Ah, dankjewel!kloesje schreef:Rabiës kun je niet titeren en de enting is 3 jaar geldigRi@nne schreef:Kai heeft z'n Rabies enting vorig jaar in Roemenie gehad. Die is dus nog 2 jaar safe... toch?
En hoe zit het met titeren? Is dat geldig voor Duitsland, of toch niet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klein stukje door Duitsland... Rabies enting
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Re: Klein stukje door Duitsland... Rabies enting
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik moest hem kunnen tonen, ook al zaten we in de auto.Niika88 schreef:oh gelukkig, dankjewel!kloesje schreef:Nee je moet hem enkel bij je hebben wanneer je naar openbare gelegenheden gaat, dus is het niet verplicht om hem met vervoer bij je te hebben.Niika88 schreef:Hilly45 schreef:Ik ging 3jaar geleden naar Zwitserland en mooi dat we in Duitsland van de weg werden gehaald en dat echt alles gecontroleerd werd; Zat de hond in gordel, muilkorf aanwezig, enting Rabies etc.
die muilkorf, is dat altijd verplicht in dld?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tot vorig jaar zou ik t niet zo spannend gevonden hebben. Ook Xantos is destijds met een nog niet geldige enting op vakantie geweest ooit. Maar nu met al die verscherpte controles gok ik t niet meer. Xena gaat echt niet meer mee maar t buitenland dus die ent ik niet meer. Xavi is geent en Xygan doe ik de eerstvolgende entbeurt mee...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy krijgt geen entingen meer, alleen nog rabiës. Een penning heb ik niet, maar als we de grens over gaan heb ik altijd onze paspoorten bij me (dus ook die van Joy). Een muilkorf in Duitsland, dat wist ik niet, ook voor zo'n klein frummeltje als Joy?
Ik zou trouwens niet de grens over durven zonder rabiës enting!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Je drukt gewoon een koffiebekertje over dr snuit en dat is dan je muilkorfFabiola17 schreef:Joy krijgt geen entingen meer, alleen nog rabiës. Een penning heb ik niet, maar als we de grens over gaan heb ik altijd onze paspoorten bij me (dus ook die van Joy). Een muilkorf in Duitsland, dat wist ik niet, ook voor zo'n klein frummeltje als Joy?

- Hilly45
- Zeer actief
Dat moet je even nakijken Fabiola. Ik meende dat er een richtlijn is t.a.v. kilo's. M.a.w. het zou best kunnen, dat bij zo'n klein hondje het niet hoeft.Fabiola17 schreef:Joy krijgt geen entingen meer, alleen nog rabiës. Een penning heb ik niet, maar als we de grens over gaan heb ik altijd onze paspoorten bij me (dus ook die van Joy). Een muilkorf in Duitsland, dat wist ik niet, ook voor zo'n klein frummeltje als Joy?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Alles boven de 40 cm als ik me niet vergisFabiola17 schreef:Joy krijgt geen entingen meer, alleen nog rabiës. Een penning heb ik niet, maar als we de grens over gaan heb ik altijd onze paspoorten bij me (dus ook die van Joy). Een muilkorf in Duitsland, dat wist ik niet, ook voor zo'n klein frummeltje als Joy?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Muilkorf of snuitje
Voor middelgrote en grote honden geldt er een extra maatregel. Dit zijn alle honden die meer dan 20 kilo wegen of een schofthoogte hebben van meer dan 40 centimeter. Als jouw hond in een van deze twee categorieën valt dan moet je in Duitsland ten alle tijden een passende muilkorf of eventueel snuitje bij de hand hebben. De hond hoeft deze in de meeste gevallen niet te dragen, maar je moet het op verzoek wel kunnen tonen! Ga je met een hond waarvoor bovenstaande regel geldt met het openbaar vervoer dan moet deze het snuitje of de muilkorf ook daadwerkelijk dragen. Let op: dit geldt dus voor alle honden met deze afmetingen, ongeacht het ras. Voor een aantal rassen gelden wel nog strengere regels.
Dit dus inderdaad, ik ben weer gerust.
Voor middelgrote en grote honden geldt er een extra maatregel. Dit zijn alle honden die meer dan 20 kilo wegen of een schofthoogte hebben van meer dan 40 centimeter. Als jouw hond in een van deze twee categorieën valt dan moet je in Duitsland ten alle tijden een passende muilkorf of eventueel snuitje bij de hand hebben. De hond hoeft deze in de meeste gevallen niet te dragen, maar je moet het op verzoek wel kunnen tonen! Ga je met een hond waarvoor bovenstaande regel geldt met het openbaar vervoer dan moet deze het snuitje of de muilkorf ook daadwerkelijk dragen. Let op: dit geldt dus voor alle honden met deze afmetingen, ongeacht het ras. Voor een aantal rassen gelden wel nog strengere regels.
Dit dus inderdaad, ik ben weer gerust.
Laatst gewijzigd door Fabiola17 op 13 feb 2016 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
- Hilly45
- Zeer actief
Op hondenwelkom.com staat dit:Fabiola17 schreef:Muilkorf of snuitje
Duitsland:
Eén eigenaar mag maximaal 3 honden meenemen. Neem voor het meenemen van meer dan 3 honden contact op met de Duitse ambasade.
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent.
Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).
Als je hond zwaarder is dan 20 kg. of een schofthoogte heeft van meer dan 40 cm. moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Hoe bedoel je niet titeren? Dat kan wel hoor, was vroeger ook verplicht voor reizen naar o.a Scandinavië en de UK. Als je bedoelt dat titeren geen rechtsgeldig alternatief is voor een verlopen inenting heb je gelijk natuurlijk, want dat is het inderdaad nietkloesje schreef:Rabiës kun je niet titeren en de enting is 3 jaar geldigRi@nne schreef:Kai heeft z'n Rabies enting vorig jaar in Roemenie gehad. Die is dus nog 2 jaar safe... toch?
En hoe zit het met titeren? Is dat geldig voor Duitsland, of toch niet?
Hoe lang de inenting geldig is staat in het paspoort. Mijn Poolse Mies had een rabiës inenting die maar 1 jaar geldig was.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Toen we vier honden hadden gingen ze gewoon alle vier mee naar Oostenrijk. Nu dan met drie.
Maar goed we waren wel met zijn tweeën, de honden staan wel allemaal op mijn naam. Maar ach, er heeft nog nooit iemand naar gevraagd.
Maar goed we waren wel met zijn tweeën, de honden staan wel allemaal op mijn naam. Maar ach, er heeft nog nooit iemand naar gevraagd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hilly45
- Zeer actief
Sam hoefde hem ook niet om te hebben, ook de andere hond niet, maar we moesten het beide kunnen tonen. Ook dierenpaspoort waar de rabies-enting in stond en we moesten laten zien, hoe we de honden vervoerden.Tara schreef:Dit wist ik niet. Ik rij zo vaak met vier honden naar Duitsland. Netjes allemaal geënt, maar dan weer zonder muilkorf.Hilly45 schreef:Op hondenwelkom.com staat dit:Fabiola17 schreef:Muilkorf of snuitje
Duitsland:
Eén eigenaar mag maximaal 3 honden meenemen. Neem voor het meenemen van meer dan 3 honden contact op met de Duitse ambasade.
*KNIP*
Als je hond zwaarder is dan 20 kg. of een schofthoogte heeft van meer dan 40 cm. moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
In Tsjechië zou ik er trouwens ook muilkorven voor bij me moeten dragen geloof ik, maar daar heb ik nog nooit iets van gehoord.
Moest nog wel lachen hoor, is off topic, maar ik reed op de heenweg, eigenlijk non-stop te hard, want ik houd wel van pittig rijden. De bijrijder, die nogal zuinig is qua benzine-verbruik etc., vroeg of ik doorhad dat ik zo pittig reed. Ja dus.
Hij reed op de terug, hij zal wel hebben gedacht; dan ben ik zuiniger uit qua benzine-verbruik. Juist hij werd van de weg gehaald en moest echt alles laten zien, ook de honden dus, maar hij moest uiteindelijk ook nog blazen. Het was 12.00uur 's middags. Hij drinkt geen drup alcohol, maar moest wel blazen. Ik had de handen in mijn kruis, want ik pieste bijna in de broek en had tranen in de ogen van het lachen. De politie moest uiteindelijk ook erg om mij lachen, omdat ik niet meer kon stoppen.

- Hilly45
- Zeer actief
Dan moet je ze aanschaffen. Of het risico willen lopen. Maar als je een verkeerde agent treft die z'n punt wil maken, kun je toch echt aan het kortste eind trekken.Tara schreef:Ik heb geen muilkorven, dus ook niets dat ik kan tonen.
Maar er is me in Tsjechië nog nooit naar gevraagd, als er al eens iets gevraagd wordt, dan is het of de honden iets lekkers mogen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hoeft niet, 2 pers mogen 6 honden meenemen ongeacht de tenaamstellinggonnie schreef:Toen we vier honden hadden gingen ze gewoon alle vier mee naar Oostenrijk. Nu dan met drie.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben 18 jaar op vakantie naar oostenrijk geweest maar er is me idd een paar keer verzocht ze te tonen door die polizei op parkeerplaatsen in Duitsland. Alleen tonen omdoen niet nodig.Tara schreef:Ik heb geen muilkorven, dus ook niets dat ik kan tonen.
Maar er is me in Tsjechië nog nooit naar gevraagd, als er al eens iets gevraagd wordt, dan is het of de honden iets lekkers mogen.

- Tineke
- Zeer actief
Wij gingen een paar uurtjes naar Duitsland toen we op vakantie waren maar de honden hebben we in het huisje gelaten, mede omdat ik niet zeker was over de regels voor fila's.
Om vervolgens aldaar Nederlanders met een uiterst enthousiaste Stafford tegen te komen die ze zonder iets van regels af te weten hadden meegenomen naar de markt.
Hond was niet gemuilkorfd, nog Rabiës geënt vertelde ze toen we even met ze stonden te praten.
Ze waren totaal niet op de hoogte van regels in Duitsland ,zowel niet van enten als muilkorfen of andere regels voor bepaalde honden
Om vervolgens aldaar Nederlanders met een uiterst enthousiaste Stafford tegen te komen die ze zonder iets van regels af te weten hadden meegenomen naar de markt.
Hond was niet gemuilkorfd, nog Rabiës geënt vertelde ze toen we even met ze stonden te praten.
Ze waren totaal niet op de hoogte van regels in Duitsland ,zowel niet van enten als muilkorfen of andere regels voor bepaalde honden

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ze kunnen hem in beslag nemen en euthaniseren, snap niet eens dat je dat risico wilt lopen !Shiloh86 schreef:Nou uhm. Ik ga vandaagdaarom dacht ik er natuurlijk ook pas vanmorgen weer aan.
Dan er toch maar binnenkort laten zetten. En even als "nu echt gaan doen!" To do taak op mijn lijstje zetten.
Heenweg gaat meestal wel goed. Het is vooral de terug weg. Dus maar even zorgen dan dat zij ke een eind de goede kant op sturen en dan pakt de navigatie het vest direct goed op.
Iemand enig idee of je een Garmin kunt instellen dat hij Duitsland moet vermijden? Zo maar even de instellingen in duiken.
-
Neeltje
Is ook niet vorig jaar geloof ik van iemand van het HF honden in beslag genomen in Spanje omdat ze niet de juiste papieren had (al was dat schijnbaar niet haar fout). Risico is gewoon te groot, en omdat we hier in Nederland nogal laks zijn met controleren, zou ik daar niet vanuit gaan in het buitenland. Daar zijn ze geloof ik toch wat grondiger.
- Paisley
- Zeer actief
Nanna schreef: Wolfsblut, hou je bek.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Niet helemaal waar. De eerste optie die ze je geven is om rechtsomkeert te maken bij de grens. Als je dat weigert wordt t quarantaine en als je dat ook weigert wordt t euthanasie.Cindy52 schreef:Ze kunnen hem in beslag nemen en euthaniseren, snap niet eens dat je dat risico wilt lopen !Shiloh86 schreef:Nou uhm. Ik ga vandaagdaarom dacht ik er natuurlijk ook pas vanmorgen weer aan.
Dan er toch maar binnenkort laten zetten. En even als "nu echt gaan doen!" To do taak op mijn lijstje zetten.
Heenweg gaat meestal wel goed. Het is vooral de terug weg. Dus maar even zorgen dan dat zij ke een eind de goede kant op sturen en dan pakt de navigatie het vest direct goed op.
Iemand enig idee of je een Garmin kunt instellen dat hij Duitsland moet vermijden? Zo maar even de instellingen in duiken.
- Paisley
- Zeer actief
Ik moet ineens denken aan een bezoekje bij een kelpie fokker in Baarle Nassau. Ze hadden een stuk of 15 honden. Als ze een flinke wandeling gaan maken, gaan ze makkelijk zo'n 6x de grens over. Ik zie ze al lopen met een tas vol paspoorten
Anders worden daar namelijk ter plekke 15 honden afgeschoten door de sterke arm der wet in de vorm van een BOA
Anders worden daar namelijk ter plekke 15 honden afgeschoten door de sterke arm der wet in de vorm van een BOA

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja joh, alsof ze je honden ter plekke afknallenPaisley schreef:Ik moet ineens denken aan een bezoekje bij een kelpie fokker in Baarle Nassau. Ze hadden een stuk of 15 honden. Als ze een flinke wandeling gaan maken, gaan ze makkelijk zo'n 6x de grens over. Ik zie ze al lopen met een tas vol paspoorten![]()
Wij wandelen ook regelmatig op/over de Duitse grens. Alsof we daar dan ineens struikelen over de hondsdolle vossen, haha!
Ik rijd trouwens wel eens via Duitsland naar Groningen, dan heb ik ook lang niet altijd hun paspoort mee. Maar goed, officieel moet het wel. Mocht ik aangehouden worden zal ik dus terug moeten en omrijden door Nederland. Tot nu toe nog nooit gehoord. Zorg trouwens wel dat ik dan niet in Duitsland stop voor een pauze ofzo. Immer gerade aus.
- Hilly45
- Zeer actief
Je kunt er hoe dan ook akelig en onnodig gedoe mee krijgen wat gemakkelijk voorkomen kan worden.Maeve schreef:Ja joh, alsof ze je honden ter plekke afknallenPaisley schreef:Ik moet ineens denken aan een bezoekje bij een kelpie fokker in Baarle Nassau. Ze hadden een stuk of 15 honden. Als ze een flinke wandeling gaan maken, gaan ze makkelijk zo'n 6x de grens over. Ik zie ze al lopen met een tas vol paspoorten![]()
Anders worden daar namelijk ter plekke 15 honden afgeschoten door de sterke arm der wet in de vorm van een BOA![]()
Wij wandelen ook regelmatig op/over de Duitse grens. Alsof we daar dan ineens struikelen over de hondsdolle vossen, haha!
Ik rijd trouwens wel eens via Duitsland naar Groningen, dan heb ik ook lang niet altijd hun paspoort mee. Maar goed, officieel moet het wel. Mocht ik aangehouden worden zal ik dus terug moeten en omrijden door Nederland. Tot nu toe nog nooit gehoord. Zorg trouwens wel dat ik dan niet in Duitsland stop voor een pauze ofzo. Immer gerade aus.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, je kan teruggestuurd worden. Niet fijn maar ik ga een hond van 9 maanden nog niet enten voor rabiës alleen om dat te voorkomenHilly45 schreef:Je kunt er hoe dan ook akelig en onnodig gedoe mee krijgen wat gemakkelijk voorkomen kan worden.Maeve schreef:Ja joh, alsof ze je honden ter plekke afknallenPaisley schreef:Ik moet ineens denken aan een bezoekje bij een kelpie fokker in Baarle Nassau. Ze hadden een stuk of 15 honden. Als ze een flinke wandeling gaan maken, gaan ze makkelijk zo'n 6x de grens over. Ik zie ze al lopen met een tas vol paspoorten![]()
Anders worden daar namelijk ter plekke 15 honden afgeschoten door de sterke arm der wet in de vorm van een BOA![]()
- Hilly45
- Zeer actief
Nee dan zou ik ook wel erover denken, negen maand is jong voor zo'n pittige enting.Maeve schreef:Ja, je kan teruggestuurd worden. Niet fijn maar ik ga een hond van 9 maanden nog niet enten voor rabiës alleen om dat te voorkomenHilly45 schreef:Je kunt er hoe dan ook akelig en onnodig gedoe mee krijgen wat gemakkelijk voorkomen kan worden.Maeve schreef:Ja joh, alsof ze je honden ter plekke afknallenPaisley schreef:Ik moet ineens denken aan een bezoekje bij een kelpie fokker in Baarle Nassau. Ze hadden een stuk of 15 honden. Als ze een flinke wandeling gaan maken, gaan ze makkelijk zo'n 6x de grens over. Ik zie ze al lopen met een tas vol paspoorten![]()
Ik rijd trouwens wel eens via Duitsland naar Groningen, dan heb ik ook lang niet altijd hun paspoort mee. Maar goed, officieel moet het wel. Mocht ik aangehouden worden zal ik dus terug moeten en omrijden door Nederland. Tot nu toe nog nooit gehoord. Zorg trouwens wel dat ik dan niet in Duitsland stop voor een pauze ofzo. Immer gerade aus.Dan kies ik wel voor het risico op een omweg.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies. En ik heb het niet over een verblijf in Duitsland he. We rijden er alleen wel eens doorheen, een uurtje max waarbij we geen pauzes inlassen. Dan vind ik t wel best hoor 
- Hilly45
- Zeer actief
Heb jij het dan over de enting die drie jaar geldig is? Ik weet niet anders dan dat mij vertelt is dat het een pittige enting is.

- Hilly45
- Zeer actief
Misschien rare vraag, maar waarom dan 2x kort op elkaar als deze drie jaar geldig is?Kells schreef:Ja en Kells heeft die dus 2x in korte tijd gehad. Nobivac Rabiës.Hilly45 schreef:Heb jij het dan over de enting die drie jaar geldig is? Ik weet niet anders dan dat mij vertelt is dat het een pittige enting is.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je het niet erg vind baseer ik me op meer feiten dan alleen jouw ervaring. Rabiës is wel degelijk pittig en daar zijn meerdere honden, zowel pup als volwassen, ziek van geworden of aan komen te overlijden.Kells schreef: Rabiës is geen pittige enting. Geen van mijn honden heeft daar ooit last van gehad. Kells heeft die zelfs 2x binnen een half jaar gekregen. Titer voor Zweden was te laag. Hup, een spookenting er in en na 3 weken opnieuw laten titeren. Toen was hij goed. De jonge Aislinn heb ik op de leeftijd van 4 of 5 maanden laten enten.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij weet heel goed dat fabrikanten dat niet gaan toegeven, net als dat volgens MSD totaal geen problemen bekend zijn met de L4Kells schreef:Kun je dat ook met feiten onderbouwen?Maeve schreef:Als je het niet erg vind baseer ik me op meer feiten dan alleen jouw ervaring. Rabiës is wel degelijk pittig en daar zijn meerdere honden, zowel pup als volwassen, ziek van geworden of aan komen te overlijden.Kells schreef: Rabiës is geen pittige enting. Geen van mijn honden heeft daar ooit last van gehad. Kells heeft die zelfs 2x binnen een half jaar gekregen. Titer voor Zweden was te laag. Hup, een spookenting er in en na 3 weken opnieuw laten titeren. Toen was hij goed. De jonge Aislinn heb ik op de leeftijd van 4 of 5 maanden laten enten.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15