Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raar bultje / huid flap op voorpoot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Raar bultje / huid flap op voorpoot

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki heeft nu al bijna een maand ongeveer op zijn voorpoot dit rare bultje, we dachten eerst dat het wel weg zou gaan maar het zit er nu nog steeds.

Het is niet gegroeid en Loki schijnt er op zich geen last van te hebben.

Herkent iemand dit misschien? (sorry als de foto's te groot zijn)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Raar bultje / huid flap op voorpoot

Ongelezen bericht door Pemba »

Steelwratje?
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zitten er nou 2 ronde gaatjes in? Misschien geprikt door een insect waar hij niet goed op reageert en dus een onderhuids ontstekinkje op heeft geleverd? Dan is een maand nóg lang overigens...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Aak heeft ook een raar bultje op de poot, ik dacht eerst dat het een teek was. Het zat een beetje op een rotplek om goed te bekijken.
Het bleek geen teek, maar toen ik wat duwde en pulkte haalde ik er een heel klein doorntje uit. Die heeft er vast al een tijdje gezeten :ugh:
Het is nu nog een bultje en hij heeft er verder geen last van of pijn aan, maar ik houd het wel in de gaten.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ziet het er zo uit?
Afbeelding
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hailfall »

Nee het is niet echt zo'n rond bultje, meer een flapje wat dus los hangt. Ik kan het naar boven en naar onder duwen.
Lemuria schreef:Zitten er nou 2 ronde gaatjes in? Misschien geprikt door een insect waar hij niet goed op reageert en dus een onderhuids ontstekinkje op heeft geleverd? Dan is een maand nóg lang overigens...
Net dat zijn korstjes, dat heb ik net even nagekeken.
Het is een beetje vleesachtig bultje, het einde is wat harder (door het korstje wat daar zat) maar bij de aanzet is het wat zachter.

Ik wil eigenlijk niet zo snel naar de dierenarts gaan maar misschien toch maar handig :S
Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mizzsylver schreef:Gaia heeft ook zoiets op dr voorpoot maar dan zwart. Ik dacht dat het viezigheid was dus pulkte eraan maar het zat vast :oohja: Groeit niet en last heeft ze er ook niet van.
Ik maak me er niet zo druk om, ze wordt 10 dus ik schaar het maar onder ouderdom. :engel:
Noah heeft hetzelfde, lijkt op soort wrat maar is het niet. Toch laat ik het verwijderen, omdat ze er soms aan zit te likken. Juist omdat ze nu nog jong ( :mrgreen: ) is, kan ik het beter nu doen dan dat het groter wordt en ik te laat ben.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Mizzsylver schreef:
duitse herder schreef:
Mizzsylver schreef:Gaia heeft ook zoiets op dr voorpoot maar dan zwart. Ik dacht dat het viezigheid was dus pulkte eraan maar het zat vast :oohja: Groeit niet en last heeft ze er ook niet van.
Ik maak me er niet zo druk om, ze wordt 10 dus ik schaar het maar onder ouderdom. :engel:
Noah heeft hetzelfde, lijkt op soort wrat maar is het niet. Toch laat ik het verwijderen, omdat ze er soms aan zit te likken. Juist omdat ze nu nog jong ( :mrgreen: ) is, kan ik het beter nu doen dan dat het groter wordt en ik te laat ben.
Hoe groot is het? Ik heb gezocht bij Gaia en ik dacht hee het is weg! Maar het zit op haar achterpoot en niet op dr voorpoot :oohja: en is echt maar 2mm. Dat laat ik gewoon zitten.
Noah denk ik 3 mm, ook klein nog. Ik ontdekte het doordat ze eraan zat te likken. Anders had ik hem ook laten zitten gok ik.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”