Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vivi aangevallen :(
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vivi aangevallen :(
wat een horror
Beterschap voor Vivi
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Arme Vivi, hopelijk komt ze er snel bovenop.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jeetje, die heeft behoorlijke schade. Wat nalatig dat het niet is opgemerkt toen het gebeurde. Zo te lezen is het een zooitje bij die HUS.
Precies de reden dat die van mij door iemand particulier worden uitgelaten, alleen mijn honden en altijd aan de riem. Zie anders het tegenovergestelde nog gebeuren. Ze zitten hier nogal straks onder regime, maar bij andere mensen durven ze verdacht vervelend te doen. Zal je zien dat een sukkelige hond 1 van hen aanvalt en ze er alle 3 bovenop klappen te midden van een grote roedel honden. Neuh liever niet...
Precies de reden dat die van mij door iemand particulier worden uitgelaten, alleen mijn honden en altijd aan de riem. Zie anders het tegenovergestelde nog gebeuren. Ze zitten hier nogal straks onder regime, maar bij andere mensen durven ze verdacht vervelend te doen. Zal je zien dat een sukkelige hond 1 van hen aanvalt en ze er alle 3 bovenop klappen te midden van een grote roedel honden. Neuh liever niet...
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wat erg! Dan denk je je honden veilig aan iemand mee te geven. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een hond wordt aangevallen, maar dan handel je toch anders neem ik aan. Fijn voor je dochter dat jij haar honden kan opvangen.
Geef Vivi maar een extra knuffel!
Geef Vivi maar een extra knuffel!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Lemuria
Daarom ook geen hus voor Izzy. Ik laat haar liever veilig op de bank stinken en wandel daarna wel met haar, dan dat ik haar aan iemand meegeef.
Beterschap voor Vivi
Beterschap voor Vivi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Beterschap voor Vivi.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Sterre
Wat erg. En onverantwoordelijk. Met andermans honden ben je toch extra oplettend. Kan me voorstellen dat je woest bent.
-
sjm
- Zeer actief
Jeetje. Voor mij ook reden genoeg om t altijd in eigen handen te houden. Vreselijk. Snap dat je woest bent. Arme Vivi. Hopelijk knapt ze snel op!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hè bah! Zoiets verwacht je niet als je iemand denkt te kennen.
Hopelijk geen nadelige gevolgen en is ze er snel bovenop
Hopelijk geen nadelige gevolgen en is ze er snel bovenop
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat vreselijk zeg, beterschap voor vivi, snap er niks van dat je zo laks kan zijn met andermans honden. Ik heb zelf ook regelmatig oppas honden, maar dan ben ik 10x voorzichtiger mee dan met je eigen honden.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Als deze particulier als vriendendienst gratis op de honden past wordt het een vervelende/moeilijke zaak.Boutje schreef:Het is een particulier... ze heeft zelf 4 grote honden en vangt nu en dan 1 of 2 honden van anderen op... waaronder dus de 2 shelties van mijn dochter.
Na het "kwijt" incident had mijn dochter afgesproken niet los... heeft ze zich niet aan gehouden...
Was makkelijk dichtbij voor haar... dan moet ze nu maar wat verder rijden voor haar hondjes, ze blijven hier!
En Vivi ga ik even rotverwennen!
Als je dochter echter betaalt voor deze HUS dan is deze bedrijfsmatig bezig. Dat houdt in dat ze aansprakelijk is voor schade toegebracht door derden aan honden die onder haar beheer stonden. En als zij niet oplet en geen gegevens heeft uitgewisseld met de schadeveroorzaker dan heeft ze een probleem. Waarschijnlijk zal ze geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebben. Dat maakt niets uit. Je zou haar per aangetekende brief verantwoordelijk kunnen stellen voor de schade en de eventuele gevolgschade.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Jeetje wat onzettend naar. Hopelijk knapt ze snel op. 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Nee hoor, niet bij mijn betaalde HUS in elk geval. Zou ook gek zijn, met honden heb je altijd de kans dat er iets gebeurt. Dat je daarna niet meteen naar de DA gaat en honden los laat waarvan afgesproken is die niet los te laten, ja dat is nalatigheid, maar voor het bijtincident zelf is ze niet aansprakelijk.Wolfsblut schreef:Als deze particulier als vriendendienst gratis op de honden past wordt het een vervelende/moeilijke zaak.Boutje schreef:Het is een particulier... ze heeft zelf 4 grote honden en vangt nu en dan 1 of 2 honden van anderen op... waaronder dus de 2 shelties van mijn dochter.
Na het "kwijt" incident had mijn dochter afgesproken niet los... heeft ze zich niet aan gehouden...
Was makkelijk dichtbij voor haar... dan moet ze nu maar wat verder rijden voor haar hondjes, ze blijven hier!
En Vivi ga ik even rotverwennen!
Als je dochter echter betaalt voor deze HUS dan is deze bedrijfsmatig bezig. Dat houdt in dat ze aansprakelijk is voor schade toegebracht door derden aan honden die onder haar beheer stonden. En als zij niet oplet en geen gegevens heeft uitgewisseld met de schadeveroorzaker dan heeft ze een probleem. Waarschijnlijk zal ze geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebben. Dat maakt niets uit. Je zou haar per aangetekende brief verantwoordelijk kunnen stellen voor de schade en de eventuele gevolgschade.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ach gossie, wat een ellende.
Beterschap!
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Beterschap
Wel behoorlijk nalatig dat Vivi niet goed gecontroleerd is door de HUS en dat ze niet meteen naar de dierenarts zijn gegaan. Zo'n grote wond als jij omschrijft zou toch opvallen, denk ik dan.
Wel behoorlijk nalatig dat Vivi niet goed gecontroleerd is door de HUS en dat ze niet meteen naar de dierenarts zijn gegaan. Zo'n grote wond als jij omschrijft zou toch opvallen, denk ik dan.
♥- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Bah, wat naar! Ik kan me je boosheid goed voorstellen. Hopelijk knapt Vivi snel op!
Gelukkig heb ik een fijne oppas die zich heel strikt aan mijn instructies houdt (Amy en Amoz mogen bij anderen ook niet los) en bij enige twijfel direct naar de dierenarts gaat.
Ja, dat zou je denken hè...Lizzie. schreef:Wat vreselijk zeg, beterschap voor vivi, snap er niks van dat je zo laks kan zijn met andermans honden. Ik heb zelf ook regelmatig oppas honden, maar dan ben ik 10x voorzichtiger mee dan met je eigen honden.
Gelukkig heb ik een fijne oppas die zich heel strikt aan mijn instructies houdt (Amy en Amoz mogen bij anderen ook niet los) en bij enige twijfel direct naar de dierenarts gaat.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Wat erg
, beterschap..

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als uitlater zou ik me trouwens doodschamen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Heel vervelende situaties zijn dat. Soortgelijke voorvallen kom je op het forum regelmatig tegen met een HUS. Dat is voor de reden dat ik er nooit mee in zee zal gaan. Bij ziekte waardoor ik niet zou kunnen opstaan ook niet. Noodgedwongen zullen ze dan veel alleen in de tuin moeten verblijven.Boutje schreef:Tja, ze heeft wel veel haar, maar bloed op haar witte buikje valt wel op...
Ik ben er zeker van dat ik het gezien had, zeker bij nakijken of afvoelen... naar die buik heeft ze dus echt niet gekeken, mij maak je niet wijs dat je daar overheen kijkt... ze stapte nog dus het viel mee, eerder zo iets denk ik...
Ze doet het gratis voor mijn dochter (die past in ruil nu en dan op haar honden)en heeft het ook niet breed, ik betaal die rekeningen wel, gaat me daar niet om.
Zou alleen willen weten welke hond het was... er zijn in dat gebied nog incidenten gweest en als het om de zelfde hond zou gaan zou ik wel aangifte willen doen of zo... Is ook dat zelfde gebied waar mijn chi Maya ooit uit de roedel gegrepen is (maar die had niks gelukkig)
maar nakijken... aangelijnd houden als dit gevraagd wordt, zorgvuldig zijn... ik pas nu en dan ook op iemands hond in een vakantie of zo maar ben er altijd zeer voorzichtig mee, die gaan tenzij ik ze heel goed ken ik ik er zeker van ben dat ze naar mij luisteren en bij mijn eigen honden blijven gewoon nooit los.
Vivi is 9, als jonge hond 2 keer aangevallen door een jack russel op wedstrijd, heeft toen ons heel veel tijd gekocht nadien want ze was echt bang voor andere honden en toen is het jaren goed gegaan. Ik hoop maar dat ze mss net door die wandeling nadien niet opnieuw een trauma heeft.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Aniway
Beterschap voor Vivi.
-
Stapper
- Zeer actief
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Oh bah, beterschap 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Beterschap voor Vivi
-
Neeltje
Beterschap gewenst voor Vivi. Hier blijft het ook gewoon op de bank knorren tot ik weer thuis ben en dan gaan we er lekker samen op uit.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Wat erg, hoop dat de ab zijn werk doet en dat Vivi niet te bang is straks. Eerst maar snel opknappen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Als eerste beterschap met de kleine.
Verder zou ik er wel achter willen komen wie de tegenpartij was. De HUS is ook instructeur zeg je, die moet toch iig het ras herkennen en ze zou de man toch kunnen omschrijven. Ik zou dan een aantal maandagen rond het zelfde tijdstip gaan "posten"op de plek waar ze aangevallen is.
Kun je iig de schade verhalen en navraag doen of de hond al vaker bijtincidenten op zijn naam heeft.
Verder zou ik er wel achter willen komen wie de tegenpartij was. De HUS is ook instructeur zeg je, die moet toch iig het ras herkennen en ze zou de man toch kunnen omschrijven. Ik zou dan een aantal maandagen rond het zelfde tijdstip gaan "posten"op de plek waar ze aangevallen is.
Kun je iig de schade verhalen en navraag doen of de hond al vaker bijtincidenten op zijn naam heeft.
Gr. Aniek

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
ben ik eens met BudkesBudkes schreef:Als eerste beterschap met de kleine.![]()
Dikke knuffel voor Vivi
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
he wat naar, beterschap voor Vivi hopelijk herstelt ze goed. Kan me voorstellen dat je erg kwaad bent, een bijtincident kan gebeuren maar dan kijk je toch even of het hondje in orde is, ik snap niet hoe je dan zo kan doorlopen. Volgens mij heb je dan als hus ook gewoon geen hart voor de honden en draait t alleen om geld. En ook als je je eigen honden zo laat ontsnappen telkens, aangelijnd is dan zogenaamd zielig maar onder een auto komen is nog zieliger :-/ Ik ben vrij streng met wie Trees mag uitlaten, vooral vanwege haar hondagressie dus echt alleen mensen waarvan ik zeker weet dat ze daarmee om kunnen gaan.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Wat erg, heel erg veel beterschap, hopelijk knapt ze snel op en houdt ze er verder geen trauma aan over.
Verder eens met Budkes.
Verder eens met Budkes.