Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer loopsheid afgelopen?
Moderator: moderatorteam
-
Cipress
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese Stabij x Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Wanneer loopsheid afgelopen?
Dag allemaal!
Ik weet niet of ik het hier goed zet, hoor. Maar ik heb, ja alweer, een vraagje. Haha. Velen weten het al. We hebben, nu een maand, een herplaatsbaar teefje. We hebben in het begin erg moeten zoeken, maar we zijn in een fijn ritme gekomen. Nu heb ik een vraagje over haar loopsheid. Dit is mijn eerste hond en weet er dus, naast het lezen, weinig van en zit dus geregeld met vragen.
Maar even to the point. Onze lieverd is dus loops. Zit zit nu op haar 22ste dag. Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd hoe het zit met loopsheid, vooral hoe de stadia zijn en wanneer het afgelopen is. We houden haar al vanaf dag één aan de lijn en hebben elke keer andere honden ontweken. Dit omdat ze minder goed luisterde en wij geen risico wilde lopen op wat pups over een aantal weken. Rond dag 16/17 had het bloed plaats gemaakt voor bruin slijm. Nu de dag van vandaag komt er heel weinig slijm uitlopen. Haar vulva is, geloven wij, een deel geslonken. Het is in ieder geval niet meer zo dik dan dat het eerst was. Ze is wat speelser; ze wilde nu opeens wel met een trektouw spelen, wat ze hiervoor niet deed. (Maar we hebben haar nu een maand, daarvan 3 weken loops). We hebben contact gehad met de dierenarts en een eigenaar van een hondenschool en zij zeiden dat het wel over was. Maar wil willen meer meningen. Juist omdat er, vooral op internet, allemaal verschillende dingen worden gezegd.
Dus wat zijn jullie ervaringen? Het is niet erg dat ze loops is, maar we willen haar weer lekker kunnen laten rennen en met andere hondjes spelen. Niet steeds bang zijn dat iedere hond die eraan komt een reu is. Haha.
Ik weet niet of ik het hier goed zet, hoor. Maar ik heb, ja alweer, een vraagje. Haha. Velen weten het al. We hebben, nu een maand, een herplaatsbaar teefje. We hebben in het begin erg moeten zoeken, maar we zijn in een fijn ritme gekomen. Nu heb ik een vraagje over haar loopsheid. Dit is mijn eerste hond en weet er dus, naast het lezen, weinig van en zit dus geregeld met vragen.
Maar even to the point. Onze lieverd is dus loops. Zit zit nu op haar 22ste dag. Ik heb al aan verschillende mensen gevraagd hoe het zit met loopsheid, vooral hoe de stadia zijn en wanneer het afgelopen is. We houden haar al vanaf dag één aan de lijn en hebben elke keer andere honden ontweken. Dit omdat ze minder goed luisterde en wij geen risico wilde lopen op wat pups over een aantal weken. Rond dag 16/17 had het bloed plaats gemaakt voor bruin slijm. Nu de dag van vandaag komt er heel weinig slijm uitlopen. Haar vulva is, geloven wij, een deel geslonken. Het is in ieder geval niet meer zo dik dan dat het eerst was. Ze is wat speelser; ze wilde nu opeens wel met een trektouw spelen, wat ze hiervoor niet deed. (Maar we hebben haar nu een maand, daarvan 3 weken loops). We hebben contact gehad met de dierenarts en een eigenaar van een hondenschool en zij zeiden dat het wel over was. Maar wil willen meer meningen. Juist omdat er, vooral op internet, allemaal verschillende dingen worden gezegd.
Dus wat zijn jullie ervaringen? Het is niet erg dat ze loops is, maar we willen haar weer lekker kunnen laten rennen en met andere hondjes spelen. Niet steeds bang zijn dat iedere hond die eraan komt een reu is. Haha.
"you don't always get the dog you want, you get the dog you need"

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Wanneer loopsheid afgelopen?
Houd voor de zekerheid na het einde van het bloedverlies nog ongeveer een week aan.
Bij mijn hond weet ik het inmiddels vrij goed, en kan ik aan haar gedrag zien of het weer "safe" is. Maar die heb ik al 5,5 jaar, en heb dus al een stuk of 8 loopsheden meegemaakt.
Maar ga er dus níét standaard vanuit dat als het bloeden stopt, ze ook niet meer vruchtbaar is, dat kan echt nog even daarna.
Bij mijn hond weet ik het inmiddels vrij goed, en kan ik aan haar gedrag zien of het weer "safe" is. Maar die heb ik al 5,5 jaar, en heb dus al een stuk of 8 loopsheden meegemaakt.
Maar ga er dus níét standaard vanuit dat als het bloeden stopt, ze ook niet meer vruchtbaar is, dat kan echt nog even daarna.

-
Cipress
- Vaste gebruiker
Dank voor je reactie! Ze bloedt nu ongeveer 6 dagen niet meer. Heb het bloed waterig zien worden en langzaamaan alleen maar slijm. Wat nu 6 dagen is en nu bijna niks meer verliest. Voor zover ik zie dan. Het lastige is gewoon dat de DA en de eigenaar van de hondenschool zeggen dat het over is. Maar het zou naar zijn als dat helemaal niet het geval is en ik alleen naar hen luister...

- Habibi
- Zeer actief
Slijm tel ik mee als bloeden.
Ik bedoel echt een week nadat er helemaal geen uitvloeiing meer is.
Better safe than sorry.
Aan de andere kant mag ik toch hopen dat een veearts/dierenarts weet waar hij het over heeft.
(ik twijfel wel eens...)
Better safe than sorry.
Aan de andere kant mag ik toch hopen dat een veearts/dierenarts weet waar hij het over heeft.
(ik twijfel wel eens...)

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet meer bloeden is ook een teken van dekrijpheid
Kijk zelf naar mn reuen en dan met name die gedekt heeft.
En de maat van haar muts, haar gedrag etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Cipress
- Vaste gebruiker
Oh ja! Haha. Dankje. Ja, dierenarts, het was de assistente. Maar heb vaak het gevoel dat deze niet zoveel weet, ofzo. (Mag ik eigenlijk niet zeggen, natuurlijk.) Maar mijn dierenarts zei, 1 weken geleden, dat honden in hun 3de week niet meer vruchtbaar zijn. Maar ik geloof dat hij het vooral over de theorie had...Habibi schreef:Slijm tel ik mee als bloeden.
Better safe than sorry.
(ik twijfel wel eens...)

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze aan de lijn makkelijk is naar andere honden kun je gewoon eens kijken hoe reuen op haar reageren.
-
Cipress
- Vaste gebruiker
Dat dacht ik dus ook. Al zeggen sommige weer dat als er waterige vloeiing uitkomt, dat ze dan dekrijp zijn. Ze zit, omdat ze niet alleen kan zijn, per week 1 dag bij de oppas en die hebben een gecastreerde reu en die doet gewoon normaal. Maar ik weet natuurlijk niet of gecastreerde anders reageren dan niet gecastreerde reuen.malinois schreef:Niet meer bloeden is ook een teken van dekrijpheid![]()
Haar gedrag weet ik helaas niet, omdat ze, denk ik, toen ze net bij ons was al met haat hormonen bezig was. Haar Vulva is wel geslonken. Niet helemaal zoals hij was, denk ik, maar wel minder dik.

- Habibi
- Zeer actief
In hun derde week (dag 14 t/m 21) zijn -voor zover ik weet- de meeste honden juist op hun vruchtbaarst...
En na 21 dagen hoe dan ook safe is absoluut zeker onwaar. Er zijn ècht wel honden die ook na dag 21 vruchtbaar zijn.
Assistente mag dus even terug naar school...
(of ze moet uit zijn op extra klanten natuurlijk)
En na 21 dagen hoe dan ook safe is absoluut zeker onwaar. Er zijn ècht wel honden die ook na dag 21 vruchtbaar zijn.
Assistente mag dus even terug naar school...
(of ze moet uit zijn op extra klanten natuurlijk)

-
Cipress
- Vaste gebruiker
Hahaha. Ja, onze eerste hond. We kennen haar nog niet zo goed, dus weten ook niet hoe en wat. Dus voor de zekerheid gewoon vast gehouden. Het zou wat zijn als ze er vandoor zou gaan, om eens een lekker man te versieren.Kells schreef:Kenonne!Mijn loopse teven heb ik hooguit 5 dagen aan de lijn. De eerste 9 dagen heb ik ze sowieso gewoon los en roep ze bij mij als ik een intacte reu of onbekende hond tegen kom. Als mijn dames opeens hevig geïnteresseerd zijn in een reu, dan gaan ze een paar dagen aan de lijn. Wordt een reu weer weg gesnauwd, dan mogen ze weer los. Je merkt op den duur vanzelf hoe het gedrag naar reuen is.

- Habibi
- Zeer actief
Ooh, maar Habibi heb ik ook vrijwel de volle tijd loslopen.
Ze gaat alleen niet mee naar stal (daar lopen een aantal intacte reuen)
En ik hou haar wel kort bij me indien er andere honden in de buurt zijn, of waar het onoverzichtelijk is.
Maar Habibi is dan ook zeer gehoorzaam, en ik weet bij haar erg precies wanneer het risico het hoogst is door haar gedrag.
In het geval van TS ligt dat anders. 1e eigen hond, standaard gedrag nog niet bekend, en vast nog geen blinde gehoorzaamheid na zo kort hebben.
Bovendien heb je ook nog reueneigenaren...
(heb er op hoogloopsheid afgelopen jaar 1 gehad die toch ècht achter Habibi aan bleef lopen, terwijl het baasje vlak daarvoor gezegd had dat hij heel gehoorzaam was, en weinig interesse in loopse teven had.. Gelukkig had ik Habibi aan de lijn, kon ik de verder heel vriendelijke reu bij zijn halsband pakken en er redelijk smakelijk om lachen samen met zijn eigenaar...
De vraag was of de vruchtbare periode over was in week 3.
En het antwoord is dat dat beslist niet zeker is.
In dit geval dus lekker nog even bij je houden, en er nog niet vanuit gaan dat het veilig is...
(bij de oppashond, die een gecastreerde reu is, is in principe wel safe. Mits minimaal 6 weken gecastreerd)
Ze gaat alleen niet mee naar stal (daar lopen een aantal intacte reuen)
En ik hou haar wel kort bij me indien er andere honden in de buurt zijn, of waar het onoverzichtelijk is.
Maar Habibi is dan ook zeer gehoorzaam, en ik weet bij haar erg precies wanneer het risico het hoogst is door haar gedrag.
In het geval van TS ligt dat anders. 1e eigen hond, standaard gedrag nog niet bekend, en vast nog geen blinde gehoorzaamheid na zo kort hebben.
Bovendien heb je ook nog reueneigenaren...
(heb er op hoogloopsheid afgelopen jaar 1 gehad die toch ècht achter Habibi aan bleef lopen, terwijl het baasje vlak daarvoor gezegd had dat hij heel gehoorzaam was, en weinig interesse in loopse teven had.. Gelukkig had ik Habibi aan de lijn, kon ik de verder heel vriendelijke reu bij zijn halsband pakken en er redelijk smakelijk om lachen samen met zijn eigenaar...
De vraag was of de vruchtbare periode over was in week 3.
En het antwoord is dat dat beslist niet zeker is.
In dit geval dus lekker nog even bij je houden, en er nog niet vanuit gaan dat het veilig is...
(bij de oppashond, die een gecastreerde reu is, is in principe wel safe. Mits minimaal 6 weken gecastreerd)

-
Lemuria
Ik hou Izzy helemaal niet aan de lijn. Ik loop sowieso wel meer op achterafgebieden waar weinig honden komen, maar ik lijn haar alleen even aan als ik een hond tegenkom en niet weet of dat een reu is
Ze luisterde de afgelopen 3 loopsheden gewoon goed als ik haar bij me riep en dat verwacht ik deze keer eigenlijk ook.
Ben wel 1x de fout in gegaan hoor
Ik liep door een pad door de weilanden toen ik een bekende DKH-teef tegenkwam. Dus ze begonnen wat te spelen en te rennen en opeens duikt die teef erop. "Goh." zeg ik nog tegen de eigenaresse, "Laika vindt Izzy ook wel interessant nu ze loops is.".
"Dit is niet Laika, dit is haar broer...Izzy is loops?"
Woops
Ben wel 1x de fout in gegaan hoor
"Dit is niet Laika, dit is haar broer...Izzy is loops?"
Woops
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik weet dat het uitzonderlijk is, maar Mila is gedekt aan de hand van progesterontesten en dat was pas op dag 21 en 22 van de loopsheid. Tot dag 26 wilde ze zich ook nog laten dekken door onze gecastreerde reu. Maar aan het gedrag kun je het wel aardig afleiden vind ik. Alleen even geen risico's nemen totdat je echt safe zit. 
-
Cipress
- Vaste gebruiker
Momenteel op dag 27, ze heeft alleen nog wit spul in haar vulva. Soms hangt er een druppel eraan, maar verder zie ik helemaal niks. Nu nog een week aanhouden? Of kan ik het al proberen? Ik ben er klaar mee. Haha.Habibi schreef:Slijm tel ik mee als bloeden.
Better safe than sorry.
(ik twijfel wel eens...)

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Toen ik nog intacte teven had, heb ik ze gewoon los laten lopen op rustige en overzichtelijke plekken, ook op hun dekrijpe dagen. Hier nog nooit gehad dat een teef op de loop ging tijdens de loopsheid. Als ik dan al eens een hond tegenkwam, gingen ze aan de lijn.
In jouw geval zou ik het zoals je het beschrijft nu wel weer aandurven om haar los te laten. De kans dat ze nu nog dekrijp is, is heel erg klein.
Ik weet dat met name honden als de Saarloos en daaraan verwante rassen, en sommige poolhondenrassen vrij laat tot heel laat pas dekrijp zijn. Maar de gemiddelde teef is zo´n beetje tussen dag 10 en dag 17 ergens dekrijp.
In jouw geval zou ik het zoals je het beschrijft nu wel weer aandurven om haar los te laten. De kans dat ze nu nog dekrijp is, is heel erg klein.
Ik weet dat met name honden als de Saarloos en daaraan verwante rassen, en sommige poolhondenrassen vrij laat tot heel laat pas dekrijp zijn. Maar de gemiddelde teef is zo´n beetje tussen dag 10 en dag 17 ergens dekrijp.