje hoor ik opeens iemand achter me zijn keel schrapen. Loopt er een wat oudere man zonder hond op meter of 10 achter me. Ik ben met Joy langs de kant van het bospad gaan staan en gewacht. Hij was vriendelijk en liep gewoon door. Misschien de boswachter wel. Ik kneep hem wel even toen ik merkte dat hij achter me liep. Hij schraapte zijn keel natuurlijk omdat hij anders dacht dat ik misschien zou schrikken want hij liep stevig door. Al met al een goede afloop. Het is inderdaad heerlijk. Zo stil en rustig.. en dan dat prachtige zonnetje!

En inmiddels een nieuwe profielfoto dat werd tijd.
Je bent zelf bang voor mannen en dan ga jij die man lopen knijpen. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

bouvierpoedel schreef:Geloof dat je in bewoond gebied eerder kans loopt op een verkrachting dan in een bos .
Ja dat denk ook. Laatst ging mijn dochter met haar hond een hele dag er op uit in de bossen hier (Loonse en Drunense duinen)Ze weet er de weg omdat ze er ook paardrijd, toen ze om vijf uur nog niet terug was heb ik haar maar even een berichtje gestuurd of alles goed was :denken: (dat was het) Maar ik denk inderdaad dat ze veel meer kans loopt om in een stad iemand tegen te komen die op verkeerde dingen uit is dan in een bos op een doordeweekse dag, daar is de scoringskans niet zo hoog.
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

bouvierpoedel schreef:
Ytje schreef:Haha wat een leuke reacties zitten er tussen. Inmiddels 2x naar het bos geweest! En vandaag mezelf bewezen dat ik rustig bleef. Op heel erg afgelegen stukje hoor ik opeens iemand achter me zijn keel schrapen. Loopt er een wat oudere man zonder hond op meter of 10 achter me. Ik ben met Joy langs de kant van het bospad gaan staan en gewacht. Hij was vriendelijk en liep gewoon door. Misschien de boswachter wel. Ik kneep hem wel even toen ik merkte dat hij achter me liep. Hij schraapte zijn keel natuurlijk omdat hij anders dacht dat ik misschien zou schrikken want hij liep stevig door. Al met al een goede afloop. Het is inderdaad heerlijk. Zo stil en rustig.. en dan dat prachtige zonnetje!

En inmiddels een nieuwe profielfoto dat werd tijd.
Je bent zelf bang voor mannen en dan ga jij die man lopen knijpen. :LOL:
Hahah wat scherp! Goede woordgrap zo ja :D:D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”