Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bij de meeste apotheken kan je het (al dan niet op bestelling) krijgen. Het is dan de humane variant, maar dat maakt niks uit.
Ik heb er goede ervaringen mee, zowel bij mezelf als bij de honden.
Bij honden vind ik het wel een nadeel dat ze het lekker vinden Kan het dus alleen gebruiken in combi met kap of op een onbereikbare plaats.
Bij de apotheek of dierenarts kun je het krijgen. Ik heb er ook heel goede ervaringen mee.
Een paar jaar geleden bijvoorbeeld heeft een hoektand van een andere hond een flink gat in Tallies zij gescheurd. De honingzalf hield het mooi schoon en het genas erg snel, zonder de antibiotica die me aangeraden werd. Zolang het schoon bleef wilde ik daar niet mee rotzooien en dat is dus ook niet nodig geweest.
Online?
Wij hebben er een hele goede ervaring mee.
Toen Sally gegrepen was door een andere hond was bijna haar hele zijkant eraf gescheurd. Mede door de honingwondzalf is dit relatief snel genezen.
Hele goede ervaring mee. Heb het een keer bij mijn paard nodig gehad toen hij een grote snee op zijn ooglid had. Normaal zou dat gehecht moeten worden maar dat was nu echt geen optie door de plek waar het zat. Het was heel snel genezen. Echt een aanrader alleen wat er al gezegd werdt honden vinden het lekker.
Niet bij onze hond, wel bij mijn paard ervaring mee. Flinke diepe snee net onder zijn schouder is er snel en goed mee genezen.
Als je het niet online wilt kopen, kan je kijken of er een ruitersportwinkel in de buurt is die het verkoopt.
pioenroos schreef:Bij de meeste apotheken kan je het (al dan niet op bestelling) krijgen. Het is dan de humane variant, maar dat maakt niks uit.
Ik heb er goede ervaringen mee, zowel bij mezelf als bij de honden.
Bij honden vind ik het wel een nadeel dat ze het lekker vinden Kan het dus alleen gebruiken in combi met kap of op een onbereikbare plaats.
Dipsy20 schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden
Ga vanmiddag ff op zoek bij de apotheek en anders kijk ik ff bij de ruiterwinkel in Bennekom
Beter dat het zo geholpen heefd bij jullie honden
Ik wil het gaan gebruiken bij een hotspot van 1 van de honden en onze kater heefd een flinke Jaap
In zijn nekje zitten sinds gisteren hij heefd gevochten denk ik hij was gisteren ontsnapt
In Heteren zit ook een ruitersportzaak bij het industrieterrein naast de A50
Volgens mij kan je het toch bij elke drogist kopen?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tja, ik bestel het vaak wel online, ik heb t toen gebruikt toen Sneeuw gegrepen was door die 3 honden en een paar flinke scheuren had, is moeite loos geheeld met dat spul
Vetramil wordt bij ons ook bij de dierenwinkel verkocht. Goede ervaringen mee wondjes zijn mooi genezen. Bij meerdere honden ook even opletten of een andere hond het er niet gaat aflikken.
Sanne!! schreef:Bij hotspots zou ik het dan weer niet gebruiken eigenlijk. Die hou je liever droog.
Of met een spray die snel in trekt.
Honingzalf zou juist goed tegen nattende wonden zijn en deze uitdrogen. En daarbij werkt het anti-bacterieel.
ah dus niet honing maar propolis.
top! dat weet ik voldoende!
Juist wel honing, honing heeft ook een antibacteriële werking.
Ik heb zelf goede ervaringen met mesitran en dermiel wondzalf, beide hebben honing als bestandsdeel en niet propolis.
Sanne!! schreef:Bij hotspots zou ik het dan weer niet gebruiken eigenlijk. Die hou je liever droog.
Of met een spray die snel in trekt.
Honingzalf zou juist goed tegen nattende wonden zijn en deze uitdrogen. En daarbij werkt het anti-bacterieel.
ah dus niet honing maar propolis.
top! dat weet ik voldoende!
Ik heb deze altijd in huis: http://www.klinion.nl/honingzalf-gel/me ... ndzalf/56/ (je kan op die pagina doorklikken naar de bijsluiter). Ze hebben het over 'medicinale honing' als ingrediënt. Propolis is echt wat anders dat bijen maken dan honing, toch?
Ik heb er goede ervaring mee.
Van de zomer had Yvar aan beide pootjes een wondje, beide pootjes was het zooltje kapot, het lag helemaal open.
Naar de DA geweest en advies om honingzalf te gebruiken in combinatie met Biotex.
En buiten schoentjes aan.
Het was best diep maar binnen een week of 4 was het dicht.
Ik gebruik die zalf ook wel eens voor mezelf. Ik had een paar weken geleden mijn hand verbrand aan de hete oven.
Heb er toen ook honingzalf opgedaan, de volgende dag had ik er al geen last meer van.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra
Ik heb ook altijd honingzalf in huis, heel fijn spul. Ook voor jezelf, bij sneetjes, schaafwondjes e.d.
Mijn dierenarts zei dat je het 't beste bij de apotheek kunt halen, er zit hetzelfde in, alleen goedkoper dan via de dierenarts. Ik gebruik altijd L-Mesitran.