Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een blaasontsteking of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Poedel123
Actief
Aantal honden: 2

Weer een blaasontsteking of niet?

Ongelezen bericht door Poedel123 »

Hallo allemaal,

Ons hondje heeft nu twee keer eerder een blaasontsteking gehad. Wou toen veel vaker naar achterhuis om te plassen en onder het wandelen wou ze ook meer. Het plassen duurde ook langer dan normaal en op het laatst waren het maar hele kleine plasjes. Ook zat er wel eens bloed bij. Nu heeft ze onder het wandelen ook weer dat ze vaker wil gaan plassen en 1 x zat er bloed bij en dit was maar heel licht. Als ze gewoon thuis is en wij binnen zijn hoeft ze helemaal niet zo vaak naar buiten en kan ze zo een hele middag bij me liggen. Alleen onder het wandelen heeft ze wel dat ze vaker gaat plassen. Dus ik heb nu geen idee of het weer een blaasontstekings is. En ik hoop niet dat ze ook gruis erbij heeft, want een speciaal dieet gaat ook niet echt lukken, omdat ze allergisch is. Heeft iemand een idee waar ze last van zou kunnen hebben? Omdat ze thuis gewoon normaal plast alleen wat langer dan normaal en onder het wandelen wil ze wel heel vaak plassen. Uiteraard bel ik straks de dierenarts om te vragen of we morgen een plasje kunnen inleveren.

Alvast bedankt
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Weer een blaasontsteking of niet?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen.
Plasje langs brengen en anders eventueel op kweek laten zetten om te kijken voor welke AB ze gevoelig is en die gebruiken om het goed te onderdrukken.

Gruis komt bij honden vaak door de ontsteking en gaat weg als de ontsteking weg is. Bij katten is dit andersom.
Daarom moeten katten op een dieet maar is dit bij honden vaak niet nodig.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”