Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup flink aan de diarree.... giardia?? of wat anders???
Moderator: moderatorteam
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
pup flink aan de diarree.... giardia?? of wat anders???
1,5 week geleden was mijn pup van nu 14 weken ineens flink aan de diarree. een dag of 4-5. waterdun tot vla/slijmerig. verder niks aan de hand. gigantische eetlust, super druk en totaal geen zieke indruk. de eerste dag dacht ik dat het aan de brokken lag. Hij krijgt normaal KVV maar ik had hem de dag ervoor een handje brok gegeven..
na 3 dagen heb ik de dierenarts gebeld maar die dacht dat het toch echt van de overgang naar brokken kwam. ik moest het maar aankijken of langskomen als hij sloom werd. 2 dagen later kwam ik voor het titeren en was het ineens over. het was weer wat vaster. de ene keer vaste drol, volgende keer iets slapper.
2-3 dagen begon het gedonder weer. alles onder gepoept. waterdun. zo staat hij het buiten te doen en 10 minuten later binnen. vrijdag bij de dierenarts geweest voor de enting maar ze durfde het niet te geven omdat hij aan de diarree was en heel licht verhoging had. ze dacht dat er wat zat te prutten waardoor zn afweer nu hard bezig was, mede doordat hij lichte verhoging had. (maar goed, hij had zich ook op lopen naaien achter in de auto.....) . het kon een virusje zijn of van het KVV dat hij krijgt. ik moest het maar afwachten en hem probiotica geven en anders aan de bel trekken. als het over was dan kon hij geeent worden. ook vond ze de KVV die ik gaf niet goed.
vannacht moest hij er 4x uit en vanochtend kwam ik alsnog in een compleet vol gescheten keuken:ugh:
ik heb hem finidiar forte geven, iets wat bij mijn andere hond met 1/4 deel tablet al hielp. bij hem helpt het totaal niet.
nu dacht ik zelf aan giarda. zou dit het kunnen zijn? hij is niet echt ziek en spuugt niet. ik wil eigenlijk morgenochtend ontlasting opvangen en eisen dat ze dit testen. dit is ook niks. hij word zo alleen maar magerder. iemand een idee? hij is 3 weken geleden ontwormd.
na 3 dagen heb ik de dierenarts gebeld maar die dacht dat het toch echt van de overgang naar brokken kwam. ik moest het maar aankijken of langskomen als hij sloom werd. 2 dagen later kwam ik voor het titeren en was het ineens over. het was weer wat vaster. de ene keer vaste drol, volgende keer iets slapper.
2-3 dagen begon het gedonder weer. alles onder gepoept. waterdun. zo staat hij het buiten te doen en 10 minuten later binnen. vrijdag bij de dierenarts geweest voor de enting maar ze durfde het niet te geven omdat hij aan de diarree was en heel licht verhoging had. ze dacht dat er wat zat te prutten waardoor zn afweer nu hard bezig was, mede doordat hij lichte verhoging had. (maar goed, hij had zich ook op lopen naaien achter in de auto.....) . het kon een virusje zijn of van het KVV dat hij krijgt. ik moest het maar afwachten en hem probiotica geven en anders aan de bel trekken. als het over was dan kon hij geeent worden. ook vond ze de KVV die ik gaf niet goed.
vannacht moest hij er 4x uit en vanochtend kwam ik alsnog in een compleet vol gescheten keuken:ugh:
ik heb hem finidiar forte geven, iets wat bij mijn andere hond met 1/4 deel tablet al hielp. bij hem helpt het totaal niet.
nu dacht ik zelf aan giarda. zou dit het kunnen zijn? hij is niet echt ziek en spuugt niet. ik wil eigenlijk morgenochtend ontlasting opvangen en eisen dat ze dit testen. dit is ook niks. hij word zo alleen maar magerder. iemand een idee? hij is 3 weken geleden ontwormd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: pup flink aan de diarree.... giardia?? of wat anders??
Kan zeker giardia zijn. Ik zou inderdaad maar vast ontlasting gaan sparen, want voor een giardiaonderzoek testen ze de ontlasting van drie dagen.
Met zo'n jonge pup zou ik het ook niet te lang afwachten.
Met zo'n jonge pup zou ik het ook niet te lang afwachten.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik heb hier ook wel eens een opvanger met giardia gehad (waardoor Mila het binnen no time ook had) en ik heb niets gemerkt van buikpijn of krampen toen. Wel zeer goede eetlust, gewoon normaal energiek en afwisselend diarree (soms slijmachtig) en dan weer een paar dagen goede ontlasting.
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
Mijn hond heeft momenteel giardia.
In december begon ie met diaree.
Dan ging het weer goed en dan had ie ineens weer waterdunne diaree.
Soms had ie last van zijn buik, was ie niet lekker, maar niet altijd.
Ze voelen zich dus niet altijd ziek, maar kunnen het wel hebben.
Inderdaad van 3 dagen de ontlasting verzamelen en bewaren in de koeling.
Ik heb het in de electrische koelbox bewaard.
In december begon ie met diaree.
Dan ging het weer goed en dan had ie ineens weer waterdunne diaree.
Soms had ie last van zijn buik, was ie niet lekker, maar niet altijd.
Ze voelen zich dus niet altijd ziek, maar kunnen het wel hebben.
Inderdaad van 3 dagen de ontlasting verzamelen en bewaren in de koeling.
Ik heb het in de electrische koelbox bewaard.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
Giardia uithongeren? mijn katten hadden giardia en die staan al jaren op KVV en 1 van mijn honden was drager van giardia. wat jij zegt klopt niet want giardia leeft niet van gluten/granen en suikers. ook hebben ze geen krampen en buikpijn.Boutje schreef:Giardia hebben ze toch echt krampen en buikpijn van hoor. Diegenen die ik ken die het hadden toch.
Ontlastingsonderzoek zou ik ook doen, alleen is giardia niet altijd even makkelijk op te sporen.
Persoonlijk zou ik kvv blijven geven en dan iets zoner gluten/granen/suikers... dan honger je de giardia uit...
Mijn laatste pup had giardia, opgelopen bij de fokker, al haar nestgenoten hebben medicatie en zo nodig gehad, ik heb als enige uitsluitend kvv gegeven en ze is heel vlot genezen.
Maar zo'n terugkerende diarhee bij een jonge pup die dan nog dun is ook... ik zou toch echt terug naar de dierenarts gaan of desnoods naar een andere die dit serieuzer neemt!
door kvv te geven geef zorg je wel dat de maag/darmflora verbeterd maar genezen door kvv..... lijkt mij niet.
ellen
-
Sanner
- Zeer actief
Ontlastingonderzoek is zo gebeurd. Inderdaad van drie dagen achter elkaar een klein beetje ontlasting in een potje doen, kan gewoon bij elkaar. Even naar de dierenarts brengen en vaak heb je dezelfde dag al de uitslag.
Wisselende ontlasting is een van de duidelijkste kenmerken van giardia, vaak stinkt het ook heel erg.
Wisselende ontlasting is een van de duidelijkste kenmerken van giardia, vaak stinkt het ook heel erg.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat vergeet je inderdaad nooit meer. Ik zou morgen al voor een snaptest gaan, die is weliswaar minder betrouwbaar maar bij Kiki was het direct bingo zodat de behandeling meteen kon beginnen.Kruimel53 schreef:Giardia stinkt. Onmeunig.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
iddKruimel53 schreef:Giardia stinkt. Onmeunig.
zelfs de kots ruikt naar smerige stront.
Sarah had buiten het kotsen en sproeipoep nergens last van en vrat als een wolf.
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
Vanmorgen de DA gebeld dat hij nog steeds aan de schijterij was en ik het wel erg lang vond duren voor zo'n pup. dat ik wilde laten testen op giardia. de assistene vond het toch echt beter dat ik voor een week voer hun zou proberen. om het 1 en ander uit te sluiten. die test duurde 3 dagen maar ze dacht toch echt niet dat dat het was. en dan nog kon het zijn dat de negatief was en hij het wel had...
moest maar overleggen met de DA. eigenwijs als ik ben heb ik dit niet gedaan en mn andere dierenarts gebeld en gevraagd voor de snaptest. (1e dierenarts was ik naar toe gegaan ivm titeren en ervaringen met kvv. de 2e dierenarts is het tegenovergestelde hierin.....)
kon het meteen brengen en ze rook het meteen al. er zat een duidelijke bloedgeur aan. test was dan ook dik positief en kreeg meteen medicatie mee. ze vond het belachelijk dat ze zo lang wachtte met een pup met diarree.
nu hopen dat het snel werkt
moest maar overleggen met de DA. eigenwijs als ik ben heb ik dit niet gedaan en mn andere dierenarts gebeld en gevraagd voor de snaptest. (1e dierenarts was ik naar toe gegaan ivm titeren en ervaringen met kvv. de 2e dierenarts is het tegenovergestelde hierin.....)
kon het meteen brengen en ze rook het meteen al. er zat een duidelijke bloedgeur aan. test was dan ook dik positief en kreeg meteen medicatie mee. ze vond het belachelijk dat ze zo lang wachtte met een pup met diarree.
nu hopen dat het snel werkt
- DeDiana
- Zeer actief
Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en meteen kunt behandelen! Sterkte voor je pup, hopelijk is hij er snel vanaf 
-
Bellaatje
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wat een verschil tussen twee dierenartsen!
Fijn dat er duidelijkheid is. Beterschap voor je pup!
Fijn dat er duidelijkheid is. Beterschap voor je pup!
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
Ja, best jammer. Was juist naar deze dierenarts gegaan omdat deze titerde en pro-kvv was. De dierenarts waar ik nu naar toe gegaan ben (mn oude dierenarts) is helemaal niet van het titeren en vlees... heb ze dus ook niet verteld dat ik vlees gaf want dan zit je weer in dat gezeik..Boutje schreef:
Gelukkig andere dierenarts! Puppies mogen niet zo lang ziek zijn.
Hopelijk knapt hij nu snel op!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
maar ze zorgen wel beter voor je hond. en wat betreft dat titeren en vlees zeg je gewoon ja mevrouw, nee mevrouw, tot ziens mevrouw!Boots1978 schreef:Ja, best jammer. Was juist naar deze dierenarts gegaan omdat deze titerde en pro-kvv was. De dierenarts waar ik nu naar toe gegaan ben (mn oude dierenarts) is helemaal niet van het titeren en vlees... heb ze dus ook niet verteld dat ik vlees gaf want dan zit je weer in dat gezeik..Boutje schreef:
Gelukkig andere dierenarts! Puppies mogen niet zo lang ziek zijn.
Hopelijk knapt hij nu snel op!

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Goed dat je hebt doorgezet en naar een andere dierenarts bent gegaan!!
Zou dit de andere da nog wel laten weten.
Raar dat ze zo aan klungelen met een pup
Zou dit de andere da nog wel laten weten.
Raar dat ze zo aan klungelen met een pup
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat goed dat je naar een ander bent gegaan, hopelijk knapt je hond nu snel op. Ik snap niét dat veel da's nog steeds zo moeilijk doen met die testen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10