Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag 2 pupje Frodo (filmpje pag. 3)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vraag 2 pupje Frodo

Ongelezen bericht door malinois »

Shari schreef:
Nanna schreef:Nee! Niet schraal! Puppies moeten puppyvet hebben. Ik vind niks zo erg als een schrale pup.
Dat kan wel vanaf een maand of zes en dan nog niet schraal maar gewoon mooi slank.
Nou als we onze pup schraler hadden gehouden had ze waarschijnlijk geen groeipijn gekregen dus ben het niet helemaal met je eens.
Maar ligt natuurlijk aan het ras. Een teckel zal vast niet zo snel groeipijn hebben.
Wie zegt dat?
Ik heb nog nooit een mechel met groeipijnen gehad en ze hadden allemaal puppyvet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

alm@ schreef:
Zamunda schreef:
alm@ schreef:Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar :LOL:
Ja, voor tokkels wel: die willen niet geringd worden :pffff: .

En de prijs voor het mogen stellen van deze vraag is dus weer een foto hè :hmmm:
:goeie: :LOL:
Nog 2 Frodootjes dan. Hij vraagt wel aan de forummensen of hij verder mag slapen. Hij is zo moe :love:
Natuurlijk mag dat! Maar ondertussen klikt de camera wel gewoon door, daar moet ie maar aan wennen met een baasje op het HF :pffff: . Dus kom maar op met die slaapfoto's :mrgreen: (vooruit, doe je de lampen aan en zet je de flitser uit, dan merkt ie er niks van).
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

alm@ schreef:
Zamunda schreef:
alm@ schreef:En dan struin je al 10 jaar het hf af en vervolgens word je toch weer wat onzeker met een pup :roll:
Whahahaha, ik zit hier helemaal te lachen om je nitwitvragen :LOL: . Van die vragen die hier al honderden keren voorbijgekomen zijn haha; maar geeft niks hoor, ik weet vrijwel zeker dat ik hetzelfde zou hebben met een pup :mrgreen: . Bovendien is het erg vermakelijk :engel: .
Als je het van een ander leest dan denk je gebruik de zoekfunctie toch gewoon verdorie :roll: :mrgreen:

Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar :LOL:
Haha Alma, ik lach me dood hier! Antwoord op vraag 3: ja, dat is (ook al) normaal voor pups :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Kleine hondjes verbranden per kilo lichaamsgewicht meer energie dan grote honden. Dat komt onder andere doordat kleine hondjes een ongunstiger oppervlakte -inhoud verhouding hebben, waardoor ze meer warmte verliezen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, kieper er gewoon een half pondje in per dag en kijk wat ie doet. Wordt ie vet dan minder je, wordt ie te schraal, dan geef je wat meer.
En ja, bandjes zijn stom.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Lola heeft haar hele leven een hekel gehad aan bandjes. Zo gauw ze binnen was ging ze krabben of langs de muur schuren. Is stom moet af!

En verder wil ik je de zoek functie adviseren. Op dit forum is veel info te vinden en veel kennis paraat! Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd bij de moderators of een beheerder terecht. Je herkent ze aan het kleurtje van de rang. Veel succes en geniet van je pup!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

M@scha schreef: En verder wil ik je de zoek functie adviseren. Op dit forum is veel info te vinden en veel kennis paraat! Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd bij de moderators of een beheerder terecht. Je herkent ze aan het kleurtje van de rang. Veel succes en geniet van je pup!
:jank: :LOL:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

M@scha schreef:Lola heeft haar hele leven een hekel gehad aan bandjes. Zo gauw ze binnen was ging ze krabben of langs de muur schuren. Is stom moet af!

En verder wil ik je de zoek functie adviseren. Op dit forum is veel info te vinden en veel kennis paraat! Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd bij de moderators of een beheerder terecht. Je herkent ze aan het kleurtje van de rang. Veel succes en geniet van je pup!

:LOL:
Nee joh, veel te leuk dit! En dan maak je hier gewoon een stickie van en verwijs je alle nieuwe pupeigenaren naar dit topic. Alle vragen rondom pups gebundeld in 1 topic :mrgreen:

*Slaat linkje op voor toekomstige pup*
alm@
moderator

Nanna schreef:Ik wil ook meer foto's. Ben helemaal verslaafd aan de stevige teckelpuppystappertjes :lol1:
Dat wordt dan vraag 4 aan jou: hoe prikker je een tokkelbaby die alle kanten opspringt? :mrgreen: ik ga straks wandelen en dan zal ik een filmpje maken hoe hij met dat kleine kontje en die grote stappers dapper meeloopt :I: gisteren wilde ik dat ook doen maar toen kwam de bellende mevrouw met een stuk of 8 á 10 engelse staffies (of kruisingen dat kan ik nooit zo goed zien vanuit de verte) weer aanlopen. Toen heb ik baby opgepakt en Biko aangelijnd en ben maar snel weggelopen.
Afbeelding
alm@
moderator

Nanna schreef:
alm@ schreef:hoe prikker je een tokkelbaby die alle kanten opspringt? :mrgreen:
Slaan :MSN: En BLIJF, GODVERDOMME! roepen :mrgreen:

Of zorgen dat iemand anders hem even vasthoudt zodra je ziet dat hij in de verte iets ziet dat vast zijn aandacht gaat trekken. Als ie dan kijkt, druk jij af :lol1:
Ah nee ik ga mijn baby niet slaan :schrik: :pffff: optie 2 is een goed idee :ok:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Shari schreef:
Nanna schreef:Nee! Niet schraal! Puppies moeten puppyvet hebben. Ik vind niks zo erg als een schrale pup.
Dat kan wel vanaf een maand of zes en dan nog niet schraal maar gewoon mooi slank.
Nou als we onze pup schraler hadden gehouden had ze waarschijnlijk geen groeipijn gekregen dus ben het niet helemaal met je eens.
Maar ligt natuurlijk aan het ras. Een teckel zal vast niet zo snel groeipijn hebben.
Dat heeft volgens mij niets met schraal of puppyvet te maken. Maar waarschijnlijk dat je hem iets van puppyvoer hebt gegeven waar ze vaak te snel van groeien.
sjm
Zeer actief

alm@ schreef:
Nanna schreef:
alm@ schreef:hoe prikker je een tokkelbaby die alle kanten opspringt? :mrgreen:
Slaan :MSN: En BLIJF, GODVERDOMME! roepen :mrgreen:

Of zorgen dat iemand anders hem even vasthoudt zodra je ziet dat hij in de verte iets ziet dat vast zijn aandacht gaat trekken. Als ie dan kijkt, druk jij af :lol1:
Ah nee ik ga mijn baby niet slaan :schrik: :pffff: optie 2 is een goed idee :ok:
Snoeppiieeessss. En heel veel geduld.
Ik wil ook meer foto's zien!
sjm
Zeer actief

Nanna schreef:
sjm schreef: Snoeppiieeessss. En heel veel geduld.
Ik wil ook meer foto's zien!
Snoepies is een slecht idee. Dan zie je alleen maar van die wazige op je af galopperende pootjes of heel grote neuzen.
Haha, ja maar daar moet je ook mee om kunnen gaan. ;)
alm@
moderator

Ja filmpje van de ondernemende jongeman :I: (jammer dat met uploaden de kwaliteit achteruit holt).

Afbeelding
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ja dat had Amber ook zo erg. Maar nu ze 14 maanden is, is het veel minder geworden
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Vraag 2 pupje Frodo (filmpje pag. 3)

Ongelezen bericht door Pemba »

Oh helemaal verliefd :I:
Zit je niet de hele dag naar hem te kijken :wink:
Hoe vindt Biko hem en omgekeerd?
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Pemba schreef:Oh helemaal verliefd :I:
Zit je niet de hele dag naar hem te kijken :wink:
Biko vind hem niks aan, dat zie je zo :jank:
Dus breng Frodo maar bij mij, dan kan hij met Dax spelen :engel:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
alm@
moderator

Pemba schreef: Zit je niet de hele dag naar hem te kijken :wink:
Ja tuurlijk :wink: Biko vond het de eerste 2 dagen he-le-maal niks. Hij sprong steeds grommend weg met een blik van: gadverdegadver wat heb je in huis gehaald :O: maar nu is hij er aardig aan gewend en blijft rustig liggen als die kleine in het rond stuift. Ik zorg er wel voor dat hij niet in Biko's persoonlijke zone komt of in zijn mand springt. Dan leid ik de Frodo af met speelgoed. Ook laat ik ze niet alleen, zelfs niet als ik even naar het toilet ga. Op een ontspannen manier verscherpt toezicht zeg maar :wink: En Frodo daagt Biko rustig keffend uit tot spelen, geen gezicht :mrgreen: en Biko wend dan gewoon zijn kop af. Als ik het niet zie, bestaat het ook niet. Ik had het van tevoren ingecalculeerd en tot nu tot vind ik dat Biko het heel goed oppakt, sneller dan ik gedacht had :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Miranda schreef:
Eens!
Die vetjes mogen gaan wegsmelten vanaf een maand of 4,5 à 5 en moet wel weg zijn met een maand of 6, maar die kleintjes hebben dat beetje extra nodig. Voor virusjes en zo.
Nouhou........... :Q:
Wat vet op de ribbetjes mag bij een teckelpup, maar je moet hem niet kunnen rollen.

Gebruik je handen en je ogen Alma, komt goed bij jou :D

edit:
Krabben aan een halsbandje doen heel veel pupjes als ze er nog niet aan gewend zijn, dus ook dat komt goed :F:
Laatst gewijzigd door ranetje op 12 feb 2016 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

alm@ schreef:Ja filmpje van de ondernemende jongeman :I: (jammer dat met uploaden de kwaliteit achteruit holt).

Afbeelding
Lekker ondernemend typetje :D :I:

De kwaliteit van photobucket met filmpjes is waardeloos.
Als je weet hoe je ze bij YouToube kunt uploaden krijg je een veel betere kwaliteit. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Tjeses, ik zou bijna een teckel nemen...bijna :I: :I: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
alm@
moderator

ranetje schreef: De kwaliteit van photobucket met filmpjes is waardeloos.
Als je weet hoe je ze bij YouToube kunt uploaden krijg je een veel betere kwaliteit. :ok:
Kan dat ook via fb zonder dat iedereen de rest ziet? Want daar zijn ze wel goed.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Bij deze bied ik me aan om meneertje vast te houden tijdens een fotosessie en je hebt weer een voordeel, ik kan niet zo snel wegrennen met teckelmans onder mijn armen want met die korte waggelpeutjes kom je niet ver ( mijne peutjes dan hè) :mrgreen:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
ranetje
Zeer actief

alm@ schreef:
Kan dat ook via fb zonder dat iedereen de rest ziet? Want daar zijn ze wel goed.
Dat zag ik :I:
Geen idee wie via fb dan wat ziet. :U:
Volgens mij zie je dan alleen dat filmpje, maar dat weet ik niet zeker
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

ranetje schreef:
alm@ schreef:
Dat zag ik :I:
Geen idee wie via fb dan wat ziet. :U:
Volgens mij zie je dan alleen dat filmpje, maar dat weet ik niet zeker
Je kan op FB het filmpje wat je wilt delen op openbaar zetten. De rest van je profiel blijft dan afgeschermd.

Wat een heerlijk pupje trouwens :I:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

m.b.t voer of andere vragen, als ik vragen had gaf de eigenaar van dierenwinkel waar ik kom zo'n duidelijk antwoord dat ik daar alle vertrouwen in had. Misschien is er bij jou in de buurt ook zo'n persoon.
Voordat ik mijn (derde) pup had zat ik al op cursus en daar kon ik deze vragen kwijt.
Men vergeet zo snel
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

alm@ schreef:En dan struin je al 10 jaar het hf af en vervolgens word je toch weer wat onzeker met een pup :roll:
Heel herkenbaar, ik had dat ook.
Komt allemaal goed.
alm@
moderator

Stapper schreef:m.b.t voer of andere vragen, als ik vragen had gaf de eigenaar van dierenwinkel waar ik kom zo'n duidelijk antwoord dat ik daar alle vertrouwen in had. Misschien is er bij jou in de buurt ook zo'n persoon.
Voordat ik mijn (derde) pup had zat ik al op cursus en daar kon ik deze vragen kwijt.
Men vergeet zo snel
Mijn ervaring is dat dierenwinkelpersoneel weinig tot geen verstand heeft van vers (hier in de buurt dan). Ik was van de week op zoek naar Duck. De een adviseerde mij het voor puppy zéker tot 3 maanden te koken in verband met mogelijke besmettingen en de ander adviseerde met klem 5 dagen brokken te geven en 2 dagen vers vlees om te ontgiften. Dat laatste advies snapte ik helemaal niet want daarmee werd eigenlijk in mijn ogen gesuggereerd dat brokken giftig zijn :Q:
Overigens is dit mijn eerste pup. Ik heb altijd herplaatsers gehad, de jongste die hier kwam was 5 maanden :wink:
Afbeelding
alm@
moderator

Frolic schreef: Ik moest eerst drie keer kijken of het wel echt Alma was die dit schreef en daarna dacht ik heel even dat het een persiflage op een niet nader te noemen persoon was ( ik weet nog steeds niet zeker of dat niet zo is :hmmm: )
Ik ben het écht hoor :mrgreen: Volwassen herplaatsers opnemen en wat heropvoeden is voor mij niet zo'n probleem meer maar een puppedupje is wel even heel wat anders :wink: vandaar de suffe vragen :W:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”