Wordt vanzelf minder...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag 2 pupje Frodo (filmpje pag. 3)
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vraag 2 pupje Frodo
Overigens ja als ze hikken groeien ze
Wordt vanzelf minder...
Wordt vanzelf minder...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik ben niet zo'n rekenwonder en doe meestal de helft aan vlees wat de honden normaal aan brokken zouden krijgen en andersom. Dus drie keer 100 gram (dat is ook niksalm@ schreef:Frodootje krijgt nu 3 keer per dag 50 gram brokjes. Omdat hij van de fokker een kuurtje panacur en een maagbeschermer had meegekregen dacht ik dat het niet handig was gedurende het kuurtje hem meteen op kvv over te zetten. Kuurtje is nu afgelopen maar nu is de grote vraag: hoeveel kvv ga ik hem geven. Weet iemand hoe je dat het handigst omrekent of moet ik hem steeds wegen?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Waarom krijgt een kleine hond dan meer? Eerst maar wegen dan. Dat moet nu nog wel lukken op de keukenweegschaalmalinois schreef:Ik woog 1x per week maar dat doe ik bij elke pup. Vind t wel leuk ter vergelijking.alm@ schreef:Frodootje krijgt nu 3 keer per dag 50 gram brokjes. Omdat hij van de fokker een kuurtje panacur en een maagbeschermer had meegekregen dacht ik dat het niet handig was gedurende het kuurtje hem meteen op kvv over te zetten. Kuurtje is nu afgelopen maar nu is de grote vraag: hoeveel kvv ga ik hem geven. Weet iemand hoe je dat het handigst omrekent of moet ik hem steeds wegen?
Tussen de 5 a 10% per kg lichaamsgewicht. Aangezien t een kleine hond is eerder 10 dan 5 %

- alm@
- moderator
Het ligt nu voor pampus na een uur wandelen. Niet een uur achter elkaar hoor, geregeld even in de draagzak voor we dat krijgenHeavy schreef:Dan zou ik eerst een foto van hem moeten zienalm@ schreef:Frodootje krijgt nu 3 keer per dag 50 gram brokjes. Omdat hij van de fokker een kuurtje panacur en een maagbeschermer had meegekregen dacht ik dat het niet handig was gedurende het kuurtje hem meteen op kvv over te zetten. Kuurtje is nu afgelopen maar nu is de grote vraag: hoeveel kvv ga ik hem geven. Weet iemand hoe je dat het handigst omrekent of moet ik hem steeds wegen?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Bij een kleine hond verteert t sneller.alm@ schreef: Waarom krijgt een kleine hond dan meer? Eerst maar wegen dan. Dat moet nu nog wel lukken op de keukenweegschaal
Xygan (groot dus) zat overigens ook op 7 a 8 % dus ook niet hoe t zou moeten zijn. Het zijn ook richtlijnen he... op t oog voeren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Zijn jullie het er niet meer eens dat bij elke vraag minstens een foto hoort!

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- alm@
- moderator
Ah dat wist ik niet. Ik ga hem wegen en kijken hoe hij het op de uitgerekende hoeveelheid doetmalinois schreef:Bij een kleine hond verteert t sneller.alm@ schreef: Waarom krijgt een kleine hond dan meer? Eerst maar wegen dan. Dat moet nu nog wel lukken op de keukenweegschaal
Xygan (groot dus) zat overigens ook op 7 a 8 % dus ook niet hoe t zou moeten zijn. Het zijn ook richtlijnen he... op t oog voeren.

- alm@
- moderator
Oké, okéhakunamatata schreef:Zijn jullie het er niet meer eens dat bij elke vraag minstens een foto hoort!![]()

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Oooh..
Oké, kom maar met de volgende vraag!
Oké, kom maar met de volgende vraag!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Godsamme, wat een heerlijk rood ding
Overbodig om te zeggen dat ik op rood val waarschijnlijk 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
wat een dot!!!
van vlees mogen ze een ruime 2 keer zoveel hebben als brok. dus als hij genoeg heeft aan 150 gram brok, dan mag hij een dikke 300 gram vlees hebben
.
van vlees mogen ze een ruime 2 keer zoveel hebben als brok. dus als hij genoeg heeft aan 150 gram brok, dan mag hij een dikke 300 gram vlees hebben

- Hutsje
- Zeer actief
het moet dus andersom, ze mogen 2 keer zoveel vlees als brok omdat in vlees veel vocht zit.Gollum schreef:Ik ben niet zo'n rekenwonder en doe meestal de helft aan vlees wat de honden normaal aan brokken zouden krijgen en andersom. Dus drie keer 100 gram (dat is ook niksalm@ schreef:Frodootje krijgt nu 3 keer per dag 50 gram brokjes. Omdat hij van de fokker een kuurtje panacur en een maagbeschermer had meegekregen dacht ik dat het niet handig was gedurende het kuurtje hem meteen op kvv over te zetten. Kuurtje is nu afgelopen maar nu is de grote vraag: hoeveel kvv ga ik hem geven. Weet iemand hoe je dat het handigst omrekent of moet ik hem steeds wegen?)

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat moet ie gaan wegen straks?
Polly krijgt tegenwoordig trouwens 2 x 100 gram, en die weegt net zoveel als haar moeder, 6 kilo.
Die krijgt 2 x 70 gram.
Polly zit nooit stil, daar komt dat van
Polly krijgt tegenwoordig trouwens 2 x 100 gram, en die weegt net zoveel als haar moeder, 6 kilo.
Die krijgt 2 x 70 gram.
- alm@
- moderator
Als ik het goed heb een kilo of 10/11.Marjoleine schreef:Wat moet ie gaan wegen straks?
Die krijgt 2 x 70 gram.
Ja héHutsje schreef:wat een dot!!!![]()
van vlees mogen ze een ruime 2 keer zoveel hebben als brok. dus als hij genoeg heeft aan 150 gram brok, dan mag hij een dikke 300 gram vlees hebben.
Maar moet een puppy schraal zijn of mag er iets meer op zitten?Nanna schreef:Hij heeft mijn schoenmaat
En flenter gewoon wat vlees in die bak, ik heb van mijn levensdagen nooit wat afgewogen. Voeren op het oog

- alm@
- moderator
En dan struin je al 10 jaar het hf af en vervolgens word je toch weer wat onzeker met een pup 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Whahahaha, ik zit hier helemaal te lachen om je nitwitvragenalm@ schreef:En dan struin je al 10 jaar het hf af en vervolgens word je toch weer wat onzeker met een pup
- alm@
- moderator
Als je het van een ander leest dan denk je gebruik de zoekfunctie toch gewoon verdorieZamunda schreef:Whahahaha, ik zit hier helemaal te lachen om je nitwitvragenalm@ schreef:En dan struin je al 10 jaar het hf af en vervolgens word je toch weer wat onzeker met een pup. Van die vragen die hier al honderden keren voorbijgekomen zijn haha; maar geeft niks hoor, ik weet vrijwel zeker dat ik hetzelfde zou hebben met een pup
. Bovendien is het erg vermakelijk
.
Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
RTFMalm@ schreef:Als je het van een ander leest dan denk je gebruik de zoekfunctie toch gewoon verdorieZamunda schreef:Whahahaha, ik zit hier helemaal te lachen om je nitwitvragenalm@ schreef:En dan struin je al 10 jaar het hf af en vervolgens word je toch weer wat onzeker met een pup. Van die vragen die hier al honderden keren voorbijgekomen zijn haha; maar geeft niks hoor, ik weet vrijwel zeker dat ik hetzelfde zou hebben met een pup
. Bovendien is het erg vermakelijk
.
![]()
![]()
Ja, voor tokkels wel: die willen niet geringd wordenalm@ schreef:Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar
En de prijs voor het mogen stellen van deze vraag is dus weer een foto hè
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Eens!Nanna schreef:Nee! Niet schraal! Puppies moeten puppyvet hebben. Ik vind niks zo erg als een schrale pup.
Die vetjes mogen gaan wegsmelten vanaf een maand of 4,5 à 5 en moet wel weg zijn met een maand of 6, maar die kleintjes hebben dat beetje extra nodig. Voor virusjes en zo.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Idd tot een maand of 6 zeker niet schraal. Daarna staan ze hier slank en dan is het zo rond de 9-12 maanden even kijken of ze niet te slank worden.
En ja... Halsband voelt in het begin gek dus daar gaan ze op reageren
En ja... Halsband voelt in het begin gek dus daar gaan ze op reageren
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- alm@
- moderator
Duidelijk. DankMiranda schreef:Eens!Nanna schreef:Nee! Niet schraal! Puppies moeten puppyvet hebben. Ik vind niks zo erg als een schrale pup.
Die vetjes mogen gaan wegsmelten vanaf een maand of 4,5 à 5 en moet wel weg zijn met een maand of 6, maar die kleintjes hebben dat beetje extra nodig. Voor virusjes en zo.

- alm@
- moderator
Zamunda schreef:Ja, voor tokkels wel: die willen niet geringd wordenalm@ schreef:Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar.
En de prijs voor het mogen stellen van deze vraag is dus weer een foto hè
Nog 2 Frodootjes dan. Hij vraagt wel aan de forummensen of hij verder mag slapen. Hij is zo moe

-
blondie
- Zeer actief
En er komt weer kou aan, dus de hummel moet wel een vetlaagje hebben! Wat een dot van een hondalm@ schreef:Duidelijk. DankMiranda schreef:Eens!Nanna schreef:Nee! Niet schraal! Puppies moeten puppyvet hebben. Ik vind niks zo erg als een schrale pup.
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Nou als we onze pup schraler hadden gehouden had ze waarschijnlijk geen groeipijn gekregen dus ben het niet helemaal met je eens.Nanna schreef:Nee! Niet schraal! Puppies moeten puppyvet hebben. Ik vind niks zo erg als een schrale pup.
Dat kan wel vanaf een maand of zes en dan nog niet schraal maar gewoon mooi slank.
Maar ligt natuurlijk aan het ras. Een teckel zal vast niet zo snel groeipijn hebben.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
-
nomo
- Zeer actief
Een beetje puppyvetjes vind ik ook niet zo erg. Niet te schraal in elk geval.
maar voor een pup is het wél normaal ja 
Morris is nu vijf en gaat nog krabben en schudden met een halsband omalm@ schreef:Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar
- Hutsje
- Zeer actief
alm@ schreef:
Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar
en OEH! wat een lekker frummelbekkie heeft hij

- alm@
- moderator
Hij is een heerlijkheidjeHutsje schreef:alm@ schreef:
Vraag 3: is het normaal dat pupjes aan hun nek krabben als ze voor het eerst een halsbandje om hebben? Hij vond het maar raar![]()
![]()
ja, dat is juist heel typisch voor een pup om dat te doen
en OEH! wat een lekker frummelbekkie heeft hij
Pioenroos ik woon ergens aan het strand, adres onbekend