De meeste blijven bij ons de rest van hun leven, hebben ook nog een eigenaar of zitten in ons adoptiefonds (mensen kunnen ze financieel steunen en ze komen bezoeken/wandelen maar we krijgen ook weleens gevonden oudere honden binnen die we eerst proberen te herplaatsen, als er dan uiteindelijk niemand voor komt komen ze gewoon in een roedel te leven bij ons.JBK schreef:Zitten die bij jullie voor het leven of zijn ze herplaatsbaar?
Gewoon benieuwd, heb even oudjes genoeg
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bejaarde hond adopteren
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte
- Zeer actief
Re: Bejaarde hond adopteren
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Ze is geplaatst zie ik net op de sitealinelaila schreef:Ik heb haar al een paar keer voorbij zien komen en vind haar geweldig. Helaas kan ze niet bij katten en 200% betrouwbaarheid bij katten is echt een harde eis van mij (i.v.m. kleine opvangkittens enzo).hondje schreef:Hoop voor haar dat ze allang geadopteerd is maar deze hond is zo lief en aandoenlijk als ik zelf geen hond zou hebben:
http://www.dierenasielzwolle.nl/honden-overzicht/lisa/
Ik hoop dat ze snel een fijn huisje vindt.

Daisy 12-08-2010
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wij hebben het ook gedaan, en wat een heerlijkheid. Zo kwam Monty een zwervede schotse collie van bijna 13 jaar bij ons. Geen ouderdomsgebreken, echter kwam 10 maanden later tijdens een dolle bui waarbij hij wegrende onder een auto en overleed. Daarna hebben we ook nog Winnie de schotse collie gehad. Zij kwam met 9 jaar bij ons, hond was inbeslaggenomen na zware verwaarlozing. Bij 10 jaar een fikse baarmoederonsteking met spoedoperatie bij een dure kliniek in het weekend, maar behalve incontinent op 16 jarige leeftijd in laten slapen. Dus mevrouw woonde nog mooi 7 jaar bij ons! Net zo lang als sommige rassen oud worden.
Later kwam Ringo, wederom een inbeslagenome Schotse Collie na zware verwaarlozing. Was doof en kon niet stoppen met water drinken. Uiteindelijk gecastreerd omdat hij zo loeide als het loopsheidseizoen in volle gang was (en met dove hond in flat wordt het dan wat moeilijk). Werd volgens mij 13,14 jaar.
En ik heb nog een oudje in opvang gehad: Gizmo: kruising border collie windhond. Hondje was mishandelt (woonden op flat, maar neuzen waren mij tyreps dichtgesnoerd zodat ze niet kon blaffen, en had recentelijk nog pups gehad). Ze was een jaar of 11. Ik had haar heel graag zelf gehouden wat een energie had ze en wat was ze lief. Maar ze kon absoluut niet zonder baas thuis blijven en dat was voor ons geen optie. Ze is naar een kennis gegaan en leeft nog steeds. Ze moet nu een jaar of 18,19 of 20 zijn. Er is wel eens een keer tanden schoon gemaakt, maar volgens mij verder nog steeds kerngezond. Heeft tot voor kort nog hele einde naast de fiets meegelopen: onuitputbaar die hond (ik wil niet weten hoe zij als pup geweest is
)
En oh ja, heb ook nog Hecate opgevangen. Een dove en blinde schotse collie met baarmoederonsteking. Ze is gelukkig terug naar de eigenaar gegaan, die nadat ze geborsteld bij mij vandaag kwam haar vacht ook beter onderhielden
Echt ik zou het zo weer doen. Een oudje past zich makkelijk aan, je weet wat je er aan hebt. En medische kosten die zijn bij ons best meegevallen. Met Kay als pup zat ik na 2 nachten ook al met een doodzieke pup bij de dierenarts en wat hebben we daar nog regelmatig gezeten.
En het verdriet heb ik niet zo last van. Moeite met inslapen ook niet. Ik ga wel een diepe band aan, dat zeker en misschien vind ik dat zelfs wel makkelijker met een oude hond. En dat ze minder lang leven heb ik dan op zich ook niet eens zo'n moeite mee. Maar zo'n oude lieverd, ach gos, dat kan ik niet weerstaan.
En tja je krijgt altijd commentaar, wat je ook doet. Als je een asielhond neemt, jong of oud dat maakt niet uit. Als je een pup neemt of als je een bepaald ras neemt. We hebben het allemaal meegemaakt. Asielhonden zouden problemen honden zijn (weinig problemen gehad eigenlijk), een oude hond: wat haal je je voor ellende op je hals met kosten e.d. We haalden een Duitse Herder uit het asiel: een vriendin zou nooit meer komen, ze was doosbenauwd. Uiteindelijk kwam ze gewoon en leerde ze dat het een schat van een beest was. Toen ik een pup nam en ook nog een border collie, die ontwikkelen allerlei gedragsproblemen en het zijn rothonden vond mijn schoonmoeder die er 1 kende...... Ook bedrogen uitgekomen, want ze vind Kay geweldig! Heeft hun labradorpup zelfs nog onder zijn hoede genomen
Later kwam Ringo, wederom een inbeslagenome Schotse Collie na zware verwaarlozing. Was doof en kon niet stoppen met water drinken. Uiteindelijk gecastreerd omdat hij zo loeide als het loopsheidseizoen in volle gang was (en met dove hond in flat wordt het dan wat moeilijk). Werd volgens mij 13,14 jaar.
En ik heb nog een oudje in opvang gehad: Gizmo: kruising border collie windhond. Hondje was mishandelt (woonden op flat, maar neuzen waren mij tyreps dichtgesnoerd zodat ze niet kon blaffen, en had recentelijk nog pups gehad). Ze was een jaar of 11. Ik had haar heel graag zelf gehouden wat een energie had ze en wat was ze lief. Maar ze kon absoluut niet zonder baas thuis blijven en dat was voor ons geen optie. Ze is naar een kennis gegaan en leeft nog steeds. Ze moet nu een jaar of 18,19 of 20 zijn. Er is wel eens een keer tanden schoon gemaakt, maar volgens mij verder nog steeds kerngezond. Heeft tot voor kort nog hele einde naast de fiets meegelopen: onuitputbaar die hond (ik wil niet weten hoe zij als pup geweest is
En oh ja, heb ook nog Hecate opgevangen. Een dove en blinde schotse collie met baarmoederonsteking. Ze is gelukkig terug naar de eigenaar gegaan, die nadat ze geborsteld bij mij vandaag kwam haar vacht ook beter onderhielden
Echt ik zou het zo weer doen. Een oudje past zich makkelijk aan, je weet wat je er aan hebt. En medische kosten die zijn bij ons best meegevallen. Met Kay als pup zat ik na 2 nachten ook al met een doodzieke pup bij de dierenarts en wat hebben we daar nog regelmatig gezeten.
En het verdriet heb ik niet zo last van. Moeite met inslapen ook niet. Ik ga wel een diepe band aan, dat zeker en misschien vind ik dat zelfs wel makkelijker met een oude hond. En dat ze minder lang leven heb ik dan op zich ook niet eens zo'n moeite mee. Maar zo'n oude lieverd, ach gos, dat kan ik niet weerstaan.
En tja je krijgt altijd commentaar, wat je ook doet. Als je een asielhond neemt, jong of oud dat maakt niet uit. Als je een pup neemt of als je een bepaald ras neemt. We hebben het allemaal meegemaakt. Asielhonden zouden problemen honden zijn (weinig problemen gehad eigenlijk), een oude hond: wat haal je je voor ellende op je hals met kosten e.d. We haalden een Duitse Herder uit het asiel: een vriendin zou nooit meer komen, ze was doosbenauwd. Uiteindelijk kwam ze gewoon en leerde ze dat het een schat van een beest was. Toen ik een pup nam en ook nog een border collie, die ontwikkelen allerlei gedragsproblemen en het zijn rothonden vond mijn schoonmoeder die er 1 kende...... Ook bedrogen uitgekomen, want ze vind Kay geweldig! Heeft hun labradorpup zelfs nog onder zijn hoede genomen

- Gittje
- Zeer actief
Wij hebben tot op heden geen ervaring met het adopteren van 'bejaarde' honden, maar zijn van plan om het in de nabije toekomst wel te doen.
We naderen intussen zelf de 60 en vinden dat we oudere honden zeker een kans moeten geven. Een oudere hond in huis nemen heeft voor- & nadelen, maar dat geldt ook voor pups & jonge honden.
We naderen intussen zelf de 60 en vinden dat we oudere honden zeker een kans moeten geven. Een oudere hond in huis nemen heeft voor- & nadelen, maar dat geldt ook voor pups & jonge honden.
- Daphne
- Zeer actief
De hond links van mijn profiel heb ik geadopteerd toen ze bijna 12 was. Kruising herder/windhond.
Lief beest, ging door het vuur voor ons. Zelfs nog twee gehoorzaamheids cursussen mee gevolgd, voor de lol.
Oude honden kunnen gerust bijleren en grote medische kosten heb ik nooit gehad met haar. Mijn kelpie had op haar 6de al 100x meer gekost. Ik heb er nooit spijt van gehad en zodra ik klaar ben met hondensport, doe ik het zo weer
Lief beest, ging door het vuur voor ons. Zelfs nog twee gehoorzaamheids cursussen mee gevolgd, voor de lol.
Oude honden kunnen gerust bijleren en grote medische kosten heb ik nooit gehad met haar. Mijn kelpie had op haar 6de al 100x meer gekost. Ik heb er nooit spijt van gehad en zodra ik klaar ben met hondensport, doe ik het zo weer
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
ik heb zo'n 2 jaar geleden ook een bejaarde hond uit het asiel gehaald
maar dan wel met financiele backup van een aantal hele lieve mensen, want ik wist van tevoren al dat ik het niet zou kunnen betalen als ze ziek zou gaan worden. Ze was toen 10, aankomende zomer wordt ze 13 maar gaat nog als een speer
was ook al eerder geplaatst en weer teruggekomen omdat diegene haar niet aankon ondanks haar leeftijd, ze heeft nog behoorlijk veel beweging nodig ook. Zal ook wel aan het ras liggen, maar niet elke 10plusser is meteen ook echt een senior. Ik vind dat heel leuk dat ik nog een sportmaatje aan haar heb, maar als je een rustige hond zoekt ben je denk ik niet blij met een kwieke senior die zenuwachtig wordt van een dagje rust 
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Ja doen!!! Wij hebben geregeld oude honden in huis. Het afscheid is inderdaad zwaar maar de liefde, aandacht en bijdragen aan een mooie laatste fase wat je kan geven weegt zwaarder. We hebben nu sinds 3 maanden 13 jarige Hummel in huis vanuit het asiel. Echt een schat en hij geniet! Weggehaald door de dierenbescherming bij mensen. Ik blijf het doen want de oude honden, groot of klein (Hummel is wel heel klein, een knuffeltje) verdienen het ook zo. Deze bleef maar zitten. En waarom? Hij is zo extreem leuk.