Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morris bijbalontsteking *bijna jaar verder, weer mis*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Morris bijbalontsteking *bijna jaar verder, weer mis*

Ongelezen bericht door crutz »

nomo schreef:
crutz schreef:Plato heeft toen de ypozane tegelijk met de AB kuur gehad. Helaas moesten zijn ballen er toch nog af want de prostaat was wel geslonken maar er bleef bloed en eiwit in de urine.
Hij heeft er nu nog geen Ypozane bij. Niet bij nagedacht dat dat misschien ook wel tegelijk met de antibiotica zou kunnen. Dom.
Woensdag eerst maar afwachten of de echo goed is. Ga ik gewoon vanuit :pffff: en dan maar de Ypozane gaan bespreken.

Apart. Dacht vd week gelezen te hebben dat jij ook in Best komt? Ook mijn DA en ook waar Plato geweest is. Werd direct samen voorgeschreven.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Sterkte voor Morris, en voor jou.
Ik zal voor hem duimen!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

sirene schreef:Jeetje, wat een zorgen zeg. Ik hoop dat de echo mee valt.
Als het kan zou ik zeker de Ypozane proberen. En als het goed werkt maar weer terug komt kun je toch nog eens zo'n kuur geven ?
Mijn toen al oude reu kreeg het toen hij een vergrote prostaat had. Mijn da vermelde tussen neus en lippen door het middel een goed middel was maar als na een tijd een reu weer last van zijn prostaat zou krijgen dat zij dan meestal adviseerde om de (meestal wat jongere) reu in kwestie te laten castreren omdat prostaat problemen dan toch wel hardnekkig zouden zijn en blijven. En omdat het middel niet al te goedkoop is.
In mijn geval was castratie niet meer aan de orde vanwege de levensverwachting van de hond op dat moment. Da en ik hadden ook nooit eerder castratie overwogen omdat hij eerder nooit klachten had.
Had hij in jongere jaren een vergrote bal gehad, en problemen met zijn prostaat, dan had ik als na gebruik van het middel en terugkerende problemen mijn hond toch wel laten castreren.

Sterkte en beterschap met en voor Morris!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Stepper schreef:Met een echo ook meteen een punctie als dat kan?
Als ze inderdaad in Best komt kan dat ook direct bij de echo. Bij Plato de blaas gelijk aangeprikt ivm steriele urine om die ook te kunnen beoordelen ivm eiwitten en bloed.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Nerazi schreef: Nee, hij heeft nu al last van die prostaat vanaf toen hij net 1 was, hij is nu 4,5. Ik heb hem een chip gegeven en als dat me bevalt dan laat ik hem castreren. Ik kan wel aan de gang blijven met ypozane maar hij is nog zo jong en wat de gevolgen van veelvuldig gebruik op langere termijn zijn kon de DA mij niet vertellen. Het zit me ook gewoon niet lekker als die prostaat blijft klieren, dan kan ik er wel pillen in blijven stoppen maar iets zit er dan gewoon niet goed.

Ik had hem liever intact gehouden, maar het is niet anders. Helaas.
Oh ja, bij Enzi begon het ook al heel vroeg hè. Snap dat je nu dan toch maar de chip hebt gedaan. Op een gegeven moment heb je ook geen keus meer.
crutz schreef:
nomo schreef:
crutz schreef:Plato heeft toen de ypozane tegelijk met de AB kuur gehad. Helaas moesten zijn ballen er toch nog af want de prostaat was wel geslonken maar er bleef bloed en eiwit in de urine.
Hij heeft er nu nog geen Ypozane bij. Niet bij nagedacht dat dat misschien ook wel tegelijk met de antibiotica zou kunnen. Dom.
Woensdag eerst maar afwachten of de echo goed is. Ga ik gewoon vanuit :pffff: en dan maar de Ypozane gaan bespreken.

Apart. Dacht vd week gelezen te hebben dat jij ook in Best komt? Ook mijn DA en ook waar Plato geweest is. Werd direct samen voorgeschreven.
Nee, niet in Best. Da zit in Leeuwarden. Ietwat de andere kant op :engel: Mijn da schrijft niet standaard ypozane voor.

Blondie, dat is nu ook mijn idee. Als er geen enge dingen uit de echo komen en het echt alleen zijn prostaat is dan vind ik een kuurtje ypozane de moeite van het proberen wel waard. Helpt het niet dan zal er, hoe jammer ik het ook vind, wat anders moeten gebeuren.

Stepper schreef:Met een echo ook meteen een punctie als dat kan? Bij mijn reu kwam toen met zekerheid benigne prostaathyperplasie uit. Eerste 2x ypozane (met paar maanden ertussen) hielp maar het kwam dua wel terug. Derde kuur hielp niet meer en toen heb ik er toch een suprelorin chip in laten zetten. Toen pas zag ik hoe toch nog ongemakkelijk sommige dingen gingen, en zijn prostaat is heerlijk klein en rustig gebleven!
Punctie weet ik niet. Heeft de assistente nu niet gezegd. Zal er naar vragen. Het is een goed uitgeruste dierenkliniek dus neem aan dat het moet kunnen.
nomo
Zeer actief

De echo was goed :cheer:

Morris heeft zich keurig gedragen. Behalve bij het op en van de tafel gaan. Zomaar op je rug op een tafel worden gelegd was raar! Dan is het net zo'n gladde spartelende aal :LOL:
Hij heeft nu een prachtig kaalgeschoren buikje. Bleef de volle 20 minuten dat het duurde heel erg netjes liggen.
Ze hebben alles bekeken en alles zag er goed uit! Geen rare dingen in de blaas of ergens anders.

Prostaat is nog wel wat vergroot. Voor nu dus een kuur Ypozane meegekregen. Mocht dat niet helpen of als de problemen snel terugkomen dan eventueel een punctie van de prostaat om te kijken of het echt wel een ontsteking is.

Dus nu maar hopen dat de Ypozane gewoon héél lang zijn werk doet!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat de echo goed was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat fijn dat de echo goed was. Wat kun je er toch een zorg om hebben he? Hoop dat de kuur z'n werk doet.
Afbeelding
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Wat fijn om te lezen dat de echo goed was.
Hopelijk doet Ypozane zijn werk.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Fijn dat de echo goed was!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed bericht :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nomo
Zeer actief

Heel blij mee inderdaad :cheer: het is toch een berner... zal niet de eerste zijn die omvalt van kanker :ugh:

Maar we hebben afgesproken dat hij minstens 15 wordt. Hij is zo totaal niet rastypisch dus dat mag hij qua gezondheid ook wel laten zien :pffff:

Gisteravond eerste pil gegeven en blijkbaar werkt het niet alleen op de prostaat, maar ook op zijn darmen :hmmm: kon vanochtend dweilen :kotz: Geef de pil vandaag maar iets eerder... misschien dat dat scheelt.
Morris geeft ook niets aan 's nachts helaas. Ja, hij gaat rondjes om de tafel lopen en dan met samengeknepen billen bij de achterdeur staan. Dat zie ik natuurlijk niet als ik op bed lig :Q:
Vind het wel sneu, want hij wil niks binnen doen, maar ja, als hij het dan niet op kan houden en ik kom niet beneden dan moet hij wel.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat fijn dat de echo goed was :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”