Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knieproblemen (update, verrekking, rontgenfoto's)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

knieproblemen (update, verrekking, rontgenfoto's)

Ongelezen bericht door Machie »

Bij Luca.

Vanmorgen met wandelen trok hij aan zn lijn naar links. Dat doet hij wel vaker als hij denkt dat we naar het bos gaan. Luca wil niet graag in de auto ;) Gelijk daarna begon hij te piepen en zijn achterpoot te ontlasten. Ik heb gekeken en kon niks ontdekken. Wandelen ging ook prima. Tot een half uur later. Toen wilde hij niet meer lopen. Veel piepen en zn poot alleen helemaal onder zn lichaam plaatsen om te lopen. Ok, naar de dierenarts dus. Vaak kijk ik wel even aan maar dit voelde niet goed.

Bij de dierenarts vind hij het altijd spannend. Ze kon niet echt wat ontdekken behalve dat hij inderdaad last van zijn knie had. Ze dacht niet dat zijn kruisbanden door waren, want de speling die ze dan verwachten was er niet. Maar uitsluiten kon ze het ook niet. Hij kreeg een pijnstiller, pijnstilling mee en het zou snel moeten verbeteren, anders terug komen.

Helaas gaat het nu niks beter. Hij piept alleen maar meer bij bewegen. Nogmaals de dierenarts gebeld en na overleg met degene die hem vanmiddag heeft bekeken morgen foto's laten maken.

Arme hond.. Ik hoop zo dat het meevalt!
Laatst gewijzigd door Machie op 11 feb 2016 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: knieproblemen

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop ook dat het meevalt.

Succes morgen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Bah niet leuk. Hopelijk valt het mee en is het niet ernstig.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ocherm, ik hoop dat het meevalt :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Pijnstilling had al moeten werken.
Morgen foto's, dan weten we meer. Maar met alle kruisband problemen die ik gehoord heb de laatste tijd :(
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ach gossie.... Hopelijk valt het allemaal mee, beterschap!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vervelend! Zeker dat hij er ook zo veel last van heeft.
Helaas geven foto's ook geen volledige zekerheid. Mijn DA was er ook redelijk zeker van dat de kruisbanden en meniscus door zou zijn, maar heeft me doorgestuurd. Bleek later bij orthopeed niet zo te zijn.

Beterschap!
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hoe gaat het nu? Was er wat te zien op de foto's?
Beterschap.
Machie
Zeer actief

Nog steeds slecht. Maar de foto's waren goed, geen gescheurde kruisband, breuken of artrose die deze ellende geeft.
Vermoedelijk een verrekking van de banden rondom zijn knie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Vervelend dat hij ondanks de pijnstilling nog zo'n last heeft. Dat had Tapas met haar verrekte voorste kruisband niet destijds. Nu is zij ook wel enorm hard voor zichzelf hoor.
Machie
Zeer actief

Opstaan doet hem vooral heel veel pijn. Als hij eenmaal in de poten is gaat het wel. Luca is volgens mij ook best heel hard voor zichzelf. Ik heb m vrijwel nooit horen piepen tot dinsdag. Ik heb wel het idee dat het wat verbeterd nu. Maar of dat echt zo is zien we morgen... Als het niet hoeft ligt ie alleen maar... Arme hond :(
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cindymaes »

klinkt misschien heel cru, maar als er echt niets aan de hand is, en het tot nu toe alleen een verrekking is, kan hij beter een beetje pijn houden De pijnstillers halen de scherpe kantjes eraf. Zolang hij pijn voelt, ontlast hij zijn poot.
Anders zou hij waarschijnlijk te wild gaan doen, en dan kan die verrekking toch nog erger worden lijkt me.

Heel veel beterschap!
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Gelukkig is het geen wilde hond ;) En de pijnstiller werkt tevens als ontstekingsremmer. Dus maar even blijven geven

Misschien wel interessant op de foto's te zien, zijn zere knie is de rechter. Als de kruisband stuk was, dan zou het zwarte deel voor de knie niet zwart zijn vertelde de dierenarts.

Afbeelding

Afbeelding

En zijn heupen. Niet perfect recht genomen maar het is een foto om te kijken of zijn heupen deze problemen zouden kunnen geven

Afbeelding

A heupjes zijn het niet, maar ze zien er wel aardig uit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: knieproblemen (update, verrekking, rontgenfoto's)

Ongelezen bericht door LongFields »

Heeft de dierenarts ook gevoeld of er speling zat in het onderbeen ten opzichte van het bovenbeen? Daaraan kan ook afgeleid worden of er sprake is van een verrekking. Op een rofo zijn weke delen slecht zichtbaar. Of is de foto gemaakt onder het geven van tractie, zodat eventuele speling zichtbaar zou moeten zijn?
Machie
Zeer actief

LongFields schreef:Heeft de dierenarts ook gevoeld of er speling zat in het onderbeen ten opzichte van het bovenbeen? Daaraan kan ook afgeleid worden of er sprake is van een verrekking. Op een rofo zijn weke delen slecht zichtbaar. Of is de foto gemaakt onder het geven van tractie, zodat eventuele speling zichtbaar zou moeten zijn?
Ja zeker, er was geen speling. Hij is 2x bij de dierenarts geweest. De 1e keer kon ze geen zekerheid geven omdat Luca met heel veel spanning op zijn spieren stond. Hij vind het best spannend bij de dierenarts ;)
Gisteren hebben ze hem helemaal plat gespoten en nogmaals gevoeld. Speling voelde ze niet maar ze wilde wel voor de zekerheid foto's maken zodat we konden zien dat er ook geen breukje zou zitten of veel artrose in knie die deze klachten zouden kunnen geven. Dus ook gelijk zijn heupen laten meenemen, weten we ook gelijk wat daar de stand van zaken is.

Hoe de foto's exact gemaakt zijn weet ik niet. Ik ben er niet bij geweest in het hokje.
Machie
Zeer actief

De boel mocht niet stijf worden.
Het gaat vanmorgen trouwens beter! Hij kon opstaan zonder janken, al staat hij nog niet op zoals normaal. Hij verplaatst z'n gewicht naar z'n voorpoten en komt dan omhoog :)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”